Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Sjonge, kwam net een bericht tegen op FB, het ging om iemand die krekels in de koelkast zetten zodat ze geen geluid meer maken. Ik reageerde erop dat ik dat zeer dieronvriendelijk vind, onder een temperatuur van 20 graden gaan ze namelijk langzaam dood. Er werd gereageerd met 'Oke, dat kan haha' en 'nou hier gaat het prima hoor' en 'als ze opgegeten worden is het zeker ook sielug?'. Ik kan daar gewoon boos om worden, krekels zijn ook gewoon dieren, voedseldieren die ook het recht hebben om goed verzorgd te worden. Die zet je niet zomaar in de koelkast waar ze hartstikke leiden, het zijn toch ook gewoon dieren?? Ik zet mij hond ook niet in de koelkast omdat die lawaai maakt. Ik kan me daar echt heel boos over maken.
Hannepan schreef:Het is hun een manier om met hun schuldgevoel om te gaan/het goed te praten. Dat maakt het niet minder triest allemaalLekker egoïstisch allemaal. Slechte dingen "goedpraten" door over andere slechte dingen die gebeuren te vertellen is ook zoiets. Grrr...
Ik studeer biologie en hiervoor moesten we dus voor een vak ook dissecties doen, dat vond ik echt het vreselijkste ooit!
We begonnen met bv. slakken en mossels maar later ook een rat en een hondshaai. Over die eerste dieren hoor je niemand klagen, maar voor die andere is het opeens wel erg. En dan de excuses ervoor van "ja maar die ratten zijn al eerst gebruikt geweest voor onderzoek" of "die haaien zijn bijvangst, ze gaan sowieo dood en worden anders toch weggegooid".
Magrathea schreef:Want op het moment dat je zo iemand er bijv. op wijst dat ijzer uit plantaardige bronnen echt minstens zo goed is dan is dat ineens niet meer het probleemJa zeg dan gewoon dat het je niks interesseert, dan ben je tenminste eerlijk.
_Nelleke_ schreef:OMG die uierbrander, als het zo pijnloos is met koudvuur, zullen we het dan ook gelijk maar even gebruiken op de boer z'n baardgroei? Lekker handig, hoeft 'ie niet elke dag te scheren.
Magrathea, dat soort machines vind ik inderdaad echt bizar. Brrr!
Ik snap die argumenten ook niet zo goed. Behalve een 'goed leven gehad' want ik vind het persoonlijk prima als mensen beperkt vlees eten maar ALS ze dan vlees eten kiezen voor een stukje biologisch. En ik vind kilo's biologisch vlees wegkauwen per week nog altijd beter dan kilo's industrievlees wegkauwen.
UhNee schreef:Met een vlam ontharen word bij mensen ook regelmatig gedaan! Vooral in landen als Turkije etc. Vooral neus- en oorhaar word zo weggehaald, de vlasjes enzo. Is inderdaad pijnloos (mijn vader hing afentoe wel eens een aansteker onder zijn neus) MITS het natuurlijk snel en goed word gedaan. Nou ben ik geen koe en weet ik dus niet of het pijnloos is, maar ik denk van wel. Ik wil trouwens geen discussie starten, ik snap dat het nogal apart klinkt, vlammen gebruiken om je haar weg te halen.
Waar kopen jullie trouwens je kleding? Ik ben op zoek naar een leuke kledingwinkel waarvan ik zeker weet dat de kleding van goede afkomst is (kinderarbeid vrij etc. ) probleem is, ik heb niet zoveel te besteden