Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:08

Ik weet niet of je Amber Albarda kent, maar die raad zelfs aan om je ochtend te beginnen met eerst een glas water/kop thee en daarna een glas groentesap. Ook in de Voedselzandloper wordt het aangehaald omdat het je darmen meteen op scherp zet. Ik kan me niet voorstellen hoe je het weg zou moeten krijgen op een nuchtere maag en bewaar het voor de middag, maar zo heel raar is het dus niet!

Definitieve lijst:

O: 60 gr havermout (van Quaker :r blegh ga straks gelijk mn eigen bio-havermout weer halen) , 50 gr zomerfruit DV, 10 gr chia zaad, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: zelfgemaakte choco-haverreep
L: pasta pesto gemaakt van: 200 gr courgettereepjes (ipv pasta dus), paar kerstomaatjes, 1 el zelfgemaakte pesto, paar pijnboompitjes als garnering + laatste stukje van mn speltbrood
T: 100 gr appel, 60 gr banaan, 150 gr soja-yoghurt, 15 gr eiwitpoeder, 20 gr muesli
A: vooraf: zelfgemaakte broccolisoep met 100 gr broccoli, groentebouillon, beetje soja-kookroom
daarna: 125 gr zoete aardappel uit de oven met 2 broccoligroentekoekjes en een groene salade, mayo-yoghurt dressing met bieslook en citroen.
T: (heel) klein stukje moccataart van mn zusje
T: 100 gr wortel met klein beetje hummus + groot stuk komkommer + 8 kerstomaatjes + restje yoghurtdressing van het avondeten

D: water, thee, glaasje witte wijn
B: 8 km fietsen, 1-2 uur bij de paarden aan het werk (stallen, paddock, trainen)

uiteindelijke kcal vallen iets hoger uit dan de geplande 1700 maar ik zat ook onder mn te verbranden kcal dus vind het prima zo.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:16

Definitief:

Many schreef:
Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kikkererwten met geroosterde wortel, lente-ui, zonnebloem- en pijnboompitten en peterselie
T: banaan, 15 amandelen
A: gebakken aardappelen met broccoli en een vegaburger gebakken ei (vaders en boodschappen :+ ), beetje mayo/curry
T: misschien zelfgemaakte warme choco

B: 12 km fietsen, (waarschijnlijk) paard longeren

Ik ben ook erg benieuwd naar de KvW van morgen, zag al veelbelovende beelden voorbij komen :=

Nada

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:48

Vandaag:

O: Havermout met soyamelk en banaan
T: Volkoren beschuitje met kaas, kruidenthee
L: Patatje oorlog
T: Zelfgemaakte havermout reep, thee
A: Volkoren spaghetti met heel veel tomaat, courgette, knoflook, heel klein beetje tomatensaus uit een pakje en vega stukjes
T: Kruidenthee en een grote roomboter krakeling.

B: 30 min. paardrijden

Hmm vind het nog erg lastig om mezelf te herpakken. Terwijl ik weet dat ik me zo goed voel als ik het beter vol houd (meer sporten, minder snoepen).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:11

Mooie lijstjes dames :)
Ik heb het gisteren aaedig volgehouden hier en daar wat veranderingen. Mijm vriend had een toetje mee genomen soort tiramisu (echt heerlijk) en daarna samen op de bank een fles prosecco genuttigd met wat cashewnootjes om ons jubileum in te luiden (vandaag zijn we 2 jaar samen). Ook vandaah wordt wat minder, ga uiteten met mijn vriend als verassing en het weekend ga ik weer uiteten. Dus ga er maar gewoon van genieten.

planning vandaag
o: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel + kopje koffie met 1 zakje koffiemelkpoeder
T: cappuccino, 5 gedroogde abrikozen
L: 1 mueslibol met 30+ kaas, sneetje volkorenroggebrood met kipgilet en een paar schijfjes komkommer
t: pakje evergreen crunchy
a: uiteten

en probeet hele dag thee te drinken

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:03

Zag weer nette lijstjes langskomen!

Mijn plannetje:
O: cracotte smeerkaas
T: appel, rijstwafel smeerkaas
L: 2 boterhammen kaas en kipfilet, beschuit met kaas
T: magere yoghurt met een peer erdoor
T: ontbijtkoek
A: pasta pesto met spekjes en spinazie

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:43

Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt Leen :(:)

Mandy ben jij nog ziekjes?

Mooi dat het lijstje zo goed lukt Phor!

Gefeliciteerd Venthe, lekker avondje zeg!

Ik weet dat bijlezen hier niet de bedoeling is, maar heb gisteravond/deze ochtend veel gelezen, maar heb niet meer gereageerd... Sorry!

Lis: Ik ben aan een gewoon baksel vaak minder lang bezig dan aan van die banaan-prak-haver-mix-toestanden, gewoon een keer proberen!

Vanavond gaan vriendlief en ik uit eten, dus wat dat wordt weet ik nog niet :)
Ik ben opgestaan met rammelhonger en was geen seconde gevuld door mijn havermout; mijn buik ziet er vandaag ook weer wat strakker uit dus ik ben happy!
Morgen en overmorgen wordt er echter heel wat gesmokkeld, dus hoelang ik mij zo fit zal voelen, weet ik nog niet :+

O: 80 g haver, 250 ml rijstmelk, water, amandelschaafsel; kop citroenthee met gember en honing
T: Plak zelfgebakken kruidkoek
B: 30 min. NMTZ
B: Paarden verzorgen, boodschappen doen
L: 2 wraps, cottage cheese, pesto, gegrilde courgette, gegrilde aubergine
T: Half meloentje
B: Een uur poetsen, 30 min. wandelen door de stad
A: Uit eten, wellicht met aperitiefje
T: Paar glaasjes prosecco, misschien met wat dadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:56

Lekkere lunch, Bhri! Wat is NMTZ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:00

Thanks, ik vind het ook een erg smakelijke combo. Mijn eiwitten tikken er ook mooi door aan.

No More Trouble Zones is een 50 minuten durende sessie van Jillian, maar met heel weinig gehups. Ik doe dan altijd 4 circuits + warming up en cooling down. Een volledig programma volgen past nu tegen even niet, en ik ben slechts 2 dagen per week met gewichtjes bezig, dus door het op te splitsen blijft het gevarieerd genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:03

Klinkt goed!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:23

Planning voor vandaag:

O: havermout met mango, lijnzaad, chia zaad, tarwezemelen, ongezoete sojamelk + water
T: grote kom zelfgemaakte broccolisoep van gister
L: Kidneybonen, met tomatenblokjes, mais en beetje geraspte kaas
T: zelfgemaakte choco-haverreep
A: zelfgemaakte pizza met mais, paprika, ananas, beetje mozzarella

D: water, thee
B: niet zoveel, alleen even bij de pony's aan de slag (mesten, voeren, trainen)

Ik zit heel erg te twijfelen om de pizzabodem vanavond van bloemkool te maken. Volgens mij hebben meer mensen dat hier wel eens gedaan toch? Hoe bevalt het? Smaakt het heel anders dan gewoon deeg? En is het lastig te maken? Heb al wel een receptje gevonden trouwens.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:33

Als ik pizza eet, dan eet ik ook echt pizza, incl echte bodem. Dat aanpassen van gerechten heb ik een hele tijd terug achter me gelaten. Gezond eten en afentoe eens iets slechts eten kan prima.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:38

Het is een keer leuk om te proberen en best lekker, maar ik vind het niet hetzelfde als een echte pizza. Ik sluit me aan bij Phor.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:45

Ik vond het opzich wel lekker. Wij houden niet ervan om gewone bloemkool te eten dus dacht ik laat ik het eens proberen. Een echte vervanger voor pizza vind ik het niet.. Als ik echt zin heb in pizza maak of haal ik mijn favoriete en geniet ik er gewoon van :)

O: 2 volkoren boterhammen met pindapasta + koffie
T: banaan
L: 3 volkoren boterhammen met 20+kaas ( tosti) met wat ketchup
T: fruit met een whey shake
D: geen idee. uit eten
T: yoghurt met lijnzaad en miss nog noten

B: Insanity
Paardrijden

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:51

Ik zie hier zoveel inspiratievolle lijstjes voorbij komen, fijn voor je eigen motivatie :D

O: Magere kwark, handje muesli, handje gedr abrikozen, kleine appel, kaneel, lijnzaad en wat nootjes.
T: Peer, andere helft nootjes
L: Omelet met groenten (paprika, ui, knoflook, courgette, champignon, halve avocado) met evt speltbrood
T: ?
A: Volkoren pasta met gegrilde groente uit de oven :9
B: 2x 15 min fietsen
D: Groene thee, kruidenthee

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:59

phormicola schreef:
Als ik pizza eet, dan eet ik ook echt pizza, incl echte bodem. Dat aanpassen van gerechten heb ik een hele tijd terug achter me gelaten. Gezond eten en afentoe eens iets slechts eten kan prima.

oh begrijp me niet verkeerd daar is het me zeker niet om te doen hoor! Als je ook eens wist wat ik vervolgens bovenop mn pizza stort aan kaas en andere lekkere dingetjes :')
Nee was gewoon benieuwd hoe de ervaringen waren, leek me leuk om een keer te proberen :j Maar als het echt totaal anders smaakt doe ik het ook liever met gewoon deeg.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:02

Gisteren nog een kwart bak B&J gegeten. Er bleef onverwacht iemand eten. Het was heerlijk! Verder ook nog 2 suikervrije spelt speculaasjes gegeten.

Vandaag
O: magere yoghurt met een halve appel, 2 eetlepels cacao nibs en 3 eetlepels havermout
T: niks, was een ochtend bij de paarden
L: klein bakje havermout, 1 eetlepel cacao nibs (vond ik geen succes in de havermout) en een halve eetlepel rietsuiker + 1 dubbel donker volkoren brood met ??
T: 1 rijstwafel met zuivelspread en 1 honingwafel zonder toegevoegd suiker
A: kip met rijst en groenten

D: kamille thee en green tea lemon. Misschien een bakje cappuccino
B: half uur gefietst en paarden gelongeerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:02

Tja, bloemkool is bloemkool denk ik dan :') Ik heb het in m'n kh-arme periode weleens gemaakt, vond het niet zo lekker. Gehakt bodem was wel erg lekker :))
Ik heb ooit eens bonen-meel gevonden en daar een pizza mee gemaakt, dát was erg goed te doen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:05

Haha tja, nou ik moet zeggen ik had laatst een receptje voor andijviestampot met bloemkool ipv aardappel en daar was ik erg aangenaam door verrast! Dus ik dacht wellicht is dit ook wel een keer een heel leuk alternatief voor pizza. Maar als ik het zo hoor dan wordt het vanavond gewoon een deeg, en als ik een keertje voor mezelf pizza maak dat ik het dan eens uittest :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:07

Ik zou het idd bewaren voor een leuk probeersel! Als je pizza wil eten moet je gewoon pizza eten :+

Nasi maken met bloemkool-rijst is trouwens ook erg goed te doen! Krijg er spontaan best zin in eigenlijk :9

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:15

Phor, bonen of kikkererwten? Laatste ken ik nl wel. OF misschien kun je er wel eentje maken van bijv spelt, kastanjemeel en amandelmeel? Geeft ook een lekkere bite denk ik.
Eet eigenlijk nooit pizza, maar als ik het toch doe ga ik inderdaad voor een hele lekkere! De laatste was op de kerstmarkt in Dusseldorf met carpaccio, die was echt vreselijk lekker! Of een heerlijke vette salami!
Tegenwoordig deel ik er dan een met vriendlief en neem er soep/salade bij, voel ik me ook niet zo opgeblazen.
o: banaan en appel. Was ff niks in huis, te laat thuis voor boodschappen.
t: halve komkommer
l: quinoasalade (vanochtend gemaakt) met kidneybonen, paprika, courgette, geroerbakte tofu, feta, citroensap, munt.
t: vk cracker met....
a: Mijn lunch is erg flink dus ik denk wat groente met een visje.
Gok dat ik nog wel ergens tussendoor een stukje chocola of een koekje pak.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:21

Het was echt bonenmeel, kwam van een Marokkaanse winkel. Het deeg was een beetje chewy en je kon proeven dat het van peulvruchten was gemaakt, maar het was best goed te doen!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:25

Geinig. Lang leve de toko. Koop daar ook amandelmeel, stuk goedkoper vaak.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:32

Ik ben inmiddels 1.5kg aangekomen :+ Gelukkig kan ik heel wat hebben voordat ik echt te dik ben, maar ik ben erg blij als ik weer tijd heb om te sporten. Dan zal het aankomen ook wat minder snel gaan.
Vanmorgen een beetje uitgeschoten met het ontbijt, maar ik zit zo vol nog steeds dat het de rest van de dag vast iets beter zal gaan.
Verder ga ik vandaag lesgeven, maar ik pak even de tram ivm regen vanavond en ook gewoon omdat ik een luie bui heb :+

Vandaag:

O: 2 bakken cruesli met magere melk
T: bakje roeryoghurt met een banaan en wat honing
L: 3 allison boterhammen, schouderham, kipfilet, 20+ smeerkaas, sla, komkommer, heksenkaas
T: 1 banaan, 2 mandarijnen
A: wintersalade van zoete aardappel, doperwtjes, uitgebakken spekjes, bosui en een dressing van mosterd, azijn en honing, op een bedje van sla
T: stukje Bros (misschien), anders weer yoghurt met fruit
B: 3u lesgeven en +/- 30 minuten lopen naar en van tram

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:34

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan
L: Sneetje zelfgebakken vk brood met appelstroop. 3 vk crackers met kaas en komkommer.
T: appel en peer
A: Iets met snijbonen en paprika. Moet nog even bedacht worden.

B: 60 min fietsen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:32

O: 2 volkorenboterhammen met kalkoenfilet
L: Magere yoghurt met een banaan, blauwe bessen en een lepel havermout
T: Een peer
A: Ik denk wraps met gehakt en groente.
T: evt. nog wat yoghurt

B: 30 day shred