Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:19

Klinkt goed die taart fugelicu.

Kijken jullie ook HHB? Ik vind dat zo'n heeeeerlijk programma! (letterlijk en figuurlijk)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:22

Kijk inderdaad ook trouw elke week! Heb wel het idee dat het niveau vorig jaar hoger was, hoewel vorige week wel een paar mooie dingen gezien heb.

Tja mijn taart... We zullen het morgen zien met aansnijden, haha! Laat het nog wel even weten.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:05

ik ben een trouwe kijker van heel holland bakt, hoorde trouwens dat Rutger een nieuw boek gaat uitbrengen volgende maand dacht ik!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:25

Nee ik heb 2 afleveringen HHB gekeken maar het komt tegelijk met een serie die ik volg. -O-

Maar mams houdt mij op de hoogte :j

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:33

Ik kijk ook HHB, heb ook het HHB kookboek: erg leuk programma! Anoli je kunt het terug kijken op uitzendingggemist.

Ik ga vanavond eten met mijn familie en we nemen allemaal wat mee. Ik ga een appel/pompoentaart maken. http://www.24kitchen.nl/recepten/winter ... aneeltaart

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:41

Keken jullie ook The Great British Bake Off? Daar is net woensdag de finale van geweest. Het niveau daar ligt zóveel hoger dan bij HHB, echt prachtige dingen maken ze daar. En de jury en de presentatrices vind ik ook veel leuker.

Jaa lekker Kristie, geniet ervan!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:02

Kristie schreef:
Ik kijk ook HHB, heb ook het HHB kookboek: erg leuk programma! Anoli je kunt het terug kijken op uitzendingggemist.

Ik ga vanavond eten met mijn familie en we nemen allemaal wat mee. Ik ga een appel/pompoentaart maken. http://www.24kitchen.nl/recepten/winter ... aneeltaart

weet ik, maar ben ik beetje te lui voor :D

De britse versie vind ik trouwens idd ook veel hoger liggen qua kwaliteit. Kijk daar met regelmaat mn ogen bij uit :j

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:41

Nienewiep nee kijk ik niet, kan ik dat terug kijken ergens? -Ik vind het kneuterige bij HHB altijd wel leuk: ik heb dan zelf altijd de hoop dat ik het zelf ook kan :).

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:13

HHB is inderdaad wat amateuristischer. :D Maar bij TGBB zijn het ook gewoon huisbakkers, maar in the UK zijn ze sowieso veel meer van het bakken dan hier denk ik.

Ik PB je even met een website waar je het terug kunt kijken. :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:37

@Kristie: hoe is je appel/pompoentaart geworden?

Ik probeer dus van iedere week HHB een baksel te kiezen die ik probeer na te maken. Een aantal weken geleden was er een citroentaart, ik besloot de Lemon Drizzle Cake te maken. Naar recept van Mary Berry, de klassieker van de klassiekers, dit moest wel geweldig worden. Nou, ik wist een cake van Mary Berry te verprutsen. :7 Ben bang dat de anti aanbaklaag van mijn cakevorm een beetje eind verhaal is. Helaas. Hij smaakte wel echt geweldig, dus zeker een aanrader en heel simpel om te maken: http://levenomteeten.nl/2014/10/14/hhb-citroentaart/

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:05

_Mara_ schreef:
@Kristie: hoe is je appel/pompoentaart geworden?/

Ik was eigenwijs en had de pompoen door de appel gedaan, en verder niets toegevoegd wat volgens het recept 'moest' (de crème fraise en de drank) hij smaakte dus gewoon naar appeltaart met een beetje pompoen :Y)

Ik ga dit jaar, met wederhelft, het kerst diner maken, heeft iemand suggesties voor het toetje?

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:14

Ik heb een keer een hele lekkere koffie tulband gemaakt met mascarpone. Of een appel noten taart met kaneel ijs. Bij interesse heb ik wel recepten voor je.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:19

Heb zo zelf even geen ideeën, maar houd me ook zeker aanbevolen!
Ook voor recepten voor iets lekkers bij de koffie/thee. Heb daar zelf wel een lekker recept voor Appel-honing plaattaart voor, maar elk jaar hetzelfde is ook niet leuk.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:28

Edith mag ik van alle twee de recepten?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:38

Kristie schreef:
_Mara_ schreef:
@Kristie: hoe is je appel/pompoentaart geworden?/

Ik was eigenwijs en had de pompoen door de appel gedaan, en verder niets toegevoegd wat volgens het recept 'moest' (de crème fraise en de drank) hij smaakte dus gewoon naar appeltaart met een beetje pompoen :Y)

Ik ga dit jaar, met wederhelft, het kerst diner maken, heeft iemand suggesties voor het toetje?

Mijn vader heeft twee jaar terug een onwijs lekker en oh zo simpel toetje gemaakt.
We waren met 14 mensen, en iedereen kakelde door elkaar heen, toetje kwam op tafel en het was oorverdovend stil (zo lekker was ie)

Ga hem even opzoeken :j

(was met custard, bitterkoekjes en fruit)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:42

Anoli zoiets zoek ik := alleen al zodat mijn familie eindelijk stil is ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:44

Kristie schreef:
Anoli zoiets zoek ik := alleen al zodat mijn familie eindelijk stil is ;)

Ik ga even voor je op zoek :j

edit: gevonden! (zo handig tijdschriftbakken waar je alle recepten bij elkaar bewaart)

Voor 4 personen:
tijd ca. 30 minuten

1 L melk
50 g custardpoeder
50 g lichtbruine basterdsuiker
3 eetl. amaretto
250 g gemengd fruit (wij hebben gekozen voor fruit op siroop in blik, originele recept gaf aan rood fruit, maar dat vonden wij erg zuur smaken bij de oefenversie)
1 rijpe banaan, in blokjes
16 bitterkoekjes, grof verkruimeld
200 ml slagroom
2 eetl suiker
20 g amandelschaafsel

Breng de melk aan de kook. Roer ondertussen de custardpoeder met de suiker en amaretto tot een glad papje en giet dit al roerende bij de kokende melk. Blijf circa 3 minuten roeren terwijl de vla kookt. Giet de hete vla in een kom en roer totdat deze afgekoeld is tot lauw-warm. Verdeel de helft van het gemengde fruit en de helft van de banaan over 4 hoge glazen. Verdeel de helft van de bitterkoekjes erover. Schep hier wat afgekoelde vla op en vervolg met nog een laag fruit en koekkruimels. Dek het af met een laagje vla en laat opstijven in de koelkast.

Klop de slagroom stijf met de suiker. Laat het amandelschaafsel in een droge koekenpan goudbruin kleuren. Schep een dot slagroom op het toetje en bestrooi rijkelijk met amandelschaafsel.

Serveer met een lange lepel.

Wij hebben het toetje geserveerd in van die hoge milkshake glazen, stond erg leuk en met een lange lepel goed uit te eten. :j

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:34

Oe, nu ik dit lees (en opsla), bedenk ik me dat ik nog ergens een recept heb met laagjes. Iets met bokkenpootjes, kwark, mascarpone en nog iets. Wil wel even in de kast zoeken dit weekend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:44

NieneWiep schreef:
Keken jullie ook The Great British Bake Off? Daar is net woensdag de finale van geweest. Het niveau daar ligt zóveel hoger dan bij HHB, echt prachtige dingen maken ze daar. En de jury en de presentatrices vind ik ook veel leuker.

Jaa lekker Kristie, geniet ervan!

ik kijk alleen maar de engelse versies... ik krijg een beetje allergische reacties van alleen al de presentatie van de nederlandse versie van dat soort programma's (want dat soort programma's zijn eigenlijk altijd kopietjes van de Britse programma's )

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:37

Ik heb gister weer wat gemaakt, wel voor de helft uit een pakje.. :')
Stoofperenkwarktaart :9
En zometeen gaan dochterlief en ik nog even koekjes bakken :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:18

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:01

Wat is een goede/fijne keukenmachine? Hebben jullie tips? Ervaringen ermee? Budget is maximaal 150 euro.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:27

Edith ik lees zeker mee -alhoewel mijn budget zeker niet zo groot is :+

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:16

Hmm.. Heb alleen ervaring met de kitchenaid a 550 (meen ik) euro.. Die is top maar ken er verder geen... Sorry!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:27

Noname dat is zeker zo'n hele mooie coole!? Die wil ik ook wel.. -maar mijn bankrekening wil m niet ;)