Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:26

Vandaag weer een smoothie gemaakt. Wederom met raapsteeltjes, komkommer, mineola, limoen, mango, munt en water. Ook nog twee schepjes quinoa-vlokken erdoor gedaan. Was weer erg lekker!
Heb ook verse gember gekocht. Zag dat dit ook wel eens in smoothies gebruikt wordt. Weet alleen nog niet zo goed waar ik het mee ga combineren. Iemand ideeën?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:46

gember vind ik lekker met boerenkool en een scheurtje citroensap :j

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:55

Ik meld me ook, ben momenteel erg aan het letten op wat ik eet (moet gezond zijn uiteraard :P), en ik doe graag nieuwe ideeën op! :)
Ik ben sinds een jaar al wel met smoothies aan het prutsen (met een lange pauze bij gebrek aan blender/staafmixer, maar inmiddels weer een staafmixer, dus ik kan weer verder! In principe gebruik ik voor alles de staafmixer, en hebben we ook nog een soort van miniblender, die wat meer kracht heeft dan de staafmixer, dus die gebruik ik voor m'n appels en andere hardere dignen waar de staafmixer moeite mee heeft :j

Ik vond smoothies met fruit altijd al erg lekker, maar ik ben er na een tijdje ook wel komkommer/sla/wortel/paprika doorheen gaan gooien. Spinazie was ik altijd wat 'bang' voor, omdat ik daar dus echt niet van hou.

Maar vandaag dit topic weer gevonden, en meteen net een smoothie gemaakt
- een appel
- een halve banaan
- wat kleine worteltjes
- paar plakjes komkommer
- 2 deelblokjes bevroren spinazie (leek me voor nu genoeg om mee te beginnen)
- een 'scheut' bevroren bosvruchten
- beetje biogarde, en de rest dunner gemaakt met water.
- paar gehakte ongezouten nootjes (uit zo'n gemengde notenmix)
- blaadje munt

Was niet echt heel erg lekker, maar ik ben niet moeilijk met eten, en vies was het zeker niet, alleen was de wortel wat overheersend. Was erg benieuwd aangezien ik dus echt niet van spinazie hou, maar ook niet van banaan, maar dit kon ik nog hebben. Spinazie proefde ik weinig van en een vleugje banaan gaat net. Banaan vult wel fijn dus vandaar dat ik me daar toch maar aan gewaagd heb ;)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:01

Jaaaa smoothies!! :+:
Ik heb bij een vriendin voor het eerst ook de 'groene' smoothie gehad, super lekker! Bij het zien van de kleur en wat er in ging was ik wel even een beetje sceptisch haha!

Wij hebben thuis alleen geen blender.. Zijn er nog andere manieren om smoothies te maken? Lees net wel iets over een staafmixer, werkt dat fijn??

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:26

fleur_yen schreef:
Was niet echt heel erg lekker, maar ik ben niet moeilijk met eten, en vies was het zeker niet, alleen was de wortel wat overheersend. Was erg benieuwd aangezien ik dus echt niet van spinazie hou, maar ook niet van banaan, maar dit kon ik nog hebben. Spinazie proefde ik weinig van en een vleugje banaan gaat net. Banaan vult wel fijn dus vandaar dat ik me daar toch maar aan gewaagd heb ;)

Heel herkenbaar! Ik moet me 's ochtends af en toe echt door een smoothie heen werken := Mijn smoothies zijn meestal ruim 2 glazen en het laatste beetje staat me vaak echt tegen. Bewaren vind ik niet lekker..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:39

Heb vandaag voor het eerst gember toegevoegd aan mijn smoothie en ben erg blij met het resultaat!
Ingrediënten dit keer zijn:
Bosje raapstelen
Stuk komkommer
Avocado
Mineola
Halve limoen
Stukje verse gember
Mango
Water

Na de eerste keer alles mixen en hakken in de blender, heb ik er daarna nog quinoa-vlokken en chia-zaadjes aan toegevoegd. Is nu mijn lunch en hoop zo een goede bodem te leggen voor ik zo naar werk ga!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:32

Leuk *\o/* een actief groene smoothie topic ....

Ik ontbijt sinds een week of drie weer actief een groene smoothie , de rest van de dag eet ik normaal .
S,middags twee boterhammen , s,avonds gewoon warm .
Maar ik merk wel dat ik geen zin in "foute" dingen heb , ben iig ook al 3 kg lichter .
Verder heb ik het gevoel dat mijn nieren goed doorgespoeld worden , aangezien is aan het begin van de dag al een licht kleurige plas heb .
Op het moment lees ik het boek van Victoria Boutenko over groene smoothies .
Daarin staan ook recepten met het groen van de paardenbloem en brandnetel , maar dat heb ik nog niet geprobeerd . :o

Mijn favo combinaties :

Rucola , mango , gevroren frambozen .
Spinazie (vers), banaan , kiwi , gevroren frambozen.
En diverse sla soorten , annanas ...ach eigenlijk alle fruitsoorten .

Oh ja ..en ik gebruik een blender .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:00

ditano schreef:
Leuk *\o/* een actief groene smoothie topic ....

Ik ontbijt sinds een week of drie weer actief een groene smoothie , de rest van de dag eet ik normaal .
S,middags twee boterhammen , s,avonds gewoon warm .
Maar ik merk wel dat ik geen zin in "foute" dingen heb , ben iig ook al 3 kg lichter .
Verder heb ik het gevoel dat mijn nieren goed doorgespoeld worden , aangezien is aan het begin van de dag al een licht kleurige plas heb .
Op het moment lees ik het boek van Victoria Boutenko over groene smoothies .
Daarin staan ook recepten met het groen van de paardenbloem en brandnetel , maar dat heb ik nog niet geprobeerd . :o

Mijn favo combinaties :

Rucola , mango , gevroren frambozen .
Spinazie (vers), banaan , kiwi , gevroren frambozen.
En diverse sla soorten , annanas ...ach eigenlijk alle fruitsoorten .

Oh ja ..en ik gebruik een blender .

is dat een goede combi????
banaan met spinazie en sinasappelsap gaat bij mij goed
Maar zodra ik er diepvries frambozen bij doe krijgt het met 15-20 minuten echt een rotte eieren lucht eraan :=
Wat doe jij er doorheen om het vloeibaar te krijgen? ik pers wat sinasappels uit en dat er doorheen... misschien is dat het gene wat de reactie geeft...
Gewoon sinasappel met framboos gaat trouwens wel super

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:06

Bij mij is de smoothie binnen een half uur op .
Meestal heb ik een halve liter .
Ik doe er altijd een glas water bij .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:33

ik pers de sinasappels, dan de spinazie in de blender, sap er bovenop.
Blender aan, dan ga ik onder de douche.
Vervolgens banaan erbij, snel aankleden en blender uit.
Smorgens vroeg krijg ik het niet direct weg (niks trouwens, tandenpoetsen is regelmatig al een ramp -O- ) dus ik neem het mee in een schoon 1/2 liter flesje (ik drink zelf graag spa-rood dus bewaar savonds een leeg flesje voor de volgende dag).
Daar doe ik de smoothie in, en als ik op werk ben drink ik het op.
Als ik het zo bereken zit er ongeveer een uur tussen het maken en drinken.... Half 8 gaat de blender ongeveer aan, 8 uur de deur uit, half 9 op werk en ontbijten met smootie

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:35

Hoe lang staat die blender dan aan?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:12

Dat vraag ik me ook af idd. Bij ons staat de blender max 5 minuten aan. Als het langer duurt roer ik het tussendoor even door met een lepel.

Ik had vandaag weer een lekkere
- 200 gram boerenkool
- 1 Mango
- Handje (100 gram, gok ik zo) bosbessen
- Water en een scheutje sinaasappelsap. :9

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:30

Mri, douche jij zo snel of staat je blender zo lang aan? Lijkt me helemaal niet nodig, ik ben maximaal 3 minuten bezig :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:50

Ik douche kort smorgens, keuken grenst aan de badkamer ;)
volgens de timer smorgens in 1,5 tot 2 minuten

mijn spinazie doet er altijd vrij Lang over voor het helemaal vermalen is

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 05:34

Zit nu aan de gif groene smoothie := ...rucola , 1 mango en twee kiwi,s en een glas water .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:26

Gister een veldsla-munt- ananas smootie gehad. Was wel te doen maar had wat meer ananas in gekund. Nu een prachtige smootie met bietjes, aardbei en sojamelk. De kleur is zo mooi donker roze dat ik er gewoon blij van wordt. <3 Volgende keer moet er nog iets van banaan of honing bij denk ik. Hij smaakt vooral naar vloeibare bietjes. :+

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:32

Hallo allemaal,

Ik ben jullie topic maar eens klein beetje aan het doorspitten en kom erge lekkere dingen tegen, dat ik vanochtend ook maar eens begonnen ben met een groene smoothie; 1 banaan, 1 kiwi en bladspinazie en moet zeggen ik vond hem erg lekker. En ik zit na 1,5 uur nog steeds met een vol gevoel, hebben jullie dat ook?

Ik kom verder lekker mee praten want ben erg nieuwsgierig naar meer lekkere gezonden recepten.. :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:07

Zo he meloen is ook lekker in de smoothie :9
Heb nu eentje met avocado, galiameloen, 3 eetlepels cashewnoten, paar takjes peterselie en paar handenvol spinazie. Echt heerlijk, niet super zoet maar gewoon subtiel smaakje van de meloen en frisse smaak van de peterselie.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:59

Een bietjes smoothie heb ik nog nooit gemaakt ...

@Sentido ..meloen vond ik niet zo de hit , maar dat had meer met de structuur van de smoothie te doen .
Als of na 5 minuten het water onderin stond .

@Riaa_Klopt ...dat langer vol gevoel heb ik ook .
En ...vooral geen trek in zoet of hartig ...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:00

Had ik geen last van. Sowieso avocado of banaan helpen bij de binding en ik had nog cashewnoten mee gemalen, die binden ook. En ik drink hem gelijk op haha.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:14

Gewoon schudden voor gebruik!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 05:43

Smoothie : verschillende sla soorten (uit de aanbieding van de C1000) , 1 banaan en een handvol druiven .
En 5 kg lichter is +/- 4 weken . *\o/*

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:41

Ik ben ook enthousiast geworden door dit topic! Gisteren spinazie, kiwi, banaan en water geprobeerd. Heerlijk! Al moest mijn maag er nog een beetje aan wennen, zo op de vroege ochtend.

Vandaag 500 gr. rode bieten, 3 kleine appels met schil, 1 banaan, glas water, glas melk en sap en rasp van 1 limoen. Alles wat er in zat moest eigenlijk wel op (op water uiteraard en limoen na). Had 'm in eerste instantie zonder limoen maar miste er een zuurtje in. Met limoen erbij.. Heerlijk! Hij zou wat dunner mogen, maar het valt nog te drinken zo.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:46

Hier nog een enthousiasteling. Combi's die ik de afgelopen week geprobeerd heb:

(Bij alle smoothies doe ik er nog gojibessen, chiazaad, lijnzaad en spirulina bij)

- amandelmelk, banaan, spinazie
- vers sinaasappelsap, banaan, spinazie
- vers sinaasappelsap, spinazie, gember
- amandelmelk, spinazie, mango, gember, kaneel, kurkuma

De meesten heb ik nu 2 keer gemaakt. Ik denk dat ik vanavond sla ga proberen. Hoewel daar niet veel in zit denk ik dat het wel een mooie afwisseling is. Ook heb ik nog bleekselderij, komkommer en rode biet gekocht.

Hebben jullie nog tips qua fruit dat je met de staafmixer kan vermalen? Mango en banaan snap ik, aardbeien ook. Appel wordt een stuk lastiger dus ik denk dat ik dat maar laat.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:15

Appel gaat ook prima hoor. :)