De eetbare tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:24

pmarena schreef:
Ben ik nou de enige die eigenlijk alleen maar biologische zaden wil gebruiken....? :P

Ik zoveel mogelijk. Maar wat ik niet biologisch kan krijgen, koop ik gewoon zaad van. Zowel de Welkoop als Vreeken heeft veel bio. Net als de meeste tuincentra.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:26

Het diner van vandaag:

hondsdraf pesto, pasta
, koolrabi en veldsla <3

Afbeelding

pmarena

Re: De eetbare tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:27

Ik vind jouw gerechten er altijd heel leuk uitzien maar krijg er altijd zo'n zin van om er wat gehakt ofzo doorheen te husselen :P

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:31

pmarena schreef:
Ik vind jouw gerechten er altijd heel leuk uitzien maar krijg er altijd zo'n zin van om er wat gehakt ofzo doorheen te husselen :P

moet je doen ;)

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:34

ga dringend ook eens naar mijn veldsla moeten kijken, is ook al goed om op te eten, maar ik vergeet het altijd!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:36

Missen jullie dat echt niet dan, een stukje extra "bite" zeg maar van iets meer dan alleen groenten? :)
Of serveer je er ook nog wat anders bij maar zet je dat niet op de foto :P

Veldsla had ik ook....totdat de paarden inbraken en gingen slopen in de moestuin -O-

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:41

pmarena schreef:
Missen jullie dat echt niet dan, een stukje extra "bite" zeg maar van iets meer dan alleen groenten? :)
Of serveer je er ook nog wat anders bij maar zet je dat niet op de foto :P

Veldsla had ik ook....totdat de paarden inbraken en gingen slopen in de moestuin -O-

Nee, beslist niet. Ik eet vegetarisch, en soms, meestal als manlief kookt, een stukje vis of een enkele keer vlees. Altijd biologisch. Anders krijg ik het niet weg. Ik eet dan ook nooit aardappels, groente vlees.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:45

Ik zou het er hier echt niet door krijgen bij die van mij, denk dat weinig mannen een avondmaal van alleen groenten compleet vinden :P

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:49

pmarena schreef:
Ik zou het er hier echt niet door krijgen bij die van mij, denk dat weinig mannen een avondmaal van alleen groenten compleet vinden :P

Dat denk ik niet, genoeg mannen die verantwoord eten erg op prijs stellen.
En ik hou ervan om verantwoord te combineren met lekker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:09

ik gebruik veelal bio zaden, maar niet altijd uit de winkel, voldoende mensen die zelf vermeerderen op bio wijze zonder ergens bij aangesloten zijn en dus geen labeltje hebben,
en sommige dingen gebruik ik niet bio, ligt er maar net aan of het te krijgen is, voordeel is dat je van niet biozaad vanzelf biozaad kan maken, gewoon zelf vermeerderen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:15

Mijn vriend is gek op groente en eet heel graag gezond! Maar hij wil er inderdaad wel iets hartigs bij, en zelf vind ik dat ook wel lekker. Dat hoeft voor hem niet perse vlees te zijn gelukkig, hij eet net zo graag mijn vega burgers, of kaassouflé.

Ik koop niet alleen bio zaden. Heb er wel een aantal, maar als ik normaal zaad tegen kom neem ik dat ook mee. Wat is het voordeel van bio zaad tegenover normaal zaad?
Ik heb idd ook zelf wat purple sprouting geoogst :) benieuwd wat er uit komt!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-01-14 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:16

Ik kook ook vaak alleen iets van rijst, quinoa, couscous met groenten. Ik probeer wel twee keer in de week vis te eten, maar dit vind vriendlief niet lekker. Alleen als hij heel erg zeurt krijgt hij een stukje kip.

Ik hoorde pas geleden dat je dan een flexitarier bent, iemand die af en toe vlees eet :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:18

Annemiek : vooral dat er geen pesticide etc is gebruikt bij de kweek van ,

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:22

*\o/*

Ik heb net besteld bij Vreeken's zaden. Soja bonen 'envy', courgette 'long green trailing', peulen 'sugar dwarf sweet green', pastinaak 'javelin', eikenbladsla 'salad bowl', tomaat middenmaat ECO.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:47

Klinkt goed!
Bah, ik kan nog niet te veel bestellen.. Pas een auto gekocht.. maar ik ben wel al een lijstje aan t maken :D

Heeft hier iemand zoete aardappel in de moestuin? Daar wil ik eigenlijk wel een paar planten van bestellen :) en de truffel-aardappelen, gewoon vanwege de kleur :))

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:51

8nnemiek schreef:
Klinkt goed!
Bah, ik kan nog niet te veel bestellen.. Pas een auto gekocht.. maar ik ben wel al een lijstje aan t maken :D

Heeft hier iemand zoete aardappel in de moestuin? Daar wil ik eigenlijk wel een paar planten van bestellen :) en de truffel-aardappelen, gewoon vanwege de kleur :))

Eh ja :D Die stonden spontaan in de mesthoop :+

Vorige week was ik bij Vreeken *\o/* Heb zonnewortel, wat zaad en een gekke ui en nog veel meer meegenomen :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:52

Ik ben nog niet zo'n ervaren moes tuin type. Ik hoop in t najaar wat najaar groenten te kweken.

Maar ik stond afgelopen dinsdag bij de groentenboer en achter hem stonden een paar kratten. Dus ik vraag mag een paar van die vijgen. Nou zegt die als dat vijgen waren wel. Dat zijn truffel aardappels :=

Maar nu ben ik toch wel benieuwd wat daar zo speciaal aan is :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:54

Dus jij bent al helemaal klaar voor het voorjaar, antheman!
*jaloers*

Maar die zoete aardappels, die kunnen dus ook uit een knol groeien? In de winkel kun je ze alleen als plant kopen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:59

geen idee, ik denk dat de mijne ontstaan zijn uit aardappelschillen. Die gaan op de composthoop hier.
In principe heb ik alles, maar ik heb zo wel mijn wensjes nog. Snijbiet in rood en geel en daslook. En look zonder look.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:05

Zoete aardappel is lekker! :9
Hoe doen jullie dit in de tuin? Want dat gaat niet met zaden neem ik aan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:45

Hihi, Dungen :P

Hier ook elke keer planten die spontaan uit aardappelschillen ontstaan op de composthoop :j

O, ik heb eventueel wel rode (en witte) snijbiet zaden voor je hoor Anth :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:25

Oh, moesten jullie die site van vreeken nou noemen? Wat zit daar een leuk spul tussen, ook qua vergeten groentes! Ik hou van veel van die vergeten groentes. Helaas zit ik zonder geld, heb pas per 1 april werk..... Maar de site is snel opgeslagen in mijn favorieten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 10:43

pmarena schreef:
Hihi, Dungen :P

Hier ook elke keer planten die spontaan uit aardappelschillen ontstaan op de composthoop :j

O, ik heb eventueel wel rode (en witte) snijbiet zaden voor je hoor Anth :)

:D Heb jij nog iets nodig?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:46

Nou ik wil nog graag najaars / wintergroenten en (liever niet al te pittige :P ) Rucola :)

Heb nog wel enkele tientallen snijbieten zaadjes dus weet niet hoeveel je er kunt gebruiken?

Heb ook super geweldige spinazie trouwens, daar komen bladeren aan zo groot als soepborden en raar genoeg zijn die nog steeds net zo lekker als hele kleine blaadjes, die dingen bleven ook terugkomen :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:48

Zijn er meer mensen die de truffel aardappel eens willen proberen? Een hele kilo is wat veel voor mij, ik hoef maar een paar plantjes.. dus misschien kan ik ze delen met wat bokkers :D