Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Wat een ontzettend leuk topic! Ik ben niet zo'n held met bakken (lees: ik krijg met moeite een eetbare cake uit de oven) maar ik ben dól op brood.
Dus om nou heel voorzichtig wat stapjes in het bakken van brood te zetten heb ik nu een mix van Koopmans gemixt en die staat nu te rijzen. Gaat straks in de airfryer. Als ik dat aan kan is de volgende stap een no knead mix, dat lijkt me perfect voor mijn kneuzerige niveau![]()
Zijn hier meer mensen die bakken in een aifryer? Ik vind het een ideaal ding, véél sneller heet dan mijn krakkemikkige oven. Alleen ben je beperkt in de grootte van je brood.
Als ik wel in de oven ga bakken wil ik graag bakken in zo'n pan, dat lijkt me perfect. Maar dan moet ik die eerst even op de kop zien te tikken.
DeMolenhoek schreef:Vandaag mijn keukenrobot aan het werk gezet om het brood te kneden. Na anderhalve minuut was het al gedaan. Machine kan het niet aan.
Emmaa_ schreef:Berdien schreef:Wat een ontzettend leuk topic! Ik ben niet zo'n held met bakken (lees: ik krijg met moeite een eetbare cake uit de oven) maar ik ben dól op brood.
Dus om nou heel voorzichtig wat stapjes in het bakken van brood te zetten heb ik nu een mix van Koopmans gemixt en die staat nu te rijzen. Gaat straks in de airfryer. Als ik dat aan kan is de volgende stap een no knead mix, dat lijkt me perfect voor mijn kneuzerige niveau![]()
Zijn hier meer mensen die bakken in een aifryer? Ik vind het een ideaal ding, véél sneller heet dan mijn krakkemikkige oven. Alleen ben je beperkt in de grootte van je brood.
Als ik wel in de oven ga bakken wil ik graag bakken in zo'n pan, dat lijkt me perfect. Maar dan moet ik die eerst even op de kop zien te tikken.
Ik denk eigenlijk dat een airfryer best lastig is ivm het rijzen van een brood in de oven? Door de andere lucht denk ik dat een brood misschien je aifryer uit barst.
Emmaa_ schreef:DeMolenhoek schreef:Vandaag mijn keukenrobot aan het werk gezet om het brood te kneden. Na anderhalve minuut was het al gedaan. Machine kan het niet aan.
Daar ben ik ook nog wel een beetje bang voor.. Mijn keukenmachine is goed en nieuw maar het is geen Kitchenaid.. Ik ga morgen briochebroodjes bakken voor bij een bbq zaterdag en ik hoop echt met heel mijn hart dat mijn machine het aankan want 20 minuten met de hand kneden klinkt niet per se als iets waar ik heel veel zin in heb.
lenaa_tje schreef:DeMolenhoek schreef:Vandaag mijn keukenrobot aan het werk gezet om het brood te kneden. Na anderhalve minuut was het al gedaan. Machine kan het niet aan.
Hoeveel had je er dan wel niet in ?
lenaa_tje schreef:Ik ben zelf niet zo tevreden over de kitchenaid maar dat komt door de deeghaak. Een klein deeg kneed hij moeizaam. Geweldige machine voor andere dingen hoor. Ik heb zelf nu een teddy bear mixer maar een goede vriendin is mega tevreden met haar bosch keukenmachine.
Emmaa_ schreef:Berdien schreef:Wat een ontzettend leuk topic! Ik ben niet zo'n held met bakken (lees: ik krijg met moeite een eetbare cake uit de oven) maar ik ben dól op brood.
Ik denk eigenlijk dat een airfryer best lastig is ivm het rijzen van een brood in de oven? Door de andere lucht denk ik dat een brood misschien je aifryer uit barst.
Berdien schreef:Het schijnt wel heel veel gedaan te worden hoor! Internet staat er vol meeIk hoop vooral dat het me mijn airfryer niet kost, dat het deeg straks overal zit.
Deeg staat nu te rijzen in de airfryer, straks 35 minuten bakken op 160 graden. Spannend!!
Edit:
OH. MY. GOD.
Ik heb 450ml water toegevoegd ipv 250 ml. Ik vond het al zo'n nat deeg. Dit kan natuurlijk zo niet in de AF, dat wordt nooit meer wat. Dus dit deeg is nu.. exit. Vanmiddag volgt poging 2, gelukkig had ik al meerdere mixen gekocht.
MoniqueT schreef:lenaa_tje schreef:Ik ben zelf niet zo tevreden over de kitchenaid maar dat komt door de deeghaak. Een klein deeg kneed hij moeizaam. Geweldige machine voor andere dingen hoor. Ik heb zelf nu een teddy bear mixer maar een goede vriendin is mega tevreden met haar bosch keukenmachine.
Daar is een geweldig alternatief voor, ik heb er al drie jaar een: https://www.superdoughhook.com/
Berdien schreef:Wat een ontzettend leuk topic! Ik ben niet zo'n held met bakken (lees: ik krijg met moeite een eetbare cake uit de oven) maar ik ben dól op brood.