Airfryer, wat doe jij ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:16

cakeblik, springvorm, cocottes (en dan mini-ovenschoteltjes maken) en volgens mij heb je ook wel van die aluminium vormen voor eenmalig gebruik al zullen die vnl in de zomer in de winkels liggen omdat dat meestal bbq-spul is. :)

Ik heb mijn airfryer verpest, m'n moeder zei dat je er water en biotex in moest doen en dan even aanzetten.
NIET doen dus, die van mij rookt nu als een gek als ik hem aanzet omdat er allemaal biotex aanslag op de gloeispiraal zit. :+
Eerdaags maar even kijken of ik dat hangsysteem kan lospeuteren zodat ik dat spiraal fatsoenlijk kan schoonmaken.
Als dat niet helpt kan ik hem iig niet meer binnenshuis gebruiken en aangezien ik geen tuin heb met schuur/overkapping wordt dat op het dakterras vd nooduitgang dan. :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:38

Balen Lor -O-

Oke dat kan allemaal gewoon!! Ga keertje een springvorm aanschaffen die erin past dan :j

Voor mij is eigenlijk ook nog niet echt duidelijk wanneer nou aluminiumfolie of bakpapier te gebruiken... En lees overal dat je t best zo'n spatdeksel erbij kan kopen om het heel vies worden van het element tegen te gaan... maarja diegene die ze aanraden is uitverkocht..... Mehhhhh en nu :') Blijkbaar past deze perfect op de XL http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en ... amverdeler

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:42

Yonker schreef:
Is er hier iemand die de Airfryer XL heeft en er wel eens taarten of quiches mee maakt?
Welke vorm gebruiken jullie dan? Begreep dat het mandje erin moet blijven voor het contact?

Ik heb een cheesecake gemaakt een tijdje terug! Gewoon in het mandje die bij de AirFryer zat :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:48

Huh hoe dan??? zitten toch allemaal gaatjes in, is toch niet handig? :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:49

Ik denk dat je met bakpapier al best ver komt, het mandje gebruik je dan als vorm en het bakpapier voorkomt dat alles door het mandje loopt.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:55

Ik het vlees gewoon los in het mandje maar zoals ik het nu lees isdat niet de bedoeling

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:51

Dat is nu het voordeel van mijn low fat fryer. Ik kan er makkelijk ovenschalen van diverse maten in kwijt (zelfs de grootste glazen van 2,5 liter) Mijn bakblikken passen er dus ook in. Maar ik moet dan even een simpel recept uitzoeken en dat dan erin maken. En daar heb ik weinig trek in. Vooral omdat mijn ervaring is dat ik toch even moet roeren of omdraaien en dat gaat wat lastig met een cake of taart :Y)
Of ik moet het ontzettend laag zetten qua temperatuur en lange baktijd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:11

Je mag het mandje er gewoon uithalen, ook bij de Philips Airfryer XL. Je kan een springvorm (tot 22 cm) op de bodem zetten, maar die zal scheef staan. Dat los je op door een paar van die siliconen cupcakevormpjes eronder te zetten (op z´n kop natuurlijk).

Ik bak ook boterkoek en cake in mijn Airfryer, zonder mandje, vorm op de bodem of op de grillplaat.

Bakpapier en folie gebruik ik nooit. Vlees mag gewoon los in het mandje hoor, je hebt gewoon wat meer schoonmaakwerk maar ik vind dat niet erg. Sopje erin, half uurtje weken, klaar.

Ik krijg de ruimte achter het element niet goed meer schoon, nooit een spatdeksel gebruikt. Dat ga ik bij een volgende zeker wel doen. Zo´n barbecuematje op maat geknipt bovenop het mandje is al genoeg. Ik heb zo´n matje ook in het mandje zelf.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:17

Ik heb een Airfryer voor mn verjaardag gekregen dit weekend. Gelijk uitgeprobeerd. Gisteren verse frietjes en vandaag aardappelschijfjes. Waren erg lekker!

Ben heel benieuwd naar andere recepten en vlees er in bereiden.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:41

Ik heb laatst 2 stukken vlees erin gedaan. Stijf bevroren, gekruid en in 2 losse schaaltjes erin. Binnen 15 minuten heerlijk mals en super heet vlees. Op 150 graden.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:30

Wij hebben gister een Philips XL aangeschaft na alle postieve verhalen. We hebben vanochtend direct lekkere broodjes gemaakt en vanavond friet gebakken. Gewone friet en kroketten, tegelijk erin (maar wel op het dubbele rekje dat we erbij gekocht hebben). Kroket wat licht van kleur maar wel erg lekker, friet super krokant!
Ik heb daarna een ei gekookt voor m'n lunchsalade van morgen.
Morgenavond gaan we aardappels en vlees er in klaar maken.
Tot nu toe enthousiast!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:41

Danique07 schreef:
Wij hebben gister een Philips XL aangeschaft na alle postieve verhalen. We hebben vanochtend direct lekkere broodjes gemaakt en vanavond friet gebakken. Gewone friet en kroketten, tegelijk erin (maar wel op het dubbele rekje dat we erbij gekocht hebben). Kroket wat licht van kleur maar wel erg lekker, friet super krokant!
Tot nu toe enthousiast!

[ [url=m/uq6EPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I5ul4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rtn4I4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent gelijk lekker fanatiek bezig. Fijn dat hij bevalt.
Ps voor bruin gekleurde kroketten kun je kroketten geschikt voor de oven gebruiken. Maar blanke kroketten smaken ook.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:53

FrNo schreef:
Danique07 schreef:
Tot nu toe enthousiast!

[ [url=m/uq6EPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I5ul4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rtn4I4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent gelijk lekker fanatiek bezig. Fijn dat hij bevalt.
Ps voor bruin gekleurde kroketten kun je kroketten geschikt voor de oven gebruiken. Maar blanke kroketten smaken ook.

Ik hoorde in mijn omgeving dat die minder lekker waren door het extra laagje dat er over heen zat (hetzelfde als bij de ovenfriet) waardoor we speciaal normale hadden gekocht. Wat vind jij van de over kroketten? Lekkerder dan de normale?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:56

Ik vind die oven kroketten van mora gruwelijk lekker...

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:20

Ik heb lava cakejes gemaakt! Ik had er 6 in de airfryer gedaan en 6 in de oven.. die in de oven waren mooier om te zien, maar die van de airfryer waren een stuk lekkerder!!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:40

Leffroi schreef:

Toch maar een keer proberen dan!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:41

Cheminee schreef:
Ik heb lava cakejes gemaakt! Ik had er 6 in de airfryer gedaan en 6 in de oven.. die in de oven waren mooier om te zien, maar die van de airfryer waren een stuk lekkerder!!

Welk recept heb je gebruikt?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:48

Danique07 schreef:
Leffroi schreef:

Toch maar een keer proberen dan!

Wij vinden de ovenkroketten van zowel Mora als Kwekkeboom erg lekker. Ze zijn wel duurder dan de gewone kroketten, maar krokant en daardoor veel lekkerder. Net zo lekker als een gewone uit het vet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:02

Ja al zijn deze kroketten wel minder "gezond" dan gewone kroketen omdat ze al flink voorgebakken zijn in frietvet. Maar ik gebruik ook ovenfrietjes, ovensnacks... nog niet geprobeerd met gewone frietjes eigenlijk. Merk je daarmee veel verschil?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:50

Ik heb zowel een zak ovenfrites liggen als een zak van oma's smulfriet (aviko) en dat laatste vind ik toch een stuk lekkerdere. Ik ben niet van de super krokante patat ik proef liever nog wat aardappel. En omdat oma's smulfriet wat dikker is (en volgens mij licht gekruid) vind ik die veel lekkerdere dan de ovenfrites. Kroket koop ik de oven variant van mora. Frikandel, mexicano enz. koop ik ook van merk goedkoopje. Ik merk daar geen verschil in.

Ik heb gisteren ook weer gekookt met de airfryer, namelijk zalm op de huid met diverse grof gesneden groente (met 2 verdiepingen dus) super gesmuld. Groot voordeel is dat ik, nadat de zalm gaar was, de huis er makkelijk af kon halen om super krokant op te bakken (gebakken zalmhuis is zeer lekker)
Nog een stukje zalm over. Deze ga ik vanavond herbruiken door een witte pasta saus te maken met stukjes zalm erin YUMMIE

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:08

Ik had de kroket en friet allebei erg krokant en precies goed van binnen. Wel 15 min op 180 graden. Misschien daardoor? Het wordt voor ons vanavond zoete aardappel blokjes en kipsnitzel! Ben erg benieuwd!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:42

Wij vinden de ovenkrokketen van mora niet te eten :n gebruiken altijd de gewone van Mora en die zien er altijd goed uit.
De ovenvariant heeft een hele vieze nasmaak :) en prijstechnisch zijn de gewone ook beter :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:57

Ik wil er ook wel gewoon in gaan proberen te 'koken' maar weet niet zo goed wat en hoe :+

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:20

Danique07 schreef:
Cheminee schreef:

Welk recept heb je gebruikt?

Recept van rudoph bakery, 20 graden lager en 6 minuutjes

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:42

Ik kom ook even meelezen.. Zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen. Maar om hem alleen als frietpan te gebruiken vind ik hem te duur.

Hoe weten jullie bijv. op hoeveel graden en hoelang vlees erin moet?