Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LittleAnn schreef:Haha ik ook niet! Ik kom denk ik net aan 2 liter per dag. Leuk paardje Sizzy! En je ziet er echt slank uit hoorIk ben dan denk ik met mijn maat 38 een van de stevigsten als ik het zo lees!
Wij eten chili con carne straks ( ik denk niet dat ik het lust, maar mijn vriendje wilde ook een keer koken dus ik zal wel moeten)
Citaat:Elke dag 1 tot 1,5 l water!
U krijgt uiteraard ook water binnen als u (kruiden)thee, koffie of soep drinkt, maar voor de hydratatie van het organisme is water nodig en niets dan water. Het is van essentieel belang om uw behoeften te dekken door regelmatig te drinken aan tafel en tussen de maaltijden door. Sommige personen hebben nog meer water nodig: sporters (2 liter), zwangere vrouwen (1,5 à 2 liter) en personen die makkelijk uitdrogen, met name baby's en bejaarden. Let wel, per dag haalt u bijna 1000ml vocht uit vast voedsel!
Te veel drinken kan zelfs fatale gevolgen hebben, door hyponatremische encefalopathie. Jazeker, dergelijke gevallen komen voor! Ook de stelling dat alle atleten dezelfde vochtbehoefte hebben, ongeacht welke sporttak ze bedrijven, klopt niet. Overmatig drinken, is hoe dan ook zinloos gevaarlijk, zowel vóór, tijdens als na de inspanning.
Jamy schreef:En merk je verschil?
Dan probeer ik wel iets te minderen anders, maar ik ben het nu zo gewend om veel te drinken, gewoon automatisme.
Kayla schreef:Het merendeel van mensen die er verstand van hebben zeggen wat anders. Ik weet trouwens ook waar ik het over heb hoor, doe ook een medische studie, 3e jaars.
4 liter drink ik trouwens alleen in de zomer als het heel warm is en ik hele veel vocht verlies, normaal zit ik op 3 en ik drink behalve water niks (soms thee).