Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:00

Voor rechtop staande vlindertjes gesbruik ik geen tylose. Gewoon zo, even op een droogrekje en dan gaat dat goed. (Met Bakel)

Met letters rol ik het fondant uit snijd het in stroken (breedte letters) en wacht dan heel even. Dan wordt de fondant iets droger en tikken ze er zo uit. Of een stukje huishoudfolie erop leggen, dan kunnen ze niet vast plakken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:28

KozieZ schreef:
Voor rechtop staande vlindertjes gesbruik ik geen tylose. Gewoon zo, even op een droogrekje en dan gaat dat goed. (Met Bakel)

Met letters rol ik het fondant uit snijd het in stroken (breedte letters) en wacht dan heel even. Dan wordt de fondant iets droger en tikken ze er zo uit. Of een stukje huishoudfolie erop leggen, dan kunnen ze niet vast plakken.

Werkt de huishoudfolie-truc ook met tappits?

Nou daar gaan we dan, vandaag ga ik de cc's decoreren.
Ik heb ze 1,5 dag in de vriezer gehad omdat ze zaterdag pas worden opgegeten. Gisteravond er weer uitgehaald en nu zijn ze weer mooi ontdooid. Ik begreep dat je de muffins in een afgesloten bak moet bewaren in de koelkast. Wordt alle decoratie dan niet heel hard? Of wordt dit weer zachter zodra alles op kamertemperatuur is?

S_in_BalanceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:37

Thx allemaal :* @branka, jahoor, soms iets te goed :D Maar als je een goede afdruk maakt en dan met een tool met scherpe puntje o.d. kun je ze mooi loshalen. Wel na even laten liggen heb ik de randjes mooier gemaakt, die zijn soms een beetje 'rafelig' als je begrijpt wat ik bedoel.

meggiemeg

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:49

Jolien87 als je de muffins hebt gemaakt met boter zou ik ze niet in de koeling bewaren, wordt de boter hard en lijkt het net alsof ze oud zijn. Kan je ze beter bewaren in goede luchtdichte bewaardoos

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:52

meggiemeg schreef:
Jolien87 als je de muffins hebt gemaakt met boter zou ik ze niet in de koeling bewaren, wordt de boter hard en lijkt het net alsof ze oud zijn. Kan je ze beter bewaren in goede luchtdichte bewaardoos

En dan bijvoorbeeld in de kelder bewaren? Daar is het donker en koel.
En blijft de decoratie dan wel goed? Of wordt dit harder of zachter? Ik twijfel namelijk of ik de fondant wel bewerk met tylose, eerst eens kijken hoe het zonder gaat. Ik wil het zo eetbaar mogelijk houden :=

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:57

Tylose is gewoon eetbaar hoor. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:01

I know :) Maar ik begreep dat de fondant niet meer lekker is als je het mengt met tylose en dat het te hard wordt. Of valt dit mee? Ik wil er niet al te grote figuren mee maken.
Alleen de letters (zodat deze makkelijker uit de tappits zijn te halen) en de vlinders want hiervan moeten de vleugels overeind blijven.

Maar blijft de fondant wel hard (zowel met als zonder tylose) als je het in een afgesloten bak/doos laat?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:02

Lekker knapperig maar inderdaad gewoon eetbaar.
Daar hoef je het dus niet voor te laten staan.

S_in_BalanceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:02

Waarom probeer je niet eerst gewoon zonder tylose met de tappits? Doe ik hier wel en gaat best prima :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:04

Tylose is gewoon eetbaar. Alleen iets minder lekker als je een enorme homp ervan eet (alhoewel daarover ook de meningen verschillen :) ). Ik vind het zelf nog prima eetbaar hoor!

Cupcakes/muffins gewoon in een afgesloten trommel bewaren, niet in de koelkast, worden ze keihard en niet te vreten van :P .
Fondant blijft gewoon prima houdbaar als je het op de cupcakes of een taart decoreert :) .

Dorus

Als fondant eenmaal hard is blijft het wel aardig hard hoor :j
Zeker als de cupcakes zaterdag genuttigd worden.

Ik gebruik mijn tappits trouwens altijd met huishoudfolie en zonder tylose. Geen enkel probleem.

Jolien87

DIVA2 schreef:
Lekker knapperig maar inderdaad gewoon eetbaar.
Daar hoef je het dus niet voor te laten staan.

Bedoel je wanneer ik tylose gebruik? Of wanneer ik het verpak en in de kelder bewaar voor een nachtje?
En hoe wordt de smaak als er tylose bij in zit?

@ MssMaris: Dat wil ik inderdaad eerst proberen. Als het niks wordt kan ik altijd nog de boel weer samen kneden en opnieuw beginnen.
Alleen dan zit ik nog steeds met de vlinders. Ik zou het een beetje jammer vinden als ik morgenochtend allemaal slappe vleugeltjes aantref -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:05

Ik doe de letters zonder tylose en dat gaat prima.
Ja hoor fondant blijft prima.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:06

Heb gisteren vlinders uitgestoken met fondant, laten drogen in een papierenvorm bekleed met bakpapier en ze zien er goed uit hoor, blijven mooi in vorm en zijn mooi uitgehard

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:06

Ze bedoelt met tylose.
Als je fondant echt luchtdicht verpakt dan wordt het niet hard, je kunt de vlinders beter gewoon aan de lucht laten drogen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:07

Rinske schreef:
Tylose is gewoon eetbaar. Alleen iets minder lekker als je een enorme homp ervan eet (alhoewel daarover ook de meningen verschillen :) ). Ik vind het zelf nog prima eetbaar hoor!

Haha, dat kan ik me wel voorstellen ja. Nu kan je, je sowieso afvragen of een hele homp fondant überhaupt lekker is :9
Dus een vlinder of een letter kan geen kwaad?
Het is dus nog de vraag of de letters met tylose worden gemaakt, maar de vlinder sowieso.
Is de consistentie te vergelijken met een suikerfiguur? Of is het harder?
Het zou namelijk sneu zijn als m'n beide oma's morgen een hap uit hun cupcake nemen en ze vervolgens een nieuw kunstgebit kunnen bestellen :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:09

Rinske schreef:
Ze bedoelt met tylose.
Als je fondant echt luchtdicht verpakt dan wordt het niet hard, je kunt de vlinders beter gewoon aan de lucht laten drogen.

Oké, duidelijk :)
Ik laat de cupcakes sowieso eerst goed uitharden op de tafel voor ik ze verpak. Het gaat er meer om dat ze morgen ook nog te eten zijn, aangezien dan pas het feestje is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:10

Ik vind fondant die uitgehard is (zoals bij de vlinder van mij) niet echt superhard, suikeparels zijn erger voor je gebit! Het brokkeld gewoon af zeg maar als je er te lomp mee omgaat.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:15

Jolien87 schreef:
Ik laat de cupcakes sowieso eerst goed uitharden op de tafel voor ik ze verpak. Het gaat er meer om dat ze morgen ook nog te eten zijn, aangezien dan pas het feestje is.

Ik neem aan dat je de vlinders bedoelt, uitgeharde cupcakes lijken me niet zo lekker :P .

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker aan de slag, komt goed!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:17

Die vlinders en letters zijn als het goed is maar een dunne laag. Dat breekt gewoon door als je je tanden erin zet.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:27

MissMaris wat is die goed geworden!!
Mooi hoor.

Ik ga vanavond mijn taartje erop zetten,
staat al op facebook, maar daar heb ik jullie niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:43

Vandaag de eerste batch cupcakes weer uit de vriezer halen.
De laatste 33 bakken...

Marspein uitrollen, cirkeltjes van steken.
En in een andere kleur de letters uitsteken (met de set die ik van Patriciavt heb gekregen _/-\o_ )

Lekker druk vandaag met 't afronden van de 65 cakejes.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:59

Ben benieuwd Femke :D

Ik was in de veronderstelling dat je met tylose fondant niet meer kon eten := Weer wat geleerd dus!

Mijn 1e biscuit staat in de oven, een ronde 25 cm :) Straks nog een ronde 20 cm in de vriezer gooien en dan hopen dat ze om uiterlijk 14 uur voldoende zijn afgekoeld om in te pakken en weg te zetten :) Dan kan ik ze morgen gaan vullen en decoreren :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:03

Rinske schreef:
Jolien87 schreef:

Ik neem aan dat je de vlinders bedoelt, uitgeharde cupcakes lijken me niet zo lekker :P .

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker aan de slag, komt goed!

Inderdaad, ik bedoelde meer de decoraties hihi.
Uitgeharde cupcakes worden denk ik geen succes :n

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:40

leuk hoor die eerste taart vind hem heel leuk bedacht en je strik goed gelukt.

Ben ook weer bezig met een taart een voor een verjaardag dus zo weer verder.

ik gebruik ook tylose in mijn creaties die ik laat drogen en nog nooit klachten gehad dat het neit lekker was