Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:25

Monique1985: leuke boottaart! Alleen de golven onderaan vind ik niet zo strak afgewerkt, dat vind ik jammer. Misschien dat je daar een volgende keer nog met je vinger langs kan gaan om hem strak te maken <<) ?

Tinkertom: gave taart! Jammer van de paar deukjes in de taart! Die kleintjes zijn op zich wel leuk, maar er is iets mee, misschien de kleurstelling?, die me niet zo aanspreekt. En misschien mis ik een mannelijk tintje eraan zeg maar.

Lieveranders: wat een vrolijke cupcakes! Helemaal niet verkeerd voor de eerste keer toch :) . Om wat meer een eenheid te krijgen zou je de volgende keer misschien inderdaad iets minder verschillende kleurtjes kunnen gebruiken, dan wordt het wat rustiger voor het oog :) .

Mamamiesje: gave taart, is gedust toch :) ? Dat geeft toch een mooi effect vind ik, dat dusten :j .

trisca schreef:
die taartvorm die in de intro van het vorige topic werd gebruikt (IKEA rvs schaaltje), is dat deze?:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20057255

moet je nog ergens op letten met het kiezen van een bakvorm? Een springvorm kan toch ook?

Dat is deze inderdaad, dan wel de 12cm versie :) .
Springvorm kan ook ja :j .
Het is trouwens fOndant, geen fundant :D .

Ik wilde een ca. 16cm bakvorm om als bovenste laag voor een stapel te maken, denk je dat ik die ergens kon vinden :\ ?? Heb de Blokker, AH, Action, Hema, Pipoos allemaal gehad, maar nee hoor, heb nu maar een lager Hema appeltaart springvormpje van 16cm meegenomen.

Kan ik die gewoon verhogen door bakpapier tegen de rand aan te zetten? Valt dat niet om?

Lieveranders

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:41

Bedankt :) dat ga ik zeker doen..

Ik had nog een vraagje.. Als ik fondant wat ik al gekleurd heb over heb kan ik dat dan later nog gebruiken als ik het goed opberg?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:42

Ligt eraan hoe lang je het wil bewaren, want ik merk toch dat wanneer ik fondant inpak, 2 zakjes eromheen en dan nog in een doos - in een dichte kast, dat het alsnog uithard na een maandje of wat. Dat is dus wel echt het nadeel van fondant vind ik.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:49

bambietje schreef:
mooie taarten weer, maar ik heb een vraagje.

wie weet een mix voor biscuit cake,
of een recept die niet heel moeilijk is?

Funcakes mix voor biscuit, ook bijvoorbeeld te verkrijgen bij Pipoos. Is heel makkelijk :) .

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:51

Ik hoef het op zich niet heel lang te bewaren, een paar dagen. Ik wilde in deze dagen nog even weer oefenen, maar vind het zo zonde als ik het overgebleven fondant dan weg moet gooien..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:01

Oooh paar dagen kan makkelijk <<) . Gewoon goed inpakken in plastic zakjes (boterham of diepvrieszakjes) en dan op een donkere plek bewaren.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:26

Oké dankje :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:35

muppetmayo schreef:
Ik ga hem ook onthouden :D Klinkt lekker M&M botercreme :)

Ik leef wss onder een steen, want M&M botercreme???
M&M stukjes door de boter?

Vind de creaties weer erg mooi!
Vind die met die boot erg leuk door de details in het bootje en dat de details ook weer terug komen in de letters/naam, erg gaaf!
Laatst bijgewerkt door MissBonny op 31-05-11 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:37

Esgaroth schreef:
MissBonny schreef:
Ja daar zit ik dus ook aan te denken.. Blijft dat trouwens plakken met een mengseltje van water & poedersuiker?
Hoe heb je de ogen vast geplakt?

Geen idee, ik had er een flinke laag M&M's botercreme opgesmeerd en daar de muisjes opgeplakt.

Zie je die stukjes er dan niet doorheen?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:43

MissBonny schreef:

Nee hoor, en kom maar onder die steen vandaan :+
Wat je doet met M&M's botercreme (tenminste, zo doe ik het) is het volgende:
- Je maakt botercreme zoals op de verpakking staat van de Funcakes botercreme
- Terwijl het staat te wachten om verder te worden gekneed, pak je een zak M&M's zonder nootjes
- Je doet 3/4e van de zak in een plastic pedaalemmerzak en pakt een hamer
- Je gaat nu als een dolle te keer met de hamer op de zak. De moeilijkheidsgraad zit m in het heel houden van de zak :D
- Als alles tot pulver is geslagen en je alleen her en der nog wat kleurtjes ziet, doe je het in een schaaltje

- Je gaat nu de botercreme afmaken zoals op de verpakking staat, en als bonus gooi je er een paar eetlepels cacaopoeder + de tot pulver geslagen M&M's bij.

Smakelijk!

En voor de cupcakes smeer je gewoon een flinke toef op de cupcakes, en daarover doe je de blauwwitte muisjes. Zie je echt niet hoor!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:10

Nou een betere uitleg had ik niet kunnen krijgen, super bedankt! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:13

Zow...
*opent 2e scherm*

Chantaltje23:
Een kampioensbeker...nope nooit gedaan. Weet niet hoe groot je hem wil maar boetseren schiet me inderdaad als eerste binnen.

Kleuren in de broodmachine: heb het laatst ook gedaan. Het kán, maar daar houdt het ook wel mee op.
Mijn bakmachine heeft twee kleine 'haakjes' van amper 4 cm groot. Ik had er twee ballen marsepein in, waar ik de kleur al een beetje ingekneed had. En die ballen bonkten door de machine heen, dat ding stond te schudden :') Ik heb de 'Deeg'functie gebruikt. Het ging langzaam en luidruchtig, maar op zich ging het wel. Nadeel is alleen wel dat die 'Deegfunctie' op een gegeven moment begint op te warmen, want het deeg moet rijzen natuurlijk.

Samantha_ nog even sparen voor een mixer met een juiste kleur dus :D

Koekiemonsterogen: ik heb een sneetje in de cc's gemaakt en daar de ogen (mentosjes) in gestoken. Hetzelfde met de mini chocolatechipcookies. LET OP: die cookies moet je er pas op het allerlaatst insteken, want die worden slof.

Tinkertom: "traantjes gevloerd" := Maar wel een lekkere taart voor de troost :D
Wel jammer idd van die ene deuk; WIE heeft er met zn vingers in zitten prikken!!? ^)
Andere vraag: keer jij de biscuits wel om? Want ik vind jouw bovenkanten zo bol en de randen ook :)
Over het vaderdagontbijt: ik zou het bij een CC houden en dan idd wel in andere kleuren. Ik vind die tip/link van Woldhoeve ook leuker :))

CC's van Lieverlanders: als je ze qua (kleuren-)thema strak wilt houden zou ik voor niet meer dan 3 kleuren gaan en het liefst kleuren die dicht bij elkaar liggen of ton sur ton. Nu heb je allemaal complementaire kleuren (rood-geel-blauw) en dat is gewoon heel druk.
Had je de CC's (waar nodig) wel plat afgesneden? Dat scheelt ook al een hele hoop in 'netheid'. Oh dat wordt al genoemd zie ik :D

Trisca: veel succes met je eerste pogingen! :)
Dat is inderdaad het juiste IKEA schaaltje :j En een springvorm kan ook prima :j

MuppetMayo: dat is inderdaad zo'n flexivorm.
Ik moet écht eens gaan oefenen met 'echte' roosjes/bloemen maken, maar kan er het geduld en de tijd nog niet voor vinden :o

Bambietje: gewoon kant en klare mixen gebruiken. Is het handigst :)

Rinske: de roosjes, de letters en de 'linten' zijn niet gedust maar gespoten met Pearlspray :)
Verhogen met een reep bakpapier gaat prima :j Vorm invetten en daardoor kan je ook de reep bakpapier vastplakken.

Esgaroth schreef:
..De moeilijkheid zit hem in het heel houden van de zak
_O-

Zo. Ik ben weer keurig bij :)

Ik had vanavond alvast de taart voor Ivar's vriendje in elkaar willen zetten/afsmeren, maar crap-nogantoe ik krijg de pot met kersen niet open ^) :')

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:24

Heee, ik heb nog een vraagje..
Ik ga een slagroomtaart. Maken moet ik daarvoor biscuit cake gebruiken of kan het ook gewoon met gewone cake??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:25

Biscuitcake --> lichter van textuur.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:38

Esgaroth schreef:
MissBonny schreef:

Nee hoor, en kom maar onder die steen vandaan :+
Wat je doet met M&M's botercreme (tenminste, zo doe ik het) is het volgende:
- Je maakt botercreme zoals op de verpakking staat van de Funcakes botercreme
- Terwijl het staat te wachten om verder te worden gekneed, pak je een zak M&M's zonder nootjes
- Je doet 3/4e van de zak in een plastic pedaalemmerzak en pakt een hamer
- Je gaat nu als een dolle te keer met de hamer op de zak. De moeilijkheidsgraad zit m in het heel houden van de zak :D
- Als alles tot pulver is geslagen en je alleen her en der nog wat kleurtjes ziet, doe je het in een schaaltje

- Je gaat nu de botercreme afmaken zoals op de verpakking staat, en als bonus gooi je er een paar eetlepels cacaopoeder + de tot pulver geslagen M&M's bij.

Smakelijk!

En voor de cupcakes smeer je gewoon een flinke toef op de cupcakes, en daarover doe je de blauwwitte muisjes. Zie je echt niet hoor!

Mooi duidelijk :D Ik maakte alleen tot nu toe de botercreme zelf. Is deze ook beter dan zelf maken of niet? (mijn recept is 150 boter 150 poedersuiker, 1 eigeel en snufje zout. Zelf mik ik er dan nog een beetje vanielledruppels erin voor de smaak.)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:29

MamaMiesje schreef:
Biscuitcake --> lichter van textuur.

Dus het kan biet met gewone cake??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:29

Het kán wel, maar dat valt zo zwaar. Cake is machtiger dan biscuit.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:40

Marietje is die eidooier rauw? Geeft dat geen probleem?

Zo mamamiesje mega bijlees hihi :)

Zit hier even te twijfelen, ik ben volgende week jarig. Twijfel of ik gewoon taart ga halen of dat ik zelf cc's of een taart zal wagen..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:53

WTF, net een taartje geprobeerd te maken, biscuit totaal mislukt??!

Heeft wel 45 minuten in een oven van 150 graden gestaan, doorsnee van maar 16cm en maar 4cm hoog!! Ik snap er helemaal niks van! Is gemixt met mijn nieuwe Kenwood machine, heerlijk ding trouwens (al maakt ie wat meer geluid dan mijn handmixer :P ).

Heeft iemand een idee hoe het kan dat mijn biscuit maar niet gaar wordt? Volgens mij heb ik toch echt de goede verhoudingen genomen. Ik ben even een foto aan het uploaden, kunnen jullie het zien.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:57

Misschien is je oven wel van slag? Of is het een combi? Stond 'ie op de verkeerde stand? :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:09

Het is een combi, maar hij stond goed :)) . Zou het kunnen dat er net wat teveel ei of water in heeft gezeten ofzo? Of wordt ie dan altijd gaar? Ben nu opnieuw aan het mixen, kijken of het nog een keer lukt.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:18

muppetmayo schreef:
Marietje is die eidooier rauw? Geeft dat geen probleem?

Zo mamamiesje mega bijlees hihi :)

Zit hier even te twijfelen, ik ben volgende week jarig. Twijfel of ik gewoon taart ga halen of dat ik zelf cc's of een taart zal wagen..

Euh, ik heb pas twee taarten en 1 CC gemaakt en is niemand ziek van gewoorden. (tot nu toe :Y) ) Sneeuw van eiwit eet je ook rauw. Alleen het is voor kleine kinderen en oude mensen wel een klein risico. Maar in het algemeen zou het moeten kunnen. (stond ook in recept vermeld).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:21

Rinske schreef:
Het is een combi, maar hij stond goed :)) . Zou het kunnen dat er net wat teveel ei of water in heeft gezeten ofzo? Of wordt ie dan altijd gaar? Ben nu opnieuw aan het mixen, kijken of het nog een keer lukt.

Ik weeg altijd wel alles keurig af: zet de mixkom op de weegschaal, stel hem weer in op nul, mix erin, weegschaal weer op nul intsellen en dan de eieren erbij tot ik genoeg heb.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:27

Ik lees veel dat een eidooier rauw slecht is/ gevaarlijk is. Maar in de biscuitmix gaan toch ook rauwe eieren?
Of ben ik nou zo dom? :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:28

Pfff Rinske dat is ff minder...
Succes de 2e keer!

Ingrid dat wordt in de oven toch verhit? Alleen in die botercreme die marietje noemde dus niet.