[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:23

Hallo allemaal! Haha! Even snel een zwaai en een dagje van mij:

O: 2,5 bb met d'light jam en slankie + tomaat
t: twix Clown (energie voor tennissen!)
L: 3 bb met 30+ kaas/achterham en jam, 1 mandarijn
t: 1 bonbon
t: 1 cracotte met jam
t: 1 happers ontbijtreep naturel
D: aardappelpuree met cherrytomaatjes, champignons, spinazie en rode kool en wat ketchup
t: appel oid

Bew: 1,5 uur getennist

Kom hiermee op zo'n 1800 kcal Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:51

@ Annetje; Ik zal het er wel eens met mijn moeder er over hebben. Ik heb al vaker tegen haar gezegd dat ik wil afvallen en ze wil zelf ook afvallen, maar van haar moet ik gewoon 'normaal' blijven mee eten, terwijl zij het hele avondeten heeft vervangen door één of andere afvalshake. Dus ik ben boos op haar, omdat ik vind dat als ik normaal mee moet eten, zij dat ook gewoon moet. Al kan ik natuurlijk nog wel eens vragen of ze voor mij lichtere boter wilt kopen, zelf eet ze namelijk helemaal geen boterhammen meer.
Ik had het overigens niet over de Liga Evergreen, maar over de Liga Milkbreak, met zo'n vierkantje melkspul (aardbei) er in. Ik weet alleen niet waar ik dat door kan vervangen
Melk vind ik zelf overigens wel heel gezond, ondanks dat er vetten in zitten. Ik heb laatst nog een hele discussie gehad met mijn tante, die vond dat melk alleen voor baby's was. Dat vind ik nou echt onzin. Calcium is hartstikke goed voor je. Ik heb nog nooit in mijn leven ook maar één bot gebroken, maar toch al verscheidene harde klappen gemaakt dat ze dachten dat ik wél wat had gebroken. Ziek van melk word ik overigens nooit, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Mijn vader krijgt bijv. van vla ook last van zijn darmen en dat is toch ook een melkproduct.

@ March; Meestal rookvlees, rosbief of smeerworst. Ik ben niet zo heel erg dol op vlees en dat is bijna het enige aan vleeswaren wat ik op brood lust. En 's ochtends eet ik vaak wel cornflakes, omdat ik dat inderdaad wel weg kan krijgen. Sorry voor de Brinta-eters onder ons, maar Brinta vind ik echt zo vies Tong uitsteken
Ik ben 1.59m en weeg dus 53 kg. In principe een mooi gewicht, dus daar wil ik ook niks vanaf. Ik wil alleen beter eten en vet omzetten in spierweefsel.

Vandaag heb ik een 3-uur durende buitenrit gemaakt, ik was aan het eind helemaal kapot. Zere kont, ontzettend veel last van mijn knieblessure en gewoon ontzettend moe. Heb net nog even liggen slapen Tong uitsteken Door die buitenrit heb ik vandaag ook nog niet echt veel gegeten, maar we gaan straks avondeten.

O: 1 boterham met rosbief, 1/2 kopje thee met melk en suiker
T: 1 boterham met rosbief, 1 pakje vruchtensap
L: 1 pakje vruchtensap
T: 2 boterhammen met rosbief, 1 kop thee met melk en suiker
D: (komt straks) bloemkool, gekookte aardappelen, gekookt eitje

Ook een beetje ééntonig, maar moest snel één boterhammenpakket klaarmaken. Weet iemand iets wat niet vet is, maar waar je wel veel kcal van binnen krijgt? Voor na het avondeten..

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:13

warom geen eten smiddags en dan boterhammen als tussendoor? kan je niet 3 hoofdmaaltijden en 3 tusendoortjes nemen?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:26

Helemaal vergeten te feliciteren Flevogirl! Sorry Hartelijk gefeliciteerd! Haha!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:33

@ lana_te; Door de buitenrit kon ik niet eten 's middags. We zijn even gestopt en toen heb ik een boterham gegeten, maar 's middags rond lunchtijd heb ik alleen wat te drinken gehad. Na de buitenrit ben ik direct naar huis gegaan om wat te eten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:03

FG gefeliciteerd! Geniet maar lekker van je verjaardag vandaag.

Myra wat leuk dat je een eigen paard wilt kopen! Ik heb een kleine twee maand terug ook een eigen paardje gekocht en hoewel het een grote verantwoordelijkheid is, ben ik er nog elke dag blij mee. Vandaag hadden we alleen wel een domper. Hij is wat angstig (het is een grote sul,maar snel bang) en alleen op pad vindt hij wat eng. Nu ben ik twee keer met hem naar buiten gegaan dat het heel erg goed ging. Hij is toen maar 1x gestopt (hij rent in eerste instantie niet weg maar gaat op de rem) Jammer genoeg kwamen we de tweede keer helemaal op het einde een quad tegen waar hij echt ontzettend van schrok. Paard aan de kletter, steigeren e.d. je kent het wel. Sindsdien kan ik NIET alleen naar buiten. Hij stopt al op het eerste pad en krijg ik hem verder, dan is hij erg gespannen.
Vandaag weer een poging gedaan en iemand mee laten lopen tot na het eerste stoppunt. Daarna ging het redelijk, hij was wat fris, maar het ging goed. Tot zijn tweede favo stoppunt. Clown Ik heb er denk ik wel een kwartier gestaan en gewoon gewacht, aangemoedigd en hem rustig proberen te krijgen, maar hij durfde echt niet.
Toen hij ook nog een beetje begon te stuiteren en probeerde om te draaien en naar huis te rennen, heb ik de rit maar te voet verder afgemaakt. Dan gaat het wel goed. Vreemd ding.

Mijn dag is niet zo netjes:
o: britna
t: 2x schocotoff
l: 4x boterham (2 linesse en 2 pindakaas)
t: choco moment, 2x evergreen liga
t2: heel wat koekjes die bij de koffie horen omdat er maar niemand kwam op mijn werk (horeca waar ze dus koekjes bij de koffie geven Schijnheilig )
d: gebakken aardappels, quorn-iets, roerbakgroenten, ketchup

Beweging: Ik denk iets van een half uur echt paardrijden ipv zitten en wachten en een half uur hardlopen. Natuurlijk ook van 15.00-18.00 in de weer geweest op het werk. Vooral schoon gemaakt en heen en weer gelopen met vuilniszakken en koekjes Schijnheilig

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:13

ow een buitenrit Haha! wat leuk! dat wil ik ook graag nog eens doen Lachen
al vind ik je dag nog steeds beetje mager mar ja morgen zul je zeker je best doen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:16

Ja, ik vind het zelf ook weinig, vandaar dat ik ook vroeg of iemand iets met veel kcal en weinig vet weet...

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:31

Pasta's, rijst. Veel energie weinig vet. Ik ben vandaag uitgekomen op 1800 kcal. Had best een beetje minder gekund maar ik heb heerlijk gegeten. Iedere dag hoop tussen 1400 en 1500 uit te komen maar het is me de laatste 1,5 week niet gelukt......Ik moet toch eens een andere strategie bedenken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:45

Lijkt me niet, tussen de 1400 en 1500kcal zitten elke dag is namelijk niet gezond. Lachen

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:55

Anjatjeuh schreef:
March, wanneer komen er nog een keer foto's van Mukkus? Haha!

Als hij niet meer slaapt Knipoog (en ja, hij slaapt echt op de foto!)
Afbeelding

Ik zal binnenkort weer eens leuke foto's maken, 't weekend ofzo. Misschien dat ik zijn vriendje dan ook wel even ophaal, maakt vast leuke plaatjes als ze spelen! Onder voorbehoud van mooi weer hoor! Haha!

Mijn dag is helemaal misgegaan! Vanmiddag gaan helpen bij vrienden van me die de hele tuin overhoop hebben, dus puin ruimen ed. Tussendoortje dus een appelgebakje en een halve twix, in plaats van fruit, en als avondeten pizza met salami en ui, en 4 flesjes bier Clown Morgen beter haha! Haha!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:58

Ukkiee schreef:
@ March; Meestal rookvlees, rosbief of smeerworst. Ik ben niet zo heel erg dol op vlees en dat is bijna het enige aan vleeswaren wat ik op brood lust. En 's ochtends eet ik vaak wel cornflakes, omdat ik dat inderdaad wel weg kan krijgen. Sorry voor de Brinta-eters onder ons, maar Brinta vind ik echt zo vies Tong uitsteken
Ik ben 1.59m en weeg dus 53 kg. In principe een mooi gewicht, dus daar wil ik ook niks vanaf. Ik wil alleen beter eten en vet omzetten in spierweefsel.

Dat is inderdaad wel een mooi gewicht zo, zou ik verder ook niks aan doen behalve gezond blijven eten en bewegen! Lachen

Morgen lees ik bij hoor dames, ik ben echt even niet meer helemaal nuchter (nu al niet nee haha) dus ik heb niks zinnigs te zeggen en moet alles steeds 'back spacen' omdat ik allemaal tikfouten maak Clown

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:48

@ March: oeh, wat een ontzettend leuke hond!
Wat voor een ras is het? Die vlek op zijn buik, echt ontzettend artistiek. Haha!

@ Nienke: 1400/1500 kcal is te weinig, die 1800 wat je vandaag op heb is beter. Houd het gewoon op weinig vet, meer eiwitten is misschien ook een idee.

Wat is Sizzy's dag toch weer goed. Haha!
Mijn dag is helemaal in de soep gegaan (jij dus ook March? Die van mij is alleen iets erger, oeps Nagelbijten / Gniffelen ).

@ Ukkiee: je zegt dat je niet wil afvallen, maar toch zeg je vaker tegen je moeder dat je wil afvallen?
Voor meer gezonde calo's (om het zo maar even te noemen) kun je bijvoorbeeld meer bananen gaan eten, ontbijtkoeken, krentenbollen, avocado's (!!), gekookte eieren tussendoor, om maar paar voorbeelden te geven... Lachen

@ Annetje: super dat je nu je eigen paardje hebt! Ja, dat gedrag van buiten herken ik wel haha. Haha!
Een vriendin van mij heeft dus een pony gekocht (bijna 4 jaar), maar wat een puber zeg! Ik verzorg hem 1x in de week en ga soms met haar mee om te rijden. Hij heeft heel wat streken, maar is vooral ontzettend sterk waar hij (on)bewust gebruik van maakt. De slimmerik. Clown
Ik ga nu nog geen paard kopen, dat doe ik pas als ik zeker weet dat ik er voldoende tijd voor heb en ook een baantje (om dan nog niet de zware studie te vergeten waar ik dan hopelijk op zit). Time will tell, maar het zou fantastisch zijn!
Nog even doorsparen in ieder geval. Tong uitsteken

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:54

Het is een Border Collie (Border Liner Tong uitsteken). Heb hem als zuiver gekocht maar ik vermoed dat er een kwart Schots in zit, hij heeft wel een erg spitse snuit voor 'n border. Ach, ik zie wel hoe hij opdroogt, hij is iig lief Clown

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:58

Zo ik meld mij hier ook weer eens! Vorig jaar was ik met behulp van dit forum 3 kg afgevallen en nu zit ik weer op datzelfde gewicht voor het afvallen...
Hopelijk lukt het nu weer zonder "door te slaan".. Daarom was ik vorig jaar gestopt, kilo's vlogen eraf en ik werd iets te geobsedeerd Knipoog

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:59

Myra schreef:
Mijn dag is helemaal in de soep gegaan (jij dus ook March? Die van mij is alleen iets erger, oeps Nagelbijten / Gniffelen ).

Vandaag gaan we gewoon voor een goede dag Myra, we kunnen het!

O: 2 mb, boterhamworst, gekookt ei, glas sinaasappelsap
T: Fruit
L: 3 mb, kipfilet, slankie en ?, glas melk, 2 creamcrackers met val blanc
T: Fruit
T: 2 Rijstewafels
D: Aardappel, groente, satéschnitzel, glas melk
T: 3 biertjes, dan rivella Clown

Beweging: The usual 5 keer per dag met de hond uit waarvan twee keer een half uur tot drie kwartier, misschien als ik de moed op kan brengen ga ik ff baantje trekken in het zwembad.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:14

wat een lieve hond! Haha!

O: 2 handjes confleaks, halfvolle melk, 1snee brood met beetje speculoospasta.
T:??
L: (communiefeest dus word niet zo magertjes Knipoog ) ??
T: op feest
A: ?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:51

Goedemorgen

Wat een leuke foto March!

Mijn planning:

O: kwark, met perzikken erdoor en halve eetlepel honing
T: sultana
T: mineola
L: 2 krentenboterhammen en vk smeerkaas (brood was op, vanmiddag na t werken boodschapjes doen)
T: radijsjes
T: peer
D: ?
T: ? verjaardag.... maar houd me in Knipoog

Vandaag werken... met jochie naar Chimpie Champ, een binnenspeeltuin, dus wordt veel op mn kont zitten en boekje lezen terwijl hij speelt Knipoog
Maar wel 25 min heen en 25 min terug fietsen. En vanav denk ook nog 5 km heen en 5 km terug naar die verjaardag.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:23

Goedemorgen dames!

Myra schreef:

Hahahaha nou die van mij dan! Wat chocoladerotsjes, 2 stukken appeltaart met 2 bolletjes kaneelijs (en toen buikpijn omdat ik geen ijs - zuivel - mag Boos!) Bloos Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:29

Doei!

o- krentenbol met boter + optiwell control
t- 5 lu scholiertjes Nagelbijten / Gniffelen fristi zonder suiker en een pepermunt zonder suiker Clown
l- Preischotel
t- 2 perzikken
t- rijsttoetje
d- 2 tijgerbroodjes joghurtdressing en rollade en ????
t- ???

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:55

Ik heb net een grote zelfgemaakte salade op met bieslook dressing (wel van Calve ofzo Tong uitsteken) en nootjes! Lachen

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:57

Ik heb net een lunch op van twee witte boterhammen en twee croissants Vork De rest van de dag ga ik echt volhouden hoor!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:01

Ooh 2 croissants! Lekker!! Ik eet nu ook 2 witte pompoenboterhammen (bruin is al dagen op, winkels steeds dicht grr), moet zo een paar uurtjes werken in de catering (die van m'n vriendin met d'r lekkere taarten Knipoog).

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:21

Bedankt voor de felicitaties Haha!

@March: wat een schatje! Haha!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:21

LJ @ March: elke dag is weer een nieuwe dag he!! Haha!
Mijn dag is wéér in de soep. Bloos!
Schaamt zich diep...
Misschien iets reëler als ik mezelf voorneem om maandag te beginnen, als het dan niet goed is mag iemand mij hier in elkaar slaan. Boos!

He Marjo! Lachen

Morgen naar de fitness; heb nu weer een abbo voor 1x per week, dat is voor de vakantie iets relaxter omdat ik dan natuurlijk ook weleens weg ben, en ik probeer hardlopen weer op te pakken. Onbeperkt was alleen wel heel relaxt, dus misschien dat ik het nog een keer omzet!

@ Mystica & Pivanti: je dagje ziet er beter uit!