Lieslot (voor de volgende keer) kun je je appeltaart ook 'afgieten' voordat je hem in de oven zet. Ik maak vaak s ochtends een appeltaart, die we savonds eten.
ik heb een heerlijke kerst gehad en enorm veel dingetjes voor te koken en bakken gekregen. waaronder het kookboek van rudolph van veen cupcakes compleet. ovenschaal. schort en ovenwanten en wegwerp spuitzakjes en oh ja ook nog koekjes stekers. ik kan voorlopig weer vooruit!
heeft iemand een idee waar je goede (dus waar geen vet intrekt) cupcake vormpjes te kopen zijn in voordeelverpakking? koop ze nu iedere keer per 30 of 50 maar wil eerder per 200/300 kopen had van Wilton al van 300 stuks gezien alleen weet ik van deze dat het vet er aardig intrekt.
Kristie
Geplaatst: 31-12-14 13:12
Liselot schreef:
Heb ik nog nooit last van gehad fee
Kristie: hoe moet ik dat afgieten voor me zien? Neemt het deeg het vocht niet op dan?
Gewoon boven de gootsteen een beetje schuin houden, je giet dan echt veel vocht weg.
Fee_
Geplaatst: 31-12-14 23:50
Zo.. voor het eerst mini cc's gemaakt met botercreme. Nu even alleen met chocolade geprobeerd, die staat nu weer in de koelkast. Morgen nog met aardbei proberen.
Als ik nou morgen avond alle cc'tjes van een toefje botercreme voorzie, kan ik dat dan buiten de koelkast bewaren en vrijdag nog de hele dag eten?
Is trouwens gewoon bc doormiddel van roomboter met poedersuiker en dan in dit geval met gesmolten chocola/aardbeien uit de diepvries.
Valerie93
Geplaatst: 10-01-15 00:53
Heeft iemand ervaring met bestellen bij de bakzolder? heb chocolade druppels, gezien redelijk goedkoop alleen heb geen idee of hun betrouwbaar zijn.
nientje78
Geplaatst: 10-01-15 09:35
Heb geen ervaring met het bestellen daar. Maar ik haal wel regelmatig wat bij hun uit de winkel, zit hier een dorp verderop
Ik ga me alvast even melden. Nu ligt het even stil, maar in februari pik ik het weer op.
Vorig jaar hadden we met jaar van het paard aan iedereen een cake cadeau gedaan waar we paarden op getekend hadden. Gewoon standaard vanille cake, met chocolade paarden op (zelf getekend) en leuke tekstjes bij. Wou dit jaar hetzelfde doen, maar een geit weet ik minder originele dingen mee. Tenzij iets met geitenkaas maar dat in een cake ofzo steken klinkt niet zo lekker. Ideeën zijn altijd welkom
misschien op de een of andere manier kleine hoortjes maken (misschien van koekjesdeeg) en die erin steken? Dus hoornvormige koekjes uitsnijden en bakken, dan kan je misschien met chocolade of met het deeg zelf nog het idee wekken van ribbels erop.
Hier staat nu een chocoladetaart in de oven, ik ben heel benieuwd of die gaat lukken! Want de bovenkant kwam al los, en ik moet er nog glazuur overheen doen.
Siggislief
Geplaatst: 28-01-15 10:13
Toch maar eventjes omhoog schoppen.
Binnenkort eens weer een taart bakken denk ik, ook met mn geweldige KitchenAid Je kon er nu voor t.w.v 150,-? iets laten opsturen die is gisteren afgeleverd.. Er zit wel een dikke MAAR aan....Ze hebben het afgeleverd in de binnenstad van Amsterdam.
Ze mogen blij zijn dat ik er zo ben maar het is heeeel vervelend als je daarna nog verder de stad in moet om naar de kapper te gaan.
Zometeen eventjes die kant op om het op te halen en dan richting de Kapper.
ik heb gisteren voor het eerst de double chocolate chip cookies van de Subway proberen na te maken en volgens de expert (mijn vriend) is dat aardig gelukt! helemaal blij.
siggisislief dat is balen zeg, gelukkig ben je er wel dichtbij dan en hopen dat het de moeite waard is!
FuGeLiCu
Geplaatst: 28-01-15 11:40
Oei dat is idd lastig met zo'n zware doos nog op pad. Hopelijk bevalt de machine wel en ben je dat gezeul met de doos snel vergeten!
Koekjes klinken goed, maar willen bij mij steeds niet echt lukken...
Denk dat ik dit weekend maar weer een keer brownie met kersen(jam) ga maken, slagroom er bij kloppen en smullen maar
Ik pin tegenwoordig heel veel recepten op Pinterest. Daar krijg je echt honger van. Heb afgelopen week kaneelbroodjes met appel gemaakt, de waren echt héérlijk!
Recept mag wel ladyflame. Kan het altijd nog eens proberen
Valerie93
Geplaatst: 28-01-15 14:08
(Chocolate White Chocolate Chip Cookies) recipe by ksayerphotography Makes about 2 dozen cookies
125g Butter 1/2C White Sugar 1/2C Brown Sugar 1 tsp Vanilla 1 Egg Pinch of Salt 1 1/4C Flour 1 tsp Baking Powder 1 tsp Baking Soda 2/3C Cocoa Powder 1/3C Milk 1 1/2C White Chocolate Chips (or as much as you prefer)
Preheat oven to 165*C/330*F Cream butter and sugar until light and fluffy, add egg and vanilla and mix until incorporated. Add flour, raising agents, cocoa and salt and mix until combined. Slowly add in milk (while mixing) until a soft dough forms. Mix in chocolate chips until evenly dispersed throughout the dough. Cover bowl and leave to chill in the fridge for at least fifteen minutes - or until firm and workable.
Roll heaping tablespoons of dough into balls and place on lined cookie sheets 2-3" apart. Bake for 15-20 minutes until edges are cooked. Leave to cool completely on trays.
heb de nl versie zelf geschreven dus als iemand die wil zeg het maar. trouwens nog even een tip! gebruik bakvaste chocolat chips dit werkt het beste.
Het apparaat is geweldig, ik heb er tijdens Sinterklaas een vleesmaler bij gekregen.
Ik ben samen met mn vader de stad in gegaan, omlopend naar het bedrijf gegaan om het op te halen. Hij heeft het pakketje mee terug naar huis genomen en ik ben verder gaan naar de kapper.
Ik kom even binnenvallen als dat niet erg is Ik wil voor valentijnsdag (volgende week zaterdag) een fondant taart maken voor mijn vriend. Ik heb nog nooit zo'n taart gemaakt, dus wil het simpel houden met aardbeienjam en botercreme als vulling. Ik wil graag dat dit een verrassing blijft, maar vrijdag gaan wij overdag samen winkelen en 's avonds is carnaval en slapen we waarschijnlijk bij elkaar. Dus wanneer ga ik hem maken? Kan ik hem donderdag avond al maken en dan in de koelkast/vriezer zetten? Of is dat eigenlijk te lang? Welke stand moet de koelkast staan? Heb je daar een kartonnen taartdoos voor nodig en zo ja waar haal ik die? Kan de vulling en fondant er dan die donderdag al op/in of moet ik dat later nog doen? Hoelang ben je ongeveer met zo'n taart bezig? En wat gebruiken jullie als ingredienten?