Ninja Creami

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:09

Tazzey

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:29

Ik heb deze poeders ook gehad en er zit wel een ontzettend sterke chemische nasmaak aan. De ijsbekers met de poeders erin zijn uiteindelijk allemaal halfvol weggedaan. Zelfs de neefjes en nichtjes vonden het vies smaken. Dat zal natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Mijn diëtiste begon ook te steigeren en gaf aan dat ik beter, voor de enkele keer dat ik het eet, een suiker kan gebruiken dan die chemische poeders.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 10:32

Veel mensen gebruiken ook van die Yello zakjes ofzo. Zelf nog niet geprobeerd :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:04

Tazzey schreef:
Ik heb deze poeders ook gehad en er zit wel een ontzettend sterke chemische nasmaak aan. De ijsbekers met de poeders erin zijn uiteindelijk allemaal halfvol weggedaan. Zelfs de neefjes en nichtjes vonden het vies smaken. Dat zal natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Mijn diëtiste begon ook te steigeren en gaf aan dat ik beter, voor de enkele keer dat ik het eet, een suiker kan gebruiken dan die chemische poeders.

Deze mening deel ik absoluut niet met je.
Ik gebruik 3 gram poeder op 250 gram kwark.
Smaakt echt niet chemisch (vind ik)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:08

Grappig dat smaken zo verschillen. Geen van de mensen die het hier geproefd heeft vond het echt lekker smaken. Ik gebruikte 1,5 gram op 250 gram kwark. Ook in andere bereidingen vonden wij de poeders niet lekker, ik heb de potten uiteindelijk weggegooid want ik kon er in de omgeving ook niemand blij mee maken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:46

Wat zonde.
Hier in huis vind iedereen ze heel lekker.
Tuurlijk heb ik ook wel smaken getest die ik niet zo geweldig vind.
Had een proefzakje van de banaan, gatverdamme wat goor :')
Ook geprobeerd in de creami maar nee geen succes.
Heb m'n moeder vorige week ook wat proefzakjes meegegeven. Die vind het ook heel lekker.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:51

Ik vind ze echt fantastisch die smaken, vind niet alle smaken even lekker.
Maar de strawberry cheesecake is ook lekker :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:01

ClaudiaHS schreef:
Wat zonde.
Hier in huis vind iedereen ze heel lekker.
Tuurlijk heb ik ook wel smaken getest die ik niet zo geweldig vind.
Had een proefzakje van de banaan, gatverdamme wat goor :')
Ook geprobeerd in de creami maar nee geen succes.
Heb m'n moeder vorige week ook wat proefzakjes meegegeven. Die vind het ook heel lekker.

Haha ja de banaan was echt heel vies. Nu vind ik kunstmatige bananensmaak altijd wel een dingetje, ik heb eigenlijk nog nooit echt lekkere bananensmaak geproefd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:07

Ik heb ze nooit geproefd en kan er zo gezien niet over meepraten. Maar wij hebben de Creami net aangeschaft om met pure ingredienten te kunnen werken (fruit, joghurt, kwark, room,...) en al die toevoegsels lekker weg te kunnen laten. Dat is wat ons betreft het voordeel van de Creami.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:28

Ieder zo z'n keus met welke producten hij/zij werkt in de ninja creami.

Ik heb gisteren ontbeten met ijs. Van magere kwark, met als toevoeging een appel, schuddenbuikjes en rozijnen.

Ga ik er room aan toevoegen mag ik de rest van de dag niet meer eten. Gezien m'n max calorieën en nog wat willen afvallen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:45

Tazzey schreef:

Ik heb om die reden 3 volle potten met verschillende smaken weggegooid. Gedver wat een smerige bijsmaak zit er aan dat spul :x

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:53

Ok, ik ben nog even niet overtuigd dat ik hier iets van ga aanschaffen. Best prijzige potten en als ik het niet lust….
Iemand nog een alternatief?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:00

Ze hebben sample zakjes, stuk goedkoper om het uit te proberen ;) Zo heb ik het ook gedaan, ik vond sommige smaken wel lekker en sommige smaken inderdaad heel chemisch.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:04

Hier groot ESN fan, maar blijft wel vooral bij de kers/yoghurt, cookies en de aardbei/witte choco smaak:))
De rest boeit me niet zo en heb ook enkele gehad die ik niet lekker vond. Ik gebruik wel minder poeder dan aanbevolen. :j
Er zijn proef zakjes, dat is wel aan te raden om voor jezelf te proberen.
Regelmatig zijn er wel kortingscodes ook.

Ik gebruik het vooral in magere kwark, daarmee smaakt het erg goed. Geen idee of het met al zoetere kwark oid anders zal smaken.

Maar net als proteïne poeder, zal ik nooit aan kunnen wennen terwijl anderen het dagelijks weg drinken/eten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:41

Ja, die proefzakjes heb ik gezien, helaas veel smaken uitverkocht of niet in een klein zakje. Wel de kers yoghurt, die ga ik dus maar eens proberen. Laatste volle kwark (magere vind ik echt zo’n teleurstelling) met perziken uit blik gedaan. En daar werd ik niet warm of koud van. Ik wil de creami ook gebruiken voor echt lekker ijs maar dan een met minder calorieën.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:31

Afbeelding

Eerste ongezonde versie gemaakt; volle melk, gecondenseerde melk, vanille poeder en dan Oreo koekjes er later in mixen.
Had ‘m misschien nog wel keer mogen respinnen voor structuur maar de smaak was heerlijk.

Nu ook nog bak met Griekse yoghurt in de vriezer staan; planning is om daar later of bosvruchten jam of abrikoos/passievrucht jam bij in toe te voegen :9

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:37

Heerlijk! In plaats van vanille poeder kan ik een vanille pod aanraden, dat is zo veel lekkerder. Ik gebruik altijd deze van de AH, die zijn echt mega lekker van smaak. Ik gebruik dan een hele pod in een beker ijs.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:39

Ik heb gemalen bourbonvanille en maak hiermee zelf vanillesuiker. Ook erg lekker.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:30

Ik gebruik de vanille poeder niet echt voor smaak maar voor de textuur.
Geeft een beetje zelfde effect als xantaangom.
Wou volgende batch eens proberen met xantaangom: heb nog staan van de tijd dat ik into Frappuccino’s maken was :)).

Maar goede tips! Ga ik zeker meenemen als ik vanille ijs wil maken, partner erg gek op. :9
Gelijk op m’n lijstje gezet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 21:07

Na een gefaalde pindakaas/chocola versie maar een andere gepakt uit de vriezer; :))

Griekse yoghurt met passievrucht/abrikoos jam (jumbo).. echt ontzettend lekker. :9

Zaterdagavond boodschappen en heb vanille stokje mee besteld n.a.v. de tip dus ben benieuwd naar goed vanille ijs!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:18

Zijn er nog mensen die zelf ijs maken met de Ninja?
Heb hem maar weer eens van boven gehaald na hele lange tijd niet gebruikt te hebben.
Zaterdag diverse smaakjes ijs gemaakt, pistache, braam, meloen. De braam had ik gemaakt met mascarpone, de andere 2 met kwark. Heb de smaak weer te pakken dus de machine blijft beneden staan in de stelling met de andere apparaten. Mijn man is niet echt een ijseter maar vond de braam heerlijk. We hadden een bbq met pasen en als toetje een appel-perencrumble met de bramenijs erbij.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:55

Jazeker! Ik heb voor het paasweekend koffie en vanille ijs gemaakt. En van het restantje verse aardbijen heb ik nu yoghurt ijs in de vriezer liggen.

Bramenijs klinkt goed! Die gaat hier ook even op het lijstje.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:04

Ik heb er sinds twee weken een maar nog geen tijd gehad er mee aan de slag te gaan. Heel misschien dit weekend maar het staat zeker op de planning!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 20:22

Nu het weer mooi weer is, gebruiken wij 'm ook weer vaker.
Vandaag cookies gemaakt (melk, jello, cookies eiwitpoeder en als mix in een chocolate chip cookie), smaakte goed :9

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 20:24

Ik haal de mijne binnenkort ook weer van stal :D