Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoName126

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:50

Ja we hebben er ook voor moeten sparen. Scheelt dat je.er makkelijk 20 of meee jaar mee doet. Zelfde.voor zo'n Le Creuset braadpannen. Kosten een fortuin maar ik heb er zelfs bij die ik van mijn oma georven heb. 50jaar oud ennog steeds top.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:26

Ik denk dat ik eruit ben wat ik voor kerst ga maken, vind het altijd leuk als er meerdere dingen op een bordje zijn dus maak prosecco peertjes http://chickslovefood.com/sinner-sunday ... -peertjes/ , met een stukje taart (ik denk bramen/peren taart) en een bolletje vanille ijs.

Edit iemand suggesties voor een taart die hier goed bij past?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:55

Ik heb laatst een soort Franse kruidkoek gemaakt. (De kruidenmix kwam uit Frankrijk, dus vandaar Frans. :+ ) Hij was wel echt heel hard aan de buitenkant, een wat meer ontbijtkoekstructuur was beter geweest. Binnenkort daar maar eens een recept voor uitproberen. http://levenomteeten.nl/2014/10/20/heer ... fstkost-2/

Ik ga voor vandaag een appeltaart maken, met dit weer kan dat ook wel.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:26

Lekker Mara! Het is ook lekker om er kersen in te doen, gewoon mengen met de appels :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:36

Wie weet er nog wat leuks met ananas?

Mijn man heeft elke week een vers groente/fruit/vlees pakket en daar zit nu dus een hele ananas in.
Geen idee wat ik ermee moet,dus ik hoop dat jullie mss iets weten ;) :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:52

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:09

Oefff... langs de taartenwinkel geweest vandaag en weer thuisgekomen met lekkere ingrediënten...

En heb er uitsteekvormen gekocht voor een gingerbreadhouse <3 Heb nu al zin in de feestdagen :j

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:14

hebben jullie zondag heel holland bakt gezien?? Die huisjes waren zoo gaaf!!

had mijn vriend daar vannacht een droom over, maakt die mij om 4 uur wakker "schat ga jij ook een koekhuis maken en mij dan snoepjes voeren??" 2 minuten later "ik wil graag de tumtummetjes"

Ik had zoiets van waar droomt die nou weer over bleek het dus om zo'n huisje te gaan :+
geloof dat ik met kerst geen tulband en cupcakes ga maken maar ik een koekhuisje moet maken haha

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:18

Ik heb vorig jaar een gingerbreadhouse gemaakt maar die stortte in -O- (na 3 uur)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:27

leuk die koekhuisjes, weet alleen niet of ze naast mooi ook net zo lekker zijn :P Ik ga ook maar weer eens iets bakken deze week, nu eerst bedenken wat. Iemand nog een geweldig recept voor carrot cake toevallig (uit eiigen ervaring/al gemaakt)?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:04

Ga van de week de pepernoten/kruidnoten maken die hier in het topic staan.
Helaas ben ik vandaag doodziek en gaat dit het dus niet worden

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:00

set_elkol schreef:
leuk die koekhuisjes, weet alleen niet of ze naast mooi ook net zo lekker zijn :P Ik ga ook maar weer eens iets bakken deze week, nu eerst bedenken wat. Iemand nog een geweldig recept voor carrot cake toevallig (uit eiigen ervaring/al gemaakt)?

Ik wil binnenkort ook worteltjestaart maken! Ik wacht op een wortel aanbieding :+ Als recept ga ik die uit Rutger Bakt gebruiken, heb al meer recepten van hem gemaakt, bevielen tot nu toe allemaal. Weet het recept alleen zo niet uit mn hoofd. Misschien kun je het googlen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:02

Bedankt voor de tip!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:00

Zo'n huisje is echt tof ja! Heb toevallig ook HHB gezien. Echt super leuk ook hoe ze die ramen met lollies gedaan hadden, dat had ik nog nooit gezien! Vraag me alleen idd wel af hoe lekker die huisjes blijven.. Lijkt me dat ze heel slof worden.. Anders idd wel heel leuk voor kerst ofzo!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:55

FuGeLiCu schreef:
set_elkol schreef:

Ik wil binnenkort ook worteltjestaart maken! Ik wacht op een wortel aanbieding :+ Als recept ga ik die uit Rutger Bakt gebruiken, heb al meer recepten van hem gemaakt, bevielen tot nu toe allemaal. Weet het recept alleen zo niet uit mn hoofd. Misschien kun je het googlen?

Bij de AH heb je een kilo winterwortelen voor 75 cent. Prima voor carrot cake, even schillen en raspen maar!

Ik heb laatst raw brownies gemaakt. Hoe lekker ze ook waren, er gaat toch niks boven een echte brownie. http://levenomteeten.nl/2014/10/22/raw-brownies/

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:58

Saskiaa_ schreef:
Zo'n huisje is echt tof ja! Heb toevallig ook HHB gezien. Echt super leuk ook hoe ze die ramen met lollies gedaan hadden, dat had ik nog nooit gezien! Vraag me alleen idd wel af hoe lekker die huisjes blijven.. Lijkt me dat ze heel slof worden.. Anders idd wel heel leuk voor kerst ofzo!

Ik eet die huisjes nooit op. Zeker niet als ze een hele week versierd in de woonkamer hebben gestaan :n

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:00

Als je ze een week in de woonkamer laat staan, zou ik ze ook niet meer eten nee. :=
Heb vorig jaar op stage zo'n speculaaspop versierd en die was 's avonds al slof, dus dat was ook niet heel lekker meer. :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:10

Ja ik maak ze puur als decoratie voor de feestdagen. Tenminste dat was vorig jaar de bedoeling... die heeft 3 uur gestaan en viel toen in elkaar :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:24

Het is wel een leuk idee ja! Zelf nooit aan gedacht. :)
Wel zonde van die van vorig jaar. :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:34

Ja verkeerde "lijm" gebruikt om de delen aan elkaar te plakken. De koek werd er heel zacht van en hield het dus niet.

Dit jaar ga ik gewoon gebruik maken van een lijmpistool :') Eet dat huisje toch niet meer op, dus dan hoeft ook niet alles eetbaar te zijn :)*

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:54

NoName126 schreef:
Hmm.. Heb alleen ervaring met de kitchenaid a 550 (meen ik) euro.. Die is top maar ken er verder geen... Sorry!

De Kitchenaid wordt waarschijnlijk mijn verjaardags cadeau.

Maar de kleur die ik wil hebben is eigenlijk bijna niet te verkrijgen in een winkel. -O- :(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:58

Edith schreef:
Wat is een goede/fijne keukenmachine? Hebben jullie tips? Ervaringen ermee? Budget is maximaal 150 euro.

Wij hebben een keukenmachine van electrolux en die had een prijs rond de 100-130 euro volgens mn moeder.

Is te vergelijken met een namaak kitchenaid, heeft een kom die draait, en de mixer staat in een voet/houder. Mixer zelf kan ook los gebruikt worden zonder de voet dus, en heeft naast mixdingen (hoe heten die dingen :') ) ook deeghaken.

Ik vind hem ideaal, pleur alles bij elkaar, mix heel even met de mixer los uit de houder zodat de bodem ook goed gemengd wordt en zet hem daarna in de houder. Vervolgens laat ik hem mixen zolang als het recept nodig heeft en doe ondertussen andere dingen :D

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:21

Welke kleur wil je Siggislief? Wij hebben een zwarte omdat mijn vriend geen kleurtje wilde en mijn ouders hebben pastelgeel. Vind oranje en okergeel echt gaaf! Zag ze ook in azuurblauw, ook echt gaaf!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:37

NoName126 schreef:
Welke kleur wil je Siggislief? Wij hebben een zwarte omdat mijn vriend geen kleurtje wilde en mijn ouders hebben pastelgeel. Vind oranje en okergeel echt gaaf! Zag ze ook in azuurblauw, ook echt gaaf!

Ik vind de kleur Mat Grijs heel mooi. :)
En volgens mij ook eigenlijk niet te verkrijgen in een winkel. :=
Heb hem tenminste nooit in een winkel zien staan.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:26

Bedenk wel dat er veel vetplekken op komen tijdens het gebruik (met vette handen open en dicht maken of even wat verschuiven of klopper wisselen) dat je dat op een matte kleur gigantisch goed ziet. Vind het wel heel gaaf maar lijkt me niet erg praktisch!