Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:00

Maar in wat voor enorme kom doen jullie die 100 gr havermout dan in vredesnaam :') Ik heb een redelijk grote kom en met 60 gr havermout + vocht en fruit zit ie echt al bijna tot de rand vol :=

Haha danoesje, ja wat mij betreft is ook alles lekker van havermout :)) Ik zou serieus 3x per dag havermout kunnen eten :')

Planning voor vandaag:

O: havermout, mango DV, lijnzaad, zemelen, chia zaad, ongezoete sojamelk
T: -
L: zelfgebakken speltbrood (het begint een beetje een project te worden hier :)) ) 1 snee belegd met kaas en eentje met hagelslag (warm vers brood met hageslag is gewoon niet te weerstaan) + grote kom (350 gr oid) biologische pompoen/linzensoep
T: groene smoothie van andijvie, spinazie, banaan en sinaasappel + misschien nog een sneetje brood als ik nog erg veel trek heb
A: misschien ga ik maar weer eens een lekkere volkoren pasta maken met verse groente, vega gehakt en zelfgemaakte saus :j
T: iets van worteltjes met dip, of een stuk fruit.

D: water en (veel) thee
B: 2 uur bij de paarden aan de slag (stallen mesten, paddock mesten, trainen, voeren etc.)

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:04

Een soepkom is het. Ik weeg het eigenlijk nooit dus zou kunnen dat het iets minder dan 100g is, maar dat 500g pak is altijd binnen een week leeg :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:09

het idee dat ik als ik moet werken mijn havermoutportie moet verdubbelen gaat ook niet lukken denk ik. Ik word wakker, kleed me aan. Lepel mijn havermout naar binnen en ga. Ik moet van mezelf eten omdat ik meteen moet fietsen en soms meteen 2,5 uur direct door moet werken, maar heb niet altijd trek en zit na mijn ontbijt ook vol. Denk dat mijn maag nog even wakker moet worden.
Voor mijn gevoel was het altijd een goed ontbijt. Merk wel op het werk dat ik vaak halverwege wel toe ben aan mijn tussendoortjes. Doe er wel lijnzaad en soms rozijntjes door en gebruik melk i.p.v. water hier dus qua kcal. word het wel wat groter. En de rest van de dag eet ik vaak meer dan genoeg :')

O: 45 gr havermout/lijnzaad + rijstwafel met biopindakaas/rozijnen (Vond de rozijnensmaak niet heel erg duidelijk aanwzig trouwens).
T: Peer
L: 3 speltboterhammen met kaas en zuivelspread
T: Bakje rauwkost
A: Kip madras, komkommer en tomaat
T: 250 gr. magere kwark en een appel
B: 50 minuten fietsen, uurtje BBB en 30 minuten spinning (Net wat overlap met de les maar ga toch ff spinnen).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:13

Mijn lijstje van gisteren:
O: alpro soya met banaan en een banaan (havermout kreeg ik niet binnen)
T: platte kaas met kersen
M: bruin broodje tonijn met groenten
T: fruitkoekje
A: pasta met tomatensaus
T: chocolade, koekje

D: 1l water

Het water drinken blijft moeilijk, ik probeer me er echt aan te houden maar soms heb ik van die dagen dat ik amper een halve liter per dag op heb. Maar dat is dus duidelijk een werkpunt.

Ik ben ook heel wat vrolijker, ik mag nu al slapen van 1u tot half 8 :D bijna een normale slaaptijd dus.
Zodra mijn slaapritme in orde is ga ik ook gezonder eten, vooral ontbijt en lunch. Daar wil ik nog wel eens de mist in gaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:21

Ik eet standaard 40g havermout en heb daar ook wel voldoende aan.

Vandaag:
O: Havermoutpannenkoek (30 havermout, ei, banaan, sojamelk, volkorenmeel, gebakken in wat kokosvet en belegd met appelstroop)
T: Tompouce :9
L: Halfvolle yoghurt met 15g havermout, kokosrasp, lijnzaad en pure chocolade; kiwi
T: Activia vanille + een appel
A: Wortelsoep met linzen en een meergranentriangel
T: Plak ontbijtkoek
D: 2L thee, 6 glazen water, 3 glazen roosvicé laxo
B: Hardlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:23

Ik zou het er niet op volhouden... Misschien bestaat er dan toch zoiets als een snelle verbranding..?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:24

Ik heb normaal ook echt snel honger. Als ik drie bruine boterhammen eet kan ik direct daarna nog wel koekjes en snoepjes eten. Maar 40g havermout, met sojamelk en fruit enzo vult ruim voldoende tot aan de koffiepauze.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:31

80gr havermout met alleen water en een stuk fruit, daar hou ik het ook niet lang op vol. Maar minder haver + een boel andere dingen, dat gaat prima!

Planning voor vandaag:

O: 2/3 cup havermout& haverzemelen, scheutje halfvolle melk, rest water, 1 banaan, wat whey en cacao, stevia
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: 6 biologische vb, abdijham, paardenrookvlees, 20+ smeerkaas, pindakaas, komkommer
T: 1 appel, 1 banaan
B: 12km fietsen
T: biogarde met een appel, kaneel en stevia
A: 2 kommen pompoensoep, 2 geroosterde vb, wat plakjes 48+ kaas
T: misschien nog een meringue :9

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:09

Het is inderdaad ook maar net wat je er nog bij gooit denk ik? Naast mn 60 gr havermout gooi ik er standaard: 10 gr tarwezemelen, 10 gr chia zaad en 15 gr lijnzaad door. Dat is in totaal toch ook 95 gr waar ik dan aan kom. + nog 50 gr fruit. Al zou ik een dubbele portie ook nog wel weg krijgen hoor :+ Dat is het probleem ook niet :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:14

Havermout-addicts :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:16

Nog mijn lijstje van gister:
O: 90 gram havermout, 5 gram zemelen, 5 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 172 gram appel met kaneel
T: 2 mandarijnen
L: klein schaaltje bami met groentes en schepje rundvlees in teriyakisaus plus 1 appel
T: 163 gram bospeen & 119 gram groene paprika
A: 430 gram spruitjesstampot met nog 1/4 ui en 2 champignons, bonenburger
T: 150 gram magere kwark, 205 gram magere yoghurt, 10 gram whey, 1 vk beschuit & 1 kiwi
D: 1xkoffie, veel water, groene en witte thee
B: 20 min fietsen, acht uur stage, 1.5 uur stal (waarvan 30 min rijden), 30 day shred L1 aangepast

Ik pak 90 gram havermout (aangemaakt met ongezoete soja of amandelmelk en water). Mijn complete ontbijt gisterochtend was 512 kcal en wil ook wel minimaal op 500 kcal zitten met ontbijt dus minder moet ik niet pakken tenzij ik dan meer melk gebruik of er meer dingen bijgooi. Red het er prima op, het naar binnenkrijgen is geen probleem :P

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:21

O: twee bruine geroosterde boterhammen met boter
T: Handje rozijnen + fruitsmoothie
L: twee bruine geroosterde boterhammen met kaas
T: Fruithapje; banaan, appel en kiwi
A: Aardappelballetjes uit de oven, sperziebonen en kipschnitzel

B: Huishouden

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:53

Jezzi schreef:
O: 300 ml halfvolle vanilleyoghurt
T: mandarijn
L: 2 vb 48+ oude kaas
D: 60 gr pasta(ongekookt gewogen), halve paprika, halve ui, 2 tomaten, 150 ml gepelde tomaten, 30 gr geraspte 48+ kaas
T: schaaltje vanille ijs

O: paar hapjes mugcake(vond het niet zo geslaagd), 250 ml halfvolle vanille yoghurt
L: banaan/ei pannekoek of insalata caprese
T: vb met beleg
D: 75 gr biefstukreepjes met pittige marinade, 1 geroosterde paprika, 1 geroosterde tomaat
T: ?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:46

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan
L: 4vk boterhammen daarvan tostis gemaakt met in totaal twee plakken kaas en een plak ham
A: broccoli met fishsticks en gebakken aardappeltjes
T: 3 kleine mandarijnen

B: 30 min fietsen, van 10 tot 17.00 in de garderobe werken van een event

Even balans dagje na gister.
Net lunch op dus houd het nog wel even vol tot avond eten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:02

Definitieve planning

O: havermout, mango DV, lijnzaad, zemelen, chia zaad, ongezoete sojamelk
L: 100 gr zelfgebakken speltbrood 1 sneetje belegd met kaas en eentje met hagelslag, eentje met pindakaas (zijn wel mini sneetjes hoor, had een bolletje gemaakt) + 350 gr biologische pompoen/linzensoep
T: eiwitpannenkoekje van 2 eiwitten, halve banaan in beslag, halve erop, 20 gr amandelmeel, 15 gr eiwitpoeder, beetje water
A: 200 gr volkoren pasta (gekookt) met biologische basilicumtomatensaus, verschillende groentes (courgette, wortel, paprika, tomaat) 40 gr vega gehakt en verse kruiden + 15 gr geraspte kaas
T: 100 gr wortel met yoghurtdip

D: water en (veel) thee
B: 2 uur bij de paarden aan de slag (stallen mesten, paddock mesten, trainen, voeren etc.)

kcal: 1700 tegenover 1700/1800 verbruikt.

eiwit: 90 gr - koolh: 214 gr - vet: 47 gr - vezel: 31 gr

Wat laag in vet vandaag, maar zat gister wat te hoog naar mn zin dus dat trekt dan weer een beetje recht.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:12

Lijstje afgemaakt van gisteren
Espoir_ schreef:
Vandaag:
O: Magere yoghurt, halve appel, cacao nibs en havermout
T: 3 Rijstwafels met zuivelspread light
L:Omelet van 3 eieren, een heel klein beetje roerbakgroenten en 1 plakje kaas
T:3 mini eierkoeken (120 gram, oeps tikt aan!)
A: Pasta met gehakt, roerbakgroenten en een tomatensaus (Vijf happen ongeveer want de saus was echt té vies. Het was een pot van de Lidl, brr.)
T: Een appel in partjes gebakken met wat kaneel, een scheut magere yoghurt en een eetlepel cacao nibs
D: Thee
B: Paarden longeren en met 1 nog een tijd aan de hand gestapt. Morgen naar de sportarts! :D Eens kijken wat voor behandeling ik krijg voor mijn lies. Hoop zo snel weer op het paard te zitten en weer lekker te mogen hardlopen.

Even mijn lijstje afgemaakt voor vandaag.

Vandaag:
O: Magere yoghurt, met een halve appel, cacao nibs en havermout
T: 3 Mini spelspeculaaskoekjes (zonder suiker, wel een zoetstof geloof ik)
L: Twee dubbeldonker volkoren boterhammen met kipfilet
T: Ik denk dat ik zo even een bakje magere yoghurt haal hier op school
A: Een bruin half stokbrood met vlees gebraden in mosterdsaus en wat worteltjes, tomaat en sla
T: Ik denk de laatste twee eierkoekjes, á 80 gram in totaal.
D: Thee en water
B: Geen, ben bij de sportarts geweest en heb spuiten in de triggerpoints gekregen in mijn lies en schaambeen. Heb er flinke pijn aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:53

Planning:

O: havermout met peer, scheutje kokosmelk en water; 1 gekookt ei
L: 6 vk crackers (1x hummus + komkommer, 2x geit&koe-kaas + komkommer, 3x pindakaas + sambal + komkommer)
T: avocado op 2 vk crackers
A: 2 meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, gewokte kip, paprika, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten
T: grapefruit

B: uur spinning

Comments zijn welkom! Zelf wel tevreden.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:59

Sterkte Espoir, gaat het wel weer de goede kant op met je blessure?
Langere slaaptijd zal je vast goeddoen Leen, dan komen je lijstjes ook wel goed :)

Ik eet meestal zo'n 45 gr havermout, als ik weet dat ik er wat langer mee moet doen en in beweging ben schroef ik het wat op, maar ik kan er prima van dooreten, als m'n bakje 2x zo vol zou zitten komt het ook allemaal op. En ik zou het inderdaad ook wel 3x per dag op kunnen :j

O: 62 gr havermout, 8 gr ontbijtmix, 3 gr lijnzaad, 11 gr rozijnen, 1 appel
L: 20 gr cashewnoten, blokje 85% chocola, 2 gebakken eitjes, plak roggebrood met kaas, salade van denk zo'n 60 gr kidneybonen, 50 gr mais, slamix, 20 gr cottage cheese
T: 190 gr kwark met een appel, 6 gr lijnzaad en 10 gr amandelen (vrij snel na m'n lunch ik merkte dat m'n lunch nog niet genoeg was na een lange drukke ochtend zonder T's)
A: spinazie kaas rondo met een salade geloof ik
T: ?

B: 2x 5km mtb door het bos, 1u dressuurles, stalwerkzaamheden
D: water, 1x koffie met geklopte melk

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 16:08

Leen, je ziet een beetje groen :)) Leuk dat je mod bent geworden! En wat fijn dat je meer mag slapen. Ik vind je lijstjes al een stuk beter dan eerst trouwens, dus chapeau. Baby steps!

Eliine, heb je het magische recept voor een lekker speltbrood al ontdekt? Dan houd ik me aanbevolen! Mooi lijstje trouwens.

Espoir, klinkt naar zeg :(:) Hopelijk helpt het en kun je gauw weer lekker sporten.

Ik eet meestal 40 gram havermout met rijstmelk met wat zaden/noten/superfoods, daarbij een stuk fruit (meestal een appel) en meestal een gekookt ei. Daar kan ik zo'n drie uur mee toe. Dat ei maakt wel een groot verschil, anders heb ik na twee uurtjes alweer trek.

Lijstje/planning:
O: havermout met rijstmelk, cacao, hennepzaad en honing; appel; gekookt ei
L: puy-linzen (50gr. ongekookt) met een halve broccoli, 1 winterwortel, wat cashewnoten en sesamolie/sojasaus
T: grote banaan
A: (waarschijnlijk) volkoren penne met witlof, tomaat en kaas

B: 12 km fietsen, 3 kwartier paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:09

Ik heb er om die reden vandaag ook een ei bij gegeten, maar merkte geen verschil...

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:21

Doen jullie dan een ei door de havermout?? Of gewoon apart?

Mehh heb zo'n drang om te snaaien... nu al 2 extra tussendoortjes op (pakje lu crackertjes, 8 gedroogde abrikozen) gelukkig geen hele ongezonde dingen maar ben bang dat ik daar straks wel naar ga grijpen.. En het is echt niet dat ik niet genoeg gegeten heb of honger heb ofzo.. Dus moet me echt proberen te beheersen -O-

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:59

O: magere kwark met blauwe bessen, healthy mix, cacao nibs, lijnzaad en tarwezemelen. 1 klein kapje pompoenpitbrood met appelstroop
T: banaan
L: 2 pompoenpitboterhammen met achterham en tomaat, 1 gekookt ei, 125 gr halfvolle vruchtenkwark
T: 3 mandarijnen
A: kip tandoori (kip, rijst, tandoorikruiden, crème fraiche) en witlof met ham en kaas
T: handje ongezouten notenmix

B: 40 minuten fietsen, vanavond hardlopen met vriendin, maar weet nog niet hoe ver of hoe lang, dat ligt aan de vriendin.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:09

Venthe schreef:
Doen jullie dan een ei door de havermout?? Of gewoon apart?

Mehh heb zo'n drang om te snaaien... nu al 2 extra tussendoortjes op (pakje lu crackertjes, 8 gedroogde abrikozen) gelukkig geen hele ongezonde dingen maar ben bang dat ik daar straks wel naar ga grijpen.. En het is echt niet dat ik niet genoeg gegeten heb of honger heb ofzo.. Dus moet me echt proberen te beheersen -O-

Ik zou het op jouw lijstje ook niet trekken(en dan vooral je ochtendtussendoortje en lunch). Wat je nu doet is snelle khd toevoegen waardoor je weer snel honger hebt.
Probeer in zo'n dipje eiwitten te pakken, schaaltje zuivel of een ei bijvoorbeeld :j

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:14

Venthe als je echt alleen eet wat je op e lijstje schrijft dan kan ik me goed voorstellen dat je snaaitrek hebt. Het is veel te weinig! Probeer inderdaad, zoals Jezzi ook zegt om andere tussendoortjes te pakken. En je lunch is ook veel te weinig.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:22

Ik doe het bijna altijd met zulke lijstjes en daar heb ik echt genoeg aan. Maar het is echt iets van de laatste tijd, misschien dat mijn behoefte inderdaad veranderd is maar ben niet echt iets anders gaan doen ofzo. In tegendeel, ik sport op het moment juist minder omdat ik echt even heel druk ben met school.
Tis ook niet dat ik honger heb, maar een "drang" om eten te pakken. Maar ik ga morgen mijn lunch wel wat uitbreiden om te kijken of het helpt :)
Helaas gaan we vrijdag op vakantie en zit ik nu bij mijn ouders thuis die dus geen producten meer in huis willen halen die snel bederven ivm. De vakantie de yoghurt heb ik dus voor vanavond bewaard en is daarna op..
kan morgen wel een eitje koken ja als ik wil snaaien. Bedankt voor de tip!