Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:47

Magrathea schreef:
Is het met Lush niet ook zo dat het lang meegaat? Dat rechtvaardigt de prijs ook wel weer. :)
Dat zijn van die blokken shampoo toch? Wil ik ook wel eens proberen :) geen verpakking is ook wel fijn

Gaat inderdaad langer mee vooral de shampoos. Ook vind ik de showergel enzo erg sterk van geur en zepem goed dus die gaan ook wat langer me als je zuinig doet haha.

De shampoo gaat bij mij denk ik 3 maanden mee waar ik normaal echt elke maand nieuwe fles shampoo nodig had. Ben ook zuiniger geworden dus denk 2-3 keer zolang als een standaard fles shampoo 250-300 ml

J0anieke

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:01

Gebruiken jullie een airfryer voor vleesvervangers? Ik zag op de verpakking van vivera dat dit mogelijk is.. Heb al langere tijd het plan om een airfryer aan te schaffen, maar ik weet niet zo goed welke ik zou moeten halen, de reviews lopen overal zo uiteen...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:08

Op welke vleesvervangers doel je dan? Ik heb geen fryer en mis hem ook niet eigenlijk. Alleen de plantaardige kroketten blijven wat bleek in de oven, maar ze smaken nog steeds prima. Ik doe dus alles in de oven of anders in de (grill)pan.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:12

Die van vivera dus.. Staat in ieder geval op de verpakking van de burger, de visburger en de satéschnitzel. (net even gecheckt in mijn koelkast.. :') )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:17

Ik gooi simpele burgers wel in de airfryer. De rest heb ik nog niet geprobeerd. Het doel van een vleesvervanger is warm worden imo en dat gaat in de airfryer prima! Wordt wel wat droger dan in de pan maar niet zo kurkdroog als in de magnetron.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:17

Hmm, die doe ik gewoon in de pan tot nu toe, nooit bedacht er iets anders mee te doen, maar deed een schnitzel van vlees ook niet in de friteuse :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:18

Maar ik zie dat ding ook niet als friteuse. Ik gooi afbakbroodjes namelijk niet in de frietpan maar wel in de arifryer :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:20

Oh die gaan bij mij ook gewoon in de oven :Y)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:20

Ja dat is waar.. Ik twijfel echt enorm of ik zon ding ga aanschaffen, heb ook nog een combi magnetron staan, ben bang dat ik die niet meer ga gebruiken als ik een airfryer heb.. :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:23

Caily, bij mij eerst ook alleen in de airfryer zijn ze sneller klaar en dan hoef ik niet alle zooi uit mijn oven te halen :x

Die combi ga je wel gebruiken als je een maaltijd wil opwarmen. Ik vind het zelf te ingewikkeld om dan eerst een airfryer proof bakje te zoeken (lui geboren ;) )

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:28

Jij zegt dus doen naast een oventje? :+
Ik moet zeggen dat ik de oven ook vooral gebruik voor stoomgroentes en pizza's. Dat zijn niet echt dingen die ik in een airfryer zou doen..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:29

Ik gebruik ook mijn airfryer voor bijna alle vleesvervangers, minder vet en vaak worden ze dan tenminste echt krokant. Vind het meestal ook veel lekkerder dan uit de pan. En makkelijker ook :')

Gebruik mijn oven echt nooit voor dit soort dingen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:35

"Airfryer", ik sta extreem sceptisch tegenover een product dat klinkt als "gebakken lucht"...
Maar serieus wat doet zo'n ding anders dan bv een omluchtoven?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:37

Ik gebruik dat ding echt veel. Ook super lekker voor frietjes van groenten, broodjes, aardappeltjes etc. Super simpel en inderdaad minder vet omdat er geen vet wordt toegevoegd :) Ik maak er ook "borrelnootjes" van kikkererwten in en heb er laatst zonnebloempitten in geroosterd.

Maar in jouw geval twijfel ik. Als je eigenlijk altijd je oven gebruikt kun je misschien proberen ze eerst eens in de oven te gooien. Als dat niet bevalt kun je altijd nog naar een airfryer gaan.

Geen idee wat een omluchtoven is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:54

Nouja, alle vleesvervangers gaan nu in de pan, net als krieltjes. Nadeel van de vleesvervangers die ik lekker vind is dat ze bijna allemaal gepaneerd zijn, en dus een heleboel vet ook opnemen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:45

Dat probleem had ik ook idd Joanieke, daarom erg fan van de airfryer <3

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:49

Ik gebruik de airfryer alleen om aardappels bakken :+ (Bataten en aardappels)
Daar komen ze lekkerder uit dan uit de normale oven.
En soms Vega balletjes, heb het ding gekregen van mijn moeder waar hij dus idd werkeloos op het aanrecht stond

Burgers en andere vleesvervangers zoals schnitzel Achtige zaken gooi ik gewoon in de koekepan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:59

Op onze vereniging is de airfryer inderdaad vnl in gebruik als een soort oventje :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:34

Ik gooi echt alles in de airfryer, ik hou van dat ding. <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:38

Ik heb een hele krachtige en kleine elektrische oven die net zo snel werkt als een air-fryer... :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:08

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:14

Okeee, dan ben ik een soort van om :=
Net bij de mediamarkt geweest, die ik op het oog heb is wel echt groot.. :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:30

Magrathea schreef:
Is het met Lush niet ook zo dat het lang meegaat? Dat rechtvaardigt de prijs ook wel weer. :)
Dat zijn van die blokken shampoo toch? Wil ik ook wel eens proberen :) geen verpakking is ook wel fijn

Ik doe met een pot Lush shampoo (BIG) een jaar. Je moet echt maar weinig nemen en als je dan goed masseert heb je nog een massa schuim op je hoofd. Dat is er dus wel eentje in een pot (maar die kan je nadien terug binnen brengen bij Lush als hij leeg is). Ik heb nu ook een blok shampoo liggen maar nog niet aan begonnen want de pot is nog steeds niet leeg... Ohja, ik heb lang haar, dus dat ik zo lang doe met m'n shampoo ligt er niet aan dat ik kort haar heb. Maar ik doe wel aan 'lowpoo', ik was m'n haar maar 2x id week met shampoo. Dat zorgt er voor dat mijn haar totaal niet snel vettig wordt tov mensen die hun haar veel (met shampoo) wassen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:41

J0anieke schreef:
Okeee, dan ben ik een soort van om :=
Net bij de mediamarkt geweest, die ik op het oog heb is wel echt groot.. :')

Ik heb een Philips xl mssr dat is heel fijn, kan makkelijk meerdere burgers en aardappeltjes tegelijk klaarmaken. :j

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:24

Caily schreef:
Op welke vleesvervangers doel je dan? Ik heb geen fryer en mis hem ook niet eigenlijk. Alleen de plantaardige kroketten blijven wat bleek in de oven, maar ze smaken nog steeds prima. Ik doe dus alles in de oven of anders in de (grill)pan.

Dit werkt dus gewoon? Ik wil zo graag vegakroketten maar heb geen frituur. Ik had een theorie bedacht dat kroketten ontploffen in de oven :+ dus heb ze nooit gehaald. Maar dat is dus onwaar? (weet overigens niet hoe het komt dat ik dat had bedacht)