Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:05

Tof :D Ik had alleen het eitje weggelaten, vond dat er al genoeg calorieën inzaten met die kip :') En hij was ook al vol zat moet ik zeggen..

Goed bezig Colway!! Ik ben nog niet echt afgevallen. Maar dat komt omdat ik soms iets teveel zondig van mijn gezonde eetpatroon :=

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:12

Ik ben juist aangekomen! Geen idee of het komt door het switchen van eetpatroon, het meer sporten (en dus meer spierontwikkeling) of gewoon het bier. :+ Maar zit juist nu eindelijk op een gezond gewicht, heb eigenlijk altijd ondergewicht gehad dus ik ben er wel blij mee. :)

Moet nu gaan verzinnen wat ik vanavond ga eten zodat ik vanmiddag naar de markt en supermarkt kan voor boodschappen. Zo eerst een uurtje sporten bij de Aclo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:08

Ik ben ook aangekomen, maar ik heb dan ook net een week vakantie achter de rug. :+ Vanaf volgende week moet ik weer zo'n 5 uur sporten in de week dus dan val ik die 1.5 kilo makkelijk weer af.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:11

Ik kwam eerst ook juist maar aan, nu gaat het opeens wel snel, maar goed, ik hoef niet echt af te vallen hoor, wil wel strakker in mn vel, maar dat zal toch vooral door sporten moeten gebeuren. Gezonder eten is vooral een kwestie van goed voor mezelf willen zorgen, maar dat er wat kilo's daardoor afgaan vind ik dan weer niet erg ;-)

M'n vriend is nu ong. 3 weken bezig echt gezonder te eten, die kwam de eerste week aan, en valt nu af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:13

Ik kom puur aan door het gebrek aan sport maar wel hetzelfde blijven eten. :')
Gelukkig trekt m'n lichaam dat wel weer recht met het sporten.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:23

Ik eet ook teveel van het gezonde spul, toch maar eens minderen anders kan ik volgende week niet touwklimmen :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:01

Heb net een biologisch-ekologisch brood gekocht op de markt voor bij de chili con carne vanavond. Maar kon het niet laten alvast een stukje te proeven en het is zoooo lekker. Knapperige korst, zachte binnenkant, hemels. :D Maar niet iets dat ik dagelijks ga doen, was 3,95 kwijt voor een klein rond brood. Maar voor zo af en toe. ^^

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:10

Ik zou echt niet weten of ik afval of aankom, heb geen weegschaal. Morgen in de sauna voor de grap eens kijken. Vorige keer woog ik 56 kg.... ( ben 1.66 m) maar heb wel veel gesport dus denk dat ik in spiermassa iets bij ben gekomen.

Ik kijk eigenlijk nooit naar gewicht, alleen maar in de spiegel en dat bevalt al jaren prima...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:38

_Malu_ schreef:
Ik zou echt niet weten of ik afval of aankom, heb geen weegschaal. Morgen in de sauna voor de grap eens kijken. Vorige keer woog ik 56 kg.... ( ben 1.66 m) maar heb wel veel gesport dus denk dat ik in spiermassa iets bij ben gekomen.

Ik kijk eigenlijk nooit naar gewicht, alleen maar in de spiegel en dat bevalt al jaren prima...

haha, ik sta ook alleen op de weegschaal wanneer ik bij mijn ouders ben, want daar is een weegschaal. Maar ik hecht er niet teveel waarde aan, was alleen benieuwd hoeveel ik nu woog aangezien me ouders maar bleven zeggen dat ik er beter uitzag. Ben nu ongeveer 60 kg en ben 1.74, dus niks aan de hand.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:00

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen. Ik lees al een lange tijd mee. Had een vraag.. Ik eet nu best veel suikers en ik ben nogal suikerverslaafd en dit werkt niet echt goed voor mij. Toch wil ik graag gezond eten en wat afvallen. Nu ben ik gek op kellogs all bran fruit n fibre. Het zijn stukjes kellogs met gedroogd fruit, rozijnen en noten enz.
Alleen ben ik nu op zoek naar een vervanger zonder extra toegevoegde suikers. Muesli ofzo? Hebben jullie tips? En zijn rozijntjes gezond? vind dat heerlijk door mijn yoghurt!

En ik wil graag een voedingsboek gaan lezen om er meer over te weten te komen. Hebben jullie nog ideeën? Ik wil er graag meer over leren. Want ik eet nu erg veel light producten en pakjes en ik wil dat veranderen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:19

ik was suikerverslaafd...Ik ging gemakkelijk snachts uit bed omdat ik kwijlend niet in slaap kon komen en haalde bij de BP een pa koek op de terugrit naar huis (zo'n 2 min.) was de koek op :') Ik at gemiddeld 200gr chocola per dag!

Rozijnen zijn best gezond volgens mij, maar niet teveel

Ik zou lekker zelf musli samenstellen met verschillende granen noten zaden etc.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:23

Als je echtechtecht keihard suikerverslaafd bent, werkt het 't best om twee weken lang alle koolhydraten (muv groenten) gewoon te schrappen. Daarna weer langzaam opbouwen naar een voedingspatroon dat jij gezond vind.
Weg is je verslaving :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:25

suiker is zo slecht voor je

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:25

het is puur vergif.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:30

idd wilde het nog niet zo neerzetten, maar tis echt bende voor je lijf idd

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:34

Ik ben echt diehard suikerverslaafd ja.. En ik verkloot mijn lichaam nu gewoon zo erg.. Wil er mee stoppen maar het lukt niet. Maar ik zat dus ook al aan koolhydraatvrij te denken. Maar vind het best ingewikkeld! Vooral omdat ik niet zo'n keukenprinces ben.. een simpele salade maken lukt wel maar om dat elke dag als lunch te eten.. Verder mag je toch veel ei en kwark? Maar weer niet alle soorten groentes toch? En geen fruit? Of mag dat wel? En kan dat wel met 3x in de week sporten?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:37

Ik eet iedere dag salade als lunch veel fruit, savonds rijke gevulde soep salade, groenten + kip of groenten en vis, veel fruit..Maar soms ook gewoon een pasta hoor ;-) Ik blijf een lekkerbek

Op mn werk wordt ik konijntje genoemd

ik snoep vrijwel niet meer, al maanden niet, geen chips en nu sinds enkele weken vrijwel geen brood meer en voel me veel fitter

Maar morgen gerust naar de bakker voor een lekker vers bolletje hoor weekenden ben ik wat makkelijker ;-)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:37

Het boek van Amber albarda is erg leuk om te lezen , ze heeft ook een kookboek. Het heet: Eet jezelf mooi, slank en gelukkig.

Ook kun je eens kijken op de website van Inge van Hasselen, Jesse van der Velden en Ralph Moorman. De laatste twee vind ik persoonlijk erg doorgeslagen, maar ze hebben zeker goede dingen.

Ik zou geen kellogs meer eten, barst van de suiker. Eet bijvoorbeeld havervlokken met banaan en kaneel en een klein handje rozijnen. Dit smaakt ook zoet en vult goed, maar staat niet stijf van de geraffineerde suikers. Of ga voor de boekweit/spelt pannenkoeken die ik eerder in dit topic noem.

Suikers uit fruit is niet erg, maar eet niet meer dan 2 stuks, en eet bij het fruit wat eiwitten die remmen de koolhydraten en zo stijgt je bloedsuikerspiegel minder hard. Probeer geraffineerde suiker zoveel mogelijk te mijden. Als je echt een hele erge suikerverslaving hebt kun je ook twee weken stoppen met fruit.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:41

nee juist de (voedings)vezels bij fruit remmen je suikerspiegel toch?

Oftewel liever de sinaasappel eten (vruchtvlees = vezels) dan persen

dat las ik laatst dacht ik?

Ik eet denk ik 3 stuks fruit per dag, de ene zegt dat er teveel suiker in zit maar als je kijkt naar GI valt dat weer mee

Grapjasjes12

MightyJoe schreef:
Ik ben echt diehard suikerverslaafd ja.. En ik verkloot mijn lichaam nu gewoon zo erg.. Wil er mee stoppen maar het lukt niet. Maar ik zat dus ook al aan koolhydraatvrij te denken. Maar vind het best ingewikkeld! Vooral omdat ik niet zo'n keukenprinces ben.. een simpele salade maken lukt wel maar om dat elke dag als lunch te eten.. Verder mag je toch veel ei en kwark? Maar weer niet alle soorten groentes toch? En geen fruit? Of mag dat wel? En kan dat wel met 3x in de week sporten?

Ik zou het gewoon twee weken lang simpel houden: Vlees/vis/eieren, veel groenten (niet te moeilijk doen over welke groenten) en niets anders. Daarna pas gaan opbouwen met kwark (melksuikers), fruit, noten en daarna aardappels, bietjes, peulvruchten, bruine rijst, volkoren producten en het daar dan bij laten. Geen witte producten en suikers meer.
Of het lastig is, tja, best wel, maar hoe graag wil je van je verslaving af?

Sporten zul je, naar mijn ervaring, vooral de eerste week op een laag pitje moeten zetten. Daarna weer zoetjes aan beginnen en tijdens het opbouwen kun je gewoon sporten :j

Miryamk

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:44

goed stuk, heb hem meteen gedeeld op FB

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:44

Malu, en dan ipv fruit bijvoorbeeld extra groente nemen? Lijkt mij allemaal best te doen. Mijn ouders zijn wel gek op pasta en rijst maar hoeft geen probleem te zijn. Ik kan voor hun gewoon wat apart maken. Ik kook elke dag dus is geen probleem. Ik zal eens een kijkje nemen vanavond ofik het boek van vinden in de stad :)

Alleen hoe bouw je het weer op? Ik wil bijvoorbeeld niet de rest van mijn leven op salade leven. En over een tijd als ik er aan toe ben wil ik graag echt spieren gaan opbouwen en dan moet je geloof ik ook wel veel koolhydraten eten?

*edit
ah ik zie net Phormicola haar post. Wat voor vlees mag je allemaal? Gewoon alles maar geen varkens of is dat ook prima?

Ik kan hier zeker wat mee :j Probeer natuurlijk wel een beetje mijn eigen weg erin te vinden en wat voor mij goed zal werken. Ik wil er iig erg graag van af.. Al dat troep kan niet goed zijn voor je lijf.. En mijn drang naar suiker is gewoon niet meer leuk :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:48

Al het vlees is goed, hoe minder koolhydraten je eet, hoe vetter het vlees mag/moet zijn :)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:48

Colway schreef:
nee juist de (voedings)vezels bij fruit remmen je suikerspiegel toch?

Oftewel liever de sinaasappel eten (vruchtvlees = vezels) dan persen

dat las ik laatst dacht ik?

Ik eet denk ik 3 stuks fruit per dag, de ene zegt dat er teveel suiker in zit maar als je kijkt naar GI valt dat weer mee

Vezels zullen wellicht ook iets remmen, maar eiwitten zeker ook. Eet maar eens een handje noten na het eten van een appel... dat vult echt goed en je krijgt geen suikerdip, terwijl ik bijvoorbeeld van een appel honger krijg normaal :+ Maar het zal voor iedereen wel wat anders liggen...

Ik eet meestal ook 3 stuks, je moet ook kijken wel fruit je neemt. Mango en watermeloen bevatten veel meer suiker dan een sinaasappel of een limoen.