Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:47

Ja dat lijnzaadbrood met er wel bij natuurlijk, dus kan best zijn dat ik ook op jouw hoeveelheid zit. Ik heb geen honger nu.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:47

phormicola schreef:
Ik drink zonder erbij na te denken zo 3 liter water per dag, als ik niet uitkijk zit ik makkelijk op 6 liter, wat ook niet goed is.
Ik moet dus matigen :')

haha, TE veel is zeker ook niet goed. Maar vooral bij een eiwitrijk dieet moet je goed drinken.
Ik denk dat jij een uitzondering bent dat je zoveel water drinkt?

Zo is te weinig eten ook zeker niet goed, beter 6 keer per dag kleine porties om je stofwisseling op gang te houden. Dan heb je ook weinig trek en is het goed vol te houden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:48

Nu ja, ben nu ook net weer 2 dagen bezig. Had lekker 5 dagen lang gezondigd :+ Waarschijnlijk moet m'n lichaam weer helemaal overnieuw in ketose, want voor m'n zondigdagen had ik geen honger meer. Komt wel weer goed :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:49

Symbeami schreef:
phormicola schreef:
Ik drink zonder erbij na te denken zo 3 liter water per dag, als ik niet uitkijk zit ik makkelijk op 6 liter, wat ook niet goed is.
Ik moet dus matigen :')

haha, TE veel is zeker ook niet goed. Maar vooral bij een eiwitrijk dieet moet je goed drinken.
Ik denk dat jij een uitzondering bent dat je zoveel water drinkt?

Zo is te weinig eten ook zeker niet goed, beter 6 keer per dag kleine porties om je stofwisseling op gang te houden. Dan heb je ook weinig trek en is het goed vol te houden.

Een uitzondering ben ik zeker _O- Ik word al panisch als ik de deur uitga zonder m'n vriend 'fles water'. :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:50

deedee19 schreef:
Ik heb net mijn dag tot nu toe ingevuld en zit nu op 690 kcal, maar ik kon lijnzaadbrood niet vinden, dus die moet er nog bij opgeteld worden (geen flauw idee hoeveel dat is) Dus ik heb nog wel wat kcl over om op te nemen vandaag.

Volgens mij ben jij ook gewoon te zuinig aan het eten, dan krijg je misschien ook last van spaarstand situaties. Vind jouw lunch standaard best karig (als ik het zo uit het hoofd even terug denk dan hè?)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:52

phormicola schreef:
Een uitzondering ben ik zeker _O- Ik word al panisch als ik de deur uitga zonder m'n vriend 'fles water'. :')

oh, een waterverslaafde _O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:54

Yep, m'n man grapt weleens dat ik met m'n flesje water had moeten trouwen :))

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:01

.
Laatst bijgewerkt door Spetterlover op 19-10-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:02

Zelfs verzadigd vet is nodig. Er zijn duizenden studies gedaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:03

Spetterlover schreef:
Jeetje dat ik dit topic nu pas zie!
Vind het ontzettend interessant en ben het helemaal aan het doorlezen, ben nu pas op pagina 6 dus zal nog wel even duren voor ik klaar ben ;)

Zelf doe ik een studie gewichtsconsulente, dus ook voedingsleer, ben er nog niet zo fanatiek in bezig geweest dus weet niet wat ze daar zeggen over vet, lees hier dat veel diëtistes daarop tegen zijn.
Hoop dat ik dat niet ga leren, want ik ben zelf ook van mening dat je (onverzadigd) vet hard nodig hebt en dat je je daar beter bij voelt dan vetvrij eten.

Ga nu weer even verder met het topic doorlezen!

Mijn diestiste van het universitair ziekenhuis heeft dezelfde mening als jou :D
Verzadigd en onverzadigd moet echt zorgen dat ik dat in mijn dieet heb, net als koolhydrate maar met mate

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:09

.
Laatst bijgewerkt door Spetterlover op 19-10-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:15

Ik zit met mijn planning aan 1220 ckal. Komt nog wel wat bij vanavond, heb voor vanavond tussendoor nog niets ingevuld.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:27

Informatie over de noodzaak van verzadigde vetten kom je niet in dit topic tegen, wel in atkinsfora. Ik lees hierover nog teveel tegenstrijdigheden in studies. Ik weet niet wat de goede verhouding is. Ik hou het voorlopig bij af en toe vis en olijfolie en veel mayo natuurlijk. :)
Als ik KH laag hou kan ik veel meer kcal (uit vet) eten zonder aan te komen. Dat is fijn, want blijf zo netjes op gewicht zonder ooit honger te hebben.

Vandaag bv. voor ontbijt en lunch vers gebakken lijnzaadbrood gegeten met salami en leverworst, kaas, komkommer en chorizo tussendoor, soepje, vanavond prei/kaas/rookworst taart (heb ik nog niet eerder gemaakt) en salade van ijsbergsla met geitenkaas, zongedroogde tomaten en noten. Toetje (als ik dat nog op kan) zal wel chocolademousse van creme freche worden.

Wat een straf weer :) :) .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:30

Jeetje Anneve, dat klinkt echt jummie!
Heb je dat recept van die mousse ook voor ons? *kwijlt*

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:37

Nou Anneve, het water loopt me in de mond :9
Heb je dat recept van lijnzaadbrood toevallig ook in de buurt?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:45

Het brood staat op pagina 9 of zo al. Edit: pag 15
Die mousse is echt simpel: paar lepels creme freche, lepeltje cacaopoeder, beetje zoetstof, mengen en smullen maar. Je kan er ook nog slagroom overheen zonder suiker natuurlijk, evt. beetje zoetstof. Mag niet in inductiefase.
Er zijn nog veel meer lekkere recepten te vinden als je zoekt onder low carb, atkins etc.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:24

phormicola schreef:
Ben je bang dat mensen je zien eten?

Niet direct bang, maar ik voel me er niet prettig bij. Als mensen mij zien eten, zullen ze direct de conclusie trekken dat ik daarom weer ben aangekomen. En ik heb daar zo'n hekel aan. Ik doe veel meer mijn best dan wie ook om mij heen, en toch ben ik weer degene die zogenaamd te veel eet.

@deedee: Dankjewel voor dat, Maar ik weeg echt veel te veel voor mijn doen. Helaas.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:26

Sjah dat heb je altijd zo, mensen oordelen wat je ook doet.
Maar in eten valt het best mee hoor, je weegt ook geen 120kilo. Dan begint het eigenlijk.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:54

Even heel oppervlakkig: met welk eetpatroon kom je niet aan, en val je (als het kan) zelfs af?

Ik heb een tijd lang 's morgens 2 boterhammen gegeten (meestal met kipfilet en smeerkaas) 's middags ook, of een lekker broodje. En daarna goed avondeten, 's avonds vaak nog een appel.

En toch kwam ik daarvan aan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:10

Ik viel af met
ontbijt: 2 volkorenboterhammen met mager beleg
rond 10 uur: 1 knackebröd met millner kaas
lunch: 2 volkorenboterhammen met mager beleg en 1 kop bouillon. 1 mandarijn.
rond 16.00 uur: meestal ook een knackebrodje en 1 mandarijn
avondeten: niet meer dan 100 gram vlees/150 gram vis, 250 gram aardappelen en flink wat groente.
Had ik 's avonds nog trek in iets, dan een handje rijstcrackers of schijfjes komkommer.(ik hou van pittig, dus ik doe meestal wat chili kruiden erop, er zijn ook mensen die het lekker vinden met Aromat)

Moet ik er wel bij zeggen dat ik een behoorlijk hoog energieniveau heb. (dat is gemeten)
Hoeveelheid beweging heeft zeker invloed.
Bovenstaand eetpatroon is makkelijk vol te houden, zorg dat je er voldoende water bij drinkt. Wel regelmatig bewegen. Ik viel er 17 kg mee af.

Verder gebruik bij voorkeur olijfolie en ook je margarine met olijfolie.

Als ik naar jou eetpatroon kijk, dan zou je dus eigenlijk meer eetmomenten in moeten lassen. Drie hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes, dat houdt je metabolisme goed op gang.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:44

Ik kom niet aan als ik mijn KH-niveau laag hou...
Gaf eerder al een link ik tel dus het aantal KH per dag, ik val af met minder dan 30gr en blijf op gewicht met 50gr

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:51

Hm dat klinkt wel als een lekker eet patroon moet ik zeggen.
KH niveau houd ik sowieso al erg laag. :)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:16

Je kan nou eenmaal geen energie als vet opslaan als er nauwelijks insuline in je bloed zit. Dus KH laag, insuline laag, geen vetopslag mogelijk, je kan niet echt aankomen (alleen wat vocht vasthouden, of darminhoud, maar dat is allemaal maar tijdelijk).

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:41

Het klinkt ook allemaal wel logisch. Ik houd mijn KH gehalte altijd laag, dus ik hoop dat ik wel verschil ga merken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:04

M'n man krijgt een beetje last van het weinig-variatie-syndroom :') Ik heb 'm maar wat noten erbij gegeven :(:)