Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DideH schreef:https://m.facebook.com/fitfoodforty/pho ... 71/?type=3
Het is dit recept, heb seroendeng erover heen gegooid. Was alleen nog niet echt satisfied met de saus (recept is ook skinny), beetje saai. Denk dat ik de volgende keer soyasaus met honing en gembersiroop oid ga combineren
gaucho schreef:Gnocchi is Italiaans, aardappelkussentjes. Ook makkelijk zelf te maken.
Eetpatroon veranderd inderdaad steeds meerik zat van het weekend te denken dat ik al zeker 2 maanden niets van aardappelen heb gegeten. Vanavond maar weer wel eens, zuurkoolschotel met aardappel puree. Dan wel weer een Midden-Oosters tintje met de kruiden, en rozijnen en appel er in.
ellepel schreef:met witte bonen?
ik heb hier in de koelkast een pak gnocchi liggen .
ik heb het echt nog nooit gegeten, maar jouw recept lijkt me wel lekker.
hoe maak je dat?
Exitium schreef:Als je zelf gnocchi wil maken: aardappels koken en puree (zonder boter of melk, dus enkel aardappel) van maken. Puree moet echt goed fijn zijn. Dan bloem (100g op 500g aardappels), een ei en wat zout erbij, en het deeg kneden. Dan pak je een stukje deeg en rol dat op het werkblad tot een dunne sliert. Daar snij je vervolgens vierkantjes af, en die rol je nog even over een vork om de 'groefjes' erin te krijgen. Daarna kun je ze koken (ze zijn gaar als ze naar boven komen) of, nog lekkerder, in wat boter (eventueel met salie) bakken