Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:37

Zo, een aantal van mijn huisgenoten gingen patat halen en ik heb gewoon nee gezegd *trots

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:00

Ik wist niet dat je teveel water kon drinken
Maar als je het over de dag verspreid kan het toch niet zo gevaarlijk zijn? Ja behalve als je 10 liter drinkt maar dat is ook wel weer overdreven.

Sizzy wat goed Ik wil ook geen patat meer van de snackbar. Als ik bij iemand eet en ze eten patat dan neem ik maar een klein beetje.
Als we thuis ovenfriet hebben eet ik wel gewoon mee. (Maar ook geen borden vol)

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:48

Vanmiddag ga ik weer lekker paardrijden dus weer de nodige beweging.

De manderijnen zijn hier in de aanbieding. 1 euro per net, ik eet me scheel aan die dingen

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:49

Ooh dat is zo lekker, bij welke winkel is dat?

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:04

C1000

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:24

Hmm jammer, zit hier in de buurt niet

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:38

Spetterlover schreef:
Ik wist niet dat je teveel water kon drinken
Maar als je het over de dag verspreid kan het toch niet zo gevaarlijk zijn? Ja behalve als je 10 liter drinkt maar dat is ook wel weer overdreven.

Sizzy wat goed Ik wil ook geen patat meer van de snackbar. Als ik bij iemand eet en ze eten patat dan neem ik maar een klein beetje.
Als we thuis ovenfriet hebben eet ik wel gewoon mee. (Maar ook geen borden vol)

Ik blijf erbij dat bijv. 4 liter bij weinig vochtverlies al erg ongezond kán zijn. Je zit dan al op de helf tussen de 2L die max aangeraden wordt en de 6L die fataal waren voor die Groningse student. Oja en nog iets (kom ik weer aan hoor..), hoorde van mijn oom die iets belangrijks is in de voedselindustrie, dat ovenfriet net zo slecht is als zelfgebakken friet. De frieten hebben namelijk een vetfilmpje meegekregen om toch goed te garen in de oven.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:40

Sizzy schreef:
Zo, een aantal van mijn huisgenoten gingen patat halen en ik heb gewoon nee gezegd *trots

Way to go girl! Helaas, friet kan ik nog steeds niet weerstaan, tenzij er een andere snack tegenover staat
En die manderijntjes...heerlijk! Ben zo blij dat het weer het manderijnen-seizoen is.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:43

patos schreef:
Ik blijf erbij dat bijv. 4 liter bij weinig vochtverlies al erg ongezond kán zijn. Je zit dan al op de helf tussen de 2L die max aangeraden wordt en de 6L die fataal waren voor die Groningse student. Oja en nog iets (kom ik weer aan hoor..), hoorde van mijn oom die iets belangrijks is in de voedselindustrie, dat ovenfriet net zo slecht is als zelfgebakken friet. De frieten hebben namelijk een vetfilmpje meegekregen om toch goed te garen in de oven.

Ja maar, die 6L, had hij toch in 1x achter elkaar gedronken?
Wat was er eigenlijk precies met hem gebeurd?

In ovenfriet zit toch maar de helft van de grammen vet van normaal friet? Wat is een 'vetfilmpje'?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:45

Zeg maar een laagje vet dat óm de friet heen zit, en niet erin. Dat is nou dus het gemene van de fabrikanten (heb ik gehoord tenminste), omdat het vet niet in de friet zit hoeven ze het ook niet op het label te vermelden.

En over die jongen..volgens mij heeft hij epileptische aanvallen gekren en is daarna in coma geraakt. Hij heeft het idd allemaal achter elkaar op gedronken.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:47

Oh ik wist echt niet dat dat kon door water?
Ik snap ook eigenlijk niet hoe dat kan? Zit er iets in water waar je lichaam op reageert dan?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:52

Ik weet het niet zeker, maar als ik even uit biologisch oogpunt redeneer (misschien dat Kayla het beter uit kan leggen..): je zenuwprikkels verspreiden zich over het celmembraan en daarvoor zijn oa. Na+ en K+ ionen nodig. Wanneer je heel veel water drinkt raakt die balans helemaal in de war en komen de zenuwprikkels helemaal verkeerd door, en misschien dat daar de epyleptische aanvallen vandaan komen? In grote lijnen kan water dus ongezond zijn omdat het de balans van stoffen in je lichaam kan verstoren.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:53

Die jongen uit Groningen heeft het overleefd gelukkig maar zoals je ziet kan het erg gevaarlijk zijn.

Natuurlijk zit er ook een _erg_ groot verschil tussen 6 liter achter elkaar opdrinken en 6 liter over een hele dag verdeeld.
Maar mij lijkt het iig niet gezond om zoveel water op een dag te drinken.

En dat wat patos nu vertelt heb ik ook gehoord, maar kon het ff niet goed onder woorden brengen

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:54

patos schreef:
Ik weet het niet zeker, maar als ik even uit biologisch oogpunt redeneer (misschien dat Kayla het beter uit kan leggen..): je zenuwprikkels verspreiden zich over het celmembraan en daarvoor zijn oa. Na+ en K+ ionen nodig. Wanneer je heel veel water drinkt raakt die balans helemaal in de war en komen de zenuwprikkels helemaal verkeerd door, en misschien dat daar de epyleptische aanvallen vandaan komen? In grote lijnen kan water dus ongezond zijn omdat het de balans van stoffen in je lichaam kan verstoren.

Ooh zo, op die manier.
Ja dan snap ik het wel, wel logisch ook inderdaad.
Maar is dat dan alleen met water, of ook als je bijv. 6 liter chocomel gaat drinken? (Maar even een voorbeeldje)

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:58

Haha, nou, 6L chocomel zal ook vast niet goed zijn. Ik weet niet of het dezelfde uitwerking heeft als water, maar ik denk dat het ook het één en ander aan processen verstoort. En het is natuurlijk ook niet echt goed voor de lijn ...

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:00

Nee maar ik bedoelde maar even iets, ik wist niet zo snel iets anders, want thee en koffie bestaan ook voor het grootste deel uit water natuurlijk..

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:02

Volgens mij wordt water sneller door de maag heen gespoeld en sneller in het lichaam opgenomen dan bijvoorbeeld chocomel en is het daarom gevaarlijker

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:03

Dat zou best eens kunnen Sizzy!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:04

Ooh oke, thee dus ook?
Ik drink geen 6 liter achter elkaar, maar drink toch denk ik over de hele dag wel minimaal 3 liter water/thee weg.

Kayla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:04

Spetterlover schreef:

En juist dat is erg slecht idd!

Wat betreft die vetten in ovenfrieten, het zou me niks verbazen als dat zelfs transvetten zijn, die zijn nog slechter voor je dan verzadigde vetten (zijn fabrieksmatig gehydreerde van oorsprong onverzadigde vetten en kunnen je lichaam niet afbreken). Dan kan je beter frituren in onverzadigde vetten als olijf- of zonnebloemolie.

@spetterlover: Het lichaam en je cellen hebben een bepaalde belans tussen water en bijvoorbeeld zouten/mineralen, deze wordt gereguleerd door oa osmose (dat ken je vast wel). Je kan je voorstellen als je lichaam in een keer heel veel water binnenkrijgt dat die verhoudingen helemaal zoekraken en dat je lichaam dat niet aankan. Er zijn bijvoorbeeld ook mineraalloze soorten water (gebruikt in bijv laboratoria), als je hiervan een liter opdrinkt kan je het al niet navertellen.

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:07

Teveel water denk ik dat ook iets met osmose enz te maken heeft ... Maar zolang je dat niet allemaal ineens leegdrinkt, kan dat relatief weinig kwaad.

Vandaag weer gaan sporten. Mijn prestatie is van 14 naar 18 gegaan op 1 maand tijd. Zou toch graag boven de 20 komen .
Vraag me alleen af wanneer de weegschaal nu eens gaat doorslaan naar beneden *g*.
Nu eet ik gezond, genoeg en sport ik alleen val ik niet echt af. Maar broeken zijn wel losser geworden, erg leuk om te zien .

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:12

Je bent gewoon spieren aan het kweken Belsje

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:33

Kayla schreef:
Spetterlover schreef:

En juist dat is erg slecht idd!

Wat betreft die vetten in ovenfrieten, het zou me niks verbazen als dat zelfs transvetten zijn, die zijn nog slechter voor je dan verzadigde vetten (zijn fabrieksmatig gehydreerde van oorsprong onverzadigde vetten en kunnen je lichaam niet afbreken). Dan kan je beter frituren in onverzadigde vetten als olijf- of zonnebloemolie.

@spetterlover: Het lichaam en je cellen hebben een bepaalde belans tussen water en bijvoorbeeld zouten/mineralen, deze wordt gereguleerd door oa osmose (dat ken je vast wel). Je kan je voorstellen als je lichaam in een keer heel veel water binnenkrijgt dat die verhoudingen helemaal zoekraken en dat je lichaam dat niet aankan. Er zijn bijvoorbeeld ook mineraalloze soorten water (gebruikt in bijv laboratoria), als je hiervan een liter opdrinkt kan je het al niet navertellen.

Ja dat dat slecht was snapte ik.
Nou dan hoef ik ook geen ovenfriet meer Pff goed dat ik dit nu allemaal lees.
Ja ik weet wat osmose is en ik snap nu ook wel wat al dat water dus blijkbaar doet met je lichaam.
Maar als je dus verspreid over de dag 3 liter water drinkt, kan dat ook zoveel kwaad?

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:34

Schijnt zo, maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk!
Volgende week eindelijk laten opmeten met zo'n weegschaalbeest, dan kan ik tenminste normaal ook cijfertjes zien veranderen. Ik vind zoiets toch altijd motiverender hoor .
Want wie zegt dat mijn broek niet gewoon leurt ...

Kayla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:37

Spetterlover schreef:
Ja ik weet wat osmose is en ik snap nu ook wel wat al dat water dus blijkbaar doet met je lichaam.
Maar als je dus verspreid over de dag 3 liter water drinkt, kan dat ook zoveel kwaad?

Nee hoor, dat kan je lichaam prima verwerken.