Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:02

Vandaag weer lekker naar Tao geweest, het blijft heerlijk. Ik ben zwanger en er is verrassend veel wat je gewoon kan eten gelukkig. Tao zegt ook dat hun rauwe zalm heel vers is en gegeten kan worden, maar dat vind ik zelf niet prettig. Ze geven heel goed advies over wat wel en niet mag. Vanavond hebben we edamame en zeewiersalade gehad, hidden dragon roll, dat is tempura ebi met gegrilde paling bovenop, california maki zonder visseneitjes en wat kleine sushi met avocado, komkommer etc.

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:25

Vanavond ga ik voor het eerst zelf sushi maken!
Verse zalm, komkomer en surimi heb ik, maar tonijn was helaas niet vers te krijgen.
Zou de diepvries tonijn van de Jumbo ook voldoen voor maki`s?
Iemand die dat al eens heeft geprobeert toevallig?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:45

Mijn favoriete sushi tent (Tokyo café op het Spui) gaat dicht.. Op hun facebookpagina staat dat ze per 14 december (dat is al bijna!) dichtgaan, om een nieuwe weg in te slaan... ZO jammer! Gelukkig hebben ze nog een vesteging, maar dit was gewoon 'mijn' sushi ding ;).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:42

Kristie schreef:
Mijn favoriete sushi tent (Tokyo café op het Spui) gaat dicht.. Op hun facebookpagina staat dat ze per 14 december (dat is al bijna!) dichtgaan, om een nieuwe weg in te slaan... ZO jammer! Gelukkig hebben ze nog een vesteging, maar dit was gewoon 'mijn' sushi ding ;).

Daar hoorde ik iedereen heel positief over... Maar nooit geweest.
Maar wat zonde dat ze dicht gaan, welke vesteging hebben ze nog meer?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:13

In de bus op weg naar Genki... :9

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:20

Siggislief schreef:
Kristie schreef:

Daar hoorde ik iedereen heel positief over... Maar nooit geweest.
Maar wat zonde dat ze dicht gaan, welke vesteging hebben ze nog meer?

Het is echt mijn favo sushi aller tijden!
Ze hebben nog een vesteging op de damrak -tegenover de beurs van berlage daar ben ik nog nooit geweest, binnenkort maar eens proberen..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:53

Nooit geweten dat daar een Sushi restaurant zat, vooral niet zo naast de Mac Donalds. :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:16

Glossy227 schreef:
Vanavond ga ik voor het eerst zelf sushi maken!
Verse zalm, komkomer en surimi heb ik, maar tonijn was helaas niet vers te krijgen.
Zou de diepvries tonijn van de Jumbo ook voldoen voor maki`s?
Iemand die dat al eens heeft geprobeert toevallig?

Dat zou ik niet doen. :n Ingevroren is echt heel anders dan vers, denk niet dat het lekker is. :D
Wat trouwens ook wel lekker is, is om tonijn in water uit blik te mengen met avocado, mayo en wasabi en dat in je sushi doen. :9 Wel goed laten uitlekken! Het rolt trouwens wel minder fijn dan zalm, omdat het er een beetje uitloopt. :P

Ik maak de laatste tijd best vaak zelf sushi, altijd gewoon verse zalm waar ik maki's van maak. :D Vind die met alleen vis altijd veel lekkerder dan nog met allerlei fratsen (avocado enzo :P ).
Maar er is dus één soort sushi zonder vis die ik echt suuuper lekker vindt, van die crispy dingen. Volgensmij wordt dat dus gemaakt met tempura, maar weet iemand waar je dat kan kopen? Of dat je dat zelf kan maken en hoe? En als het geen tempura is, wat het dan wel is? Als ik die ook nog kan maken ben ik het gelukkigste mens op aarde. :')
Wat zijn jullie favoriete sushi's om zelf te maken? Ik wil binnenkort ook proberen maki met alleen zeewier proberen te maken. :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:31

Tempura kopen bij de toko ? :) Hanos Marko en Sligro hebben het vaak ook...

Wij zijn vandaag voor het eerst bij de toko hier in de buurt geweest, heb mijn ogen uitgekeken :D morgen weer zelf gemaakte sushi !

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:40

Ik zag tempura deeg bij de Xenos staan :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:42

Bedankt voor de tips! Ga binnenkort sowieso even bij Xenos kijken dan en anders naar Makro. :) Toko is een beetje ver om, maar als ik er eens langskom ga ik daar wel even sushi attributen inslaan. :) Schijnt daar sowieso veel goedkoper te zijn dan in de supermarkt. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 01:21

Haai!
sorry voor mijn binnenvallen.
als sushi liefhebber werd ik aangetrokken tot de titel.

Ff een waarschuwing. De aldi verkoopt nu ook sushi.
Dacht je dat die van de albertheijn best te eten waren voor een keer?
Laat die van de Aldi rustig staan. Niet te kanen. Zuur en smaakt naar die schilletjes die er bij zitten. Bahbah.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:26

TurboTinker schreef:
Ff een waarschuwing. De aldi verkoopt nu ook sushi.
Dacht je dat die van de albertheijn best te eten waren voor een keer?
Laat die van de Aldi rustig staan. Niet te kanen. Zuur en smaakt naar die schilletjes die er bij zitten. Bahbah.

Is toch allebei niet te vreten :o weggegooid geld....Kun je beter zelf maken of ergens uit eten :9

Ik mag woensdag weer :Y) Hier vlakbij zit een restaurant,
kun je doordeweeks voor 14,90 onbeperkt sushi en teppanyaki van de plaat (wordt voor je neus bereid :D )
het restaurant ziet er oudbollig en aftands uit, maar wel vriendelijk personeel en het eten is meer dan prima!
Hoe het kan voor die prijs vraag ik mij nog steeds af......

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:28

Mee eens, maar voor een x tussendoor kan die van AH nog net. Die van de Aldi is brrrrrrr

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:33

Staat filmpje op YouTube hoe je crispy maakt voor de sushi.
Dat is ook mijn favoriete!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:34

Allebei kei goor. Aldi & Ah. Sushi is niet gemaakt om lang te bewaren.

Makro verkocht ook van die setjes kant en klaar.
Maar koop d'r enkel de benodigdheden. Ze hadden ook sushi kaviaar nu. Hmm.
Kan niet wachten tot ik weer keer mag.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:32

Sommige AHs (in elk geval 1, maar ik dacht zelfs 2 in Nijmegen) hebben tegenwoordig een gedeelte waar de hele dag door verse sushi wordt gemaakt. Was een keer op een zaterdag in de AH op de St. Jacobslaan, er stonden acht mensen sushi te maken!
Het wordt wel in doosjes gedaan en dan kan je het uit de schrappen halen, maar dus niet hetzelfde als de 'gewone' AH sushi. En dat merk je vooral aan de kwaliteit en de prijs (!) van de sushi. ;-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:00

Ohh nice!en die is wel lekker?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:40

Ik vind ze heerlijk, maar ja... ik ben meestal ook wel tevreden met een afgeprijsd (lees, niet dag-vers) doosje maki van de AH zoals ze normaal in de schrappen liggen. Hoeft niet altijd perfect vers te zijn voor mij, zeker niet als het maar een paar euro kost i.p.v. het drie of vier voudige. Zo goed als in Japan krijg ik ze toch nooit meer, dus neem soms ook genoegen met minder. ;-)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:43

Dallista schreef:
Ik vind ze heerlijk, maar ja... ik ben meestal ook wel tevreden met een afgeprijsd (lees, niet dag-vers) doosje maki van de AH zoals ze normaal in de schrappen liggen. Hoeft niet altijd perfect vers te zijn voor mij, zeker niet als het maar een paar euro kost i.p.v. het drie of vier voudige. Zo goed als in Japan krijg ik ze toch nooit meer, dus neem soms ook genoegen met minder. ;-)

maar voor een paar euro maak je zelf flink wat lekker sushi!

Pak sushirijst 1.75
norivellen 1.59
vulling (niet veel voor nodig, hooguit 5 tot 8 euro met slim inkopen)

sushiazijn, suiker, wasabi, soyasaus, bussen sesamzaad heb ik standaard in huis :) doe je lang mee!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:53

Daar begin ik meestal niet aan als ik tijdens de lunch op werk trek heb met een AH naast de deur. *LOL*

Maar ik maak zelf ook heel vaak sushi, deed het zelf al jaren voordat dit topic startte. ;-) Liefst met zoete Japanse ommelet, yummy.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:59

Wij waren vandaag met €15 klaar, kunnen met gemak met 4 man van eten :j

Nee dit is nog niet alles, we hebben nog 2 bakken meer !

Afbeelding

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:00

iemand uit noord limburg die toevallig zin heeft om vanavond mee sushi te gaan eten?:D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:01

Haha ik lees hier over verse sushi bij de AH. Ik heb het pech, ja pech, dat de AH waar ik werk dit sinds kort ook heeft. Ik hou geen geld meer over. :') Smaakt echt goed!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:03

Niet duur A_nouk! Wat zit daar op die tweede rij sushi? Lijkt wel gewoon vlees ofzo. :=