Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:57

Terug van weggeweest. Heel veel slechte dagen gehad wegens omstandigheden, maar heb mezelf een schop onder mn kont gegeven en ga er weer voor!

O: overnight oats met: Griekse magere yoghurt, magere melk, banaan, 4 aardbeien, kaneel, havermout
L: 3 zuurdesem/spelt boterhammen 2x met light roomkaas, 1x hummus, 2 cherry tomaatjes, groente soepje
T: kale plak roggebrood, peer, kiwi
A: gepofte zoete aardappel (300 g) broccoli (280 g), 1 vega schnitzel
B: hardlopen 4 km
(T: magere kwark / magere vanille yoghurt met iets ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:57

KarinvdM schreef:
In stukjes in een pan op laag vuur, zoetstof, kaneelstokje en wat vanillearoma erbij (een opengehaald vanillestokje is lekkerder, maar die was ik vergeten) en dat koken tot het uitelkaar valt. :9

Ok! Lekker. Ga ik binnenkort ook eens doen.

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:13

Met aardbeien er doorheen is het ook lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:14

Idd! In Engeland at ik het vaak met aardbeien door de yoghurt. Was wel sterk gezoet..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:23

Cheetahfan schreef:
Vandaag eerste dag van de toetsweek. :\

O: magere yoghurt met 2 el muesli
T: appel
L: 2 bb met kipfilet
T: Peer, cracker met plakje kaas, appel met kaneel
A: spinazie met aardappel en stukje vis (bah := )
T: Waterijsje

D: thee en water
B: beetje fietsen maar verder niet zo veel ivm toetsweek/leren

Jamieblont: Ik vind het erg knap wat je doet. :j Ik vind het een prima lijstje, en zoals eerder gezegd, het is samengesteld door mensen die er verstand van hebben. Succes!
Chernique: Het is een super lijstje hoor! Voor vakantie al helemaal! :j Probeer lekker te genieten. :)
Wat komen er weer mooie lijstjes voorbij! :D

Ik zit een beetje te zoeken naar lekkere dingen voor in de magere yoghurt. Vaak heb ik zin in magere yoghurt, maar weet niet meer zo goed wat ik er doorheen moet doen... Appel, banaan en muesli ken ik nou wel. :o Iemand ideeën?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:32

KarinvdM schreef:
O: Havermout, speltvlokken, chia, hennepzaad en bevroren rood fruit met Alpro soya vanille
T: Mineola en een schaaltje verse rabarber
L: 2 speltboterhammen met kruidenkaas, rucola, rosbief, komkommer en paprika
T: Peer en een speltcracker met rucola, rookvlees, komkommer, tomaat en paprika
A: 300 gr gewokte spitskool met een gesnipperd uitje, wat stukjes kip, champignons en pindasaus en een beetje griekse yoghurt na
D: Groene thee en slimpie
B: Stallen uitmesten, huishouden, boodschappen, paardrijden, ABS, snoeiwerk in de bak en spinnewebben opruimen op stal.

Handvol drop. Ik ben gezwicht voor het doosje in m'n kast... ^) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:36

Cheetahfan schreef:
Ik zit een beetje te zoeken naar lekkere dingen voor in de magere yoghurt. Vaak heb ik zin in magere yoghurt, maar weet niet meer zo goed wat ik er doorheen moet doen... Appel, banaan en muesli ken ik nou wel. :o Iemand ideeën?

Havermout, rood fruit, lijnzaad, quinoa, noten, zaden, citrusvruchten..?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:38

Er is ook best veel keuze in DV-fruit bij AH, ik wissel dat ook af in m'n havermout.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:41

KarinvdM schreef:
Er is ook best veel keuze in DV-fruit bij AH, ik wissel dat ook af in m'n havermout.

Wat houdt DV-fruit precies in? Doe je dat gewoon bevroren in je eten ofso ? :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:42

Ja, dat zet ik 's avonds klaar en dan is het als ik ga ontbijten ontdooid. :9
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 10-06-13 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:46

Ik ben afhankelijk van ouders, dus lijnzaad, havermout en quinoa zit er helaas niet in... Ze weigerdn mee te gaan met mijn 'reform/healthy gedoe' := Maar dat bevroren fruit is een goed idee! Heb een pakje in de vriezer liggen, heb ik alleen nu weinig aan haha. :P ik haal het nu wel uit de vriezer voor morgen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:52

Havermout is 40 cent bij de AH, dus dat zou je evt. zelf kunnen kopen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 21:01

O: 2 boterhammen + 1 kapje + 1 glas halfvolle melk
T: 1 appel
L: 2 boterhammen met een gehaktbal (in plakjes)
T: 1 appel + 1 (kaneel)jodenkoek
A: kip jambalaya
D: cornetto ijsje

School gehad van 8 tot kwart over 4, de paardjes gevoerd, boodschappen gedaan en een uur gefietst.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:01

Jamieblond en Chernique, jullie zijn echt super bezig! Jullie mogen echt trots op jezelf zijn!

O: overnight oats (havermout, rijstmelk, yoghurt), chiazaad, gojibessen, appel, rozijnen, kaneel
T: banaan
L: 1/2 cup quinoa, halve broccoli, 100g tofu
T: handje druiven
A: kom broccolisoep, volkoren macaroni met tomaten, roerbakgroenten en rucola, beetje geraspte kaas

Ik kan me er al een week niet toe zetten om te sporten :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:18

O: 50 gr. havermout/melk
B: 50minuten fietsen
T: Nectarine/perzik
L: Wit broodje met ham+ cracker met kaas
B: 30minuten fietsen
B: 30 minuten abs T: Appel B: Uurtje spinning + 20 minuten naar huis fietsen
A: Rijst met rode saus/kip/perzik/champignon/paprika/zilveruitjes

Als ik het zo terug zie denk ik dat ik te weinig heb gegeten? Of valt het nog mee. Op vrije dagen kan ik me goed beheersen tegen alle verleidingen dan op werkdagen en luister ik gewoon naar wat mijn lichaam nodig heeft. Op bezoek bij mijn moeder dus vandaar wit brood.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:32

Gast7391: Dat heb ik dus gedaan met muesli, en ze waren niet echt amused dat ik mijn eigen spullen kocht. :P

Ayla&many: nette lijstjes zeg! :j
ChantalSmook: Het is aan de weinige kant, zeker voor de beweging die je gehad hebt. Krijg je niet verschrikkelijk trek? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:44

Cheetahfan schreef:
Gast7391: Dat heb ik dus gedaan met muesli, en ze waren niet echt amused dat ik mijn eigen spullen kocht. :P

Hmm. Lastig!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:57

Wat is het probleem dan? Havermout ontbijten is goedkoper dan boterhammen met vleeswaren of kaas... :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:01

Ja klopt, dat probeer ik ook uit te leggen. Maar ze vinden dat ik geobsedeerd met eten bezig ben(wat ik probeer niet te doen, best lastig :o ) Ze begrijpen niet dat ik het ook léuk vind om nieuwe/gezonde dingen te proberen/eten.
Achja. Zal me zolang ik thuis woon toch moeten aanpassen... Is vaak wel lastig met avondeten enzo, ik kan niet constant gaan bepalen wat we eten... Vooral als je met mensen samenwoont die niets om gezond eten geven en altijd lekkere dingen in huis hebben. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:02

Cheetahfan schreef:
Ja klopt, dat probeer ik ook uit te leggen. Maar ze vinden dat ik geobsedeerd met eten bezig ben(wat ik probeer niet te doen, best lastig :o ) Ze begrijpen niet dat ik het ook léuk vind om nieuwe/gezonde dingen te proberen/eten.
Achja. Zal me zolang ik thuis woon toch moeten aanpassen... Is vaak wel lastig met avondeten enzo, ik kan niet constant gaan bepalen wat we eten... Vooral als je met mensen samenwoont die niets om gezond eten geven en altijd lekkere dingen in huis hebben. :')

Kun je niet aanbieden om 1 of 2x in de week te koken? Wie weet komen ze erachter dat gezonde gerechten best heel lekker zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:03

Ja, dat is ook lastig.
Zelf af en toe koken is inderdaad een goed idee! :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:05

Ja dat is precies wat ik de afgelopen tijd aan het doen ben. :D Heb nu alleen met SE-weken even weinig tijd, maar straks als ik weer meer tijd heb ga ik weer dingen proberen. Heb genoeg lekkere recepten, haha. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:09

Cheetahfan, wel laat uit bed. Zal ook schelen, en verder niet gewerkt dus naast de beweging lekker relaxt gedaan. Ik merk dat die havermout/melk echt voor een goede bodem zorgt. Om half 10 dat ontbeten en om half 2 kreeg ik pas weer trek en schrok dat het al zo laat was en toen aan het tussendoortje en lunch gegaan. Doordat ik later gelunchd heb kon ik het ook beter volhouden op mi

En voor jou als tip inderdaad zelf af en toe wat gezonde dingetjes in huis halen of zelf helpen met koken. Havermout kost amper iets en mager beleg verkiezen ipv calorierijk. Onbijt/lunch en tussendoortjes kun je zelf redelijk bepalen dan. Avond eten wat de pot schaft is dan ook niet erg toch?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:50

O, ja dat scheelt vaak een hoop. :j Nouja, zolang je niet slap/duizelig wordt is het niet heel erg toch?
Ja, precies. Maar vind het vaak zo zonde van een nette dag om dan 's avonds vette hap weg te werken. :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:51

Many schreef:
Jamieblond en Chernique, jullie zijn echt super bezig! Jullie mogen echt trots op jezelf zijn!

O: overnight oats (havermout, rijstmelk, yoghurt), chiazaad, gojibessen, appel, rozijnen, kaneel
T: banaan
L: 1/2 cup quinoa, halve broccoli, 100g tofu
T: handje druiven
A: kom broccolisoep, volkoren macaroni met tomaten, roerbakgroenten en rucola, beetje geraspte kaas

Ik kan me er al een week niet toe zetten om te sporten :o

Maar volgens je twitter heb je wel gefietst vandaag! Buiten fietsen om beweeg ik ook maar bar weinig de laatste weken. Gewoon druk met andere dingen... Maar over een paar weken heb ik weer alle tijd :):). Mooi lijstje verder hoor!