Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:03

Horse_xx schreef:
Mmm die koffie van de starbucks is wel heeel lekker, brhi :D

O: 60 gr havermout, 5 gr chia, 3 gr kaneel
T: 145 gr peer, 1 dadel
L: 84 gr speltbrood, gebakken ei (1 heel ei, 1 eiwit), 1 gekookt ei
T: 200 gr appel, rijstwafel, 15 gr pindakaas,
T2: 100 ml yoghurt, 10 gr whey, blokje 76% chocola, chocolademelk (3 gr cacao, 170 ml sojamelk)
A: Van de overgebleven zoete aardappel van de kokoscrumble patat gemaakt, 150 gr italiaanse groenten, 40 gr kastanje champignons, halve punt paprika. 150 ml yoghurt met kokosrumble. Was zo lekker dat ik alles in een keer heb opgegeten :') Aanrader dus!

B: 95 min KT

Ben nu de kokos crumble aan het maken van Fitbeauty http://fitbeauty.nl/recept-kokos-crumble-suikervrij/

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:39

O: havermout met peer en water
T: -
L: omelet van 2 eieren met gruyere en spinazie, 2 roggecrackers met pindakaas
T: 3 roggecrackers met kaas, 2 wortels
A: stamppot (aardappels, spruitjes, slagroom), klein stukje biefstuk, 10 mokkaboontjes (puur)

B: uur spinning

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:54

O: havermout met soja melk, banaan gebakken in kokosvet, walnoot, kokosnoot snippers
L: twee volkoren beschuitjes, een met filet americain en twee plakjes kipfilet, ander met Hummus, kipfilet, spinazie, tomaat. 1 rijstwafel met pure hagelslag
T: klein handje m&m's
A: salade met ijsbergsla, spinazie, geitenkaas, walnoot en stukjes dadel. 4 gekookte wortels, 1 gebakken ei, wat gebakken aardappeltjes

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:10

Fijn Chantal *\o/*
Mooi lijstje weer Lis
En Venthe, kan toch gebeuren af en toe zo'n dag, niks mis mee!
Dankje Bhri! Jij hebt een lekker dagje vandaag volgens mij! :j

Vandaag:
O: 43 gr havermout, 8 gr rozijnen, 10 gr ontbijtmix, 4 gr chia, 1 appel
T: stukje 85% chocola
L: salade met een rode biet, gemengde slamix met veldsla en rucola, 19 gr feta, 7 gr oude kaas, 1 tl mosterd, 30 gr kidneybeans, cashewnootjes, scheut balsamico (beviel zo goed gister dat ik vandaag maar ik herhaling ben gevallen :) ) + plak roggebrood met pindakaas en een plakje kaas
T: appel
A: 30/40 gr volkoren spaghetti met rode saus met paprika, tomaat, en wat room, toscaanse carré
T: ?

D: 3x koffie met melk, veeeel thee en water
B: 35 min blogilates workout, stalwerkzaamheden

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:48

Ben er weer. Twee dagen voor mijn werk op training geweest dus ook niet bijgelezen en al helemaal
maar niet bijgehouden. Had netjes een koeltas mee vol gezond eten voor de eerste en ook nog wat voor
de tweede dag echter dat lukte dus niet helemaal.
Begon goed met een smoothie maar ipv kwark als lunch ben ik aan de lunch pakket broodjes gegaan
en daarna los op de kit kat, koeken en in de avond vegetarische nasi. Als afsluiter bier in de bar.
De tweede dag helemaal los met in de ochtend witbrood en tussendoor koek, twee kitkats,
een twix en een blikje red bull. als avond eten tijger nootjes.
Wat zeggen ze ook al weer? abs are made in the kitchen?
Ik heb een tonnetje staan brouwen in de kitchen hahaha.

Vandaag dus even balansen, al had een collega tompouce voor zn verjaardag
en aangezien ik had gezeurd dat ik die wilde kon ik die niet afslaan.

Sporten ging ook zwaar na twee dagen heel veel werken, weinig slaap en slecht eten. bleh.
had er echt de kracht niet voor. Al was het wel lekker om alles er even uit te zweten.
op donderdag 14 uur gewerkt en vrijdag 12 uur. Als ik paardrijden zou
meetellen als sport heb ik die dagen wel veel gesport haha.
Vandaag lekker uitgeslapen en hopelijk snel weer bij.
Probeer niet naar mn gewicht te kijken maar +1 kilo was toch wel jammer.
al was het dus wel eigen schuld.

vandaag (laat opgestaan dus weinig tussendoor);

O: smoothie zoals gebruikelijk
T: 25 gr whey shake
L: tompouce
A: 4 vezelrijk crackers met hele avocado en bolletje mozzarella en pesto
T: 4 mandarijnen

B: half uur kracht training en een half uur loopband

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:37

De koffie was wel lekker Horse, maar het gebakje was echt mierzoet := Mijn zusje vond de Vanille Latte dan weer heerlijk met al die siroop-dinges er in.
De Skinny latte wil ik ook wel eens proberen!

Hihi Lis, lekker dagje gisteren!

Zodiac, heb je je gewogen na je cheatdag? Dan is het volstrekt logisch hoor dat je even wat meer weegt, je moet gewoon nog een en ander verwerken en er uit piesen :+

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:49

Oeps heb even een ayce dagje gehad en gisteren ook!
Vandaag
O: magere yoghurt met een halve appel, 2 eetlepels cacao nibs en 3 eetlepels havermout
L: 1 bruine pistolet 30+ kaas en 1 meegranen triangel kipfilet en een grote eierkoek
T: 1 bonbon
A: 1 kleine kop tomaten soep en een bruine pistolet met kipfilet en 2 cheesecake frambozen toetjes
T: Een eierkoek, een kleine triangel met kipfilet en 2 bonbons... (dit was rond 22.00uur) Normaal eet ik 's avonds niks meer op iets kleins na, maar ik ga nu op stap. Was misselijk van de rook waar ik net was en dan ga ik altijd eten!

D: thee en straks in de stad waarschijnlijk iets van een zoete witte wijn
B: 2 paarden gelongeerd, that's it. Dalijk nog wel even een dansje wagen!

Gisteren ook al een chocoladebrownie en 50 gram chocolade op. Gaat fijn zo..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:56

Bhris, ik had me de volgende ochtend gewogen
maar zal t morgen ochtend nog eens doen, wie
weet valt t dan toch nog mee :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 00:03

Lekkere AYCE-dagjes allemaal :)) Bhris, die gebakjes van Starbucks zijn idd mierzoet! (Maar ze zien er wel altijd heeeerlijk uit, ik moet altijd moeite doen om ze te weerstaan!)

Ik heb lekker met jullie meege-AYCE't vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, cacao nibs, chiazaad en hennepzaad; appel
L: kom preisoep, meergranentriangel met hummus en pesto/kaas/komkommer
T: rijstwafel met een yoghurtlaagje, zoete popcorn (bios)
A: uit eten - vooraf tortillachips met tomatensalsa, daarna een burrito met rijst, zwarte bonen, groenten, avocado, véél sla en wat zure room, als toetje suikervrij ijs met appel-bosbessensaus

B: halfuur Fitnessblender workout (onderlichaam)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:56

Ja hoor Zodiac; ik weeg me sowieso maar max. 1 x per week (vaak om de 2 of 3 weken), en ik weeg me echt nooit na een AYCE-dag. Na een paar dagen gezond eten en flink veel water drinken sta je zo weer op gewicht.

Mmm wat een heerlijk dagje Many. Smelten die cacaonibs in je havermout?
En dat restaurant klinkt gaaf!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:08

Espoir: zo vreselijk klinkt het allemaal niet en ayce zou ik het zeker niet noemen :)

Vandaag komt papa weer langs (die is helemaal into z'n mini-kleinkind :') ) en ik weet niet waar hij en m'n broertje trek in hebben. Het kan zijn dat ik iets moet koken wat ze missen, omdat ze zelf nooit koken, of dat we uit eten gaan/iets gaan afhalen.

Planning:

O: havermout&haverzemelen, scheutje halfvolle melk, water, whey, cacao, honing en een banaan
B: 1u KT, moet nog even kijken wat
L: 4 vb, 1 Valless schijf, schouderham, heksenkaas, 48+ kaas, marmite, komkommer en tomaat
T: bakje biogarde met een sinaasappel en een appel
A: ?
T: ?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 11:16

Bhris, de nibs smelten een klein beetje. Alleen het buitenste laagje eigenlijk, het binnenste blijft gewoon hard. Ik vind ze heerlijk!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:17

Mmm, misschien moet ik ook maar eens cacao nibs bestellen, lijkt mij gezonder dan afentoe pure chocola eten :)
Waar kan ik die nibs het beste bestellen?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 11:18

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:22

Ik zie dat vaker voorbij komen, 'vandaag heb ik een AYCE-dag gehad'. En dan denk ik: nou dat zou voor mij een gewone iets minder gezonde dag wellicht zijn.. iedereen eet wel eens een portie avondeten extra of daarna wat chips. Waarom/Wanneer is dat/iets voor jullie een AYCE? En waarom 'plannen' sommige mensen dat in?

Nog even mn lijst van gister compleet:

O: (06.30) havermout met halve appel, lijnzaad, chia zaad, zemelen, amandelmelk
T: 130 gr soja yoghurt, halve appel, zemelen + 1 speltboterham met 30+ kaas
L: (11.30 al) 1 speltboterham met 30+ kaas + grote kom stampot van gister (bloemkool, rucola, zongedroogde tomaatjes)
T:(16.00) 1 speltboterham met kaas, komkommer, sla, zongedroogde tomaatjes + 2 speculaasjes + groentekoekje
T2:(18.00) paar chipjes en nootjes
A: (19.30) Uit eten in n pannenkoekenrestaurant :9 jamjamjam ben dol op pannenkoeken :Y) paar stokbroodjes met kruidenboter + halve hartige pannenkoek met groentes, kaas en iets van soja saus denk ik + halve zoete pannenkoek met geitenkaas, bramensaus en walnoten
T1: zelfgemaakt 'appeltaartje' van een halve appel met wat deeg en bruine suiker erop uit de oven + bolletje straciatella ijs
T2: paar toastjes met brie en kruidenkaas

D: water, thee, ice tea, vruchtensap
B: 30 km fietsen, 7 uur in de winkel werken

Voor vandaag nog niet echt een planning, lekkere luie zondag in elk geval :Y) Er staat nu voor het ontbijt een havermout mug-cake in de oven, ben zeer benieuwd!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:48

Gisteren:

O: mugcake van banaan, ei, rauwe cacao, chiazaad, havervlokken, kokosolie, kokosrasp, goji's. Op een bord met twee flinke el griekse yoghurt erbij. Wat een verrukkelijk ontbijtje!
L: Grote beker groene smoothie die over was van de dag ervoor. Drie rijstwafels met pindakaas en honing. Stukje pure chocola.
T: Bij vrienden thuis: paar toastjes met paté, paar met brie
A: Nog steeds bij vrienden: vooraf kreeftensoep. Hoofdgerecht eendenborst, courgette, aardappel/pastinaakpuree en een saus van vijgen.
T: paar stukjes geitenkaas van kaasplankje

B: paarden verzorgen + paardrijden
D: veel water, 1 x winterthee, 2 x coolbest jus d'orange, 2 x rode wijn

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:53

Ik plan geen ayce dag in hoor. Het ging bij mij gisteren wat mis en ik noemde het in mijn geval een ayce dag omdat ik 's avonds nog het een en ander had gegeten. Overdag viel het wel mee. Voor mij voelde het als zo'n dag en ik me voorstellen dat dat voor anderen niet zo is. Weet niet of jouw post ook op mij gericht was Eline, maar wilde toch reageren.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:55

O dat lijkt inderdaad erg lekker door de havermout Many!

Ik heb ze ook van bij Body & Fit; je krijgt ook best een grote pot voor die prijs.

Veel plezier vandaag Phor!

Lis: dat bedoelde ik inderdaad, ik heb er ook geen echte boost van, maar krijg wel meer energie. Blij dat het dus niet tussen mijn oren zit :P

Eline: Een AYCE-dag kan je invoeren om je verbranding op te krikken. Als ik een week erg netjes gegeten heb, zonder smokkelen, iets minder dan ik verbruik, dan las ik zo'n dag in. Dan mag ik van mezelf gewoon alles op eten waar ik zin in heb, of dat nu gezond is of slecht of kcal-rijk.
Gisteren en eergisteren vielen daar voor mij niet echt onder; op mijn verjaardag had ik geen zin om te tellen en bij te houden, maar heb ik toch minder gegeten dan anders in kcal (volgens mij), en gisteren kwam clean eten gewoon niet goed uit.

Vandaag rustdag, dus ook even wat minder eten:

O: 50 g havermout, 250 ml soja ongezoet, amandelschaafsel, halve tl honing; glas soja ongezoet, thee
B: Paarden verzorgen, auto inladen om op kamers te gaan
L: 105 g volkorenbrood met el pesto, 100 g cottage cheese, 3 cherrytomaatjes, gegrilde courgette en gegrilde aubergine
T: 2 bananen
A: 150 g aardappelgratin, 150 g gestoofde worteltjes, 140 g witlof, Quornfilet
B: Paarden verzorgen
T: 150 g kwark, 50 g cottage cheese, 1 sinaasappel, 125 g ananas

1850 kcal (= wat ik zal verbranden), 100 g eiwit.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:59

Nou, gister was een fout dagje hoor. Streeeeess! Nee hoor, onzin, het was heerlijk!
Vrijdagavond paar wijntjes gehad op de hengstenkeuring, daarom nu lekker zwaar door vocht vasthouden. Wil graag naar de sportschool maar t weer is nu toch wel heel erg bar en boos!
gister:
o: havermout met sojamelk aardbei, (diepvries)aardbeien, gojibessen, appel. Was laat ontbijt.
t: klein handje noten/rozijnen.
l: kwam er niet echt van. In de stad een koffie met hazelnootsiroop en slagroom gehad, waarvan ik de helft van de slagroom heb weggegeven, half appelgebakje en 2 koekjes. Daarna muntthee met honing.
a: Nacho's van een wrap (in kleine stukjes in de oven met zeezout en peper) met nachosaus, griekse yoghurt en guacamole. Klein beetje geraspte kaas. glas droge witte wijn.
Daarna coquilles met vanillesaus en krokante hazelnoot, risotto van quinoa, sugarsnaps.
t: 2 rijstwafels met boter en vlokken <3 <3

Planning vandaag:
o: bruin afbakbroodje met 3 roereitjes, beetje melk, verse basilicum en bruschettakruiden
t: appel
l: 2 minihamburgertjes met sperziebonen (over van afgelopen week)
t: ?? Misschien zo pompoensoep maken en vast een kommetje proeven:)
a: visje met bloemkool en kerriesaus
Laatst bijgewerkt door danoesje op 09-02-14 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:18

Gisteren
O: grutten met veel chia, ik schoot uit maar er zat al water in m'n pan...
L: gemengde sla met paprika, komkommer, tomaat en feta, koolraapfrietjes uit de oven en kalkoenfilet. Griekse yoghurt.
T: Gojibessen, moerbeien, appel
A: eiwitshake
T: 2 mandarijnen, Galia, plak kaas, paar stukjes fudge en wat extra pure chocolade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:32

Anoniem schreef:
O: havermout met peer en water
L: omelet van 2 eieren met gruyere en spinazie, 2 roggecrackers met pindakaas
T: 3 roggecrackers met kaas, 2 wortels
A: stamppot (aardappels, spruitjes, slagroom), klein stukje biefstuk, 10 mokkaboontjes (puur)

B: uur spinning

+ bakje pompoenpitten.

Ik plan eigen nooit AYCE's in. Eet gewoon zo nu en dan iets ongezonder (witbrood met roomboter, ijs) dan normaal.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:02

Nee, daar heb ik ook niks mee.
Ik neem liever elke dag wat lekkers, iets kleins, dan dat ik me 1 dag vol vreet met van alles.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:07

Hier ook :j.

O/T/L: 40g havermout met sojamelk, lijnzaad, honing & cacao; 150ml volle yoghurt met een kiwi; 1vk cracker met filet americain
T: Laatste brownie van kikkererwten/dadels/ei/cacao/honing
Planning:
T: Ontbijtkoek, paar pruimen, roosvicé laxo (jup...)
A: Volkoren penne met pompoensaus en parmezaanse kaas en daarbij wat rauwkost
T: Appel

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:19

O: havermout met yoghurt, chia, kaneel en appel
T: banaan
L: 4 sneetjes speltbrood, waar twee een tosti zijn geworden met kaas, pesto en tomaat. En twee met laagje pindakaas belegd.
T: 2 kiwis en een peer
A: hutspot met extra veel wortels en gehaktbal

B: 14 km fietsen, een paard rijden. 20 min wandelen

Blij met mijn lijstje tot nu toe. Lekker veel fruit.
Was een beetje uitgeschoten met ontbijt dus was een beetje veel.
Maar was na het fietsen en rijden (tussen T en L) al helemaal aan het trillen.
Merk toch nog dat ik niet helemaal fit ben. Slik nu ook extra pillen voor de weerstand erbij.

Ik plan wel zulke vreetdagjes in omdat ik als ik ergens aan begin door blijf eten.
En zo dus elke dag een vreetdag wordt. Vandaar een keer per week zodat het weer uit mijn systeem is. ;)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:26

Hoi meiden, ik heb een vraag aan jullie:

Wie gebruikt er Valtaf.nl ?

Onder het tabblad consumpties bij het dieetdagboek staat onderaan een voedingswaarde tabel waarin het totaal aantal KCAL, KH, Vet, etc. wordt weer gegeven en een tabel met totaal aantal calorieën.

Als ik consumpties invul blijft alles op nul staan -O- Wat doe ik verkeerd?

EDIT: het is al gelukt! :+