goede morgen dames! bijna weekend! gaat iedereen zich gedragen???
ik ga zondag op maandag naar sanadome in nijmegen. mijn lief vroeg gister avond of ik dan wel ging zondigen, makkelijker met uiteten. ik ga dat het liefst niet doen, maar ik weet al dat het ontbijt daar altijd erg lekker is... ben bang dat ik dinsdag dus wel weer wat zwaarder ben... ik val sowieso langzaam af, maar dat geeft niet, zolang ik maar niet stil kom te staan. bij mijn vorige poging bleef ik op een bepaald gewicht weken stil staan. het gaat me tot nu toe heel makkelijk af met maar weinig behoefte aan zondigen. ik sta vandaag op - 6,7kg ik wil er nu nog zeker 8 kilo kwijt. het liefst 10.
als ik meer kh neem, dan merk ik het ook gelijk aan mijn hoofdpijn en aan mijn humeur, maar dat kan ook komen door wat de weegschaal me dan verteld!! haha
Siamsmeesje
Geplaatst: 19-08-11 11:10
Ja, dat zou ook kunnen. Weegschalen doen soms rare dingen met een mens
Bij mij werd jarenlang gezegd dat mijn migraine kwam van de cacoa die ik als chocaholic in redelijke hoeveelheden wegkauwde. Alleen tegenwoordig kauw ik 85% pure chocola weg zonder ook maar een spoortje migraine, terwijl ik vroeger met de melkchocola er donder op kon zeggen dat het raak zou zijn. Het enige verschil is toch echt khd, daar heb ik geen dokter voor nodig
Goedemorgen, ben net een half uur wakker. Gister om 8u op bed gegaan, wat waren wij kapot. Nog steeds moe dus komende dagen ff opbouwen maar niet teveel uitslapen anders kom ik maandag niet op mijn werk. Ben nu 63kg dus de vakantie heeft geen kwaad gedaan. Op de coctails na er ook zoveel mogelijk om gedacht qua keuzes maken. 5kg in 5 weken dus netjes. Heb zin in kwark maar hebben niks in huis! Echt helemaal niks, gelukkig geen honger.
Hmmm eindelijk weer zelf gekookt, kipshoarma (zelf kruiden) met rode ui, champignons en paprika en kruidenroomkaas, vriendlief nog pitabroodjes. Hmmmmmmmmm.
Ik ben nu al de mist in gegaan. Heb een berg pannekoeken met Nutella op! Morgen uit eten dus overdag me een beetje gedragen en dan zondag weer braaf zijn. Moet mezelf iedere dag wegen om te zorgen dat het nooit meer uit de hand loopt...
De kipshoarma klinkt lekker zeg!Ik ben namelijk wel een beetje uit gekokkereld...
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-11 00:01
Siamsmeesje schreef:
Zal jij gaan genieten, nu je het weer zelf kunt maken
Zeker! Ook gelijk een nieuwe basilicumplant gekocht, zo gemist!
Heb nu juist vele ideeën om te koken, heb het gemist! Morgen 'spaghetti' carbonara met asperges, met courgetteslierten als spaghetti. Gewoon spekjes bakken, courgetteslierten een minuut koken, spek mengen met (parmezaanse) kaas en de slierten, asperges erdoor en van het vuur af iets af laten koelen en een ei erdoor roeren. Je kan er nog room indoen, maar 'hoort' niet.
Zondag van gebakken kipfilet met knoflook, spitskool, koriander, kerrie en ui met 'rijst' van geraspte bloemkool (3minuten gekookt). Heb rijst nog nooit geprobeerd zo te vervangen dus ben benieuwd.
wat zie ik een lekkere recepten langs komen zeg!!!
ik ben gisteren avond geheel onverwachts met mijn ouders mee uit eten gegaan. mijn ouders gaan echt nooit uiteten, dus dubbel feest!! we gingen naar een tapas restaurant en ik ben trots op mezelf!!! geen brood met aiolli, geen verukkelijke kip in honing mosterd saus, geen coctail of lekker spaans biertje, wel heb ik een paar gefriuurde vis balletjes en een kaas kroketje gegeten, maar dat mocht ook wel want de rest van de dag had ik nog geen kh gegeten. en ik heb er van genoten! ik hield me ook expres in, omdat ik morgen weg ga, en ik bang ben dat het anders helemaal het hele weekend zondigen is, en het gaaat allemaal net zo lekker! de weegschaal zei gisteren avond dat ik maar 100 gram zwaarder was dan in de ochtend!
ik ben blij!!! owja, ik heb gezondigd met een slok wiskey, mn keel is schuur papier, en ik moest iets hebben om het te smeren. maar bijna alles is met kh. alleen thee en cola niet, maar dat werkte niet meer.
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-11 18:16
Cola geen kh? Je hebt Je keurig gedragen! Het wordt vanzelf makkelijker. Ik stond met trek in de action en heh pindas gekocht, geen chocola ofzo.
Morgen ga ik voor vriendje suikervrije cheesecake maken, hij is maandag jarig, kan Ik zelf ook meesnoepen. Oo k ga ik bij pappa eten, speciaal voor mij maakt ie kh arme lasagne.
Siamsmeesje
Geplaatst: 20-08-11 19:18
Citaat:
maar bijna alles is met kh. alleen thee en cola niet, maar dat werkte niet meer.
Cola light bedoel je dan toch zeker? Gewone cola staat juist stijf van de suiker, en wordt aan diabetici aangeraden als ze in een hypo komen. Dus bij een ernstig suiker-tekort.
oo.. ja sorry, cola light inderdaad! ik heb nooit gewone cola in huis, zelfs altijd caffeine vrije coca cola light. klein typ foutje dus, iemand nog tips tegen keelpijn zonder kh??
Ik ben nu al de mist in gegaan. Heb een berg pannekoeken met Nutella op!
Oh zo lekker!!
Renskje, alcohol doodt de bacterien goed inderdaad
Ik ben gister de mist in gegaan! Was bij de dietiste geweest en kreeg een bak commentaar over me heen, moest NU DIRECT stoppen met khd arm, wawawablablabla. Maar goed, zo nijdig dat ik was... 2 negerzoenen, een caramelmuffin en een halve zak paprikachips Vandaag wel weer braaf gegeten; als ontbijt een Atkins reep, als lunch 2 gebakken eieren met vanalles erin en als avondeten een salade met gegrilde kipfilet van de Mac en een cola light (en oke, een hamburger zonder broodje).
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-11 22:22
En dat is nou een reden dat ik er weinig voor voell naar een dietist te gaan, wat me eerder dit topic werd aangeraden. Waarom was ze er zo op tegen, sterke aanhanger van de schijf van 5 enzo?
Had uit t vliegtuig vandaan ook een hamburger gehaald en alleen t vlees opgegeten, vind t maar vies vlees. Mja ik had hongerdip.
Heb nu onwijs zin in mijn kahlua uit mexico... Die nutella pannenkoeken werden daar ook veel verkocht trouwens!
Karin, ze zei dat ik nog te ziek ben om mezelf tekort te gaan doen in vitamines en mineralen. Ik ga niets met haar commentaar doen, ze bleef hameren op de schijf van vijf. De longarts wil dat ik afval en ik denk dat ik het best op hem kan vertrouwen. Maar de chips en muffin smaakte me heel prima
anne, ja ik ga inderdaad richting keelontsteking... heb er ook al heel fijn oorontsteking bij... ik vraag al jaren of mijn aamandelen er eens uit mogen, want ik kamp hier altijd een keer of 8 per jaar mee. in de winter haast non-stop en in het voorjaar / zomer bijna niet gelukkig... maar ze zitten er helaas nog steeds..
verder sta ik vandaag en morgen in zondig modus... vandaag staat de weegschaal op -7 en dat in 5 weken! ik ben tevreden, dus even zondigen! dinsdag weer strak in het gareel, en volgende week pas weer wegen!
Quellian, ik zou inderdaad gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt! als je genoeg en gevarieerd groente eet en eventueel nog wat aanvullende vitamine slikt krijg je toch ook al heel wat binnen qua vitamine? succes ermee inieder geval!
Renskje, in een vroeg stadium paracetamol slikken helpt bij mij altijd wel. Dat is ook bacteriedodend heb ik me laten vertellen. Maar, als je nu al beginnende keelontsteking en oorontsteking hbet, helpt een para vast niet meer. Ik zou op mijn strepen gaan staan en eisen dat je wordt doorverwezen naar een KNO-arts. Vragen helpt niet bij de meeste artsen, je moet op je strepen gaan staan!
Ik ga weer wat actiever meekletsen hier. Ben van de week druk geweest met een sollicitatiegesprek (95% zeker dat ik de baan heb. Was de beste kandidaat, maar het afdelingshoofd wil me volgende week nog een keer aan de tand voelen om een indruk te krijgen hoe ik het ga doen als persvoorlichter). Spannend wel!
Wat lijnen en Atkins betreft gaat het aardig. Dat wil zeggen, ik heb vorige week zondag gezondigd met een gezinszak M&M's, dinsdagavond tijdens een dineetje met collega's en donderdag heb ik een halve pannenkoek op omdat ik omviel van de honger en niets mee had. Val niet af en zit ook niet in ketose, maar dat is geen wonder. Ik ga er nu een strakke week van maken zodat ik nu eens onder die 67 kilo uit ga komen!
O: 2 pannenkoeken met citroenroomkaas L: MIM met roomboter en salami T: salade van courgette en tomaat D: broccoli met een slavink
050206051012
Geplaatst: 21-08-11 09:43
Renskje, gewoon een afspraak maken bij de KNO arts en daarna de assistente van je huisarts bellen dat ze even een doorverwijzing sturen. Zo niet, dan niet, maar het is jouw lichaam. Ik ben daar tegenwoordig zoveel makkelijker in geworden.
mrijn gaat wel lukken als je 1 weekje weer streng doet. Ik moet ook ZWAAAR in het gareel, ik ben 3 kg aangekomen in 1 dag ??!?!?!? ben wel ongesteld en na gister maar ik space 'm. Vanaf nu geen grappen meer...
Siamsmeesje
Geplaatst: 21-08-11 20:29
Ohhh..... Ongesteld zijn doet een hoop. Dat kan bij mij tot 5 kilo schelen op een dag
@Quellian, sommige diëtisten blijven stug vasthouden aan de oude theorieën. De diëtiste van mijn zus is er ook zo eentje. Heeft haar totaal gehersenspoeld op zoveel gram vlees, zoveel gram aardappeltjes en groentes en ojee als ze ziet dat ik een half onsje vlees meer wil eten... Gelukkig ontdekte ik van de week waarom mijn diëtiste het helemaal niet gek vond... Blijkt dat alle diëtisten hier voor diabeten zijn overgeschakeld op koolhydraatjes tellen ipv stug een schijf van 5 volgen. ik ben echt helemaal happy daarmee
Hier gaat het momenteel heel aardig, maar ga me zometeen wel bezondigen aan een magnum almond.... Gelukkig heb ik door de warmte nauwelijks wat gegeten, dus mag het om nog aan m'n totaal te komen
Mrijn
Geplaatst: 21-08-11 21:16
Hmm, mijn strenge week begint morgen... Ik heb me vanavond te goed gedaan aan friet met een kipcorn en ijs toe. Het was niet eens lekker en nu ben ik misselijk en laat de meest vieze scheten Dat doen ik dus niet snel weer!
F_Orumster
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-11 22:03
Renskje wat lastig. Idd op je strepen staan en een doorverwijzing eisen. Tot die tijd zou je lachesis d5 of d10 kunnen proberen van Dr vogel. Dit is te koop bij beter gesorteerde drogist of te bestellen bij apotheek. Het is slangengif en werkte heel goed in mijn ontstekingstijd.
Heb voor morgen een kh arme cheesecake gemaakt, vriendje is jarig. Ben benieuwd morgen (hij weer niet dat t kh arm is). Vanavond lasagne gegeten bij laps, speciaal voor mij met pasture aubergine en courget en iedereen vond t heerlijk. Het was met knorr pakje mast verdund met veel groenten, ik kan niet nog meet eisen natuurlijk.
Anna, heb je voor mij het recept? Ik denk dat ik dat wel lust
Siamsmeesje, dat is dan idd een goede dietiste! Ik ben uit mezelf gestopt met de tolbutamide omdat ik khd-arm wilde gaan eten. Dus op eigen houtje toch mijn suiker weer goed gekregen. De assistente van de HA was er erg over te spreken, dus ik had deze bak vuil van de dietiste eigenlijk niet verwacht. Het mooiste was nog... ik was er met mijn zoontje (vriendlief moest werken) en net nadat ik thuis kwam kreeg ik van de dietiste een smsje die niet aan mij gericht was (aan ene Agnes) dat ze gordelroos had, dus dat ze beter een andere afspraak konden maken, omdat het niet verstandig was met haar zoontje. Toen brak toch wel eventjes mijn klomp! Ik had er even daarvoor ook gezeten met mijn anderhalf jarige!!
Dit weekend gezondigd hoor... vanavond zitten BBQen en toch wat aardappelsalade en stokbroodjes met pindasaus op. Morgen weer braaf