Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessiej

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:47

Heej,

Ik hoop hier steun te vinden want ik moet echt dringend op dieet!
Ik ben 14 jaar, 1.65 m lang en weeg 75 kg. Ik doe wel al vanaf mijn 5de aan zwemmen dus gespierd bovenlichaam heb ik wel! en ik heb me laten vertellen dat spieren zwaarder wegen dan vet!
Maar ik weet niet zo goed hoe ik moet gaan afvallen. Wat kan ik het beste eten en wat niet? Ik beweeg genoeg: van maandag t/m vrijdag fiets ik iedere dag +/- 18 km, dus ongeveer 1.5 uur. Ook zwem ik nog 2 x in de week 1 uur intensief. Dus met mijn beweging zit het wel goed!

Iemand nog tips?

groetjes

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:29

Ik zou zeker niet fanatiek gaan dieten, Tessiej! je bent pas 14, en je bent nog in de groei dus dat komt echt well goed. met je beweging zit je ook goed, dus je kan wat gezonder gaan eten, dwz dat je de tussendoortjes mindert, en de frisdranken inruilt voor lightfrisdranken of liever nog voor water. Zorg dat je 1,5 á 2 liter water per dag drinkt. Op deze manier komt het echt wel goed, maar je moet echt niet fanatiek gaan dieten hoor!

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:43

Ik drink eigenlijk haast nooit frisdranken, maar vooral thee met zoetjes!
Echt fanatiek dieten hou ik toch niet vol, maar inderdaad moet ik wat gezonder eten! Maar zo heel ongezond at ik eigenlijk helemaal niet, maar toch ben ik veelste zwaar Verward

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:55

Ik ga ook meedoen met jullie. Lachen
Ga niet streng lijnen, maar probeer wel een paar kilo'tjes kwijt te raken.
Als ik 4 kilo afval ben ik op zich wel tevreden.

Ik ga niet het topic helemaal doorlezen, maar wel even doorsnuffelen, zodat ik een beetje op de hoogte ben.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:02

Calorietje hier Calorietje daar..
Sporten jullie ook wel? Dat werkt echt goeoeoeoed! Word je lekker strak van!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:11

Ik sport niet veel, maar ik ben wel veel in beweging. Stages waarbij ik de hele dag druk bezig ben, en dan 's avonds paardrijden, of een eind met de hond uit.
Veel bewegen helpt sowieso goed, dan gaat je stofwisseling omhoog, en dit werkt ook door als je bv slaapt.
Afvallen gaat dan een stuk makkelijker. Ja

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:28

ja met mijn beweging zit het wel goed! Ik fiets iedere schooldag +/- 18 km en ik zwem 2 keer in de week een uur intensief. En ik rijd ook 1 x in de week paard.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:04

Ik fiets elke dag 25 minuten heen en 25 minuten terug naar m'n werk, en s avonds nog eventjes langs m'n paardje maar dat is maar een minuut of 5 fietsen. Verder sport ik door de week weinig (als ik gewerkt heb ben ik helemaal kapot.. )
Maar op zaterdagochtend probeer ik in elk geval een half uurtje hard te lopen. En af en toe thuis op de hometrainer of steps

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:10

Hier gaat het trouwens niet helemaal lekker, laatste tijd enorm last van m'n maag, telkens als ik gegeten heb. Pillen van de dokter werken wel, maar die kan ik moeilijk altijd blijven gebruiken denk ik.
Verder heb ik echt overal last van, moe, misselijk, duizelig. Vandaag echt een paar keer gehad dat ik bijna flauw viel..
Dus ik denk dat ik maar stop met WW, en gewoon goed eet, niet al te veel tussendoortjes, maar vooral maar meer ga sporten, zo kan ik op gewicht blijven en denk dat ik me dan stukken beter voel... want dit is echt vervelend..

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:05

en nu woog ik gewoon weer 67,terwijl ik ongesteld ben?
hmmzz,mischien ben ik wel ichter als het over is Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:15

diana schreef:
en nu woog ik gewoon weer 67,terwijl ik ongesteld ben?
hmmzz,mischien ben ik wel ichter als het over is Haha!

kan idd best, als je ongesteld bent, kun je vocht vast gaan houden!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:01

ik hoop dat als het voorbij is 66 is

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:58

Ik ga morgenochtend op de weegschaal, hoop dat het onder de 62 is. Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:33

heb echt zóóó slecht gegeten vandaag en gisteren, het lukt me echt niet meer Verdrietig
Weet zeker dat ik morgen dus flink aangekomen ben.. *huil* ik heb echt zo'n spijt

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:42

Hier hetzelfde Boos!
het begon zaterdag bij een pizza ik had er neit genoeg aan dus wat chocola enzo gegeten ("een pizza is zoveel Kcal, paar meer of minder..") en vanaf toen ben ik de hele tijd aan t eten.
Het ging vandaag juist goed, maar om 7u had ik gewoon zin in een chocoladecake en ondertussen zit ik alweer 4000Kcal ofzo verder Tong uitsteken
Zucht steeds als ik afval denk ik van nu mag ik lekker eten.
Mij wil het ook even niet meer lukken dus.
overdag gaat het prima tot een vreetbui in t weekend van een paar dagen lang Clown
Vanaf morgen start ik dus weer een nieuwe poging. een poging met zolang mogelijk geen vreetbuien hebben. Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:20

Ja ik doe mee!
Ga gewoon proberen 's ochtends 2 boterhammen, om 10 uur op m'n werk eentje, en tussen de middag 3.. en verder 's avonds maar 1x opscheppen en NIET snoepen tussendoor, want dan sla ik toch door Bloos Verdrietig ..

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:23

Ja precies... gewoon helemaal niet snoepen want dat proeft alleen maar naar meer! bij mij tenminste.
Gewoon steeds denken dat het eigenlijk maar nutteloos is als je een vreetbui aan voelt komen Knipoog
Proberen wie het het langs volhoud?(aantal dagen zonder vreetbui)
Hebben we misschien nog meer motivatie haha.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 04:53

Poison schreef:
Hier hetzelfde Boos!
het begon zaterdag bij een pizza ik had er neit genoeg aan dus wat chocola enzo gegeten ("een pizza is zoveel Kcal, paar meer of minder..") en vanaf toen ben ik de hele tijd aan t eten.

Sorry, maar daar ben ik weer Haha!
Pizza bevat lege calorien. Net als witbrood en witte pasta en suiker. Bovendien heeft dat een hoge GI waardoor je bloedsuiker stijgt. Gevolg? je krijgt onmiddelijk weer trek (zie dus je chocoladetrek)

Als je vreetbuiten en snoeptrek wil voorkomen moet je suiker en witte geraffineerde producten schrappen. Probeer volkoren, volgranen en vezelrijk. Zit je een stuk voller en blijft je lichaam langer aan het verbranden!

Tussendoorrtjes overigens NIET schrappen, dat houdt je verbranding juist aan de gang en je bloedsuiker laag. Maar neem dan goede tussendoortjes zoals selderij, la vache qui rit, een volkorencracker, een suikervrij ijsje, of een hdanje pinda's ofzo.

Succes! Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:30

Ik had gisteren ook pizza op, en merk inderdaad dat je dan binnen no time weer honger hebt.. Vork

Ik pak tussendoor als ik goed bezig ben Knipoog een plak ontbijtkoek of een evergreen ofzo. Is dit ook vezelrijk/volgranen?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:38

jippie 66,5,halve kilo minder

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:41

Ik mag niet op dieet, dus ik meld me bij deze weer af Nerd

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:44

De pest van Evergreen en Ontbijtkoek is dat er in de meeste van deze dingen wel veel suiker zit... Volkoren ontbijtkoek is wel prima. Maar nog beter kan je iets nemen wat EN de vezels heeft, EN geen suiker Haha!
Je eigen volgranen muffins bakken bijvoorbeeld...zonder suiker... en dan invriezen. Gaan lekker lang mee, en Mjamm Haha!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:46

Waarom is nou juist pizza zo lekker? Bloos
heb vandaag maar 2x gegeten, ik weet dat het beter is vaak te eten maar ik weet niet wat ik heb maar ik heb helemaaal geen honger.
Vooral niet als ik aan gisteren denk hoeveel ik heb gesnoept Haha!
En die 2 keren vandaag was ook nog allebei warm eten, maja Knipoog
Ik krijg steeds om 12 uur smorgens/smiddags al warm eten op mn stage... en meestal ook nog eens friet. maakt het er niet makkelijker op!
Maar het valt me wel op dat als ik zo vroeg warm eet, de rest van de dag niet zo'n honger heb.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:58

Ja dat klopt dat had ik eerst ook. Toen ik in Brazilie op vakantie was aten we ook tussen de middag warm, en dan heb ik de rest van de dag nauwelijk honger meer.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:36

Was vanochtend flink aangekomen na 3 dagen nergens naar kijken Bloos het lukte me gewoon écht eventjes niet.. en ik ben niet eens ongesteld Verward (anders had ik nog een mooi excuus Knipoog )
Vanochtend was het dus 62 kg... terwijl het afgelopen zaterdag gewoon 60 (!!) was... nouja, vol goede moed er maar weer tegenaan. Vandaag ging het gelukkig wel goed.

Zaterdag ga ik met een paar vriendinnen uit eten, we gaan wokken... iemand tips wat ik het beste kan eten? Dacht zelf aan veel groenten en niet al te veel vlees? ..ppff toch lastig!