Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:40

Groepslesje doen? Ik ben daardoor echt gemotiveerd, spreek 1 of 2x in de week met een meid af die ik van daar ken en dat is echt reuzegezellig! En sinds kort ga ik op de dinsdag met vader mee ( :') ), hij heeft zo'n schema en daar doe ik dan gewoon aan mee, hartstikke gezellig!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:13

Dit werkt voor mij dus alleen als ik daadwerkelijk "verplicht" ben aan bepaalde tijden. Net zoals ik vroeger 1x pw dansles had, en als ik niet ging, kreeg ik geen zakgeld(tenzij ik echt n goede reden had) wilde ik niet meer, moest ik het aangeven en dan zette ze het stop.

Ik heb echt heel erg die stok achter de deur nodig.

Ik zat samen met mn vader bij een sportschool, na een maand na mijn terugkeer van werkvakantie(rond september/oktober) kwam het er niet meer van, en sindsdien ook bijna niet meer geweest. Mijn vader ook niet overigens.

Mijn abbonement loopt 1 februari af dus ik zou nu nog kunnen uiteraard.

Maar mn vader gaat ergens anders sporten en die gaat ECHT niet buiten hardlopen :P

Dus ik wil nu 28 day challenge doen, (squats, pushups, planks en crushes) en dat combineren met om de dag cardio oid(wel opbouwend uiteraard, en dat kan vanalles zijn, fietsen, wandelen(opbouwend naar hardlopen) skeeleren, half uur lang jumping jacks doen, weet ik het). Ik heb namelijk heeeeeel wat kilo's die eraf mogen. En ik werd daar gister met mijn neus op de feiten gedrukt. Dus ik wil ook echt. Alleen mij er daadwerkelijk toe zitten is gewoon n crime helaas.

Maar ja we gaan het gewoon proberen weer! Nee ik ga het gewoon doen. :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:19

Yv, zelfde probleem! Je menu die je vandaag hebt samengesteld is redelijk netjes, althans zo klinkt het. Ik ben nu ook pas in mijn derde dag. Ik zit hoog in mijn eiwitten en redelijk laag in mijn koolhydraten doordat ik simpel weg niets eet wat veel koolhydraten bevat. Ik lees dus gewoon alles voordat ik het eet. Als het meer koolhydraten bevat dan eiwitten eet ik het sowieso niet. Pas als het ruim onder het aantal gram eiwitten zit. Dat houdt dus in dat je de meest simpele/standaard (hoe je het ook noemen wilt) al moet laten liggen. Zelfs dingen als rijstwafels moet je al mee 'uitkijken', bijvoorbeeld niet meer dan 2 op een dag. De verhouding koolhydraten ligt namelijk hoog bij deze jongens. Maargoed, koolhydraten zijn wel belangrijk. Wist je zelf ook wel denk ik zo, maar zodat niemand mijn post verkeerd op vat.
Hier heb ik zelf ook wat moeite mee, zeker om dan ook nog eens gevarieerd te blijven eten. Maar ik heb vandaag wel een lekkere chocolade pudding gemaakt oa als ontbijt van een halve avocado, 3 eetlepels chiazaad, 150 gram magere kwark en 1 eetlepel honing. Ik vind het lekker :) Je kunt er ook nog een banaan door heen doen, maar dan zit je wel weer hoger in je koolhydraten. Hier zit vrij veel vet in, en als je dan ook nog eens iets bij eet met veel eiwitten zit je redelijk.

Vanaochtend wel veel ontbeten met 54 gram eiwitten en ruim 750 kcal :Y) Had gisteravond nog flink gefietst dus ik had honger als een paard :+ Vanavond lekker aan de salade weer met cottage cheese.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:32

Oh balen Cindeeh! Bij mij helpt het met iemand samen gaan echt heel erg goed! Ik ben al 3x begonnen met de 30 day ab, maar telkens haak ik na een dag of 10 weer af. Hou het gewoon niet vol op de een of andere manier.

Thanks Danique! Maar ik eet bijv. wel de goede koolhydraten, zoals zelfgemaakt speltbrood ipv gewoon brood etc etc. Pasta eet ik bijna niet, aardappels ook niet, neem meestal een zoete. Daar zitten wel koolhydraten in, maar wel de goede. Daar houdt de app natuurlijk geen rekening mee. Helemaal zonder koolhydraten wil ik niet, vind 30% wel een mooi iets.

Maar eet verder echt veel zalm, huttenkase, geitenjoghurt, kwark, eieren, zwarte bonen, linzen etc, maar nog blijft het percentage eiwitten vrij laag.

Heb voor morgen er alvast ingezet wat ik dan wil eten en dat klopt nu aardig, alleen heb heel mijn avondeten nog niet ingevuld :'). Dus gok dat het dan weer de verkeerde kant op gaat qua percentages. Nu leg ik me er niet teveel op vast hoor, want ik voel me prima en merk en hoor van iedereen dat ik kilo's kwijt ben, maar vind het gewoon hééél irritant dat ik dus niet uitkom op de percentages wat ik in gedachten had _O-

Alleen sla kan ik niet op leven...

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:42

Nou ik heb toch nog even gesport.

Had wel patatjes gegeten als avondeten, maar des te beter was het dat ik gesport heb.
Morgen weer lekker gezond eten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:06

Goed bezig!!

Ik heb net bij body & fitshop een ding voor eiwitshakes besteld, die wil ik gaan nemen na het sporten. Dus zo'n 2 of 3 keer per week, gewoon ter ondersteuning. En dat ik nooit meer zo'n spierspijn krijg als afgelopen week _O-.

Misschien hebben jullie wat aanpassingen.
Ik heb net even op de app gekeken wat ik percies gegeten heb vandaag, dat is het volgende:

Vroeg ontbijt: 1 rijstwafel met 1/4 geprakte avocado en een plak zalm.
Later ontbijt: hardgekookt ei met 1 plakje bacon.
Tussendoor: appelkruimenvlaai en luchtige kwark met een handje bosbessen.
Lunch: 1 plak zelfgemaakt speltbrood met wat geitenkaas spread en 1 plak zelfgemaakt speltbrood met een halve avocado, 2 plakken zalm en een theelepeltje kappertjes. Hardgekookt eiwit (geen dooier)
Tussendoor: 4 lychees, 3 kaastengels van topking (mini's).
Avondeten: Kom bloemkoolsoep met een oatmeal cupcake.

Drinken: 5 glazen water (=750 ml), 5 kopjes groene thee (=500 ml), 1 groot glas waterige aanmaak (= 200 ml).

Nu is het vandaag natuurlijk vrijdag = snackdag op het werk én er ging een stagiair weg, dus op een normale dag heb ik de taart en snacks niet. Snack uberhaupt alleen op vrijdag.

Maar wat zou heir nou aan te vervangen zijn?
Want dit geeft:
45% koolhydraten (doel 25)
17% eiwitten (doel 40)
38% vet (doel 35)

Dit alles geeft slechts 1540 calorien, mijn max is 1750 al vind ik dat aan de heeeeele lage kant :?
Ik had gedacht dat ik aan minimaal 2500 pd zou zitten omdat ik de hele dag door eet, maar dat is dus allesbehalve...
Gister had ik bijv. een uurtje intensief gesport waardoor ik 400 calorien extra mocht ,maar in totaal kwam ik toen zowat 700 calorien te kort!!!??!?! Ik kán zowat niet meer eten, want dan plof ik. Ik heb gewoon echt niet meer honger nu ik meer voedzamere dingen eet :=

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:26

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:34

Oh thanks, ga even kijken.

Sorry trouwens dat het zo offtopic is, heb even een apart topic aangemaakt voor voedingsschema's.
Voor geïnteresseerden: [MWS] Voedingsschema's

Wat ik trouwens wel heel grappig vind: de eerste paar dagen dat ik dus minderde met suikers, had ik last van hoofdpijn. Vanmiddag heb ik een stuk taart op en toen had ik dus ook een lichte hoofdpijn :').
Jullie daar last van (gehad)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:53

Ik heb in de tweede week zonder suiker 1 dag knallende hoofdpijn gehad (heb normaal nooit hoofdpijn)
Ben al een hele tijd geminderd met suikers en probeer nu echt niks tot weinig geraffineerds te nemen, wel fruit. Ben ook geminderd met koolhydraten en probeer meer eiwitten te eten, ik moet zeggen ik voel me superfit zonder al die suikerspiegelschommelingen.
Zou ook wel willen weten hoe jullie die verhoudingen berekenen

Motivatie voor sporten: doe iets wat je leuk vindt en/of waar je goed in bent
Als je niet van fitness of zwemmen houdt kun je wel bedenken dat je dat 2 x in de week gaat doen maar dat wordt dan toch niks

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:24

Yv_ schreef:
Goed bezig!!

Ik heb net bij body & fitshop een ding voor eiwitshakes besteld, die wil ik gaan nemen na het sporten. Dus zo'n 2 of 3 keer per week, gewoon ter ondersteuning. En dat ik nooit meer zo'n spierspijn krijg als afgelopen week _O-.

Misschien hebben jullie wat aanpassingen.
Ik heb net even op de app gekeken wat ik percies gegeten heb vandaag, dat is het volgende:

Vroeg ontbijt: 1 rijstwafel met 1/4 geprakte avocado en een plak zalm.
Later ontbijt: hardgekookt ei met 1 plakje bacon.
Tussendoor: appelkruimenvlaai en luchtige kwark met een handje bosbessen.
Lunch: 1 plak zelfgemaakt speltbrood met wat geitenkaas spread en 1 plak zelfgemaakt speltbrood met een halve avocado, 2 plakken zalm en een theelepeltje kappertjes. Hardgekookt eiwit (geen dooier)
Tussendoor: 4 lychees, 3 kaastengels van topking (mini's).
Avondeten: Kom bloemkoolsoep met een oatmeal cupcake.

Drinken: 5 glazen water (=750 ml), 5 kopjes groene thee (=500 ml), 1 groot glas waterige aanmaak (= 200 ml).

Nu is het vandaag natuurlijk vrijdag = snackdag op het werk én er ging een stagiair weg, dus op een normale dag heb ik de taart en snacks niet. Snack uberhaupt alleen op vrijdag.

Maar wat zou heir nou aan te vervangen zijn?
Want dit geeft:
45% koolhydraten (doel 25)
17% eiwitten (doel 40)
38% vet (doel 35)

Dit alles geeft slechts 1540 calorien, mijn max is 1750 al vind ik dat aan de heeeeele lage kant :?
Ik had gedacht dat ik aan minimaal 2500 pd zou zitten omdat ik de hele dag door eet, maar dat is dus allesbehalve...
Gister had ik bijv. een uurtje intensief gesport waardoor ik 400 calorien extra mocht ,maar in totaal kwam ik toen zowat 700 calorien te kort!!!??!?! Ik kán zowat niet meer eten, want dan plof ik. Ik heb gewoon echt niet meer honger nu ik meer voedzamere dingen eet :=

Ik vind het al heel erg netjes!
Je wilt lager in kh. Ik denk dat je grootste kh bommetjes (afgezien van de snacks die je normaal nooit hebt), het speltbrood en de oatmeal cake zijn. Je koopt dus ook eiwit poeder (kan het iedereen aanraden, geweldig spul waar je álles mee kunt :D ), je kunt hiermee ook een cake/brood (hoe je het noemen wilt) met bijvoorbeeld bonen of kikkererwten. Dan laat je dus de havermout weg en ook een groot gedeelte van de koolhydraten. Ik heb dit al een paar keer gedaan en ik vind het erg lekker!

Goed idee trouwens, de zalm en de avocado op een rijstwafel! Ga ik ook snel doen! :9

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:03

Ik kom mij melden hier.
Ik heb onwijs snel honger als ik gegeten heb. Meestal na een uur alweer. En dan word ik er ook slap en flauw van op een gegeven moment. Vanmiddag hiervoor naar de dokter geweest en moet donderdagochtend nuchter komen om bloedsuiker te prikken en dan naar huis om te eten en daarna weer terug komen om opnieuw te prikken. Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden.

Maar ze zei dat ik moet opletten met koolhydraten. Dat het waarschijnlijk daar door komt. Dat me bloedsuikerspiegel gewoon heel snel zakt.

Iemand tips qua eten?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:58

Oh oh oh, goed bezig allemaal.

Ik heb het helemaal laten slippen de afgelopen tijd. Zeker omdat ik niet mag sporten i.v.m ontstoken enkelbanden. Dan heb ik dus echt geen motivatie om gezond te eten he.. |(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:03

Juist wel motivatie! Gezond eten om het gebrek aan sporten te compenseren :))!!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:57

Yv_ schreef:
Juist wel motivatie! Gezond eten om het gebrek aan sporten te compenseren :))!!

Kom jij al meer uit in je voeding? En hoe bevallen de eiwit shakes? :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:20

Jaaa :D. Ik heb via pb onwijs hulp van iemand gehad! Heb mijn percentages wat aangepast en dat gaat echt goed! Denk dat ik de berekening voor een sporter had gemaakt want zelfs met een dag alleen kwark eten kwam ik volgens de app niet aan het percentage eiwitten haha! Heb ik noet geprobeerd hoor, maak per dag vooraf een eetschemaatje.

Zit helemaal happy in mn vel en dat was doel nr 1. Wil niet tellen als een malle etc, wil het meer als geheugensteuntje of iets waar ik rekening mee kan houden. En dat gaat goed :D. Lekker, gevarieerd en gezond eten en zit met mn suikers redelijk goed per dag! Alleen als ik wat meer fruit eet kom ik er net boven. Achja, als dat alles is :).

Shakes heb ik nu 3x op, dus kan er niet zo heel veel over zeggen nog. Gebruik ze ter ondersteuning voor na het sporten, maar niet als vervanger van een maaltijd. Ja, toch wel, gedeeltelijk. Want vanmiddag heb ik bijv 1 shake en een peer op en heb ik mijn kwark-lunch geschrapt omdat ik zo vol zat ! Had jij nou receptjes waar je poeder in kan vermengen? Durf het niet zo goed..

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:17

wat is het hier rustig! Bij mij gaat het goed, blijf lekker recepten uit proberen :D
Jullie nog leuke nieuwe recepten?? :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:01

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:43

:D
Yv_ schreef:
Hoe doen jullie dat macro-tellen? Heb gegoogled, maar snap er niet zo veel van...

Kom via berekeningen uit op K20-E40-V40 en dat is
Koolhydraten: 110 gr per dag / 450 kcal
Eiwit: 115 gr per dag/ 460 kcal
Vet: 100 gram per dag / 865 kcal

Maar nu?

Wow... Dat is echt wel heeeel erg veel beweging in een week! Petje af!

Vet zou ik verlagen en kg verhogen,of wil je afvallen met spierverlies? :D

En wat wordt hier toch veel geklierd met kh. Die heb je nodig, het geeft je lichaam energy. Als het te weinig kh krijgt en teveel eiwit, worden de eiwittenomgezet in glucose = carbs. Maar dat kost het lichaam uiteraard meer energy. Alsje al zo weinig eet, groei je geenspier of het gaat zelfs ten koste van je spier.

Daarnaast alsje lang te weinig eet, komt je lichaamin een stop. Je metabolisme loopt vast. Meer eten -> reverse dieting bv. Dan kom je bijna geen vet aan en kan je meer eten.

En suikers zijn niet slecht, wel als je er teveel van neemt. Maar dat geld ook voor water.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:52

:wave:

Zou ik me hier ook mogen melden? Via de zoekmachine kom ik uit op jullie topic als ik zoek op koolhydraatarm. Van mijn huisarts 'moet' ik i.v.m. verschillende medische klachten koolhydraatarm gaan eten, waarbij o.a. (bijna) insulineresistentie (ik scoor 5,7 - bij een waarde van 6 heb je blijkbaar insulineresistentie). Binnenkort ook naar een voedingsconsulente toe om e.e.a. wat meer op mij af te stemmen. Ik blijf/ben onder controle bij de huisarts en moet iedere 6 weken bloedprikken om allerlei waardes te checken.

Ik ben de laatste tijd in ieder geval steeds bewuster bezig met (avond)eten, maar moet nu ook gaan kijken naar ontbijt/middag. :)

Ik vind het in ieder geval leerzaam om mee te lezen/recepten te delen die ik tegenkom. :j :)

Kort over mij; 25 jaar, in het dagelijks leven werkzaam als software tester, eigen paard en woon samen met mijn vriend.

Mijn eetpatroon ziet er tegenwoordig als volgt uit;
O: 2 boterhammen met kaas of kipfilet (geen boter)
T: afgelopen dagen een handje aardbeien
L: 3 boterhammen met kaas of kipfilet (geen boter)
T: 100gr griekse yoghurt
A: Brocolli met gerookte zalm (ovenschotel)

Daarnaast drink ik overdag voornamelijk thee en 1 beker water met een klein beetje limonade. :) Ik 'moet' dus vooral gaan schrappen/vervangen in O/L. Ik ben best een lastige eter dus vind het lastig om alles in één keer aan te pakken. Merk ook dat ik niet altijd even goed weet wat nu wel/niet een goede vervanger is. Qua avondeten lijk ik in ieder geval prima m'n draai te vinden. Google doet wonderen voor wat betreft recepten, waarvan sommige ook nog is echt yummie zijn!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:23

ladylay schreef:
:D
Yv_ schreef:
Hoe doen jullie dat macro-tellen? Heb gegoogled, maar snap er niet zo veel van...

Kom via berekeningen uit op K20-E40-V40 en dat is
Koolhydraten: 110 gr per dag / 450 kcal
Eiwit: 115 gr per dag/ 460 kcal
Vet: 100 gram per dag / 865 kcal

Maar nu?

Wow... Dat is echt wel heeeel erg veel beweging in een week! Petje af!

Vet zou ik verlagen en kg verhogen,of wil je afvallen met spierverlies? :D

En wat wordt hier toch veel geklierd met kh. Die heb je nodig, het geeft je lichaam energy. Als het te weinig kh krijgt en teveel eiwit, worden de eiwittenomgezet in glucose = carbs. Maar dat kost het lichaam uiteraard meer energy. Alsje al zo weinig eet, groei je geenspier of het gaat zelfs ten koste van je spier.

Daarnaast alsje lang te weinig eet, komt je lichaamin een stop. Je metabolisme loopt vast. Meer eten -> reverse dieting bv. Dan kom je bijna geen vet aan en kan je meer eten.

En suikers zijn niet slecht, wel als je er teveel van neemt. Maar dat geld ook voor water.

Is ondertussen al aangepast. Zoals ik zei, ik denk dat ik ergens een foutje heb gemaakt en wellicht een sporterspercentage heb aangehouden met het berekenen :). Maar thnx :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 13:34

Ier schreef:
:wave:

Zou ik me hier ook mogen melden? Via de zoekmachine kom ik uit op jullie topic als ik zoek op koolhydraatarm. Van mijn huisarts 'moet' ik i.v.m. verschillende medische klachten koolhydraatarm gaan eten, waarbij o.a. (bijna) insulineresistentie (ik scoor 5,7 - bij een waarde van 6 heb je blijkbaar insulineresistentie). Binnenkort ook naar een voedingsconsulente toe om e.e.a. wat meer op mij af te stemmen. Ik blijf/ben onder controle bij de huisarts en moet iedere 6 weken bloedprikken om allerlei waardes te checken.

Ik ben de laatste tijd in ieder geval steeds bewuster bezig met (avond)eten, maar moet nu ook gaan kijken naar ontbijt/middag. :)

Ik vind het in ieder geval leerzaam om mee te lezen/recepten te delen die ik tegenkom. :j :)

Kort over mij; 25 jaar, in het dagelijks leven werkzaam als software tester, eigen paard en woon samen met mijn vriend.

Mijn eetpatroon ziet er tegenwoordig als volgt uit;
O: 2 boterhammen met kaas of kipfilet (geen boter)
T: afgelopen dagen een handje aardbeien
L: 3 boterhammen met kaas of kipfilet (geen boter)
T: 100gr griekse yoghurt
A: Brocolli met gerookte zalm (ovenschotel)

Daarnaast drink ik overdag voornamelijk thee en 1 beker water met een klein beetje limonade. :) Ik 'moet' dus vooral gaan schrappen/vervangen in O/L. Ik ben best een lastige eter dus vind het lastig om alles in één keer aan te pakken. Merk ook dat ik niet altijd even goed weet wat nu wel/niet een goede vervanger is. Qua avondeten lijk ik in ieder geval prima m'n draai te vinden. Google doet wonderen voor wat betreft recepten, waarvan sommige ook nog is echt yummie zijn!

In boterhammen zitten volgens mij veel koolhydraten? Misschien 2 boterhammen per dag vervangen voor iets anders > bijv. een salade? :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:39

Ja, ik denk inderdaad ook dat ik daar 'spaak' loop. Salade is wel een idee tussen de middag, ja. Heb me voorgenomen om dat van de week met boodschappen in ieder geval mee te nemen. :j :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:41

bij ontbijt kun je kiezen voor yoghurt of (nog beter) kwark/Griekse yoghurt met bijvoorbeeld een paar nootjes er doorheen en een halve eetlepel honing. Voor de lunch kun je kiezen voor een salade met nootjes, pitten, kaas(hüttenkäse of fetakaas bijvoorbeeld), kipfilet, enz. er doorheen.
Ik heb thuis ook nog wel recepten liggen voor koolhydraatarm brood (op basis van amandelmeel, wel wat duurder) als dat je trekt :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:45

Tussen de middag eet ik ook regelmatig een omelet met tonijn, augurk, sla, komkommer, en een lepel kwark. Nou geloof mij, je laat je brood met liefde liggen ;)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:51

secricible schreef:
bij ontbijt kun je kiezen voor yoghurt of (nog beter) kwark/Griekse yoghurt met bijvoorbeeld een paar nootjes er doorheen en een halve eetlepel honing. Voor de lunch kun je kiezen voor een salade met nootjes, pitten, kaas(hüttenkäse of fetakaas bijvoorbeeld), kipfilet, enz. er doorheen.
Ik heb thuis ook nog wel recepten liggen voor koolhydraatarm brood (op basis van amandelmeel, wel wat duurder) als dat je trekt :)

Over hoeveel gram (griekse) yoghurt heb je het dan als ontbijt? :)

En ja, zeker geïnteresseerd in recepten voor koolhydraatarm brood. :D

@ Amaryllis; bedankt voor jouw aanvulling! Probleem met omelet is dat wij hier op werk (helaas....) geen kookstelletje hebben. Ik neem inderdaad wel regelmatig komkommer mee. Yummie! Wel lekker voor thuis in het weekend!