Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:42

Anoniem schreef:
Wat eten jullie allemaal weinig havermout! Ik geloof dat ik wel 100g per portie neem :+

ik pak een halve cup (moet ik eens even nakijken hoeveel dat dat nou eigenlijk weegt :+ ) met 200 tot 250 ml rijstmelk en fruit er door en dan moet ik mijn best doen om het op te krijgen :P
eet er wel nog zachtgekookte eitjes bij , maar die havermout , daar kan ik echt niet meer van op :n

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 20:21

Een halve cup is ongeveer 40 gram, zoveel eet ik ook altijd :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:34

In principe zou ik best 100 gr havermout op kunnen :j :Y) Maar zo kan ik in principe ook 2 borden avondeten op, en ook wel extra veel lunch. Mijn innerlijke rem is soms wat zoek, dus ik hou het netjes bij 60 gr havermout + wat superfoods met extra vetten en eiwitten om een verzadigd gevoel te geven. Voor mijn postuur, gewicht en activiteitenniveau is een ontbijt van 500 kcal meer dan prima. Zou ik elke dag 100 gr havermout gaan eten ga ik daar ruimschoots overheen. En waarschijnlijk zou ik nog net zo veel trek in mn lunch en avondeten hebben dus laat ik het maar niet doen. Al zou ik best elke dag 100 gr havermout willen eten :+ nog wel meer zelfs :') Ik ben gek op havermout :9

Ik gebruik meestal kokosolie om in te bakken. Ik voer het overigens altijd zelf in. Dus een rauw ei + de hoeveelheid olie die ik gebruik. Meestal zo'n 3-5 gram. En inderdaad, liever wat extra vet op mn lijstje dat bestaat uit kokosolie of olijfolie :j

Lijst van vandaag:

O: 60 gr havermout, lijnzaad, chia zaad, zemelen, sojamelk, 50 gr zomerfruit
T: 2x vezelrijk cracker met 20 gr smeerkaas 15+, hapje monchou/kersentaart (proefproduct op mn werk)
L: 500 gr stoofpotje van gister (kikkererwten, quinoa, tofu, groenten, beetje kaas) + 1 speltboterham met appelstroop
T: 1 speltboterham met appelstroop, 1 appel, 25 gr chocola met cranberries, paar hapjes gevulde koek (lekkere trek :+ )
A: redelijk vol bord met andijviestampot met extra rauwe andijvie, 1 vega rookworst, appelmoes
T: ik denk niks

D: water en thee
B: 7 uur in de bakkerij.winkel gewerkt

Weet mn kcal niet exact heb niet alles precies gewogen, zit denk rond de 2100 kcal tegenover 2000 verbrand.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:45

Eliine: dat had ik kunnen schrijven :+ Ik kan ook altijd door blijven gaan. Extra knap dus van mezelf dat ik dat lang niet altijd doe :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:48

Haha ja toen ik jonger (in de groei) was at ik echt letterlijk alles wat los en vast zat. En geen gram eraan uiteraard. Nu ben ik nog steeds niet iemand die van de lucht aan komt, maar dat is natuurlijk nog geen excuus om maar als een idioot te blijven eten.
Of tenminste dat laatste hou ik mezelf altijd heel streng voor als ik weer eens zin heb om na bord nummer 1 nog voor ronde 2 of 3 te gaan :+ want ik heb het niet nodig en als ik 1 bord eet ben ik in principe ook wel verzadigd na een tijdje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:56

O: Grutten met cacao, kokos en kokosolie
L: Aubergine/courgette soep en gemengde sla met rauwkost en kalkoenfilet
T: Zelfgemaakte warme choco met slagroom en honingmeloen
A: Stamppot van spruitjes en knolselderij, spekjes, ui, knoflook en rode paprika met chilipoeder, en mosterd. Zelfgemaakte chocomousse van eiwit, rauwe cacao en palmsuiker
T: Griekse yoghurt en wat honingmeloen en misschien een handje elitehaver
D: Thee en water
B: Paardrijden

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:04

Al dat caloriegetel hier. ;)
De angst voor vetten deel ik niet. Ik bak alles ruim in de kokosvet. :)

O: groene smoothie met avocado, banaan, kiwi, kaki, havervlokken, chia, lijnzaad, macapoeder, curcuma, water
T: 1 mozartkogel (is een chocolaatje uit oostenrijk die collega mee had)
L: dubbele zuurdesemboterham met houmous, gekookt eitje, tomaat en komkommer. Paar rauwe worteltjes
T: vier walnoten
T2: twee sinaasappels
A: zelfgemaakte gehaktballetjes met tijm, peterselie, sjalot, knoflook en een ei. Gestoofde rode kool met appel, appelstrooop en kaneel. Jammie!
T: mugcakeje van ei, banaan, rauwe cacao en kokosrasp

B: drie kwartier gewandeld
D: 1,5 liter spa, paar koppen groene thee, 1 glas verse jus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:02

Gelukkig ben ik nog steeds op hetzelfde gewicht, ondanks de enorme hoeveelheden havermout :+ Calorieentellen doe ik ook niet.

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met peer en water
T: dubbele oberladerboterham met koe&geit-kaas
L: dubbele oberladerboterham met koe&geit-kaas
T: 2 bananen, 1.5 stroopwafel, 1 oberlanderboterham met hummus
A: 4 sushi en bakje edamame

B: 2 uur intensieve buitenrit (op zoek naar een nieuw paard :) )

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:06

Ik ben blij met vandaag! :'3
Door omstandigheden kon ik geen tussendoortje tussen mijn lunch en avond doen, was ook te laat thuis voor avondeten eigenlijk -O-
Ik gebruik trouwens fruit om mijn te kort aan te vullen bij ochtend en diner xd

O: 88gr witte bonen met 85g snijbonen ; (mislukte) gevulde halve paprika met klein beetje sjalotje, champignons en plakje 20+ kaas ; één peer
T: 100g appel
L: 50g havervlokken, 200ml sojamelk, 10g lijnzaad en 32g appel.
A: 438g broccoli :9 , drie kippenvleugeltjes, één banaan.
T: 50g amandelen (geroosterd) :9
T: Één gedroogde abrikoos om te proeven (1e keer - is wel zoet!)
T: Twee kiwi's

Totaal ongeveer 1436kcal, maar zo voelt het niet xd
75g eiwit, 146g koolhydraat, 50g vet.

Gedroogde abrikoos bevat wel veel suiker, had ik niet verwacht o.o

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:10

Emily, maak jij dat ontbijt 's ochtends nog klaar? Of de avond ervoor al?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:16

De avond van te voren probeer ik alles klaar te maken/zetten voor zover ik kan. Maar ik probeer sinds twee weken om eerder naar bed te gaan en om 6h eruit te komen zodat ik meer tijd heb in de ochtend, merkte dat eten toch nogal veel tijd kost x'D
(zeker omdat ik tegenwoordig havermout in de ochtend kook, ivm fruit erdoorheen :B)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:17

O: havermout met amandelmelk, banaan, agavesiroop en cacao
T: speltcracker met een gekookt ei
L: boekweitgrutten met amandelmelk, honing en klontje roomboter
T: speltcracker met een gekookt ei, 2 stukjes pure chocolade
A: roerbak van linzen, broccoli, wortel en courgette
T: appel

B: half uur paardrijden, anderhalf uur fitness/spinning

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:21

Mooi lijstje Bhri! :j

Angst voor olie heb ik overigens totaal niet, maar ik vroeg me af waar de stijging in kcal vandaan kwam op valtaf, leek me namelijk niet dat een ei ineens van samenstelling zou veranderen oid. Maar ik bak gewoon lekker in olijfolie ;)

Qua havermout, ik kan er ook nog makkelijk meer van op, alleen heb ik het inderdaad ook niet echt nodig. Na een ontbijt met zo'n 40/50 gr kan ik 2u later vrolijk een volgende maaltijd op, afhankelijk van de mate van verveling want als het moet kan ik er prima langer mee doen ;)

Update:
O: 57 gr havermout, 14 gr ontbijtmix, 10 gr rozijnen, 1 appel, 3 gr chia
L: groenteprutje van fijngesneden groentemix met wat extra courgette, paar cherrytomaatjes, 60 gr kidneybeans, schepje pompoensoep en wat tomatensaus die bij de pizza van gister zat
T: smoothie met een glas sinaasappelsap, 1 appel, 60 gr spinaziedeelblokjes en 60 gr dv aardbeien 10 gr lijnzaad, water
A: groentemix, vega gehakt, 1/3 courgette, 2 tomaten, quinoavlokken (40/50 gr?), feta, tomatenpuree
T: handje notenmelange, speltcracker met kaas

D: 2x koffie met geklopte melk, 2x senseo met soyamelk, water
B: 22 min blogilates dag 10 (paar armoefeningen overgeslagen ivm last van pols), stukje wandelen met de hond, 2x 5 km mtb door het bos, stalwerkzaamheden, paard rijden/longeren

Komt denk nog een bakje kwark bij vanavond, ik voel ergens nog een gaatje in m'n buik :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:32

Wist de calorietjes voor kokosolie zo niet, zal wel ongeveer hetzelfde zijn en het ging ook maar om het voorbeeld. Beetje vet is helemaal niet verkeerd hoor, eet zelfs expres bijv een avocado als ik veel trek heb omdat vet gewoon helpt. Weeg voor de gein eens een stukje kokosolie af, dat stelt echt niet heel veel voor.
Uiteindelijk lijstje:
o: havermout-, amandelmeel-, en kastanjepannekoek
t: pannekoek 2 met plak kaas
late lunch: ceasar salade van de Deka
a: vega burger met pompoenpuree
t: toetje: kwark met aardbei (mona)
Ben redelijk tevreden, mag alleen nog wel wat groente bij en helaas erg weinig fruit vandaag..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:52

Hmmm onbeheersbare dag vandaag. té grote lunch en zoveel koekjes dat ik gewoon geen honger had met avondeten.. Heel slecht.. maar heb dus mijn avond eten min of meer geskipt. Deels omdat ik echt geen honger had en ik ook mijn groentes en fruit binnen heb.
O: 50 gr. havermout/lijnzaad/melk
T: Koekjes en paprika/courgette/komkommer stukjes
L: 4 sneetjes brood, 3 sesam crackers, beschuit met zuivelspread, chocolade pasta, berlinerworst, sandwichspread, 1 tomaat, stuk komkommer
T: Nog meer koekjes en een appel
A: 250 gr. cherry tomaatjes en 250 gr. magere kwark
B: uur fietsen

Trouwens bij de bio winkel wilde ik een nieuwe pot pindakaas halen, zag ik daar pindakaas gemaakt op basis van pinda's en rozijnen. Ben heel benieuwd hoe het smaakt. Qua kcal. was hij zelfs wat lager dan de pure pindakaas. Verder was er niks toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 11-02-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:54

Ik ben ook niet bang van vetten hoor :+ En ook niet van caloriëen trouwens :+ dat ik ze tel heeft niks te maken met angst om aan te komen oid.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:08

Ik heb het een dag of twee gedaan, wel leuk om een idee te hebben hoeveel calorieën nou ergens in zitten.
Voor de rest kijk ik vooral dat ik iig genoeg groenten, fruit, noten etc. binnen krijg.

Planning is iets anders geworden

O; Mug cake (1 ei, 1 banaan, havermout, honing, kaneel
T; 5 paaseietjes
L; Twee volkoren broodjes met hüttenkase, halve avocado, spinazie, kalkoenfilet, tomaat en alfalfa
T; 2 volkoren biscuitjes, bakje frambozen en blauwe bessen
A; een hele berg snijbonen en twee gehaktballen met een klein beetje biologische olivonaise
T; Bakje magere yoghurt met dadels[/quote]

Planning

O: havermout met soja melk, banaan, rozijnen en kaneel
T: frambozen, blauwe bessen, pecannoten
L: groente salade met spinazie, avocado, paprika, tomaat, bleekselderij, lychee, komkommer, halve citroen als dressing en alfalfa. + 1 gekookt eitje
T: gedroogde abrikozen, dadels, paar paranoten
A: iets met aubergine en courgette
T: magere yoghurt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:20

O: 90gr havermout met halfvolle melk, stevia en kaneel
T: 2 plakjes gebraden kipfilet
L: 3 speltboterhammen met tapenade van kalamata olijven en anderhalve plak 30+ kaas
A: gemengde salade met zwarte olijven, gemarineerde kip, cherrytomaatjes, komkommer en Regato kaas + Valess burger
T: schaaltje 0% vet vanilleyoghurt met whey, 1/3 komkommer, handje cherrytomaatjes

B: 45 minuten loopband

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:23

Jaaa, nog iemand die zoveel havermout eet, hihi.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:29

Iets aangepast:
Plien91 schreef:
O: 40g havermout, gedroogde abrikozen + pruimen, sojamelk, water, lijnzaad, cacao, honing
T: 2 plakjes ontbijtkoek
L: Volle + halfvolle yoghurt (50/50 gemengd) met mango, havermout, pure chocola en kokosrasp, 2 kiwi's appel
T: 1mg boterham roomkaas, bakje activia met vijgen
A: Indiase wortelsoep met een meergranentriangel Volkorenspaghetti met verse tomatensaus, broccoli, zalm en parmezaanse kaas; activia vijg toe
T: Roggebrood met appelstroop, stukje pure chocola, pitabroodje kaas
B: 12km fietsen, 1u yoga
D: 1,5L thee, 3 koffie, roosvicé laxo, 6 glazen water

Op m'n late-night snack na (vriendlief had nog honger en maakte ook gelijk maar wat voor mij :D) best tevreden over mijn lijstje. Zoals jullie zien ligt de focus nu met name op de vezels :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:38

Anoniem schreef:
Jaaa, nog iemand die zoveel havermout eet, hihi.

Ik vond ook altijd dat iedereen hier zo weinig havermout at.. :')
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 11-02-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:38

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en appel
T: Banaan
L: Laatste restje hutspot met extra veel wortel en een eetlepel uitgebakken spekjes
T: 3 kleine mandarijnen
A: Bord zelfgemaakte prei soep van prei, ui, knoflook aardappel en bouillon. 3 vk crackers met kaas en komkommer.
T: schep boerenkoolstamppot met spekjes en stukje rookworst

B: 60 min fietsen, 4 uurtjes werken in de horeca, misschien vanavond nog wat dansen in de stad
D: water en halve rode wijn.

Eerste tussendoortje was eigenlijk gelijk na ontbijt, want de havermout was net wat te weinig.
Verder al de hele dag honger dus even kijken hoe de rest van de dag gaat.

Soort van tweede avond eten op werk genomen. Rest van de dag was al erg netjes dus denk dat ik nu beter zit met het aantal calorien.
Had ook al honger de hele dag, dus had het misschien ook wel nodig nog.

Edit: plus nu nog bijna een hele mars.
Morgen weer strak.

Comments zijn welkom.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:38

Nog niet helemaal tevreden over mijn lijstjes. 's avonds elke keer 1/2 koekjes teveel.
Gisteren
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel + kop thee, kopje koffie met scheutje halfvolle melk
T: 5 gedroogde abrikozen
L: 2 volkorenboterhammen met komkommersandwichspread
T: kom zelfgemaakte wortelsoep (met kokosmelk erdoor) en waldkorncracker met halve plak 20+ kaas
A: rosti, gevulde kipfilet (parmaham en kaas erin volgens mij) en een salade van komkommer, tomaat, olijven, ui, olijfolie, zout en peper
T: 2 prince koekjes, 1 stroopwafel

Planning vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel + kop thee
T: kopje koffie met scheutje halfvolle koffiemelk
L: 2 waldkorncrackers met in totaal 1 voorgesneden plak 20+ kaas, 1 waldkorncracker met parmaham en wat schijfjes komkommer
T: sinaasappel en een opkikker
A: ?
T: ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:16

Als ik nu 90gr havermout in één keer wegwerk dan hang ik denk linea recta boven de pot _O- Slechte dingen kan ik in enorme hoeveelheden eten, met gezonde dingen moet ik wat rustiger aandoen, helaas :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:53

Ik ben helemaal blij met de havermout hoor..
havermoutpannekoeken, pap..helemaal prima:)