Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:36

Mijn moeder is morgen jarig, en ze wilde graag een tiramisu taart dus die heb ik vandaag voor der gemaakt -hij is extra lekker als je 'm een dagje eerder maakt.
Heb van de week overigens een oreo karamel cheescake gemaakt: heel dik makend maar wel erg lekker := http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/sn ... cheesecake

Er was toch een bokker die zich had opgegeven voor heel holland bakt?! Al wat van gehoord?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:45

Jah, dat was Mara inderdaad! Ben ook wel nieuwsgierig of je al wat gehoord hebt!

Hier gisteren stroopwafelmuffins gemaakt, jammie :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:53

ik ga zondag samen met mijn vriend de double chocolate chip cookies weer maken!
lekker voor valentijn, moet die zaterdag werken dusja dan moet het maar op zondag

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:37

Hoi mensen.

Ik wil iets trakteren aan mensjes, probleem is alleen dat het glutenvrij moet zijn aangezien een iemand coeliakie heeft.

Nu, ik kwam dit recept tegen: Blauwe bessenmuffins.
Ingrediënten: kokosrasp/eieren/honing/zonnebloemolie/zout/bakpoeder/vanille/blauwe bessen.

Nu zijn blauwe bessen nogal duur, maar ik heb nog wel cranberries in de vriezer liggen. Zou de combinatie kokos met veenbessen smaken of kan ik toch beter blauwe bessen kopen?

x

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:29

Wat is het rustig hier.

@Emily, weet niet of je er nog iets aan hebt, maar bosbessen en cranberries kun je beide ook uit de diepvries kopen, kun je allebei prima mee bakken. Gewoon kiezen wat je zelf lekker vindt!

Naast alle kleine gezellige lekkere dingen voor bijv. in het weekend wil ik ook proberen wat meer te experimenteren met taartjes. (ja, vorm van 20cm gekocht, anders is het echt te veel :Y) ) Zodat met verjaardagen ook makkelijker zelf taart kan maken. Laatst van hier al een aardbeientaart opgeslagen (van Saskia geloof ik?) die weet ik zeker dat gaat lukken en lekker is, lijkt namelijk op iets wat ik wel vaker maak. Nu heb ik het idee om zelf soort van schwarzwalder taart proberen te maken. Iemand hier een recept/ideeën voor?
Dacht zelf aan een chococake bakken (of de mix voor bisquit en daar cacao door doen), in drie plakken snijden, dan ertussen een laag kersenjam of kersenvlaaivulling en een laag, tja daar twijfel ik dus. Slagroom alleen is miss wat simpel en niet stevig genoeg. Slagroom mengen met mascarpone en vanillesuiker? Of zou er ook nog klopfix door moeten?
Ben benieuwd naar jullie advies!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:51

Idd stil hier! Ik bak weining de laatste tijd. Druk met afstuderen. Misschien komende week maar eens tijd voor maken. :) Heb dan ook afgesproken met vriendinnen, dus dat gaat er bij hun vast ook wel in. :)) (krijg alweer stille hints toegeworpen _O- )

Slagroom met klopfix is daar wel stevig genoeg voor hoor! Heb ik ook wel eens gedaan. :j Slagroom met mascarpone doe ik ook altijd nog klopfix doorheen. Is ook heel lekker trouwens. :) Wel wat zwaar misschien, met de chocola en vlaaivulling (denk dat vlaaivulling lekkerder is dan jam eigenlijk).
Zo'n kleine vorm is ideaal hé! Ik heb er ook een van 16cm. Hoef je geen 3 dagen taart te eten. :))

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:08

Dat is inderdaad lang geleden dat ik gereageerd heb!

Ik heb nog maar één keer iets van HHB gehoord, dat ze de bijlage van mijn aanmeldingsmail niet ontvangen hadden. :+ Ik met verschrikt hart gekeken, bleek ik het wel gestuurd te hebben met bijlage. Maar om de 1 of andere vage reden hebben ze die niet gekregen of gezien. Dus alles nog maar opnieuw ingezonden. Maar verder niks meer gehoord, dus afwachten maar. :):)

Ik heb momenteel een 'healthy' bananenbrood in de oven staan. Kwam geen klontje boter aan te pas, zelfs geen suiker! Alleen 1 eetlepel honing en wow, het begint al heerlijk te ruiken hier. Ben heel benieuwd hoe die wordt. Zit nog te denken aan koekjes, mijn koekjespot is leeg en dat kan natuurlijk niet!

Misschien is het leuk, om dit topic een beetje levendig te houden 1 keer in de maand of 1 keer in de 2 weken, ligt er maar net aan hoe iedereen erover denkt, een soort testrecept te doen? Is hier animo voor en hebben mensen hier misschien leuke ideeën voor?

We zouden bijvoorbeeld met 1 vast recept kunnen werken die iedereen maakt. Of bijvoorbeeld zeggen: we doen bananenbrood en dat dan iedereen dat op zijn eigen manier maakt en zijn recept hier deelt. Een beetje a la HHB de signatuur opdracht. (Kan ik alvast mooi oefenen, haha. :Y) )

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:39

Saskia, thnx voor je reactie! Ga het denk ik volgend weekend eens uitproberen.
Mara, jammer dat je nog niets gehoord hebt! Staat nergens een datum vermeld wanneer je wat hoort? 1x in de maand een basisrecept, is wel een leuk idee. Durf niet te beloven dat ik er elke maand aan mee doe, maar aan de andere kant bak ik vaak genoeg wat, dus als het uitkomt, doe ik mee.
Straks mini tulbandjes (de HHB bakvorm) maken met witte en melk chocostukjes. Ben benieuwd, 1e keer dat ik dit recept ga gebruiken. Alleen... straks eerst even eieren halen :Y)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:46

Een vraag, hebben jullie ervaring met verschil in bakvormen? Aardewerk of glas? Ben op zoek naar een quichevorm als cadeautje, doorsnede 30cm. Enige die ik vind is deze bij blokker, is van glas. Zelf ken ik alleen quichevormen van aardewerk. Maar de aardewerk quichevormen van 30cm die ik kan vinden zijn vrij prijzig (rond de 30eu). Wat denken jullie, zou er veel verschil in zitten, tussen glazen of aardewerk quichevorm?

http://www.blokker.nl/nl/blknl/pyrex-taartvorm-30-cm

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:25

Ik heb er 1 bij Ikea weg, zit een losse bodem in.
Vind hem erg fijn :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:01

Dat is nu net het punt, het mag niet metaal met losse bodem zijn. Heb er nu eentje in de juiste maat gevonden van 30cm, maar dus van glas ipv aardewerk. Nu twijfel ik dus of dat verschil maakt...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:12

Ik heb geen idee eigenlijk.. Heb bijvoorbeeld lasagne en brownies ook wel eens in een glazen schaal gemaakt in plaats van aardewerk, daar merkte ik niet zoveel anders aan. Brownies in aluminium daar in tegen.. Dat werd veel sneller droog, vooral aan de rand. Denk dus dat dat warmer wordt. Denk op zich dat het wel kan in glas. :j

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:18

Ik denk eigenlijk ook van wel, maar twijfel een beetje. Dus dacht, waar kan ik dat beter vragen dan in het bak forum :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:47

glas is erg prima hoor :j wordt volgens mij iets heter dan aardewerk maar je kan er dezelfde producten in bakken

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:12

Hoe is het met de bakkers? :) Topic ligt een beetje stil, jammer!

Ik bak weinig de laatste tijd. Druk met afstuderen. Maar gister heb ik boterkoek met appelvulling gemaakt. En die smaakt heerlijk! :D :9

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:21

ja heel jammmer!
gaat goed hier hoor alleen op moment weinig tijd/zin om ingewikkelde baksels te maken. heb laatst nog keer mijn double chocolat chip cookies gemaakt en had chocolade druppeltjes over dus gelijk maar even cake gebakken met die druppeltjes erin!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:56

Hier ook al tijden niets meer gemaakt bij gebrek aan materiaal en oven

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:52

Valt hier inderdaad wat stil, jammer! Zelf nog wel aan het bakken, maar niet hele bijzondere dingen. Daar komt het even niet van. Maar na deze week een weekje vrij en de Pasen voor de deur, dus ben dan wel van plan veel zelf te maken!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:08

Met de Pasen kan ik ook niet gaan bakken zal het wel proberen. Maar vier dan 5 verjaardagen in 1 dus word beetje veel.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:46

Oja, wij hebben ook nog verjaardag, dus ook daarvoor ga ik bakken. Kortom, volgens mij ga ik na het weekend de bak-schade wel even weer inhalen :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:12

haha.
bij mij is het zo dat de 28ste is de vriend van mijn schoonzus jarig, de 30ste hun kleine. 6 apr. mijn vriend en zijn zusje en de 8ste ben ik dan zelf jarig.
vieren dus alles in 1 weekend een keer. Dus dit keer word het maar even een taart halen haha.
daarna zal ook voor mij het bakken weer beginnen want ik wil er een klein " bedrijfje" van maken, raak mijn werk kwijt per 23 april en weet niet of snel iets anders heb dus ga ik dit maar doen zodat toch nog iets verdien

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:18

Ik heb vrijdag een feestje waarvoor ik miniquiches ga maken, en denk dat ik ook nog iets zoets wil doen voor achteraf, maar heb nog geen idee wat :-)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:23

Wat is het stil hier! Zelf nog wel druk aan het bakken :D . Appeltaart en kwarktaart (aardbei/choco) al vorig weekend gemaakt en bijna op. Morgen weer gezellige aan het bakken Y)(^) , op de planning staat:
- Paaskransbrood van Rutger Bakt (eerste keer, dus ben benieuwd!)
- Worteltjestaart
- Quiche met kipkerrie en broccoli

En dan 2e Paasdag 24 muffins maken voor dinsdag na Pasen. Echt genoeg te bakken dus := .

Gaan jullie nog wat lekkers maken voor de Paasdagen?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:28

Ik ga dit weekend een mango-kokostaart maken (uit de allerhande), ik hoop dat hij lukt!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:28

Jazeker! Ik ben eigenlijk een beetje klaar; de broden zijn heerlijk (een broodrecept dat niet hoeft voor gerezen te worden; t rijst terwijl de oven verwarmt, heel makkelijk!) Een rozijnenbrood uit de BBM en groentesoep. Vanmiddag een smörgåstårta maken met veeeeeeeeel vissoorten, zalm, forel, garnalen, heerlijke dille-dipsaus met verse dille en komkommers belegd.