Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:08

Heb je geen amandelmeel voor nodig hoor Ilse. Het oorspronkelijke recept is met 4 eetlepels lijnzaad, maar omdat ik eerst wilde kijken of mijn darmen dat wel aan konden heb ik deels amandelmeel gebruikt. Vandaag voor het eerst met alleen maar lijnzaad en dat was nog lekkerder ook!

Ik heb gelukkig niets met pasta of rijst. Friet daarentegen :9
Ik zit echt te overwegen van die kh-blokkers te kopen zodat ik mijn lijf af en toe een beetje voor de gek kan houden. Aankomende dinsdag bijvoorbeeld heb ik een etentje met collega's in een fusionrestaurant (www.hantingcuisine.nl) met een heel beperkte kaart. Je kunt aan de kaart niet zien wat je precies krijgt voorgeschoteld, dus voor gaas ga ik vast wel... Als ik dan van te voren zo;n pil neem, is de schade te overzien...

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:12

KH blokkers? Bestaan die ook al? Wel handig voor als je een etentje hebt oid!

Wat is zo'n dukankoek eigenlijk? Is daarvan het recept al een keer voorbijgekomen? O:)

Zonnetje81

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:15

Ik ben vandaag niet braaf, straks uit eten en vanmiddag broodje gegeten...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:25

Ik heb de pannenkoeken met mozzarella gemaakt maar ik ben óf een kluns óf ik heb te weinig geduld maar ik ga dus echt geen twintig minuten op een pannenkoek staan wachten.....smaak was prima, maar goed de eerste was aan gort dus die heb ik met een plak kaas even in de magnetron gemikt. De tweede heb ik weggegooid en de derde was denk ik dik zat maar dat heeft dus echt een eeuw geduurd, was wel lekker met ontbijtspek.

Verder vond ik een pak atkinsbakmix omdat ik ooit een atkins startpakket besteld had, daar heb ik nu een brood van gebakken, ben heel benieuwd hoe het smaakt.

Ik kwam ook nog 3 pakken sojameel tegen, maar wat moet ik daar in vredesnaam mee? Iemand enig idee??

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:31

Weg gooien, schijnt walgelijk te smaken! Hmm, die mozzarellapannenkoeken zijn dus moeilijk te maken? Dat stimuleert niet echt om het te proberen. Misschien toch maar mozzarella eten met tomaat en flensjes van slagroom en ei...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:33

Ik hoor dat alles met soja raar smaakt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 15:30

Ik vond de mozarellapannenkoeken easy, maar heb wel de iets lichtere variant gemaakt met wat meer water. Krijg je een dunner beslag. Duurde helemaal niet lang en evenzo makkelijk als een traditionele pannenkoek.
Prima in te vriezen, wel vind ik ze koud minder lekker.

De MIMs zijn supermakkelijk snel en lekker. Heb ze nu 1x gemaakt met sesamzaad (heb ik nu eenmaal veel van liggen). Als dat op is koop ik lijnzaad.

Mrijn, kh blokkers? Vertel!
Ik was gister idd redelijk hotelgebonden, af en toe even gewandeld als de tussenpozen iets langer waren. ' s Avonds wel uit eten geweest en toen moest ik draven naar het hotel. Geloof dat t nu rustig is gelukkig. Vriendlief had de brandblaren op de schouders dus eigenlijk kon hij ook beter t hotel niet uit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:06

Ontbijtbuffet bestond uit een croissant. Raar maar waar, wat zijn die dingen vies.
Wat ideaal toch dat dit dieet je vanzelf afkerig maakt tegen dergelijk eten!

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:23

Sojameel is inderdaad goor, ik heb daar één keer iets van gebakken... :r ( en dat lag niet aan mijn bakkunsten :Y) )

Oeh, ik vind croissantjes nog steeds lekker... :9

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:49

Croissants!!!!HEEEERLIJKKKKK!!!!Met bruine suiker!

Ik vind alles nog lekker.Had net vreselijke snaaidrang.
Had alleen nog maar kwark op want niet echt honger.
Ben toen aan de komkommer met feta gegaan en een stuk pecorino....
Daarna nog wat pruimen gegeten.Pfffff,kon ik maar eens mezelf in de hand houden.
Nou ja,had ook pannekoeken kunnen bakken met nutella!Maar dat doe ik morgen dan maar.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:38

hallo allemaal!
ik ben er even een weekje niet geweest.
mn compute was caduuk. heb nu een nieuwe gelukkig.

ik had gisteren zo'n enorme zin in ijs en patat... had tot nu toe bijna niet gezondid dus vond dat ik dt best een keertje mocht.
maar na ijs en een paar patatjes zat ik prop vol. dus maar even door gespoeld met een rosetje.

dit weekend maar extra streng... ik was gisteren ochtend wel -6.1!!!
maandag ga ik pas weer op de weegschaal!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:40

Zo... was vanmorgen -6,6kg, dus wederom tevreden :D
Gisteravond gezondigd. We hebben 4 uur in het bos gereden met de paarden (en ik had enkel 1 stronkje witlof op met ham en kaas en een bifi worstje, rond 12.00 uur), dus rond 21.30 uur dacht ik dat ik van m'n graatje zou gaan! Bereklauw pinda, pikanto en frikandel met mayo gehaald, maar ik kreeg het niet op... Alleen de bereklauw bijna en 2 hapjes frikandel. Jammer, want ik had er echt trek in!

Vandaag 2 verjaardagen, net bij eentje geweest, maar geen moeite om geen taart te nemen.
Zo naar de verjaardag van mijn zus, maar die heeft rekening gehouden met de khd arm eters, ze heeft Griekse dingen gemaakt, lekker :9

Anna, geniet nog even van je vakantie! Wanneer ben je weer thuis?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:38

Ik vol op aan het zondigen!
Mag,want woog vanmorgen na gister vol op eten nog 55,8.
Vandaag dus stuk taart op,wat snoep en nu een klein zakje chips.
Ga strax nog tortellini maken met ham en kaas.Tis feest!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:49

Jeetje zeg, mooi zoals iedereen afvalt. Mijn gewicht blijft al een poosje stabiel op 81,5, op een dipje naar 79 na.... Maar, zolang er niets bijkomt ben ik helemaal blij. En zal het wel weer makkelijker gaan als ik weer kan trainen.

Na mijn losbandige dag van donderdag, gaat het allemaal weer top. Lekker rustig kha arm, en zo verder.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:24

Ik heb zojuist mijn eerste boltaartje gebakken. En er een stukje van gegeten natuurlijk ( nou ja, was meer een plakje)..... Maar goed, hij is echt zo mega machtig dat ik na dat plakje gewoon kotsmisselijk ben :r . Hij is heerlijk ( al zeg ik het zelf :9 ) maar dit ben ik dus duidelijk niet meer gewend! Ach ja, ben ik meteen weer genezen. Ik geef de rest gewoon weg. ( 9o was toch al niet van plan 'm helemaal alleen op te eten %) )

Jee Ambre die tortelinni klinkt ook heerlijk ( al moet ik er nu toch even niet aan denken ), ik ben gek op pasta |(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:54

Ik hou van spaghetti... vooral aioli... maar ja, nog even een paar kilo's wachten. Heb nu de helft van de kilo's eraf die ik eraf wil hebben (beetje naarboven bijgesteld :D ).

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:31

Het is gisteren spaghetti met pesto geworden.Een heel bord vol met extra parmesan.
Om 22 uur pas gegeten en woog vanmorgen nog 55,8.

Sam:boltaartje??

Net wat kwark op,vandaag dus beetje rustig aan doen en dan vanavond de tortellini eten.
Volgende week wat vaker kh nemen want ik hoef verder niet meer af te vallen.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:27

volgens mij is iedereen een beetje aan het zondigen dit weekend.

na mijn uitspatting vrijdag heb ik me gisteren heel braaf gehouden!
o- 3 gebakken eitjes met spek
t- niets zat nog vol laat ontbeten
L- steak
t- weer niets, zat te paard
A- broccoli,bloemkool,prei en kip gewokt met wat boursain cuisinne.

vandaag ook weer netjes;

o-3 gebkken eitjes met spek
t-niets
l- mozzarella met tomaat en wat pesto
t-?
a-karbonade met groente

morgen weer op de weegschaal. ben benieuwd wat de schade van vrijdag zal zijn...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:47

In het weekend eet ik inderdaad meestal wel foute dingen.
Vanmorgen heb ik een klein puntje appeltaart gehad, maar dat was wel weer een keer lekker hoor! :9

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:01

Ik heb gister 1/3 van een appeltaartpunt gegeten bij m'n zus, errug lekker! Het waren 4 hapjes en zeker het zondigen waard!
Vanmiddag geroosterde khd arme boterham op met plakje kaas en spiegelei en een Atkins shake.
Vanavond weet ik nog niet, we gaan zo boodschappen doen.
Wel een stukje gefietst met de kleine man en de honden met hem uitgelaten en dat is survivelen, dus ik heb mijn beweging ook wel weer gehad voor vandaag. Vanmorgen zei de weegschaal -6,7kg en dat terwijl ik ongesteld ben, tevreden dus :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:41

Hola, zondaar meldt zich :D Ik ben net met mijn kleine druifje voor het eerst naar de bios geweest (superkapje, BUTfilm!) en daar hoorde M&M's B&J ijs en popcorn bij :D Alleen de M&M's smaakte me goed. Vanochtend ontbeten met 2 mozzarellapannenkoeken en tussen de middag 2 eieren met courgette, paprika en champignon. Voor vanavond weet ik het nog niet. Meezondigen (Chinees) met man en kind of verstandig??

De wraak van de kh's komt trouwens nooit meteen de volgende dag, maar 2 a 3 dagen later. Ik weet ook niet waarom, maar het gaat bij mij altijd op.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:45

Ja, dat is bij mij ook zo. :j
Och, een keer chinees eten is ook wel lekker! :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:51

Chinees gaat (gelukkig) niet door. Man en kind zijn misselijk van de hoeveelheid snoep die ze naar binnen hebben gewerkt }> . Ik heb een MIM met zongedroogde tomaat gemaakten die ga ik straks eens vet beleggen met roomboter en lekkere kaasjes.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:53

Lekker mrijn!!

Ik heb vandaag wat te streng gedaan. Viel bijna flauw oepssss. wou er zo graag wat af, want hang al 2 weken op een plateau.. net maar even een atkins reep gepakt en kikkerde er zo van op! toch maar weer netjes gaan eten..

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:31

Vandaag gezondigd met een patatje en "Forbidden Rice" jummie!!!