Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:38

Ayla schreef:
Hmm ik keek net mijn lijstjes terug van de afgelopen 2 weken ongeveer en ik was een beetje teleurgesteld eigenlijk := had verwacht dat ik het onbewust beter had gedaan. Toch een hele verandering na een jaar terug, toen leefde ik op brood, avondeten, water en fruit. Geen koekjes, toetjes of chips. Ik sport nog steeds niet behalve fietsen, werken, wandelen en af en toe hardlopen en eigenlijk wil ik toch weer gezond gaan eten en niet meer naar onnodige lekkernijen grijpen. Maar volgens m'n moeder moet ik blijven genieten aangezien ik nog jong en totaal niet dik ben. (1.75 59/60kg, BMI van 21 volgens mij)

Dus nu zit ik een beetje met een dilemma.. Wat wil ik? De mogelijkheid om alleen maar gezond te eten heb ik niet en wil ik ook eigenlijk niet, aangezien ik vorig jaar wel erg ver ging met gezond eten. Maar ik wil wel proberen toch wat aan te passen.. Morgen kan ik er zo weer anders over denken, maar voor nu: iemand tips? Ik ben trouwens 16 jaar en woon thuis, wat betekent eten wat de pot schaft en ontbijt/lunch/tussendoor kan ik alleen pakken wat er in huis is en vooral wat makkelijk mee te nemen valt naar school.

Als ik het goed begrijp gaat het ds niet zozeer om afvallen, maar gewoon wat gezonder te eten waardoor je waarschijnlijk lekkerder in je vel zit en wat meer energie hebt?
Ik zou niet zozeer echt dingen drastisch veranderen. Als je zonder echt sport zo'n mooie BMI hebt dan is dat best netjes. Ik ben 1.76 en weeg nu ong. 68 kilo. Als ik 59/60 zou wegen zou ik echt heel slank zijn. Maar je kunt altijd wat gezonde snacks nemen zoals extra groente/fruit/ wat magerder beleg, wat meer water drinken etc. Zondigen op z'n tijd is echt niet erg. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:41

ChantalSmook schreef:
O: melk met havermout
B: 30 minuten fietsen
T: cracker met rookvlees, krakeling, rijstwafel en 2 stukken meloen
L: 2BB met rookvlees en 2 crackers met sandwichspread
T: 1tomaat+stukje komkommer
T: Italiaanse bol met zalm/salade en roomkaas
B: 10 min fietsen+1,25 uur spinnen
A: Salade met wat kaas/croutos/paprika/tomaat en kippensoep

Ik dacht dat de spinles om half 7 begon dus van te voren daar een lekker broodje gegeten, bleek hij eerder te starten dus met een volle maag op de fiets :') . Gelukkig was het 1,5 uur en had ik maar een kwariertje gemist. Was allang blij want voelde me toch wat slapjes nog, ik denk van het bloed doneren gister i.c.m. het warme weer/werken vandaag. Nu dus nog maar ff mijn 'avondeten' eten.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:43

O: boterham oude kaas
T: 1,5 koekje
L: 2 pistoletjes met brie, kaasstengel
T: bak druiven
T: bakje optimel vla
D: rijst met babi pangang, ijsje

Ayla

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:11

Ik eet naar mijn idee voor een 16 jarige niet ongezond, als ik kijk naar wat bijv. mijn vriendinnen en vriend allemaal naar binnen werken := maar ik voel me er prettiger bij en het geeft me een goed gevoel om gezond te eten :j bovendien vind ik het vaak ook lekker.
Daarbij is dan bijv. een chocolade ijsje op z'n tijd dan nóg lekkerder omdat ik dan niet elke dag standaard zoet zoals hagelslag, koekjes, ijsjes etc etc eet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:12

O: 2 boterhammen met pasta
L: 3 wraps met zalm
T: Perenijsje
T: Nectarine, perzik en een halve meloen.
A: Vis uit de oven, gebakken aardappels en erwten&wortels

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:33

Gewoon doen waar je je goed bij voelt inderdaad :)
Je hoeft niet helemaal om te slaan naar een superclean eetpatroon, is helemaal nergens voor nodig. En stop je jezelf eens drie dagen vol met zoetigheid, moet dat ook eens kunnen. Eet gewoon waar jij je zelf het allerbeste bij voelt, en als dat gezonde dingen zijn, is het mooi meegenomen :) Zo niet, tsja, dan is het ook maar zo. Dat jij je goed in je vel voelt is het allerbelangrijkste.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:52

mandy358 schreef:
O: schaaltje magere yoghurt met appel erdoor, volkoren beschuit met pindakaas
T: vkbb belegt met 2 cherrytomaatjes
L: 2vkbb een belegt met 2 cherrytomaatjes en een met appelstroop, stuk komkommer
T: kiwi, manderijn
A: 2 stukjes stokbrood met kruidenboter, snijbonen aardappel vleesvervanger (kaasburger), schijf ananas
T: zelfgemaakt ijsje (yoghurt met ananas blenden en in de vriezer) 5 frambozen en 5 kersen

D: water en thee
B: 20 km fietsen, uur buitenrit gemaakt, half uur op stal bezig geweest, 15 km skeeleren

Ayla ik heb de laatste tijd echt prècies hetzelfde! Je haalt echt de woorden uit me mond haha!
Ik vind gezond eten fijn lekker en heb meer energie. Maar de laatste tijd kan ik bijna niet meer van iets ongezonds genieten omdat ik daarna spijt krijg. Ik ben zo veel met eten bezig de laatste tijd en dat vooral: is dit wel gezond?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:08

Glitfaxi schreef:
Veel plezier Chernique!

Ik doe ook eens een poging. :D

O: 2 wasa volkoren met filet american, glas optimel
T: appel
L: verse zelfgemaakte tomatensoep met modzarellabolletjes :9
T: komkommer
A: aardappelen (2), spinazie, beetje jus en een halve hamburger, als toetje schaaltje yoghurt met appel en kaneel :9
T: twee handjes chips (lays sensations)

Geen chips maar: T: Thee met honing en een volkorenkoekje van diggestive. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:19

Haha oké dankjewel! Hier snapt niemand waar ik me 'druk' om maak dus fijn om er even wat over te kunnen zeggen hier en toch nog een beetje tips te krijgen. :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:21

Ayla schreef:
Ik eet naar mijn idee voor een 16 jarige niet ongezond, als ik kijk naar wat bijv. mijn vriendinnen en vriend allemaal naar binnen werken := maar ik voel me er prettiger bij en het geeft me een goed gevoel om gezond te eten :j bovendien vind ik het vaak ook lekker.
Daarbij is dan bijv. een chocolade ijsje op z'n tijd dan nóg lekkerder omdat ik dan niet elke dag standaard zoet zoals hagelslag, koekjes, ijsjes etc etc eet.

Zelfde bij mij! :j

NeverGiveUp schreef:
Oeh eet smakelijk straks!!

O; laat ontbijt (half 10) grote bak havermout met honing, chiazaad, gemengde noten, rozijnen, blauwe bessen, bramen en kaneel. En een glaasje melkwij
B; 20 min fietsen en nadenkwerk. :+
T; Drie biscuitjes.
L; Nu pas :o Heerlijke smoothie sinaasappel, halve appel, aardbeien, beetje gember en magere yoghurt
Meergranen brood met sla, tomaat, radijs, plakje kaas en gekookt ei
B; Half uur rijden in de hitte, 20 min fietsen
A; Twee volkoren broodjes met kruidenkaasspul, sla, tomaat, ui, radijs en salami, twee rijstwafels met hagelslag, kopje thee.
Toetje magere yoghurt met frambozen en kokosnoot snippers.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:32

mandy358 schreef:
mandy358 schreef:
O: schaaltje magere yoghurt met appel erdoor, volkoren beschuit met pindakaas
T: vkbb belegt met 2 cherrytomaatjes
L: 2vkbb een belegt met 2 cherrytomaatjes en een met appelstroop, stuk komkommer
T: kiwi, manderijn
A: 2 stukjes stokbrood met kruidenboter, snijbonen aardappel vleesvervanger (kaasburger), schijf ananas
T: zelfgemaakt ijsje (yoghurt met ananas blenden en in de vriezer) 5 frambozen en 5 kersen

D: water en thee
B: 20 km fietsen, uur buitenrit gemaakt, half uur op stal bezig geweest, 15 km skeeleren

Ayla ik heb de laatste tijd echt prècies hetzelfde! Je haalt echt de woorden uit me mond haha!
Ik vind gezond eten fijn lekker en heb meer energie sinds ik zkveel beweeg en gezonder eet. Maar de laatste tijd kan ik bijna niet meer van iets ongezonds genieten omdat ik daarna spijt krijg. Ik ben zo veel met eten bezig de laatste tijd en dat vooral: is dit wel gezond?

Ik moet er ook voor waken dat ik minder van iets ongezonds kan genieten. Ik weet dat ik vrijdag en zondag bv aan de wijn ga. Wil dat ook echt niet laten en zolang mijn gewicht stabiel blijft vind kk het prima. Maar moet ook gewoon kunnen aangezien ik deze week 4,5 uur gesport heb en elke dag ook gewoon fiets en m'n eet patroon redelijk netjes blijft.
Als ik ook zie hoeveel ik elke dag beweeg en wat vriendinnen doen(ik fiets elke dag een half uur, dus dan hoef ik toch niet te sporten?:P ) ik zeg dan niks haha. Maar heb wel veel energie en ben de hele dag door druk bezig

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:40

Soms mag je jezelf best een genietmoment gunnen hoor. Het moet allemaal wel leuk en gezellig blijven. :)
Ik heb vanavond ook genoten van alle lekkere dingen die me voorgezet werden en ik heb, geheel tegen mijn gewoontes in, een toetje genomen. Geen vette dame-blanche, maar sorbetijs, ook erg lekker. Ik werd zelfs asbak benoemt omdat ik restjes op at. O:)
Morgen weer netjes in het gareel, mijn havermoutontbijt met fruit staat al in de week. :) Hoewel ik me nu nog niet kan voorstellen dat ik morgenochtend weer zin in ontbijt heb... :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:44

Havermout laten weken de hele avond is dat echt zo lekker? Ik laat het meestal 5 minuten staan in de warme melk :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:47

Geen idee of jij dat ook lekker vindt, maar ik vind het heerlijk. :j maar ikNMan me voorstellen dat een ander het te klef en te papperig vindt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:48

Ik vind Brinta ook lekker en dat is ook klef en papperig. Ik zal het binnekort 's proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:20

Plien91 schreef:
Ongesteldheidslijstje *\o/*
O: 1bb hagelslag, 1bb hüttenkäse
T: Kitkt chunky white
L: 1 wit bolletje pure vlokken, 1bb philadelphia zuivelspread
T: 4 cafe noir koekjes, glas sinaasappel-kiwi-banaansap
T2: Paar blokjes 70% pure chocola
A: Wraps met spinazie, ricotta en tomatensaus
T: Cola + chips

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:23

Weer een lijstje uit Frankrijk :)

O1 (heel vroeg wakker): 2 gekookte eieren, stuk Gouda, stuk chevre
O2: havermoutvlokken met peer en rijstmelk, schaaltje kersen
L: Griekse salade (sla, komkommer, tomaten, paprika, olijven, feta)
A: grote salade met tomaat, courgette en wortel; 3/4 entrocote; 2 hapjes stokbrood
T: schaaltje kersen

B: veel gelopen, uur gevaren :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:31

Bhriseis schreef:
O: 75 g havermout met 200 ml rijstmelk, sojamelk light
B: paarden verzorgen
L: banaan, salade (sla, rucola, 100 g fijne boontjes, kerstomaatjes, beetje paprika, dressing, hier en daar een stukje penne (heel weinig)), 50 g havermout geweekt in 120 ml sojamelk vanille light (koud)
T: koekje :o
B: 30 day shred level 2
T: perzik, 2 nectarines, yoghurt met ananas + sinaasappel, + passievrucht
A: Beetje pastasalade, rauwe komkommer, tomaat, sla, rucola, rauwe wortel, Valesse-burger
T: ijsje

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:27

08:00 - havermout met rode vruchten en honing
10:00 - groene appel
12:00 - bruin pistoletje met kaas
16:00 - handje m&m's
17:00 - half toastje(van bruine boterham) met roomkaas en zalm
19:00 - omelet(2x ei) met paprika en champignons + komkommer
20:00 - bakje yoghurt met cruesli

Drinken: 2x flesje water, 1x thee, 1x wijn
Beweging: 30min lopen, spullen sjouwen

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:20

Even iets anders; weet iemand hoe het zit met de houdbaarheidsdatum van Extra volkoren brood? Ik doe een week met een heel brood, maar nu wou ik vandaag wat uit de zak halen en het brood was gewoon al beschimmeld. Zou het kunnen liggen aan dat er 30% minder zout in zit? Het brood is overigens zaterdag gekocht en zondag opengegaan.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:26

Daar heb ik echt geen verstand van, ik haal het altijd bij de bakker en gooi het meestal direct in de vriezer. Vriendlief eet 8 broodjes op een dag dus het blijft nooit lang liggen. :=

Wat is een BB? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:27

Bruine boterham :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:08

Is er eigenlijk een 'probleem' met 2x havermout op 1 dag te eten af en toe?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:12

Ayla: Ik heb dus echt ook precies hetzelfde! Ik wil graag gezond eten en iets afvallen, maar aan de andere kant denk ik; ik ben jong, ik moet ook nog een beetje genieten. :o

Vandaag weer lange schooldag.
O: kapje met pindakaas, appel met wat rozijnen
L: 2 bb met ham
T: stuk fruit, waterijs, ?
A: ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:18

Het lijkt mij niet zo vreemd MarJon, zeker niet met deze temperaturen.
Ik doe brood altijd in de vriezer en ik haal het er per portie uit.

Lijkt me niet Bhris, er zijn ook genoeg mensen die 2x per dag brood eten.
Ik eet soms 2x sla/salade.