[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:22

das voor mij dagelijkse kost...
ben blij dat ik 9 feb weer naar school "mag"... 5 min fietsen - 15 min trein - 10 min lopen....

nu is het: 5 min fietsen - 30 min trein - 25 min wachten - 15 min bus - 10 min lopen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:23

Wendy, ben je nog steeds niet lekker? Sterkte! Ach gut

Sanne, zulke dagen hou ik wel vol. Als ik nog minder eet niet. Stom he dat je op de bus zolang moet wachten. Vooral als ik na ga dat als ik nog aardig wat kon zien, ik met de fiets kon, half uurtje fietsen en je bent er. En nu doe ik ook ongeveer een half uur over met de bus. En ik zou dan ook normaal naar Madeira kunnen.. heb ik veel meer tijd enzo.. Baal er behoorlijk van.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:25

ja, dan is het helemaal lastig... maarja, voor mij is het op de fiets helemaal niet te doen... 1,5 uur heen, en 1,5 uur terug naar stage is een beetje teveel van het goede he...

en naar school doe ik er ook dik een uur over.. en dan nog eens terug...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:26

Das de moeite sanne Nagelbijten / Gniffelen Ach gut
Ik ben blij dat ik maar 1 keer in de week naar school ga.. Heb van 10 tot 4 school en ben van half 8 tot 7 op pad Nagelbijten / Gniffelen En dan kom ik alsnog standaard een kwartier te laat op school als alles goed gaat met trein/metro Nagelbijten / Gniffelen
Weten jullie trouwens hoe dat zit nu in Amsterdam met de metro? Hoorde iets over die OV Chipkaart? Ik deed nu altijd gewoon met buskaart stempelen, maar kan dat nog gewoon?

Ja koorts wordt alleen maar hoger madeira Nagelbijten / Gniffelen Hoop dat ik me morgen weer wat beter voel Scheve mond

Dat is idd wel balen Ach gut

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:36

Jeetje wendy, klinkt niet lekker Nagelbijten / Gniffelen
Vandaag was ik ook 20min te laat met OV op school, leerkracht was zelf te laat dus zo erg was de schade niet Knipoog

Mijn dag vandaag:
O: 1 boterham met confituur en sneetje kaas
T: yoghurt
L: 4 boterhammen met ardense ham en mosterd(2 boterhammen teveel bedenk ik me net Nagelbijten / Gniffelen )
T: halve appel
D: kip met rijst en tomaatjes en perzik
T: ? zal OF mandarijn OF half zakje chips worden(maar dan snoep ik voor heel de week niet meer Knipoog )

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:51

Ik heb teveel gegeten. Nagelbijten / Gniffelen Pasta met gehakt, groente, champignons, rode saus en kaas. Was te lekker. Nu zit ik heel vol. Vanavond dus niets anders meer dan thee. Tong uitsteken

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:56

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:10

Ell_en schreef:
Mag je wel doorsturen als je wilt! Lachen
Alleen lusten mijn broers geen spinazie.. maar tjah, die hebben dan gewoon pech Clown.

Maak witte saus door boter in grote pan te laten smelten en bloem doorheen roeren dit voor één minuut, pan van het vuur en vermout of wijn erdoor doen foelie of miskaat en zout, mosterd. Melk door kloppen, pan weer op het vuur en blijven kloppen en roeren tot de saus dik word duurt minuutje of 3. Dan 3 minuten laten koken.
Van het viiir en roer bieslook en peterselie doorroeren, saus in ovenschal doen.
De oven op 200 graden verhitten of gasovenstand 6 en meteen de bakplaat inschuiven.
Ongeschilde aardappelen in dun mogelijke plakjes snijden, knip vis in hapklare brokken en smijt die bij de saus. Leg plakjes aardappel n concentrische cirkel en elkaar voor de helft overlappend op de vis in de saus.
Knoflookolie en boter smelten in een pan en kwast de plakjes aardappen in. Maal witte peper over plakjes aardappen en dan 50 tot 60 minuten in de oven.

Saus
50gr boter
50 gr bloem
1 eetlepel witte vermoet of droge witte wijn
1/4 theelepel gemalen foelie of nootmuskaat
1/4 tafelzout
1/4 dijon mosterd
3.5 dl volle melk
1 1/2 eetlepel fijn gehakte bieslook
50gr gehakte bladpeterselie

vismengsen en aardappellaag
2 middelgrote aardappelen
300 gr koolvis of andere witte vis
750 gr kabeljouwfilet

bovenkant 1 theelepel knoflookolie
25 gr boter
flinke draai pepermolen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:11

weet niet of in Amsterdam hetzelfde geldt als in Rotterdam, maar hier is het vanaf 29 januari alleen nog maar OV chipkaart Lachen
Wordt ook nog leuk, hoorde vanavond dat mijn studentenchipkaart binnenkort opgestuurd wordt..wel makkelijk, anders kom ik gewoon de metro niet meer in Nagelbijten / Gniffelen

OV aansluiting gaat hier gelukkig goed..trein en bus elk kwartier, en metro elke 10 minuten, alleen 's avonds is een ramp met bus eens per uur Lachen

Pfff morgen laaaange dag...uur of 8, half 9 de deur uit en pas rond 21.30 thuis Nagelbijten / Gniffelen van 17.00 tot 20.00 tentamen...heel fijn Nagelbijten / Gniffelen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:13

Ingrid, goed dat je het zegt zal is kijken of het in A'dam ook geld anders moet ik maar snel zo'n ding aanschaffen want heb geen zin om in die k regen naar school te fietsen straks.

Edit: Vandaag 3 uur beweging gehad sportschool (was vandaag eigenlijk niet van plan om te gaan maar mams ging dus ging lekker mee, Zit nu ook over mijn punten aantal wat ik deze week eigenlijk moest halen), en 1 uur en 40 minuten fietsen en nog wat andere dingen gedaan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 08:22

Gaaaap Doei! Kan nie meer slapen Sigaar

Jeetje wat een lange dag ingrid! Ach gut
Ik hoorde dus idd elke keer over dat dat in rotterdam zo is, maar amsterdam heb ik niks over gehoord. Maar ik kan alleen met de metro naar school komen en ga nu dus altijd met buskaart.. Hoe werkt dat met die ov chipkaart?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 08:33

Mogge!

Ik kon nog wel slapen, maar mn wekker ging al Clown zometeen maar even een overlevingspakketje brood samenstellen Nagelbijten / Gniffelen

Als je er trouwens in A'dam niets over gehoord hebt, zal het daar misschien nog niet ingevoerd worden? want hier in Rdam hangen al weken enorme aanplakbiljetten in elke metro enzo Lachen
Die chipkaart is trouwens heelsimpel, is gewoon een kaartje waar tegoed opstaat, als je incheckt schrijft ie daar 4 euro vanaf en op het moment dat je weer uitcheckt krijg je het restant daarvan wat je nog over hebt weer terug Lachen

zo, ik ga zo maar richting Den Haag Gaaaap even kijken nog hoe mn aansluiting naar huis is, anders sta ik straks een uur te wachten op Spijkenisse, niet echt prettig Nagelbijten / Gniffelen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 08:40

Ik heb een paar weken geen school gehad dus ben ook niet in amsterdam geweest Nagelbijten / Gniffelen
En hoe weet dat ding dan hoeveel ie terug moet geven? Net hoe ver je bent gegaan? Of de tijd tussen inchecken en uitchecken? Want als je lang moet wachten lijkt het me een duur grapje worden anders Nagelbijten / Gniffelen En kan je zo'n kaart ook aanvragen als je verder geen gewone studentenov kaart hebt zeg maar?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:07

nee hij meet de afstand die je gereisd hebt Lachen dmv de poortjes waar je in en uitcheckt Lachen

Die kaart kan je altijd aanvragen, anders konden de niet-studenten (wilde eigenlijk 'gewone mensen' typen Haha! )natuurlijk niet reizen Lachen alleen met de studentenovchipkaart reis je in de periode dat je gratis reist dus ook met ov chip gratis en moet je (in mijn geval) in het weekend gewoon betalen Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:42

in utrecht gaat de OV-chip nog niet in naar mijn weten. ben benieuwd of er morgen iets aangeplakt is!

de planning van vandaag:
o: 3 cracottes 30+ kaas
t: mandarijn, appel
l: 4 cracottes sandwichspread
t: mandarijn, cracotte sandwichspread
a: andijviestamppot met klein stukje rookworst en gekookt ei

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:53

Goedemorgen!
Ik had net mazzel... omdat het zo glad is, hadden de bussen vertraging... kon dus zo vanuit de trein in de bus stappen Lachen

Planning:
O: flinke kop thee, krentenbol kaas
T: speculaasje
L: 3 boterhammen kipfilet
T: 1 boterham kipfilet
D: stamppot andijvie met een magere riblap
T: druiven
bew: uurtje pilates

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:57

Tnx ingrid! Dan ga ik eens kijken of dat in amsterdam ook ingevoerd word en of ik zo'n kaart moet bestellen Ja

Toch nog een keertje mazzel door de vertragingen sanne *LOL*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:07

hm, laat die rookworst maar zitten. wat zitten daar veel vetten en kcal in! moet maar ff iets anders bedenken, want zit nu slechts aan 620 kcal...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:51

Oef katia.. dat lijkt mij wel erg lekker..
Ga et zeker een keer uitpoberen!! Lachen
Dankje!! Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:40

Doei!

mag ik meebeppen Bloos Vriendjes zijn?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:02

he sakkia! daar ben je weer! long time no see!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:08

Ja ik ben ook heel erg druk hoor Ja Dus er zullen wel weer periodes zijn dat ik er niet zo veel ben Bloos
Maar ben ook weer aan het afvallen en heb toch wel even een stok achter de deur nodig Clown
Ik woog vanmorgen 72 kilo en ik wil graag weer naar de 65 Ja Hoeft dus niet heel erg veel af
Maar moeizaam gaat het wel Haha!

Ik heb het SB boek al leidraad MAAR ik eet meer vooral ook omdat ik intensief sport. Ik probeer 3 keer in de weer te gaan hardlopen. Maar het is nu een beetje koud Clown Dus ik ga vanavond denk ik maar even een bezoekje brengen aan de sportschool Ja
Ben nu sinds zaterdag bezig en me toen gewogen op iets meer dan 73 kilo. Het gaat me eigenlijk een beetje te hard, maar ik verwacht dat het zich zometeen wel stabiliseerd en dat het dan verder netjes gaat. Het streven is een halve kilo in de week kwijt te raken Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:14

lekker om met dat koude weer te gaan hardlopen joh! dan zit er extra veel zuurstof in de lucht namelijk. ik baal nog steeds dat ik niet meer kan hardlopen ivm mijn knie...
er moet bij ons even veel af sas! halve kilo in de week is keurig, in het begin gaat het altijd harder.

net +appelkoek en nu ben ik misselijk Boos! Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:24

Ik heb warme choco gehad en heb nu pijn in mijn maag. Nu ben ik al een paar dagen niet fit dus daar komt het snel afvallen misschien nu ook wel van Haha!

Planning voor vandaag:
o: 2 cracottes met boter en jam + water met vitamientjes
t: banaan
l: grooooooote appel en yoghurt + opkikker of cup a soup
t: eierkoek Vingers aflikken
d: Geen idee vriendje kookt maar ik verwacht dat he tniet heel erg gezond is daarom overdag maar een beetje rustig aan.

Hardlopen in de kou is ook lekker hoor. Maar ik vind het nu wel erg koud. De verwachting is dat het -10 wordt bij ons. Met mooi droog weer vind ik het rond de -2 nog wel leuk daarna word het me toch te koud. Daarbij voorspellen ze voor vanavond nogal wat ijzel en sneeuw. Dus ik wacht het nog even af. Sportschool is 1 minuutje fietsen Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:01

Hardlopen in die kou lijkt me helemaal niks