Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:58

Rebeccaa schreef:
Mariska85 schreef:
Wat ik me nu afvraag (corrigeer me als ik fout zit,dit is ook niet aanvallend bedoeld) als niet-vegetariër waarom veel vegetariërs geen vlees eten en wel vis (en eieren, een beginsel van een kuikentje). Een vis is net zo goed een dier.

Omdat ze er voor kiezen pescotariër te zijn? Die keuze ise voor ieder vrijwillig. Waarom kiezen mensen er voor wel gevogelte eten, of wel wild? Of maar een paar dagen in de week vlees? Is iedereen zijn persoonlijke keuze.

Dat is zeker waar, Rebecca, maar dan mogen ze niet zeggen dat ze vegetariër zijn, want dat zijn ze niet.

Ik ben dit jaar 10 jaar veggie and very proud of it :D Ondertss ook bijna 13 weken zwanger en zelf dokter zegt er niks op. IJzerwaarden en alles supergoed in het bloed :D

En dan dé vraag die ik toch een aantal x per jaar krijg: "wat eet jij dan?" _-:(
En dan antwoord ik doodserieus: "vleestomaten" Moet je hun gezicht dan es zien denken... :roll: :):)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:59

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben zelf ook al 6 jaar vegetariër en dat bevalt me erg goed !
Ben zelf wel bekend met het vegetarische broodbeleg :j heb laatst weer 2 pakjes gekocht bij de AH ( maar je hebt ze ook bij de Jumbo ), moet zeggen dat ik het erg lekker vind en de moeite waard vind om het te kopen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:00

Nueve schreef:
Zijn jullie bekend met vegetarisch broodbeleg? Dat dus lijkt op vlees (zoals plakjes ham, plakjes salami) echter enkel qua structuur? Lijkt me leuk om een keer een lekker bolletje te maken met een 'plakje' vleesvervanger maar ik kom het nergens tegen helaas!

Je bedoelt dat niet-vlees maar wel met de smaak van vlees? Jakkes, krijg ik dus niet binnen, hé. Mss wel es "lekker" voor mensen die af en toe veggie willen doen, maar niet aan mij besteed.
Geef mij maar de real veggie stuff :j

Overigens wel gewoon te verkrijgen in Delhaize, Colruyt, en biowinkel (in BE toch).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 19:01

Ik begreep eerder in dit topic dat het vaak gewoon tussen het gewone vlees ligt :j niet zoals de burgers die een apart vak hebben.
Moet nog steeds een keer vego filet americain halen. En knakworstjes :D

Wat eten we vanavond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:01

Amigo_tje schreef:
Nueve schreef:
Zijn jullie bekend met vegetarisch broodbeleg? Dat dus lijkt op vlees (zoals plakjes ham, plakjes salami) echter enkel qua structuur? Lijkt me leuk om een keer een lekker bolletje te maken met een 'plakje' vleesvervanger maar ik kom het nergens tegen helaas!

Je bedoelt dat niet-vlees maar wel met de smaak van vlees? Jakkes, krijg ik dus niet binnen, hé. Mss wel es "lekker" voor mensen die af en toe veggie willen doen, maar niet aan mij besteed.
Geef mij maar de real veggie stuff :j

Overigens wel gewoon te verkrijgen in Delhaize, Colruyt, en biowinkel (in BE toch).

Juist niet, daarom ook 'enkel qua structuur'. :D

Anoniem

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:02

Toch maar eens een keer beter de Appie uitpluizen! Nu is die waar ik vaak heen ga ook wel erg klein. Als ik even om fiets ben ik bij een grotere, daar moet ik toch wat kunnen vinden. :j

Ik eet pitabroodjes met groenteburger, wortelsalade, veldsla, en een sausje! Jumjum :9

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:03

Ha, als het niet met de smaak van vlees is, daaaann :D Dan is het lekker, ja, hoewel ik zowiezo niet ben voor hartig broodbeleg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 19:06

Kaas is ook hartig! :) En sandwichspread enzo. Of eiersalade. Nomnomnom :Y)

Ik eet denk ik een soepje, met een geroosterde boterham met champignons :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:08

Ik ben nogal van de broodjes gezond geworden de laatste tijd haha, dus lekker bouwen met salade, komkommer, en tomaat! Zooo lekker :9

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:09

Ik heb de mie met pindakaas geprobeerd, erg lekker, maar volgende keer iets meet pindakaas en de mie al in de pan door de groente doen. Dit was een beetje lastig eten, maar lekker :9

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:10

Nueve schreef:

Wij eten vaak de vegetarische smeerworst. Heerlijk! Inderdaad tussen het gewone broodbeleg. De rest trekt me niet zo :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 19:11

Ja lekker is dat hè :P Heb alleen niet zoveel groenten in huis dus helaas.. Ga het ook niet meer halen, eet maandag pas weer thuis geloof ik?
Ojee dan moet ik mijn sla ook even opmaken := .. Oe oe oe sla met champignons!! Nomnomnomnom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:13

Ga ik ook maar een keer goed kijken voor dat vervangende broodbeleg, ben benieuwd! Nu eet ik eigenlijk altijd yoghurt met cruesli of broodje gezond.. Dus wat variatie mag wel :j

Champignons ben ik gelukkig gaan lusten :D Vond ik vroeger verschrikkelijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 19:15

Ik ook hoor, snap nu niet waarom :)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:17

Ik laat me verrassen vandaag haha... Moet zo op verjaardag en daar zijn vast wel wat lekkere hapjes.
Gister heerlijk simpele risotto gemaakt. Met philadelphia, pijnboompitjes, beetje knoflook en that's it. Had achteraf wel nog wat zout door gekund want ik vond het een beetje te flauw, maar ik was een te lui om weer naar de keuken te lopen haha.

Ik heb overigens het nepvlees beleg ook gevonden bij onze appie. Ligt inderdaad tussen het gewone vleesbeleg, bij onze appie helemaal bovenin het koelvak.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:27

Wij eten hier taco's. :) Wat er in gaat is nog een verassing. :D
Volgende week eens in de AH kijken voor het broodbeleg, heb het in het verleden wel eens gekocht maar was er toen niet zo weg van. Misschien dat ze imiddels al wat nieuws hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:30

Net mama vriendelijk doch dringend verzocht om het eens mee te nemen. :D :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:08

Ik vind het vegetarische filet van de AH lekker voor af en toe.
De meeste andere dingen niet zo. :)

Ik houd van kaas op mijn brood, of houmous, pasta (cashewnotenpasta, hmm!), perenstroop, witte chocopasta soms, spread (met zongedroogde tomaten is favoriet). Liefst aangekleed met groenten, als ik luxe mag doen!
Hmm, klinkt wel alternatief zo. :')
Terwijl ik niet eens een trouwe broodeter ben. :+

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:29

Dat was het enige waar ik even over na moest denken toen ik vegetariër werd, wat doe ik allemaal op mijn brood haha.
Ik ben nu vooral van de komkommersalade, paturain, brie met ijsbergsla, pindakaas, eiersalade. Gewone kaas eet ik altijd op knäckebröd (ofzo) haha.
Ik heb nog nooit sandwichspread op, dat is misschien ook nog iets om te proberen? Heel soms doe ik muisjes :') op mijn brood maar ben niet zo van de zoetigheid :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 21:33

Cashewnotenpasta? Okee dat klinkt echt heeeeerlijk :D Hebbe hebbe !
Brie is idd ook lekker. Ik vind het alleen jammer dat ik niet zoveel variatie kan aanbrengen in mijn koelkast, omdat anders alles beschimmelt voor het op is..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:36

Brie is hier altijd op voordat ik ernaar kan kijken :') dat is ook balen haha. Vind ik altijd heerlijk met sla en dan op een broodje nomnom.
Cashewnotenpasta heb ik ook nog nooit van gehoord? Klinkt lekker! Ik hou sowieso niet van veel variatie haha.
Ik heb altijd echt van die fases, dan eet ik alleen maar dat en dan ben ik daar klaar mee en eet ik alleen maar dat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:11

Ik had vandaag koude pasta salade!
Pasta, kleine tomaatjes, paprika, mozzarella, basilicum, zwarte olijven, geroosterde pijnboompitten, kaasflakes en een of andere dressing. :~ Kwam uit een saladeboek dat we thuis hebben en het was echt heerlijk!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:18

oeh lekker ik maak met verjaardagen ook vaak pastasalade, ben er echt dol op! Pasta koken, laten afkoelen en dan alles er doorheen gooien wat je tegen komt :P Feta, olijven, paprika, gekookte speziboontjes(uit blik), zilveruitjes, mais. En dan een dressing maken van mayonaise, azijn en balsamicoazijn. Nog wat kruiden, klein beetje zout en peper en provencaalse kruiden, of verse basilicum en bieslook! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 23:39

Ja lekker is dat hè Ella :D

Ook een handige manier om restjes op te maken :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:06

Brie is zo lekker!! Doe het altijd met basilicumpasta eronder :9.

Koude pastasalade doen wij idd ook wel eens! Maar vooral in de zomer :j