ja die parels heb ik indd in de vriezer gedaan, maar in die sneeuwvlokken krijg ik de marsepein niet eens in... Heb mn handen vol crisco zitten en heb geprobeerd met een plastic tooltje de marsepein erin te drukken, maar het lukt niet.....
het is heel zacht, maar op een of andere manier blijft ie niet in de vorm steken ook als ik de bovenkant eraf wil snijden, snij ik stukken mee van de sneeuwvlok.... frustrerend dit Denk je iets leuks gekocht te hebben, lukt het voor geen meter...... Lijkt haast wel alsof de sneeuwvlokken te plat zijn..
Zonde als je het er niet in krijgt Ik zou idd ook in de vriezer leggen voor je de bovenkant er af wil snijden.
Ik ben nog aan het bedenken wat ik voor vulling wil gaan gebruiken voor mijn sinterklaastaart voor zondag Wil hem eigenlijk niet té zwaar op de maag maken en ben bang dat ie dat met amandelspijs etc toch al snel wordt..
Kinke
Geplaatst: 30-11-10 18:01
of ipv snijden met je vinger over de randjes wrijven?
ikkebenmar, wat voor recept heb jij gebruikt voor de biscuit en botercreme? het ziet er zo donker en korrelig uit? Volgende keer beter
Ik had een cakemix gemaakt met helft chocoboter helft gewone boter. En voor de botercreme roomboter met poedersuiker en had voor de kleur een scheutje limonadesiroop, had even niks anders. (werd wel erg zoet trouwens) Maar die glazuur gebruik ik niet meer hihi. Ik wil het nog wel een keer met marsepein gaan proberen...
Hmmm, mijn cakeballetjes zijn gemaakt en staan nu in de koelkast Kreeg er maar 23 ballen uit.. Wilde eigenlijk grotere (nu zijn de pietenmutsen die ik heb gekocht veel te groot ) Heb wel echt lekkere frosting gemaakt en de cake zelf smaakt geloof ik ook goed. Lekker met veel speculaaskruiden erin!
Ik had leuke spekkies gevonden in verschillende kleuren Met een soort tuutje erop wat op een veer moest lijken Alleen zijn ze een beetje te groot voor mijn pops
Ik zelf ook, hahaha Denk dat ik voor de mutsen nog een alternatief moet zoeken eigenlijk. Jammerr
meikemarieke
Geplaatst: 30-11-10 20:24
Hier dan mn wintertaartje, na veel gepruts met de fimold toch een paar sneeuwvlokken gelukt. Helaas lukt het me niet om ze allemaal te gebruiken, alleen de kleine/diepere lukken me de rest lukt me echt niet......
Zo heb ik een baroc achtige siliconen vorm en daar kom ik ook niet mee uit de voeten die is ook ondiep. De babymold lukt wel heel goed en die parelketting ook maar die barocce pfff die ligt te verstoffen in de kast.
Morgen komen 2 vriendinnen sinterklaas taarten maken ben nu volop aan het bakken wordt gezellig morgen
Ik zag deze tip op de site van de leukste taarten bij de decoflex molds: Tip: Gebruik de ballina modeling paste om een beter resultaat te krijgen.
Mintgroen
Geplaatst: 30-11-10 22:34
Het lukt niet helemaal met het bedekken van mijn cakepops.. Nu wil ik chocola gaan gebruiken.. Mijn vader zei dat chocola verkleurt bij het verkeerd smelten (ivm. verschillende kristallen ofzo??). Maar op internet lees ik alleen over het verkleuren van chocola door verkeerd bewaren..
Oooh, nou dan doe ik het gewoon met chocolade denk ik Heb net stiekem 1 pop geprobeerd met een glazuur van Dokter Oetker.. Lukte niet helemaal, het droop teveel..