Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:09

Deze dag was vreselijk uit balans.
Ik was vergeten mijn tweede portie fruit te eten bij mijn ontbijt en om fruit mee naar school te nemen.
Tja daar zit je dan, tot 16h op school met maar 550kcal op en twee intensieve fietstochten -O-
Eenmaal thuis had ik enorme honger, dus ik dacht dat compenseer ik wel eventjes met wat kokosnoot, maar was vergeten dat mijn avondeten een gerookte makreel was '-'
Was nogal veel vet dus allemaal _O-

Laatste tussendoortje is mijn vervanging voor de chips ^^.

Mijn dag dus;

O: Omelet van 2 eieren, rode paprika, champignon, bosui, kaas 20+, vier plakjes gerookte kipfilet ; halve peer
L: Havermout met halve peer en lijnzaad, gekookt in sojamelk.
T: Twee mandarijnen
T: Kokosnootvlees (68g)
A: Gerookte Makreel (200g)
T: 35g Weight Watchers Cheese Puffs

Totaal 1706 kcal.

Eiwit 80g/19%
Khd 102g/24%
Vet 102g/54%

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:26

O: havermout met appel en water
T: grote kom linzensoep
L: avocado verdeeld over 3 vk crackers
T: 3 vk crackers met pindakaas en stukje olijvenbrood, appel
A: 6 roggecrackers (3x met kaas), 12 verse dadels :9

B: fietsen, lopen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:34

Trouwens, wilde wat balansen met mijn avond eten zodat ik vanavond zonder probleem wat lekkers kan eten en mijn kcal. een beetje in toom houden. Had nou 60 gr. carpaccio met wat dressing en oude kaas en een flinke bak met courgette, gele en rode paprika, tomaat, augurk en komkommer.
Was ik eens op valtaf aan het kijken en daar stond de volgende link: http://www.valtaf.nl/artikel/4482/luxeb ... veel-kcal/
En daar staat: Carpacccio met pesto, pijnboompitten en Parmezaanse kaas: 495 kcal . En duidelijk dat het zónder broodje is. Terwijl als ik hem op valtaf.nl invul carpaccio verpakt met dressing, kaas en Parmezaanse kaas dat ik op 90 kcal. kom.
Is die pesto nou zo ontzettend slecht of zit het toch hoger in kcal?

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:35

pesto is ontzettend kcalrijk. Ik denk dat ze standaard uitgaan van een nogal gevulde carpaccio, maar je kan het natuurlijk zo mager maken als je wil :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:38

O; Havermout met sojamelk, kaneel, paar walnootjes, frambozen en blauwe bessen
T; Handje abrikozen, handje paranoten, handje dadels
L; (15:00) Twee crackers met hummus, 2 plakjes kipfilet, 1 plak gegrilde spekrollade, 1 tomaat en alfalfa
A; Twee bruine bolletjes, laagje biologisch olivonaise, spinazie, tomaat, augurk, hamburger en gebakken ui in kokosvet
T; Reepje biochoco
(Gezien ik thuis zit en het weekend is ik weet dat ik anders niet van de zooi af kan blijven)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:49

Chantal denk inderdaad dat ze uitgaan van een carpaccio die rijk belegd is. Wanneer je hem zelf gemaakt hebt zou ik gewoon uitgaan van de 60 gram carpaccio en schatten hoeveel gram kaas en dressing je erop gedaan hebt en dat aanhouden :)

Hier vandaag een AYCE- dagje met niet zo'n hele gezonde dingen, was ongewild wat afgevallen plus heb een beetje te veel trek in ongezonde dingen die ik momenteel daardoor moeilijker kan beheersen :P Wat overigens complete onzin is want eigenlijk zou het beter zijn om gewoon meer gezonde dingen te eten O:) Dus geen inspirerend lijstje maar post het toch maar :)

O: 90 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
L: 3 sneetjes speltbrood(102 gram) 2 daarvan als hartige tosti met 15 gram kaas, halve tomaat, 26 gram ui en 1 met 10 gram pure chocopasta, rest van tomaat, & 100 gram magere kwark met 1 kiwi
T: 1 mars (202 kcal) & megastuk brownie (geloof wel dat die de 400 kcal gehaald zou hebben)
A: groenteburger (137 kcal), 48 gram couscous, 67 gram ui, 86 gram courgette, 55 gram paprika, 63 gram champignons, 201 gram tomaat, Italiaanse kruiden, pan ingesmeerd met olie
T: 100 gram magere kwark met 1 kiwi & 1 vk beschuit
T: Ik zit nu aan de drop tot nu toe 4 op en daar komt vast vanavond nog wel iets bij ;)
B: 15 min fietsen, middag stal, NMTZ en daarna zelf nog circuitje van ongeveer 20 min, vanavond dansen tijdens uitgaan :D
D: 2xkoffie (1x met scheutje ongezoete sojamelk), groene thee, water & vanavond bier (max 4,5)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:02

O: groene smoothie (boerenkool, cherrytomaatjes, peer, kiwi, banaan, chiazaad, lijnzaad, havervlokken, macapoeder, curcuma, water)
T: -
L: 1 snee zuurdesem met tonijnsalade, avocado, tomaat en komkommer. 1 snee zuurdesem met houmous en puntpaprika. 1 rijstwafel met roomboter en jonge kaas
T: handje gemengde noten
A: wokgerecht: oosterse kool, tauge, varkenshaasreepjes, basilicum, gember, knoflook, pinda's, rozijnen, sojasaus
T: mini mugcakeje van ei, halve banaan, kokosrasp, rauwe cacao en kokosolie

D: 1,5 liter water, paar koppe groene thee, verse jus bij de lunch, vanavond rood wijntje
B: drie kwartier gewandeld

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:10

O:magere yoghurt met kokos, chiazaad, goijbessen, hennepzaad, zonnepitten en verse stukjes ananas.
L:2 speltboterhammen met een gekookt eitje en peper
T:pompoenbroodje met pure hagelslag
A:zelfgemaakte kippensoep, met veel groente en fijne reepjes kipfilet, klein beetje tijm, koriander en peper
T:handje druiven

D:groene thee en water
B:hardlopen met de hond, paardgereden

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 22:51

Dani, je avondeten klinkt heerlijk!

Many schreef:
Lijstje/planning:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel; gekookt ei
L: speltbrood uit de pan (deels met hummus, deels pesto/kaas/komkommer), 28gr whey vanille met rijstmelk/water (proefzakje van B&F, brrr wat een mierzoet spul!)
T: boekweitcracker met pindakaas en banaan
A: chili van zwarte bonen en kidneybonen, paprika, wortel en tomaat, 1 pannenkoek (zonder beleg oid)
T: misschien 2 mandarijnen

B: halfuur core-training (Fitnessblender video's), middagje stal (uitmesten, met paard werken, etc.)

Wilde toch even een pannenkoek proeven van de stapel die ik voor de rest van de familie had gebakken :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:50

O: Grutten met cacao, kokos en roomboter
T: Stuk komkommer
L: courgette/auberginesoep ( http://www.francescakookt.nl/soep-van-restjes-groenten/ ) en de andere helft van m'n courgettesalade van gisteren met wat gerookte kipfilet
T: Zelfgemaakte warme choco met slagroom, halve gecarameliseerde peer met kaneel, galia, handje goji en moerbei
A: spruitjesroerbakschotel en een stukje rundvlees. Griekse yoghurt
T: stukje extra pure chcolade en een borrel met wat Tyrrells chips
D: Groene thee en water

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:36

NeverGiveUp schreef:
O; Havermout met sojamelk, kaneel, paar walnootjes, frambozen en blauwe bessen
T; Handje abrikozen, handje paranoten, handje dadels
L; (15:00) Twee crackers met hummus, 2 plakjes kipfilet, 1 plak gegrilde spekrollade, 1 tomaat en alfalfa
A; Twee bruine bolletjes, laagje biologisch olivonaise, spinazie, tomaat, augurk, hamburger en gebakken ui in kokosvet
T; Reepje pure biochoco met 'acaï en blueberry' (Gezien ik thuis zit en het weekend is ik weet dat ik anders niet van de zooi af kan blijven)
Bakje met blauwe bessen en kop groene thee

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:15

xEmily schreef:
O: Omelet van 2 eieren, rode paprika, champignon, bosui, kaas 20+, vier plakjes gerookte kipfilet ; halve peer
L: Havermout met halve peer en lijnzaad, gekookt in sojamelk.
T: Twee mandarijnen
T: Kokosnootvlees (68g)
A: Gerookte Makreel (200g)
T: 35g Weight Watchers Cheese Puffs
T: 2x Pindakoek
T: Halve bak (=ong. 250g) ongezouten pinda's

Mams kwam terug van werk om half 12 en nam koekjes en pinda's erbij ... kon geen nee zeggen (:

Lijstje voor morgen post ik ook maar gelijk:

O: een kom soep, een boterham met chocopasta (indien chocopasta er niet is, een met halvarine en hagelslag)
L: Waarschijnlijk een broodje gezond of een kom soep met groenten.
A: Bij een vriendin zelf Pizza maken
T: Bij vriendin op verjaardagsfeestje, dus dat wordt heel veel snoepen :Y)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 08:02

Planning voor vandaag:

O: havermout met halve appel, lijnzaad, chia zaad, zemelen, amandelmelk
T: 130 gr soja yoghurt, halve appel, zemelen + 1 speltboterham met 30+ kaas
L: 1 speltboterham met 30+ kaas + grote kom stampot van gister (bloemkool, rucola, zongedroogde tomaatjes)
T: weet ik nog niet
A: Uit eten in n pannenkoekenrestaurant :9 jamjamjam ben dol op pannenkoeken :Y)
T: weet ik nog niet, misschien gaan we nog borrelen na het eten

D: water, thee, iets fris in het restaurant/borrel
B: 30 km fietsen, 7 uur in de winkel werken

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:18

Gisteravond echt helemaal los gegaan met mijn ayce dagje.
iets met mini snickers, zak chips, stroopwafel en beschuitjes.
Nouja is dat ook weer uit mijn systeem.

Vandaag weer netjes met veel fruit.

O: havermout met yoghurt, chia, kaneel en een appel
T: twee kiwi's
L: 3/4 zuurdesem bh met kaas, pesto tomaat en appelstroop
T: banaan
A: ? Bij ouders

B: ik denk niet dat ik ga rijden dus waarschijnlijk een uurtje me de hond wandelen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:27

Mjam, Leonie :9

Ik zie na 1 trainingssessie alweer de lijnen in m'n buik! Ik ga gewoon lekker rustig op deze voet verder. Het doel is fit te blijven tijdens m'n zwangerschap, niet mega dun of droog worden natuurlijk.
Vandaag begin ik de dag met kopjes thee ipv meteen met ontbijt, omdat ik me nog heel erg vol voel van gisteren. Het is aan de buitenkant niet te zien, maar het voelt alsof ik een appartementencomplex verteren moet.

Planning:

O: roeryoghurt, 1 banaan, 1 appel, beetje havermout&haverzemelen, beetje walnootolie, stevia, kaneel
B: fietsen naar en van markt, met zware tas op rug
L: 2 gebakken eieren met ham en kaas, 2vb, halve avocado, bosuitje, 2 mandarijnen
T: roeryoghurt, appel, mandarijn, kaneel, stevia
A: linzensalade met tomaat, komkommer, sla, feta, bosui, olijfolie en citroensap
T: wat pure chocola
B: hele huis lekker schoonmaken

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:41

Hier ook enorm vol. Op zich kon het snoepen gister avond prima omdat ik lekker wat gecompenseerd had met avond eten. Maar toen ik na het stappen thuis kwam had ik nog zo'n snaaidrang gewoon puur om te eten:o (Iets met restjes chips, 3 kleine pakjes melba toast en een cracker met zuivelspread, pindakaas/hagelslag). Uiteindelijk nu een appeltje op. Verder ook een rustige dag dus kijk gewoon waar ik zin in heb, hou het maar lekker mager en kcal arm vandaag.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:55

Plien91 schreef:
O: volle yoghurt met havermout, chia, gedroogd fruit, lijnzaad en kokosrasp
T: banaan, plak zelfgebakken appel-rozijn speltbrood
L: bruine bonen met Kikkererwten, tomatenblokjes, ui, kruiden en paar aardappelpartjes
T: nog een plak speltbrood, zelfgebakken brownie obv Kikkererwten/dadels/honing/cacao/ei
A: zilvervliesrijst met kerrie, gewokte spitskool en een gebakken ei
T: Holy soda en chips
paar koekjes, 2 rosé, 4 toastjes komkommersalade

Vandaag:
O: 3 sneden appel-rozijn speltbrood met roomboter
T: handje dadels, halve peer
L: havermoutpannenkoek (30g hvm, ei, banaan, scheutje sojamelk) met appelstroop. Daarna nog rammelhonger >;) dus ik nam nog een half schaaltje volle yoghurt met lijnzaad, chia, kokosrasp, abrikoos en pure chocola
T: appeltje
A: ?
T: 1 wijntje in de kroeg en verder rivella of spa rood.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:29

Gisteravond is m'n lijstje er niet netter op geworden, de planning om een voller dagje te hebben is gelukt laten we maar zeggen :')

O: 50 gr havermout, 10 gr rozijnen, 8 gr ontbijtmix, 4 gr chia, 1 appel
L: salade van broccoli en sperzieboontjes (overgebleven van gister, gok zo'n 120-150 gr bij elkaar), 60 gr rode biet, 65 gr kidneybeans, 100 gr komkommer, 17 gr feta, 5 gr oude kaas, 15 gr cashewnoten, 1 tl mosterd, klein beetje agavesiroop, scheutje balsamico azijn (gebaseerd op het recept van kameleon dus, en hij was echt heerlijk :9 ) + nog los 2 gebakken eitjes met wat cottage cheese
T: 140 gr magere kwark met 10 gr pure hagelslag knoppers wafel
A: gewoon normale tarwepannenkoeken, heb er 5 gehad maar wel uit een minipan, 2 belegd met kaas en stroop, 1 naturel, 2 agavesiroop en kaneel
T: met z'n 3en een grote zak m&m's gegeten bij de bios

D: 2x koffie met geklopte melk, water, thee, 1 cappuccino bij de bios, 2 glazen ongezoete amandelmelk
B: stalwerkzaamheden, verder een dagje leren

Na een week behalve mountainbiken en paardrijden haast niks aan sport te hebben gedaan ga ik vandaag in ieder geval wel weer beginnen met blogilates, voel me laatste dagen wel lekker dun maar niet zo strak meer als toen ik dat een week lang iedere dag deed.

Planning vandaag
D: 2x koffie met opgeklopte melk
B: 35 min blogilates full body workout, kom er nu achter dat ik dat gevoel van na een 'workout' (zoveel stelt het niet eens voor) toch heb gemist :D
O/L (om 13.15): 43 gr havermout met 1 appel, 4 gr chia, 10 gr ontbijtmix, 8 gr rozijnen

Plien die appel-rozijn speltbrood klinkt heerlijk!
Snaaidrang na het stappen is af en toe heerlijk fout Chantal ;)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:21

Emily: Wat een mooi lijstje had je eergisteren :)
En een keer wat meer vet kan echt geen kwaad hoor. Als ik bij mezelf merk dat ik plots trek krijg in meer vette voeding, dan weet ik dat ik weer te laag in vetten zit in mijn lijstjes, en dan is het tijd om even op te hogen.

Phor, ik wou vragen hoe het sporten gaat, maar zo te horen gaat het heel goed :):)

Super Fleurtje dat je een kilo kwijt bent! Veel Blogilates plezier!

Gisteren heb ik én te weinig én slecht gegeten (verjaardag) met wat wijntjes en weinig slaap er bij, vandaag wordt het nog niet netjes. Ik ben na de balletles met mijn zusje naar de Starbucks gegaan en samen gebakjes eten was heel gezellig, en deze namiddag willen mijn schoonouders ook nog een stuk taart eten. Ik heb er niet zo'n trek in maar weigeren is dan weer een beetje onbeleefd, dus ach :)

O: 50 g havermout, 350 ml rijstmelk, 10 gojibessen, amandelschaafsel
B: 2 uur balletles, 20 min. wandelen
L: Chocolate brownie bij de Starbucks en een latte (wow wat een zoete gebakjes, ik vond het echt op het randje van niet zo lekker door al die suiker) en een klein glas vers sap van ananas, sinaasappel, gember
B: Middagdutje :+
T: Kop thee en een punt crème au beurre taart
A: 150 g aardappelen, sojafilet, gestoofde worteltjes en witlof (veel)
B: Paarden verzorgen
T:?

Zo even de kcal uittellen, en kijken of ik nog wat er bij moet nemen :)

Voor de dames die cacaonibs gebruiken: kan het zijn dat je geen onmiddellijke boost krijgt, maar dat je er gewoon langer wakker van blijft? Zowel mijn mams als ik hadden gisteren geen energiepiek, maar konden beiden met gemak een hele dag actief zijn en 's avonds heel laat opblijven.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:49

Mmm die koffie van de starbucks is wel heeel lekker, brhi :D

O: 60 gr havermout, 5 gr chia, 3 gr kaneel
T: 145 gr peer, 1 dadel
L: 84 gr speltbrood, gebakken ei (1 heel ei, 1 eiwit), 1 gekookt ei
T: 200 gr appel, rijstwafel, 15 gr pindakaas,
T2: 100 ml yoghurt, 10 gr whey, blokje 76% chocola, chocolademelk (3 gr cacao, 170 ml sojamelk)
A: Nog geen idee

Ben nu de kokos crumble aan het maken van Fitbeauty http://fitbeauty.nl/recept-kokos-crumble-suikervrij/

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:47

Gisteren zo'n erge schrans dag gehad dat ik het niet eens durf te posten, zo erg :oo
Vandaag
O: schaaltje magere yoghurt, 4 el ontbijtmix, banaan en kaneel
L: 2 bruine boterhammen met jong belegen kaas, 1 bruine boterham met rosbief en komkommer, 1 kapje bruinbrood met pindakaas + glas optimel
T: appel, pakje lu crackertjes
A: uiteten
T; paar wijntjes

B: 1 paard geschoren, 1 paard gereden, 1 paard gelongeerd en stal werkzaamheden

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:19

Hier gisteravond nog een punt pizza, bakje chips en snachts nog een koekje, paar chocladehazelnoten, cracker met pure chocoladepasta en snee mueslibrood op. O en stuk of 6 druiven :+
Wel maar 1.5 biertje op en voor de rest water en een paar slokjes cola. Dus AYCE-dagje volbracht :Y)

Gisteravond waren er zo te lezen meer mensen lekker aan t eten, lekker toch :D

Starbucks :9 De latte 's vind ik echt te lekker, ze hebben nu ook een suikervrije variant met magere melk van mijn geliefde vanille latte. Kan me alleen niet voorstellen dat die gezond is helaas :')
Wel gezellig samen met je zusje gebakjes eten Bhri! Die boost merk ik niet direct maar meer dat als je cacaonibs 's avonds neemt je echt niet kan slapen, zo'n vreemd gehaast gevoel dus geloof wel dat ze echt werken. Moet ze eigenlijk ook maar weer eens nemen :P

Lekker die kokoscrumble!
En Venthe, niet erg toch? Ik heb zulke dagjes regelmatig en merk er behalve soms misselijkheid niets van terug :+

Vandaag:
O: 90 gram havermout, 8 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 216 gram appel met kaneel
T: 1 mineola, 1 vk cracker met 5 gram pindakaas, 80 gram wortel, 11 gram whey, 3 suikervrije keelpastilles
A: 110 gram pangasius uit de oven met alleen wat kruiden, 180 gram snijbonen, 140 gram zilvervliesrijst
T: 150 gram magere kwark, 220 gram magere yoghurt, 18 gram vk beschuit en 11 gram whey
T: ? Geen idee moet nog wat bij want zit echt belachelijk laag in calorieën (1362) denk groente/fruit/noten oid
D: 1xkoffie, veel water en groene thee
B: 15 min fietsen, middag stal (30 min dressuur), killer abs L3 (springende cardio vervangen door cardio planks dat doet raar genoeg geen zeer namelijk), blogilates filmpje, zelf nog squats, lunges met lichte gewichten en eigen lichaamsgewicht.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:30

__Leonie schreef:
Gisteravond echt helemaal los gegaan met mijn ayce dagje.
iets met mini snickers, zak chips, stroopwafel en beschuitjes.
Nouja is dat ook weer uit mijn systeem.

Vandaag weer netjes met veel fruit.

O: havermout met yoghurt, chia, kaneel en een appel
T: banaan
L: 3 zuurdesem boterhammen waarvan 2 met kaas, pesto tomaat en 1 met pindakaas
T: 2 kiwis peer
A: zuurkoolstamppot met spekjes en een gehaktbal

B: behalve twee uur rijlessen niets gedaan vandaag

Lijstje af weer. Verder van plan om niets meer te eten.
Avond eten kon wat gezonder, maar helaas niets over te zeggen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:33

Rare dag. Nog niet echt honger vanwege snacken van gister. Mijn avondeten net op. Ga straks nog naar de bios, maar probeer van te voren nog de yoghurt met peer te eten zodat ik niet veel ga snacken in de bios :o
Trouwens mijn kookplaat is aangesloten :wave: Eerst rook ik nog gas, nu als het goed is niet meer. Dat betekend dat ik morgen een havermoutpannekoek kan gaan bakken :):)

O: Appel, stukje courgette + 3 rijstwafels met zuivelspread
L: 2 MG brood met 30+ kaas/boter + 2 rijstwafels met kaas/zuivelspread/boter
A: Pilav met 130 gr. gekookte rijst
T: Peer, yoghurt en wat zoute stokjes
B: 20 minuten fietsen