Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:22

Ik lees nog mee hoor :). Heb griep gehad, dus even geen tijd/zin/energie gehad om lijstjes te posten.

Horse_xx

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:25

Mooie lijstjes dames!

O: 70 gr havermout
T: - (had kubusrun)
L: 2 plakken allison vk boterham, 60 gr roggebrood, 24 gr kipfilet, 12 gr pindakaas
T:200 gr appel
T2: 100 gr kwark
A: 80 gr zilvervliesrijst, 200 gr spersiebonen, 100 gr wortelen, beetje ketjapmanis, 140 gr kip. 150 gr yoghurt met 10 gr zonnebloempitten, 20 gr gemalen notenmix
T: 100 ml yoghurt met 175 gr appel uit de oven, beetje kaneel

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:29

O: magere yoghurt met muslie, appel en agavensiroop.
T: 1 eierkoek
L: 2 speltbotherhammen met een gekookt ei.
A: roerbakgroente met couscous en kipschnitzel.

B: 2 uur met paardlief buiten gereden, stal gemest + 35 min hardgelopen.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:33

Espoir_ schreef:
Vandaag:
O: Magere yoghurt, met een halve appel, cacao nibs en havermout
T: 3 Mini spelspeculaaskoekjes (zonder suiker, wel een zoetstof geloof ik)
L: Twee dubbeldonker volkoren boterhammen met kipfilet
T: Een mini eierkoek
A: Een bruin half stokbrood met vlees gebraden in mosterdsaus en wat worteltjes, tomaat en sla en als toetje 4 mini koffie koekjes die je bij het tankstation mee kunt nemen :P.
T: Niks, ben erg misselijk van het stokbrood brrr. Ik neem nu maar een kamillethee voor mijn maag.
D: Thee en water
B: Geen, ben bij de sportarts geweest en heb spuiten in de triggerpoints gekregen in mijn lies en schaambeen. Heb er flinke pijn aan!
Half uur met paard gewandeld en een paar stukjes er naast gerend ( In totaal maar 500 meter ongeveer want ik mag niet rennen )

Fleur_yen, het gaat nu even minder met mijn lies, maar dat komt door die injectie. Morgenochtend voor het eerst naar de fysio om mijn lage buikspieren te gaan trainen. Als deze wat getraind zijn mag ik weer gaan paardrijden :D.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:53

Citaat:
O: paar hapjes mugcake(vond het niet zo geslaagd), 250 ml halfvolle vanille yoghurt
L: insalata caprese(125 gr mozzarella, 2 tomaten, halve el olijfolie, takje basilicum)
T: 2 mandarijnen
D: 75 gr biefstukreepjes met pittige marinade(sojasaus, vissaus, el bruine suiker, rode peper, halve el olijfolie), 1 geroosterde paprika, 1/2 winterwortel
T: 2 handjes studentenhaver

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:03

Veel beterschap Tiggs!

Super dat je al meer mag slapen Leen!

Hihi interessant om lezen, al dat geklets over havermout. Ik doe er maar 5 g zadenmix bij en verder wat cacaonibs of amandelschaafsel, dus dat verklaart wel waarom ik rond de 90 g havermout zit elke ochtend...

O: 100 g haver, 300 g rijstmelk, water, omega zadenmix, cacaonibs tl; water, glas melk
B: Naar de bakker wandelen, beetje huishouden, paarden verzorgen
L: Croissant, 4 dadels, 80 g haver, biosojamelk, tl cacaonibs, el zadenmix
B: Naar de sauna en recreatiezwemmen
T: Klein softijsje
B: 1 uur balletles, 20 min. wandelen
T: 3/4e van een Whey Perfection-reep
A: Grote salade met sla, tomaat, komkommer, el hummus, avocado, preischeutjes, rauwe rode kool; strikjespasta met groenten-tomatensaus en veel zwarte olijven, beetje kaas
Edit: Glas detox-water: lichtbruisend water, gember, limoensap, munt, komkommer :9 (Blogilates)
T: Half glas rode wijn, bakje ananas met kwark en cottage cheese

Ik moet ongesteld worden en dan heb ik meer trek in koolhydraten en suiker, dat is er wel aan te merken.
2360 kcal verbrand, 2360 kcal in het lijstje, ong. 100 g eiwitten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:16

Ik heb het gevoel dat ik compleet m'n lijstje heb verpest, maar als ik het zo zie valt het eigenlijk best mee. Elke keer als ik iets lichamelijks heb gedaan krijg ik zowat een appelflauwte. Zwaar irritant, heb echt het gevoel dat ik de controle kwijt ben.
Ik ben niet teruggefietst naar huis omdat het ineens begon te stormen en hozen. Dat trek ik niet meer :n

phormicola schreef:
O: 2/3 cup havermout& haverzemelen, scheutje halfvolle melk, rest water, 1 banaan, wat whey en cacao, stevia
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: 6 biologische vb, abdijham, paardenrookvlees, beetje ketchup, pindakaas, komkommer
T: 1 appel, 1 banaan, 1 tosti met alleen kaas, 1 minizakje M&Ms geel (zo'n zakje bij de kassa)
B: 12km fietsen tram gepakt, 20min lopen
T: biogarde met een appel, kaneel en stevia
A: 1 kom pompoensoep, 2 geroosterde vb, wat plakjes 48+ kaas, 225gr Duitse aardappelschotel van Aviko, klein kloddertje mayo
T: misschien nog een meringue :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:19

Phorretje toch, dat valt toch reuze mee? En hoezo controle kwijt; je bent zwanger, het is net heel normaal dat je luistert naar alle gekke trekken en cravings van je lichaam :(:)
Daar kan jij helemaal niets aan doen; het feit alleen al dat je zo probeert je best te doen en zo goed nadenkt over wat je allemaal eet en drinkt en beweegt op een dag zijn bewonderenswaardig.

Zélfs Raponsje postte over haar onverklaarbare drang naar worstenbroodjes; ze luisterde ook gewoon naar haar lichaam.

Komt heus goed!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:25

Haha, nu ik het teruglees klinkt het een stuk negatiever dan ik bedoelde :') Ik voel me goed, super zelfs! Baal er wel van dat ik nu al honger heb, officieel 'mag' je nog niet aankomen in het eerste trimester, maar dat is dus wel gebeurd :+ Ik kan me er verder niet druk om maken hoor :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:31

Gelukkig maar; niet ieder lichaam is hetzelfde ook... Kan best zijn dat jij na die eerste vier maanden helemaal je draai vindt en nog meer awesome zwanger bent!

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:48

O: grote kom ongezonde ontbijtgranen met melk, kop munthee
M: 2chocolat chip cookies, 3 wentelteefjes
T: snoep, chcolat chip cookie, chocolade
A: papkrika en broccoili in de wok, kalkoenfilet, met een soort kaas met kruiden.

Beweging: anderhalf uur fietsen.

Pfff, dat eten is sterker dan mezelf, ik kan het nooit laten van mezelf vol te proppen met alles wat ik maar vind, ook al wil ik dit niet, dit gaat echt slecht aflopen.. -O-

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:51

Uiteindelijk
Venthe schreef:
vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel + kop thee
T: kopje koffie met scheutje halfvolle koffiemelk
L: 2 waldkorncrackers met in totaal 1 voorgesneden plak 20+ kaas, 1 waldkorncracker met parmaham en wat schijfjes komkommer
T: Peer en een opkikker
T2: 8 gedroogde abrikozen
A: 1.5 ol Bami, 1 ol babi ketjap, 2 ol pittige boontjes en een kwart van een gebakken ei (3 eieren door erlkaar geklutst)
T: 2 bolletjes slagroom ijs + kop koffie met scheutje halfvolle koffiemelk

B: hele dag leren, stal gemest en met het paard gewandeld

Aah Phor, wat vervelend van het eten. Komt vast weer goed nu inderdaad niet druk om maken :(:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:00

O: vier happen havermout van gisteren
o: smoothie met twee kiwis en een banaan
T: melba toastjes 7granen
l: ah kant en klare salade met geitenkaas en een groenten kroketje
t: blueberrie muffin bij de starbucks
t: drie handjes ongezouten cashews
t: appel
t: 120gr griekse 0% kwark
t: 25gr whey shake
A: vegetarische snitzel met wat champignons en twee ei muffins

B: half uur kracht training en een half uurtje cross trainer

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:14

O: Overnight-oats met havermout, quinoavlokken, chia, DV-bosfruit, kwark, moerbeien en cacaonibs
T: Handje gojibessen, honingmeloen
L: Pompoensoep en sla met paprika, tomaat, komkommer en rookvlees
T: Zelfgemaakte warme choco, shake/smoothie van half bevroren honingmeloen, amandelmelk en Whey
A: Zelfgemaakte bruine bonensoep, griekse yoghurt
T: chocomousse van eiwit en rauwe cacao en ik denk zo nog een mandarijn, ben niks fit. Te veel in wachtkamers van HA/ZH gezeten de laatste tijd...
D: Groene thee en water
B: Paardrijden

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:25

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan
L: 4vk boterhammen daarvan tostis gemaakt met in totaal twee plakken kaas en een plak ham
A: broccoli met fishsticks en gebakken aardappeltjes
T: 3 kleine mandarijnen

B: 30 min fietsen, van 10 tot 17.00 in de garderobe werken van een event

Even balans dagje na gister.
Net lunch op dus houd het nog wel even vol tot avond eten.

Final lijstje, comments zijn welkom.
Had geen honger meer na avondeten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:43

Vandaag een snoepdagje omdat mams jarig is (:

O: Omeletje van twee eieren, paprika, champignons, kalkoenfilet, 20+ kaas, bosui ; twee kiwi's
T: Twee mandarijnen
L: 50g havermout in sojamelk met lijnzaad en 16g gedroogde abrikoos.
T: Banaan
A: Één gehaktschnitzel, 179g rodekool met appeltjes uit een pak.
T: 20g choco 74%
T: Appel met kaneelpoeder.
T: 2 moorkopsoesjes, 7 roomsoesjes (wegens mams' verjaardag)

Totaal van ongeveer 1932 kcal. Met die roomsoesjes kom je dr wel aan :')

Heb trouwens een nieuwe strategie qua eten in de avond. Na elke paragraaf die ik heb samengevat (duurt ±1h := ) een tussendoortje en glas thee halen.

@ Tiggs ; Beterschap !!
@ Phor ; Ik vind het raar dat je het eerste trimester niet aan behoort te komen ... je lichaam steekt toch zeker veel energie in zo'n kleine? o.o'
@ Sari_Leroy ; Misschien helpt het als je je gaat inlezen in gezond voedsel en maar één 'slecht' eetmomentje per dag neemt oid ... ?
@Leonie ; Fishsticks :9

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:51

O: twee rijstwafels met pindakaas en honing, één rijstwafel met appelstroop (kon niet uit bed komen vanochtend, dus geen tijd meer om een fatsoenlijk ontbijt te maken)
T: 1 banaan
L: (in een restaurant https://www.idockrestaurant.nl/Home/) Grote kom pomodori soep en een bruin stokbroodje met boter, gemengde sla, tomaat, komkommer, rivierkreefjes en cocktailsaus
T: 1 wilhelmina pepermunt, 1 mozartkogel
T2: 1 sinaasappel en 1 appel
A: uit de wok: prei, champignons, peterselie, kipfilet, knoflook, sjalot en een saus van soyaroom met een el. mosterd en geraspte oude kaas

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:29

Laura1589 schreef:
O: magere kwark met blauwe bessen, healthy mix, cacao nibs, lijnzaad en tarwezemelen. 1 klein kapje pompoenpitbrood met appelstroop
T: banaan
L: 2 pompoenpitboterhammen met achterham en tomaat, 1 gekookt ei, 125 gr halfvolle vruchtenkwark
T: 3 mandarijnen
A: kip tandoori (kip, rijst, tandoorikruiden, crème fraiche) en witlof met ham en kaas
T: handje ongezouten notenmix 2 speculaasjes

B: 60 minuten fietsen, half uur hardlopen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:42

Dani_ schreef:
O: twee rijstwafels met pindakaas en honing, één rijstwafel met appelstroop (kon niet uit bed komen vanochtend, dus geen tijd meer om een fatsoenlijk ontbijt te maken)
T: 1 banaan
L: (in een restaurant https://www.idockrestaurant.nl/Home/) Grote kom pomodori soep en een bruin stokbroodje met boter, gemengde sla, tomaat, komkommer, rivierkreefjes en cocktailsaus
T: 1 wilhelmina pepermunt, 1 mozartkogel
T2: 1 sinaasappel en 1 appel
A: uit de wok: prei, champignons, peterselie, kipfilet, knoflook, sjalot en een saus van soyaroom met een el. mosterd en geraspte oude kaas

T: rijstwafel met appelstroop
D: 1,5 liter spa, paar koppen groene thee, 1 verse jus, twee rode wijn
B: half uur gewandeld

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:59

Hmm net op de fiets naar huis van het werk heel trillerig en duizelig. Moest behoorlijk inspanning i.v.m. de harde wind. Van de week werd ik ook al zo trillerig in handen/benen en licht in mijn hoofd terwijl ik mijn eetpatroon eigenlijk vandaag prima vond i.v.h. met mijn beweging en ook gewoon nog wat suiker binnen heb gekregen. Ook genoeg gedronken..

09.00: 45 gr havermout/7 gr. lijnzaad/melk + 2 rijstwafels (1 met boter/30+ kaas en 1 met bio rozijnen/pindakaas.
T: Peer
13.30: 120 gr. speltbrood met 40 gr. 30+ kaas, paprika en komkommer
17.30: Kip madras + 1 tomaat
T: 200 gr. magere kwark, appel en 4 café noir koekjes en 2 kleine glaasjes sinas
B: 50 minuten fietsen, 45 minuten spinning en 20 minuten ABS/kracht

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:07

Vreemd Chantal, ik vind het eigenlijk ook gewoon een prima lijstje. Zou ook niet zo weten wat het is...

Mooi balansdagje Leonie :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:20

Nee inderdaad, voor de zekerheid ingevuld op valtaf. Maar zit juist nog vrij hoog. 2300 kcal. Dus i.v.h. met mijn beweging gewoon prima.

Ik was trouwens zo blij dat mijn gasfornuis weer werkte, maar heb nog geen een avond thuis hoeven koken :') . Waarschijnlijk zondag pas weer.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:24

Planning:

O: 450g spinazie à la crème, een banaan, twee mandarijnen.
T: Een appel
L: Havermout in sojamelk met lijnzaad en klein beetje gedroogde abrikoos
A: Pizza bij la place.
B: Baantjes zwemmen
T: Waarschijnlijk twee kiwi's of een peer.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:05

Even snel lijstje van gister en dan in loop van de dag terug lezen :D

Gister:
O: magere yoghurt peer 4 el muesli (incl rozijnen/noten ect)
B: 9 km fietsen
T: appel
B: 9 km fietsen
L: 1 polderlanderdubbeldonker boterham appelstroop/smeerkaas. 2 waldcornbeschuiten pindakaas
B: boodschappen ect doen
T: sinaasappel, peertje
B: sportschool 60 min kracht, 10 min 10 kmh hardlopen, 10 min schaatsen
A: (flink veel) risotte (risotoo en zilvervliesrijst gemengt) met kip courgette en champignons. Daarna had mama weer een bordje fruit, dus 1 peer 1 appel en 1 manderijn met 4 pers

D: water en thee met honing

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:11

Mooi lijstje mandy

gisteren de drang om te snaaien aardig goed kunnen weerstaan. Tot kwart over 12 zitten leren, veel thee gedronken en 1 prince koekje
planning vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel
T: cappuccino, peer
L: 2 waldkorn crackers met in totaal 1 voorgesneden plak 20+ kaas, 2 waldkorn crackers met pindakaas
T: veel thee (hele dag op school)
A: ?
T: ?

B: 2 paardenrijden (beiden een uur springles)