Dat is vast filmromantiek dat dat zo makkelijk gaat Ik vind zelf broodjes aan een stok boven het vuur bakken zo lekker Heb je al bizarre/bijzondere dingen gegeten in het buitenland?
Ik heb morgen een etentje en maak het toetje. Zat te denken aan pepernoten tiramisu maar ik vind vooral recepten met vla zo vies! dus ik denk dat ik nu gewoon de tiramisu taart maak: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... amisutaart en dan in plaats van lange vingers pepernoten gebruik
Stond er in Jumbo magazine niet een recept met pepernoten? Was geloof ik iets van kwark, pepernoten, manderijnen...
enidan
Geplaatst: 08-12-14 15:27
Mag ik me hier melden? Ik volg dit topic al een tijdje met plezier, hou zelf onwijs veel van lekkere dingen bakken. De mierzoete fondant en toppings zijn niet zo aan mij besteed, dus ik probeer meer creatief met smaken te zijn Ik maak vaak (cup)cakes met allerlei variaties; met appel en kaneel, met peer en amandel, met fruit uit de diepvries door het beslag en een enkele keer doe ik er een topping op.
Nu vond ik het met sinterklaas wel toepasselijk om een worteltaart te maken dus op zoek gegaan naar een recept via internet en toen kwam ik het recept tegen van de worteltaart van Bagels&Beans en jummm wat was die lekker! Ik kwam dus eigenlijk even het recept met jullie delen, heb helaas geen foto van mijn taart maar het werd een hele mooie bolle taart, ik had hem in een springvorm van 24cm en dat vond ik perfect. De taart was heerlijk kruidig en smeuïg Alleen de topping was teveel, de volgende keer doe ik de hoeveelheden daarvoor door de helft. En de baktijd was bij mij toch wel iets langer, ik denk dat de taart er zeker een uur in heeft gestaan maar dat verschilt natuurlijk per oven. Ingrediënten: 250 gram bloem 250 gram suiker 3 gram kaneel 9 gram bakpoeder 15 draaien zout 220 gram arachideolie 80 gram eidooier (was bij mij ongeveer 5 eidooiers) 120 gram eiwit (was bij mij ongeveer 4 eiwitten) 375 gram geraspte wortel 100 gram walnoten
Topping (daarvan zou ik de hoeveelheden dus door de helft doen): 200 gram boter (op kamertemperatuur!) 200 gram creamcheese (op kamertemperatuur!) 200 gram crème fraÎche (op kamertemperatuur!) Het sap van 1 citroen 150 gram poedersuiker
De lekkerste worteltaart eet je in Nederland toch wel bij Bagels & Beans, zo besloten wij unaniem op de redactie. Gelukkig gaven de bakkers van B&B hun recept graag prijs. Et voilà! Lust je worteltjestaart?!
Roer de bloem, suiker, kaneel, bakpoeder, zout en arachideolie goed door elkaar. Voeg hieraan de eidooier en eiwit toe. Roer dit beslag goed door elkaar. Was en schil de wortels en rasp ze daarna (niet té fijn). Voeg de geraspte wortel en de walnoten (eventueel grofgehakt) toe aan je beslag. Vul een springvorm met het beslag en bak 45 minuten op 170 graden. Deze tijd is een indicatie; check na 40 minuten bijvoorbeeld even met een satéprikker of deze er (enigszins) droog uitkomt.
Dan is het tijd voor de topping! Zorg dat alle ingrediënten voor de topping op kamertemperatuur zijn. Mix de boter, creamcheese, crème fraÎche, citroensap samen tot een mooi geheel (met een handmixer of in een staande mixer). Voeg beetje bij beetje het poedersuiker toe totdat alles is opgenomen. Laat dit mengsel in de koelkast opstijven alvorens het op de taart te smeren. De taart moet sowieso afgekoeld zijn voordat je de topping erop smeert. En tot slot de makkelijkste stap: opeten!
Wat is het rustig hier! Iedereen al ideeën wat met de kerst te maken? Ik ben nog hard aan het nadenken wat ik zal gaan bakken. Suggesties zijn welkom! Gisteren heerlijke appel-honing plaattaart gemaakt. Jammie
Set_Elkol
Geplaatst: 14-12-14 12:18
Ik ga voor kerst alleen een niet gebakken toetje maken dus heb niet zoveel inspiratie haha
Ik wilde gisteren chocoladetaart maken, maar dat mocht helaas niet van mijn moeder Voor kerstavond ga ik samen met een vriendin spekkoek en chocolademousse maken. Met het kerstdiner ga ik mirabellen met ijs van honing met tijm en clafoutis maken.
Fugel ik maak voor kerst prosecco peertjes met een bolletje ijs en een mini peren/frambozen taartje. http://chickslovefood.com/sinner-sunday ... -peertjes/ -De prosecco peertjes zijn echt heel lekker, en makkelijk te maken!
ik ga voor vanmiddag lekker een tulband maken, helaas zonder krenten en rozijnen maar dat mag de pret niet drukken!
nientje78
Geplaatst: 24-12-14 13:13
Mijn bestelling is klaar, chocoladetaartje, speculaastaartje en stroopwafelcupcakes. Ben de hele ochtend bezig geweest en vanmiddag voor kerst nog wat doen.
Al even niks meer gepost hier, maar wel van alles gebakken! Ik heb vooral een lekkere kerst gehad. Had van allerlei warme gerechten gemaakt, maar ook het toetje. Heb ananasbavarois en een toetje van mascarpone, slagroom, lange vingers en kersenvlaaivulling gemaakt. Was echt heerlijk! Verder de afgelopen tijd nog monchoutaart en maltezercake gemaakt. En straks brownies met cookie dough om morgen met vriendinnen op te eten.
Even een snel vraagje, ben bezig met een appeltaart. Echter is het deeg net ietsje nat en kan ik geen rolletjes maken voor er bovenop. Nu is er geen bloem in huis en heb ik mijn vriend al gebeld of hij even bloem mee kan nemen op weg naar huis. Dit duurt nog zeker wel een halfuur. Maakt het uit dat de taart zo lang met de vulling erin staat? Wordt hij dan niet te nat door het vocht van de appels?
Hoi meiden, even een vraagje. Ga straks cupcakes maken, maar dan in mini versie. Kan ik gewoon de reguliere baktijden aanhouden of wat raden jullie aan?