[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:57

pien_2010 schreef:
Lekker recept Poes. Waar zou ik de kokosmelk door kunnen vervangen?

Hangt er vanaf waarom je de kokosmelk wil vervangen. De kokos geeft wel een specifieke smaak aan het recept. Je kan ook kijken naar een andere plantaardige melk of room (soja, haver, amandel, rijst).

gaucho schreef:
Ik vervang kokosmelk vaak door yoghurt.
Zou dat ook de andere kant op werken? Ga ik even over nadenken. Of sojayogurt of kokosyoghurt.

Ik heb laatst creme fraiche vervangen door haverroom. Dat ging qua smaak goed, maar bleef wel veel dunner. Volgende keer maar eens kijken of ik haver fraiche kan vinden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:19

Haver fraiche hebben ze sowieso bij de ah.

Kim_97

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:44

Kip Tjap Tjoy

Afbeelding

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:25

Afbeelding
Mie met kip en garnaaltjes

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:30

Mexicaanse plaatpizza, was heel lekker <3

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:41

Ziet er allemaal heerlijk uit :j

Hier couscous met spinazie en kipgehakt balletjes.

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:50

Miesemuisje schreef:
Mexicaanse plaatpizza, was heel lekker <3

[ [url=m/x0I0HA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooooh dit is iets voor mijn vriend. En mij :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:07

Hartige taart prei kip cheddar

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:08

Heerlijke recepten.

Kokosmelk zou niet passen in een cholesterol arm dieet. VAndaar dat ik het gaat vervangen in amandel melk dat juist cholesterol verlagend is.

Hier vandaag zo onwijs lekker, simpel en goedkoop gegeten :9

Fietjes uit de oven, verse sardientjes gebakken in olie met daarbij knoflook, basilicum, coriander, 1/2 pepertje, karpertjes en wat citroen uitgeperst, en veldsla met vinaigre van pastis met peper en zout. Het was super lekker en het hele huis ruikt een beetje Spaans nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:47

Pien, ik ben even benieuwd; is het alleen kokosmelk wat niet passend is bij cholestrol problemen of ook gewone kokos? Zoals schaafsel. Mijn vader zit ook met dit probleem dus ik vervang sommige soorten meel met amandelmeel of kokos voor wat smaak vanwege minder suiker en vet bij sommige baksels.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:02

Ziet er heerlijk uit Pien!

Ik spek de horeca een beetje teveel, allemaal zulke lekkere dingen telkens O:)
Moest even de ribs met guinnessappelstroopmarinade testen. Hij is goedgekeurd :9
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:03

Ine23 schreef:
En welke vega kiiiip? Ben heus niet ongeduldig hoor voor een antwoord _O- O:]

Denk dat alle vega kip wel werkt :j Wij hadden nu quorn filets in stukjes gedaan omdat de vega kip op was. Tofu moet ook kunnen. Of paneer (kaas).
Laatst bijgewerkt door poes op 11-03-21 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:07

DieL_Zor schreef:
Ziet er heerlijk uit Pien!

Ik spek de horeca een beetje teveel, allemaal zulke lekkere dingen telkens O:)
Moest even de ribs met guinnessappelstroopmarinade testen. Hij is goedgekeurd :9
[ [url=m/vJPIbc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh, dat klinkt heerlijk :D :D

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:08

Rytir schreef:
Pien, ik ben even benieuwd; is het alleen kokosmelk wat niet passend is bij cholestrol problemen of ook gewone kokos? Zoals schaafsel. Mijn vader zit ook met dit probleem dus ik vervang sommige soorten meel met amandelmeel of kokos voor wat smaak vanwege minder suiker en vet bij sommige baksels.

UItleg over kokos :
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... osvet.aspx

Amandelmeel, amandelen is cholesterol verlagend. Ik gebruik ook veel amandelmelk.
Het probleem is met de cholesterol, is de oorzaak. Is het verhoogd cholesterol het gevolg van een goede toffe leefstijl→ dan is de oplossing simpel. Leefstijl (weinig verzadigde vetten eten), veel bewegen, en dan wordt het meestal al aardig verlaagd.
Is het verhoogd cholesterol een gevolg van "erfelijkheid" zoals bij ons in de familie, dan wordt het al een moeilijker iets om het verlaagd te krijgen. Dus ik combineer leefstijl, met dieet (weinig verzadigde vetten met eten), en natuurlijke medicatie. Daardoor kan ik het houden op net boven de norm (hier in Frankrijk zit ik dan rond de 6,5) en voor mijn familie is dat goed.

Lekker Diel_Zor

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:14

Oeh, de mexicaanse plaatpizza. Daar kan ik wel wat mee ...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:14

poes schreef:
Ine23 schreef:
En welke vega kiiiip? Ben heus niet ongeduldig hoor voor een antwoord _O- O:]

Denk dat alle vega kip wel werkt :j Wij hadden nu quote filets in stukjes gedaan omdat de vega kip op was. Tofu moet ook kunnen. Of paneer (kaas).

Oja paneer <3
Alleen heeft onze appie dat niet meer. Wordt waarschijnlijk kipstuckjes van de vegetarische slager denk ik dan.

Wij hadden pasta uit 1 van mijn kookboeken, maar zoals altijd met eigen interpretatie. Er zitten qua smaakmakers saffraan, suiker, anijszaad, verse basilicum en pecorino in. En little Willies van de vegetarische slager.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:24

Ziet er ook erg lekker uit. Ik ben zo geïnspireerd om te koken momenteel! Heb weer veel te veel gerechten dan er maaltijden zijn haha.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:30

poes schreef:
Ziet er ook erg lekker uit. Ik ben zo geïnspireerd om te koken momenteel! Heb weer veel te veel gerechten dan er maaltijden zijn haha.

Herkenbaar, haha. Vooral omdat wij vaak 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten vanwege het feit dat ik altijd grote porties maak. Idee was eigenlijk om dan de helft in de vriezer te gooien maar 90% van de tijd komt het erop neer dat de tweede helft de volgende dag opgaat :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:32

Maflinger_S schreef:
Oeh, de mexicaanse plaatpizza. Daar kan ik wel wat mee ...

Was echt heerlijk! Was zo’n vers pakket via Picnic besteld, maar ook wel simpel zelf te maken, pizzadeeg, pizzasaus, rode ui, rode paprika en tomaat en mais, en dan nog kaas erover. En ik had nog wat courgette toegevoegd omdat die op moest. En ik wou er vega gehakt opdoen maar vergeten, maar was ook vol genoeg. Mijn vriend had zonder kaas en vond hem ook lekker!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:37

JudithO schreef:
poes schreef:

Herkenbaar, haha. Vooral omdat wij vaak 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten vanwege het feit dat ik altijd grote porties maak. Idee was eigenlijk om dan de helft in de vriezer te gooien maar 90% van de tijd komt het erop neer dat de tweede helft de volgende dag opgaat :')

Is ook veel praktischer. Ik woon alleen en kook standaard twee porties, en er gaat hier zelden een portie de vriezer in. Wil dat nog wel eens doen bij stoofgerechten of als ik Chinees gehaald heb ofzo, maar bij andere dingen blijft het anders alleen maar in de vriezer liggen :')

Hier komt Appie morgen de boodschappen brengen en ik heb nu al wat in m'n hoofd voor m'n lijstje voor volgende week vrijdag :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:40

Hier ook meestal 2 porties, of ik gebruik een deel voor andere maaltijden. Menu voor komende week is ook al rond, en al veel ideeën voor de week er na :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:44

Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:45

Deel voor andere maaltijden deed ik ook, maar dat vond ik teveel gedoe om dan iets te zoeken wat ik met de leftovers kon doen. Nu gebruik ik soms ook wel één ding voor meerdere gerechten, ui bijvoorbeeld, maar dan gebruik ik bijvoorbeeld een beetje in een lunchgerecht en de rest in twee porties avondeten. En moet zeggen dat het ook best lekker is om niet iedere dag te hoeven koken :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:47

Bedankt Pien! Kokosolie en vet was al een no go vanwege de kokosplantages (heel veel kokos nodig voor het eindresultaat). Ik gebruik wel het 'vlees' Voor extra textuur en smaak. Volgens mij hoeft dat dus niet per se in de weg te staan omdat het niet geconcentreerd is en met mate. Mijn vader is nogal een zoetekauw en het blijft lastig om mijn recepten aan te passen zodat het enigszins gezond voor hem is en dat hij er niet een hapje van neemt omdat het beleefd is maar eigenlijk niet heel lekker :')
Laatst bijgewerkt door Rytir op 11-03-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:52

Afbeelding

Nachoschotel en kipsalon van Project Gezond. Afbeelding