Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:56

We kunnen ook met zn alle gaan huilen bij Remia? Ik vind het ook echt dodelijk vervelend dat hij in een pot zit. Misschien hebben ze er nooit opmerkingen over gehad?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:00

Ik ben juist blij met de pot
Krijg de hik van al die plastic troep
Iedere twee weken gaan er hier minstens twee van die plastic hero zakken aan straat en dat terwijl ik zoveel mogelijk onverpakt probeer te kopen of verpakkingen die beter te recyclen zijn dan plastic

Glas is veel beter te recyclen En met een flessenschraper hoef je echt helemaal niets te verspillen dus van mij mag het allemaal in glas gestopt worden :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:07

Ja same! Plus in een pot kun je lekker knoflookmayo maken! <3 En glas is praktisch oneindig recyclebaar dus dat vind ik ook echt wel een plus :j Enneh, hoezo verspil je minder in een knijpfles? Ik heb juist het idee dat dat meer verspilling oplevert (die zijn bijna niet uit te schrapen) maar dat kan aan mij liggen :o

Ik let serieus niet op houdbaarheid in de vriezer, zeker met vega spul niet :o Ik haal het er gewoon een keer uit als ik daar zin in heb. Moet wel weer eens de lade opruimen want er komt deze week dus een flinke lading bij _O-

AH heeft de Jean Baton. Ik heb uit dit topic begrepen dat het recept sterk is verbeterd, dus misschien is het weer eens het proberen waard Caily?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:09

Ik lees net dat er bij de groothandel wel grote flessen bestaan met mayolijn. :oo

Sonja; helemaal met je eens hoor! Liever geen plastic, maar in zo’n pot vind ik toch onpraktisch. Dosering is niet makkelijk en er blijft altijd nog een hoop mayo op je lepel zitten. Merk dat ik sneller door zo’n pot heen ben dan met een spuitfles mayo, doordat het doseren gewoon lastiger is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:16

Ik pak voor mijn gevoel te weinig en maak de lepel leeg Met het eten waar het bij gegeten word
Tot nu toe een goeie strategie :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:17

Als je het zo bekijkt is het zeker een voordeel dat het in glazen pot zit, dan gebruik ik met liefde nog een paar keer een en dezelfde knijpfles opnieuw voor die keren dat er speciaal gemaakt moet worden.

Maar ben ook zeker ermee eens dat je meer verspilt met een pot, misschien een kwestie van blijven proberen.

Had die andere vegan mayo een paar weken terug, dus gok dat dat de vernieuwde al wel was dan? Hij was niet vervelend hoor, maar wel erg mosterd-achtig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:41

Geen idee, ik heb hem zelf nooit op, maar in dit topic gelezen dat het recept vernieuwd was en dat ie nu lekkerder was _O- Dus misschien moet iemand anders daar even wat licht op laten schijnen

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:48

Caily schreef:
Ik heb echt de neiging om zo'n ding aan te schaffen door jullie. Maar vandaag ander rijkdom aangeschaft :D <3

Bedoel je een Airfryer? Niet twijfelen, doen! Hier ook lang getwijfeld en afgelopen december gekocht maar wat ben ik blij met dat apparaat.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:45

Bij ons is ook de mayolijn uit het schap. Er stond een of andere japanse mayo, Yako of Tako, iets in die trend. Die dus maar meegenomen.
Maar oh mijn god... :r
Echt afschuwelijk!! Er staat op " mayoneze". Niet kopen dus, zonde van je 1.80 euro.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:11

Ik heb recentelijk die van Jean Bâton gegeten, en vond dat echt helemaal niks. Echt een viezige structuur :=

Ga zelf apart naar de Jumbo om daar Mayolijn te halen, ook al doe ik de rest van mijn boodschappen bij de AH aan de andere kant van de stad. Baal daar wel een beetje van haha.

Mijn missie is trouwens om zelf een lekkere mayo te maken. Was onlangs qua structuur net echt gelukt, alleen olijfolie gebruikt ipv zonnebloemolie en dat was wat minder. Kon er wel een lekkere 'hamburgersaus' van maken _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:45

Ik haal gewoon veel als ik er ben _O- Kom idd niet graag bij de jumbo, de vleesafdeling meurt de hele winkel door :r

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:47

Misschien stopt Remia wel met de Mayolijn, dat kan ook nog natuurlijk

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 03:06

Dat is begin dit jaar nog nagevraagd door mensen eb was toen gelukkig absoluut geen sprake van.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:32

Bij Veggie4U kan je Mayolijn in grote knijpfles bestellen! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:46

Murthul schreef:
Ik lees net dat er bij de groothandel wel grote flessen bestaan met mayolijn. :oo

Sonja; helemaal met je eens hoor! Liever geen plastic, maar in zo’n pot vind ik toch onpraktisch. Dosering is niet makkelijk en er blijft altijd nog een hoop mayo op je lepel zitten. Merk dat ik sneller door zo’n pot heen ben dan met een spuitfles mayo, doordat het doseren gewoon lastiger is.

Welke groothandel? Want dan ga ik die kopen. Kan ik van mijn mayolijn-in-pot knoflooksaus maken. :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:41

Iemand nog tips voor vegetarische kroketten?
Heb nu die van van Dobben en die van de vegetarische slager geproefd, helaas op beide allergische reactie gekregen :(

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:48

Aldi heeft ook best aardige vega kroketten. Vind ze zelf behoorlijk lijken op die van DVS, dus zou wel even goed kijken of ze niet dezelfde ingrediënten bevatten als die van DVS.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:22

Ik weet dat het van de pinda's komt, gekke bij DVS is dat ik het ene wel kan verdragen en het andere niet, zal denk ik met de afstand van de verwerkingsmachines te maken hebben of het gebruik van dezelfde machine voor verschillende producten.. Ik ga die van DVS nog één kans geven, heb nu namelijk ook last van mn keel van de verkoudheid, maar ik heb zon gevoel dat ik er wel op reageer, durfde na een kleine hap niet meer verder te eten.

Zal die van Aldi dan ook maar proberen. En anders ga ik toch maar eens de lokale snackbar vragen welke zij hebben, die kan ik wel gewoon normaal eten namelijk.. :')

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:40

xSwanHeart schreef:
Bij Veggie4U kan je Mayolijn in grote knijpfles bestellen! :)

Thanks voor de tip!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:41

Die van de Aldi zijn erg lekker als je het mij vraagt. :j

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:12

Hier net twee soorten veganistische gnocci gemaakt...

De witte is een normale gnocci in een saus van witte wijn, de oranje een zoete aardappel gnocci met nootmuskaat erdoor en met in rozemarijn en balsamico gebakken champignonnetjes en spinazie.

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:33

Oeh spannend! Ik heb al een tijd geen gnocchi meer op, is wel weer eens een leuk idee <3

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:38

Resistance schreef:
Hier net twee soorten veganistische gnocci gemaakt...

De witte is een normale gnocci in een saus van witte wijn, de oranje een zoete aardappel gnocci met nootmuskaat erdoor en met in rozemarijn en balsamico gebakken champignonnetjes en spinazie.

[ [url=m/O4wWcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker! Ik heb die zoete aardappel gnocci ook een keer gemaakt. Ik vond het wat rubberachtig, ik weet niet hoe dat kwam! Hoe was de textuur bij jou? Ik heb nu wel weer zin om het weer eens te maken haha. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:39

De tekstuur bij mij was heel fijn! :) Er zat nog wat veganistische parmezan door. Ze waren echt ongelofelijk lekker, nog wel lekkerder dan de normale.