Sushi liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:08

Sushi met geschroeide biefstuk! *kwijlt*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:46

Heb dus nog nooit vleessushi geproefd! ben daar wel eens benieuwd naar

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:56

Hoi allemaal,

nou vanavond het sushi-pakket gemaakt... en?
HET WAS GEWELDIG!!!! :) :) :)
De sushi was megalekker en het was zo gaaf om te doen!!!!

Het pakket is precies genoeg voor 4 personen en het is echt leuk om 4 verschillende rollen te maken.

Ik had met zalm, tonijn en surimi. Verder had ik er avocado, wortel, komkommer en paprika.

Ik had wel wat teveel wasabi er op gedaan, dus we zaten flink te vlammen :D _O- :')

Het was dat we de verpakking hadden gekregen, want de vis was best duur. Maar wel vers en lekker. Ik ga het zeker nog eens maken :9 :9 :9

Grappig was ook dat ik het bij de 4e rol helemaal doorhad. Ik had eerst kleine stukjes wortel en komkommer, maar daar mag je best dikke repen voor gebruiken, ik vind een gevulde sushi nl. lekkerder en mooier dan die hele minikleintjes (en dan haal je het imo ook niet met 4 personen) formaat balpen aanhouden is imo perfect.

Hier had ik gespiekt van tevoren :=
Filmpje in het Nederlands
Filmpje met grappige kat en hoe je california roll kan maken
Het regent filmpjes op youtube over sushi maken, echt te grappig sommige!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 01:11

Het was trouwens supersnel klaar. De rijst moest 17 minuten koken en dan afkoelen, dat heb ik van tevoren al even gedaan. En het rollen is echt een fluitje van een cent. Tussendoor de tafel gedekt, groentes en vis gesneden en nog het journaal kunnen kijken :)

De wortel heb ik niet gekookt oid, gewoon rauw hoor!

De rijst heb ik over het vel uitgesmeerd en een beetje aangedrukt met een lepel, daar kreeg ik hele mooie strakke rollen door.

De wasabi heb ik met een streepje mayonaise uitgesmeerd zodat het overal lekker is en niet 1 een flauwe hap heeft en 1 er in de fik staat :D

Ik had echt nooit gedacht dat dit me zou lukken, maar het is echt supersimpel om te doen. We hebben hier in de buurt geen sushi-restaurant en ik wil vaker sushi eten dan dat ik ga dus ik ben dubbel blij!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 01:15

Het was trouwens supersnel klaar. De rijst moest 17 minuten koken en dan afkoelen, dat heb ik van tevoren al even gedaan. En het rollen is echt een fluitje van een cent. Tussendoor de tafel gedekt, groentes en vis gesneden en nog het journaal kunnen kijken :)

De zalm was verse zalm, en geen gerookte en de wortel heb ik niet gekookt oid, gewoon rauw hoor!

De rijst heb ik over het vel uitgesmeerd en een beetje aangedrukt met een lepel, daar kreeg ik hele mooie strakke rollen door.

De wasabi heb ik met een streepje mayonaise uitgesmeerd zodat het overal lekker is en niet 1 een flauwe hap heeft en 1 er in de fik staat :D

Ik had echt nooit gedacht dat dit me zou lukken, maar het is echt supersimpel om te doen. We hebben hier in de buurt geen sushi-restaurant en ik wil vaker sushi eten dan dat ik ga dus ik ben dubbel blij!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 06:47

Hihi, leuk dat je zo enthousiast bent! Ik stond een keer in de AH, en daar lag nog 1 pakje kant en klare sushi. Ik wilde zelf sushi maken, maar even inspiratie op doen met zo'n pakje. Pakt een mevrouw het net voor mij weg. Dus ik vroeg of ik eventjes mocht kijken, omdat ik zelf sushi wilde maken. Die mevrouw enthousiast, is dat niet moeilijk dan? Dus ik van zo'n pak verteld, nou, dat ging ze dan toch ook maar eens proberen :+

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:52

Zo'n pakket van de AH is dus een zeer geslaagde manier om zelf sushi te maken? Mooi zo! Ik heb er namelijk een gekregen en moet me er dus maar eens aan wagen. Nu alleen nog een paar mensen vinden die zin hebben om te helpen met opeten. :P
Die Californian rolls zien er trouwens wel erg lekker uit! Ik denk dat ik die, naast de suggesties op het pak, ook maar eens ga proberen. :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:28

Ik vond het erg geslaagd iig!
Vind die kant en klare sushi v/d AH :r
1x gekocht, nooit meer, dit is veel lekkerder.

Het proces om te maken is ook superleuk, had visite die het ook nooit hadden gedaan dus iedereen stond om me heen te kijken :D (en iedereen wil rollen dat is ook grappig!)
Vond het vooral onwijs makkelijk, nog nooit zo makkelijk voor visite gekookt!

Snijden vond ik wel ff spannend maar als je je mes een beetje nat maakt glijd die er zo doorheen.
En de uiteinden van de sushi snoep je natuurlijk gelijk even :=

Ik ben nu zelfs zo enthousiast dat ik geen pak meer ga kopen maar de spulletjes los.
Matje en stokjes heb ik nog.
Flesje kikoman soyasaus bij de jumbo gehaald
Nog te kopen: pak rijst, nori vellen, potje gember, azijn en tube wasabi.

Dan ben ik op de lange duur ook nog eens vele malen goedkoper uit! Weet nu al dat ik dit zeker 1x per maand ga doen :9 P

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:35

Je maakt me enthousiast (en hongerig) _O-
Ik ga het zaterdag doen denk ik :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:38

Zidore schreef:
Ik ben nu zelfs zo enthousiast dat ik geen pak meer ga kopen maar de spulletjes los.
Matje en stokjes heb ik nog.
Flesje kikoman soyasaus bij de jumbo gehaald
Nog te kopen: pak rijst, nori vellen, potje gember, azijn en tube wasabi.

Tipje: toko's hebben ook vanalles. Ik koop daar mijn nori, rijst (verdelen ze zelf in kleinere zakken) en wasabi. Is een stuk goedkoper dan de AH :+

Ik was gisteren in de Oosterse supermarkt ( <3 ) en zag daar ook kilozakken wasabipoeder liggen := Iets teveel van het goede.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:39

Ik ga maki zalm maken, dan kan ik het uithouden tot zondag. Niks beter dan proffesioneel gemaakte sushi :+:

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:58

Dit topic is echt niet goed voor me :')
Elke keer dat ik hem boven aan mijn berichtenlijst zie verschijnen begin ik al te kwijlen.
Van de week weer sushi op van de ah en twee weken geleden zelf gemaakt. Zelf maken of in het sushi restaurant vind ik het lekkerst
maar de die van de ah is beter dan niets

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:07

Jaaa, de Amazing Oriental. Van de meeste dingen die ze daar verkopen heb ik alleen geen idee wat het is of wat ik ermee moet, dus ik wilde eigenlijk nog een keer een van mijn Aziatische medestudenten aan de mouw trekken met de vraag of zij mij dat eens haarfijn uit kunnen leggen. Waar ik wel heel blij mee ben, is dat ze daar tenminste fatsoenlijke jasmijnthee verkopen en niet van die niet-te-drinken looizuurvrije troep als bij de AH.
Als het zelf sushi maken bevalt, ga ik zeker een keer vaker langs de Oriental om daar mijn ingrediënten te halen. :)

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:38

MMMMMM sushi lekker! Van het weekend (als ik kan wachten) ga ik het ook eens maken! Waar kopen jullie de vis? En hoeveel ongeveer?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:39

Ik koop gewoon een stuk zalmfilet, snij dat in stukken en de stukken die ik niet gebruik gaan de diepvries in. Als ik sushi mee naar het werk wil maak ik 's avonds de rijst, zet die in de koelkast en leg de zalm erbij, dan is ie 's ochtends ontdooid.

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:48

ok ik dacht dat dat niet vers genoeg zou zijn om rauw te eten. Maar met een zalfilet is wel handig!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:50

Ik doe hetzelfde als wendyBZ en tonijn vers bij de visboer.
Vind het vele malen lekkerder dan gerookte zalm.
aan een klein stukje heb je al snel genoeg, ligt er aan voor heoveel personen je sushi maakt

veel plezier alvast robincera!

ben allang blij dat er niet zoveel foto's van sushi in dit topic verschijnen, daar kreeg ik helemaal erge honger van hahaha!

Whahaha kilozak wasabi, dan heb ik voor de komende 300 jaar genoeg :')
Ga ook idd in de toko kijken, kom ik sowieso graag ;) :)

Wat drinken jullie bij de sushi? Ik groene thee of bier (ligt er maar net aan of ik trek in alchohol heb)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:51

Cola light :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:56

Groene ijsthee, of witte wijn :j

Ik haal mijn vis altijd vers bij de makro als ik aan de sushi ga :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:59

Hmm, dat is wel een goede Jans... Ik sta tegenwoordig ook ingschreven bij de kvk, moet maar eens een makro-pas aanvragen :+

Ik gebruik overigens ook verse zalm hoor, geen gerookte. Blegh. Avocado is ook lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:06

De vis (en ook het vlees) van de Makro zijn van super kwaliteit :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:08

Corelli hoe was het bij Ask De Chef???

Heb AdC al zovaak in t topic voorbij zien komen, een meeting daar is wel het ultieme sushi-excuus :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:16

Zelf alles los kopen is inderdaad goedkoper, maar zo'n pak is wel makkelijk om mee te beginnen. :j

Ik ga morgen naar Ask de Chef, jummie!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:17

Hier nog een verslaafde, al een aantal keer zelf gemaakt.
Schoondochter had het nog nooit gegeten en is er nu ook gek van.

Zondag nog bij asian tower geweest, denk er aan om het zaterdag weer te maken.
En ik ben het Met Jans eens vis en vlees van de makro zijn super .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:19

Wij halen wel alles los.. we hebben ook standaard nori en sushi-rijst in huis :+