Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LilChar schreef:mar_fay schreef:Ik mis vis-vis, niet per se alleen het zeeïge smaakje. Zeewier is al jaren een vast ingrediënt bij mij, dus dat is voor mij geen vervanging maar normaal. En vissticks heb ik überhaupt nooit op, dus dat is het bij mij ook niet echt![]()
Maar echte stokvis gerechten, of gebakken zalm oid. Of mijn favo gerecht uit Ecuador: garnalen in verse kokossaus met rijst en platanos. Dat soort dingen zíjn gewoon niet te vervangen en dat vind ik lastig. Vis heb ik altijd lekkerder gevonden dan vlees, dat helpt ook niet. Plus dat ik vlees al veel langer niet eet dan dat ik vis specifiek probeer te vermijden. Vooralsnog blijft het bij enkele keren per jaar en dat vind ik wel in orde.
En verder vind ik mijn missie om meer vegan te koken vooral een hele leuke uitdaging. Zodra ik het als 'moeten' ga zien heb ik er meteen geen lol meer in. Maar nieuwe smaken en technieken ontdekken, dát is leuk!
De vegetarisch slager heeft dus wel garnalen in het assortimentZe liggen in de vriezer, niet overal maar eco winketjes hebben bijna altijd! Mocht je dat gerecht uit ecuador eens willen maken.
marinke182 schreef:Even een andere vraagje.
Hoe doen jullie dat op vakantie?
We zijn van plan om over een aantal weken een paar daagjes naar London tr gaan. Dat is dan gelukkig nog een grote stad, maar ik heb echt geen idee in hoeverre het veganisme zijn intrede in London heeft gedaan.
Van de zomer willen we waarschijnlijk naar Afrika. Dat gaat denk ik een stuk moeilijker worden om daar dierlijke producten achterwege te laten. Ze zullen daar geen vegan restaurantjes hebben denk ik. Zijn jullie losser met het veganisme op vakantie of betekent dat gewoon niet uit eten?
J0anieke schreef:Ik vraag me af of je überhaupt wel kweekvlees zou willen eten. Zal me niks verbazen als er ook een hoop hormonen inzitten die je eigenlijk niet wilt eten.
Magrathea schreef:J0anieke schreef:Ik vraag me af of je überhaupt wel kweekvlees zou willen eten. Zal me niks verbazen als er ook een hoop hormonen inzitten die je eigenlijk niet wilt eten.
Nee dat valt heus mee. Het is gewoon hetzelfde als vlees, het is geen imitatie, het zijn daadwerkelijke spiercellen van een dier.
Maar goed ik krijg wel eens de vraag of ik dat zou eten, nou had ik er al niet zo'n behoefte aan en nu is het antwoord definitief nee