Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:05

@ Jamy, 2.5 liter is wel errug veel hoor! Je krijgt daarnaast ook nog veel vocht via je eten binnen en dan kom je toch ruim aan de 3 liter. Dat is niet goed voor je, daardoor spoel je esentiële voedingstoffen te snel je lijf uit.

@Sizzy: leuk paard!!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:31

Nog nooit gehoord dat je teveel kan drinken

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:03

Nou ik eet vanavond weer aardappelen

provecaalse aardappelschotel uit de oven met schijfjes aardappel, gehakt, brocolli, wortel, paprika, champignons, rode ui en een of andere saus erover heen

Over 5 minuten is het klaar

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:22

Nee ik wist ook niet dat je teveel water kon drinken.
Als ik eenmaal begin vind ik het superlekker en blijf ik drinken

Haha alweer aardappelen Toe maar

Ik heb pannekoeken gegeten.
Ik had er 2 (niet zulke grote en ook geen hele dikke) met appel genomen, toch nog een beetje gezond. En ik kan me niet voorstellen dat er zoveel vet in een pannekoek zit (volgens overgewicht.nl 5 gram per stuk!) want het is gewoon tarwemeel, 2 eieren en halfvolle melk en daar maak je dan een hele stapel mee
En in mijn appel zat ook geen vet

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:02

Haha ik ook niet! Ik kom denk ik net aan 2 liter per dag. Leuk paardje Sizzy! En je ziet er echt slank uit hoor Ik ben dan denk ik met mijn maat 38 een van de stevigsten als ik het zo lees!
Wij eten chili con carne straks ( ik denk niet dat ik het lust, maar mijn vriendje wilde ook een keer koken dus ik zal wel moeten )

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:06

Ik heb wel heel gezond gegeten vanavond vind ik! De rest van de dag niet zo
Maar hele bak sla op! (zo'n bak is voor 2 personen normaal volgens de verpakking) en nog wat tomatensoep, zelfgemaakt met uberveelgroente erin! En nog paar bruine stokbroodjes.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:07

Ik vind soep ook altijd superlekker!!! Dat eet ik altijd als er even snel en licht gegeten moet worden...

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:12

Ja soep is echt lekker, lekker stokbrood erbij echt geweldig

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:16

LittleAnn schreef:
Haha ik ook niet! Ik kom denk ik net aan 2 liter per dag. Leuk paardje Sizzy! En je ziet er echt slank uit hoor Ik ben dan denk ik met mijn maat 38 een van de stevigsten als ik het zo lees!
Wij eten chili con carne straks ( ik denk niet dat ik het lust, maar mijn vriendje wilde ook een keer koken dus ik zal wel moeten )

Ik heb ook gewoon maat 38 hoor

Bedankt voor de leuke reacties over Mex!

Tammietjeeh

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:46

Heb dit week-end erg druk gehad maar hier een verslag van wat ik heb gegeten.

Zaterdag;

O: Vluchtig broodje kaas, om half 7 s'ochtend. maar om half 11 *terug van mn werk* heb ik 2 broodjes ham en een broodje kaas gehad.
T: Appeltje
L: Bij in geschoten.
T: 2 kiwi's
D: Soep met 2 doop-bolletjes
T:Uitgeweest; 3 flugels op.

Enne zondag:

O: 2 broodjes ham en een kopje koffie
T: Niks, was pas 12 uur wakker..
L: Eigenlijk al het ontbijt.
T: Niks!
D: Soep met alom een 2 doop-broodjes

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:54

Tammietjeeh dan heb je zondag echt veel te weinig gegeten!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:31

Citaat:
Elke dag 1 tot 1,5 l water!

U krijgt uiteraard ook water binnen als u (kruiden)thee, koffie of soep drinkt, maar voor de hydratatie van het organisme is water nodig en niets dan water. Het is van essentieel belang om uw behoeften te dekken door regelmatig te drinken aan tafel en tussen de maaltijden door. Sommige personen hebben nog meer water nodig: sporters (2 liter), zwangere vrouwen (1,5 à 2 liter) en personen die makkelijk uitdrogen, met name baby's en bejaarden. Let wel, per dag haalt u bijna 1000ml vocht uit vast voedsel!

Te veel drinken kan zelfs fatale gevolgen hebben, door hyponatremische encefalopathie. Jazeker, dergelijke gevallen komen voor! Ook de stelling dat alle atleten dezelfde vochtbehoefte hebben, ongeacht welke sporttak ze bedrijven, klopt niet. Overmatig drinken, is hoe dan ook zinloos gevaarlijk, zowel vóór, tijdens als na de inspanning.

Dus, tenzij je bejaard, zwanger, baby of een fanatieke sporter bent...is 2,5 liter echt teveel Ik zocht eigenlijk iets over te snelle uitspoeling van nuttige stoffen, maar dat kan ik nu even niet vinden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:53

2,5 liter is niet teveel hoor. Zolang je niet in een keer liters drinkt kan het niet zoveel kwaad. Verspreid over de dag is 2,5 liter prima. Ik drink 2 tot 4 liter water per dag.
Die jongen die (tijdens de ontgroening) een 'wateroverdosis' heeft gehad had dacht ik 6 liter achter elkaar opgedronken, da's idd minder gezond, maar zelfs hij heeft het overleefd.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:10

Leek me dat het bovenstaande stukje wel genoeg zegt? Ik zal even zoeken in mijn studieboeken, 4 liter water op een dag is echt niét gezond.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:21

Ik weet niet maar bij mij gaat het water er zo in, nooit moeite mee vind dat gewoon lekker om veel te drinken! Ik vul meestal een flesje spa blauw en dan doe ik dat paar keer op een dag en drink nog wat glazen water en soms wat anders. Maar ik sport niet extreem veel verder?
Wel apart dan, wat voor studie doe je eigenlijk?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:29

Geneeskunde... ben wel pas 2 maanden bezig, maar toch Ik dronk zelf ook altijd erg veel water, maar sinds ik heb gehoord dat dat helemaal niet goed is houd ik het bij max. 2 liter per dag.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:36

En merk je verschil?
Dan probeer ik wel iets te minderen anders, maar ik ben het nu zo gewend om veel te drinken, gewoon automatisme.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:49

Het merendeel van mensen die er verstand van hebben zeggen wat anders. Ik weet trouwens ook waar ik het over heb hoor, doe ook een medische studie, 3e jaars .
4 liter drink ik trouwens alleen in de zomer als het heel warm is en ik veel vocht verlies, normaal zit ik op 3 en ik drink behalve water niks (soms thee).

[edit]typo
Laatst bijgewerkt door Kayla op 30-10-05 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:55

Jamy schreef:
En merk je verschil?
Dan probeer ik wel iets te minderen anders, maar ik ben het nu zo gewend om veel te drinken, gewoon automatisme.

Ik hoef minder vaak naar de wc te rennen en voel me minder 'opgeblazen'.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:58

Kayla schreef:
Het merendeel van mensen die er verstand van hebben zeggen wat anders. Ik weet trouwens ook waar ik het over heb hoor, doe ook een medische studie, 3e jaars .
4 liter drink ik trouwens alleen in de zomer als het heel warm is en ik hele veel vocht verlies, normaal zit ik op 3 en ik drink behalve water niks (soms thee).

3 liter is alweer een ander verhaal. Die 3 L per dag zal ook vast niet gevaarlijk zijn (ben jjij het levend bewijs van ), feit blijft dat je er voedingsstoffen te snel door je lichaam uitspoelt. Maakt niets uit, zolang je die stoffen weer aanvult. Ben trouwens benieuwd welke studie je doet, ook geneeskunde?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:59

In de zomer zit ik makkelijk op 4 liter en toch zit ik hier nog .
Ik doe medische biologie.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:02

Leuk! Waar?
Ondertussen is het lijntopic uitgedraaid op een water-topic

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:04

In Groningen.

Haha nou ja we konden erger afdwalen he .

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:05

Wat veeel erger is, dat ik ondertussen weer dezelfde zak met chocoladepepernoten ben tegen gekomen..
En Kayla, ga je ook lijnen, of kwam je zomaar even langs?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:11

Nou ja eigenlijk lijn ik vrijwel altijd . Ik kom net terug uit New York en dat is ook niet zo goed voor de lijn, dus moet nu wel even extra opletten.
Die chocoladepepernoten zijn ook een zwakke plek van mij idd, eigenlijk alles met chocola...