[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:42

Ik doe maandag trouwens weer mee hoor Tong uitsteken Gisteren was echt een super slechte dag, vandaag heb ik nog een heeel groot stuk appeltaart (m'n vader was gisteren jarig en ik heb mijn 2 stukjes bewaard Bloos), morgen weer eens mijn vriendin een dagje helpen met een catering op een feest en zaterdag komt LittleAnn nog een dagje bij mij voordat ze weer naar Curacao vliegt!

Dan heb ik nog precies een maand voordat ik 5 dagen in bikini moet (op kamp met mijn werk & kids)! En nog 2.5 maand voordat ik 3 weken in m'n bikini rondloop op Curacao! Tong uitsteken

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:52

Prima joh Ladyjoy. Ik hoop dat ik vandaag zelfs volhoud, maar altijd een poging waard en dan ben ik daarna trots op mezelf, haha. Huilen van het lachen

Ik vind dieten tijdens feestdagen altijd zo flauw. Clown
Af en toe taart mag echt wel! Laat ik het zo zeggen: als je gezond en goed eet en ook afvalt door veel te sporten, kun je makkelijk zo nu en dan taart opeten want dan werkt je motor normaal. Je kunt makkelijk met 1x patat per week ook afvallen, en lekkers tussendoor. Veel sporten is toch echt de beste manier, wordt je nog strakker van ook. Party!!

Ik moet ook echt nog wat kwijt voor mijn bikini-momenten. Ik heb tot half juli, dan wil ik echt 5 kilo er af hebben. Kan wel lukken. Ja

March schreef:
Idd, erg magere planning Nienke!

Myra, mijn tussendoortje in de ochtend is kwarktaart geworden ipv. fruit Clown Maar de rest van de dag ga ik gewoon volhouden!

Magere melk en uuuh, iets van rijstewafels ofzo?

Kwarktaart is lekker, en redelijk mager. Vingers aflikken
Rijstwafels, goed idee. Of ik neem wortels, zitten tenminste vezels in. Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:56

Zo was mijn spijsvertering ook toch Myra! Weet je nog dat ik 15 kilo ben afgevallen? Ik at de hele dag netjes mét elke dag wat lekkers erbij! Nu is mijn spijsvertering nog steeds zo volgens mij, want ik blijf rond de 66 hangen terwijl ik best wel veeel slechte tussendoortjes eet, maar 9 van de 10 keer gezond ontbijt/lunch & avond eet! Ik sport nu wel minder, heb inmiddels een eigen paard gekocht (rijd nu wel 6x in de week Knipoog), waardoor alles minder strak is (voor zover het al strak was Tong uitsteken met 66 kilo is nog steeds niks strak lol). Maarrr ik heb inmiddels wel maatje S van de H&M! Haha!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:01

Netjes! Ja echt super. OK dan!
Ik zou ook wel heel graag mijn eigen paardje willen kopen, maar ik moet nog 3400 euro wil ik genoeg hebben en dan ook nog een spaarpotje van 1000 euro. Intensief paardrijden is ook gewoon een sport, dus een sportschool hoeft dan niet echt betaald te worden. Haha!
Ik ga denk ik wel beginnen met buikspieroefeningen voordat ik ga slapen. Maar goed, spieren zie je pas als het omliggende vet is verminderd. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het echt k.ut dat de sportschool dicht is vandaag haha. Gelukkig is mijn planning nog niet in de war gegaan; zo aan mijn appel. Vork

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:09

3400 euro? Heb je zo'n duur paard op het oog? Knipoog

Wel goed dat je eerst spaart, dat heb ik niet gedaan! Maar ik zag hem en toen wou ik hem gewoon heel graag hebben! Bloos Gelukkig heeft mijn vader hem 'voorgeschoten' en de helft gegeven Haha! Alleen wat je allemaal moet kopen.. pff, daar is een spaarpotje van 1000 niet eens genoeg voor Knipoog

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:20

Leuk dat de oude "gang" weer wat meer gaat posten om zo te proberen anderen te overtuigen om toch gezond te gaan afvallen. Gaat het bijlezen hopelijk ook weer wat aangenamer en interessanter maken! Ik hoor dan wel niet bij de echt oude groep maar zou mezelf toch graag bij de gezonde afvallers rekenen dus ik probeer ook tips te geven waar ik kan.

LJ, hoe gaat het inmiddels met Liga? Ik heb op net dezelfde manier Urika kunnen kopen, mn ouders hebben het geld voorgeschoten en ik ben nu bezig met het sparen en terugbetalen. Maar dat zal nog wel een aantal jaar duren aangezien ik niet veel kan werken door mn zware studies...

March, wanneer komen er nog een keer foto's van Mukkus? Haha!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:59

LJ: wat een ontzettend mooi beestje heb je! En dan die donkere manen, heerlijk joh. Haha!
Ik spaar nu voor een IJslander, en ga wel uit van 4,500 euro. Natuurlijk wel iets goedkoper, maar je weet maar nooit als je je droompaard tegenkomt. Knipoog
Dan hoop ik nog een goed zadel van 800 te vinden en hoofdstel, etc. Ik doe niet aan dekens en andere troep, de vacht van een paard is uitgerust genoeg om allerlei soorten weersomstandig te doorwinteren. Ik ga ook echt op zoek naar een plek waar ze 24/7 buitenlopen (natte seizoen in paddocks). Maar dan snap je al dat ik zoveel nodig heb. Haha!
Daarnaast hoop ik ook nog te worden aangenomen aan de Design Academy. Dit jaar examen, en volgend jaar zou ik het liefst een jaartje willen werken en nog niet gelijk beginnen. Maar tijdens mijn studie ga ik waarschijnlijk echt geen tijd hebben. Verdrietig

Ik zit nu al aan mijn lunch, beetje vroeg. Heb ook eigenlijk nog niet zo veel zin in een gezond dagje, dus misschien is zaterdag wel een betere dag om te beginnen. Schijnheilig

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:18

Myra, ik heb voor mijn IJslanders 1000 (toen 17 jaar, geen papier, eczeem) en 2000 betaald (6 jaar, niet ingereden, wel papieren, geen eczeem). Het kán zeker goedkoper. Mijn zadels waren beide tweedehands en rond 500 euro.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:25

Doei!

o- bruin bolletje met boter en rollade, fristi zonder suiker en flesje optiwell control
t- pakje sultana
l- gehaktbal, aardappelpuree en doperwten/wortels
t- 2 perzikken
d- 3 knackerbrod met kaas en boter
t- druiven/joghurt

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:27

Da's weinig Wind! Ik ben heel blij als ik een 'perfecte' IJsco vind die tussen de 3000-3500 zit. Wel een vrij jonge IJs, goed gebouwd maar vooral goed ingereden. En zeker geen eczeem, dan blijf ik smeren, dan geef ik liever iets meer uit voor een eczeem vrij (voor zover ze dat kunnen weten dan Tong uitsteken ).
Wat voor een zadels heb je?
Misschien dat ik gewoon een wintec koop, maar de Astund van een bijrijdijslander die ik deed zat wel héél erg lekker. Clown

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:29

Ik heb een Goertz tölt exclusiv (bruin, geen stegen, gladde zit) en een Sleipnir (zwart, gladde zit). Astunds zitten inderdaad lekker, maar passen niet op veel paarden, zijn erg smalle zadels.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:32

Ik zie wel hoe het loopt. Lachen
Zou het liefst een paard van Yoni Blom willen kopen, of tips van haar krijgen met goeie adressen. Staat nu zo'n leuk beestje te koop; Bragi vom Saringhof op http://www.icelandig-horses.com
Maar nu lijkt me niet verstandig om een paard te kopen helaas.

@ Mystica: vind je dagje wel weinig hoor! Avondeten (je hebt natuurlijk een grotere lunch) is wel te weinig als je het als je lunch ziet. Neem liever 3 boterhammen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:39

goedemiddag!

Ik heb vanmorgen even 20 km gefietst naar m´n bijrijdpony.
En 40 minuutjes gereden. In ´t begin ging niet zo, maar later liep ze netjes Lachen

Mijn planning:

O: 2 krentenboterhammen
T: 2 rijstewafels
L: 2 maisboterhammen met plakje ham en plakje kaas (als tosti) en beetje hulzarensalade
T: fruit
D: ?
T: fruit

Komt een vriendin langs en die zou pas vanavond komen, maar komt nu al. Dus ja die eet natuurlijk ook mee Dus geen idee wat we gaan eten, want heb niet echt genoeg in huis eigenlijk en de winkels zijn niet open... lastig...

Ik wil ook ooit wel een pony kopen, maar mn ouders gaan dat niet voorschieten hoor... dus zal ook eerst moeten sparen.
En ga ook wel uit van 2500 euro voor een pony en dan nog 500 euro voor spullen en eigenlijk wel bijna 1000 euro voor spaarpotje (kan altijd nog bijvullen, maar om mee te beginnen)
Scheelt dat ik niet heel veel spullen hoeft te kopen, zadel en hoofdstel heb ik namelijk al. Maar ja eerst vanaf septemer tot hopelijk februari mn schoolgeld zelf betalen en kamer enz... want krijg geen stuffie meer dan dus pony zit er nog niet in Knipoog helaas...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:57

Rode sausjes, z oals ketchup en curry, zijn die nu ook slecht of? Ik heb altijd gehoord dat rode sausjes niet zo slecht zijn...Is dat ook zo?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:58

Niet zo slecht als mayonaise, dat klopt, maar er zit wel veel suiker in.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:02

oke dank je Is t toch weer minder gezond dan ik dacht... Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:43

Toch kan je beter voor rode sauzen kiezen! Hot chili saus is ook niet zo slecht en erg lekker!

Ik kom net van de sportschool Go jij! Go jij! en zit nu aan een stuk appeltaart als lunch Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:49

Anjatjeuh schreef:
LJ, hoe gaat het inmiddels met Liga? Ik heb op net dezelfde manier Urika kunnen kopen, mn ouders hebben het geld voorgeschoten en ik ben nu bezig met het sparen en terugbetalen. Maar dat zal nog wel een aantal jaar duren aangezien ik niet veel kan werken door mn zware studies...

Hey Anja! Met Liga gaat 't (voor zover ik kan zien Knipoog) erg goed! Hij is wat aangekomen, de osteopaat is langs geweest (op 3 kleine scheve werveltjes was alles oke en die zijn weer terug gezet), hij is vorige week geënt, hij heeft gebitscontrole (hij had niks)gehad. Allemaal super dus!
1 juni gaan we naar 't land (Spaarnwoude), gaat 'ie lekker 24/7 met Cheyenne (vorig bijrijdpaard) 't land op! En kunnen we heeerlijk buiten rijden, lekker oefenen voor endurance Tong uitsteken Vork

Verder heb ik trouwens 3 weken geleden een nieuw zadel voor Liga gekocht. Een nieuwe Wintec Pro Care (dressuur) incl beugels, riemen & singel voor 650 euro (kreeg een kleine korting). Ik heb wel dekens voor hem, hij stond ook te bibberen toen hij hier aan kwam (met sneeuw) onder zijn 200 grams. Ik heb hem toen 2x 200 grams opgedaan, daarna 200 grams en nu staat hij bloot of als het regent onder een regendeken (fleece gevoerd). Volgende winter krijgt hij lekker een 350/400 grams, het is nu eenmaal een ielig paardje Tong uitsteken Maar dan heb ik nog even om te sparen.

Ben natuurlijk erg blij dat mijn vader zomaar even 3000 euro aan mij gaf (de helft echt gekregen, andere helft op terug betaling). Daarnaast heeft een vriendin van mij haar eigen online paardenwinkel (paardenconcurrent) en ik heb een deken van haar gekregen + wat kleine spulletjes en ook wat dingen op afbetaling, dus dat is ook fijn. Mijn moeder heeft niet zoveel maar heeft de keuring betaald (190 euro). Dat zijn wel dingen die je er allemaal bij moet rekenen.

Ik kan natuurlijk ook niet echt veel werken (ivm fysieke gesteldheid; migraine, spierspanningshoofdpijn en darmen). Werk nu maar 3 dagen in de week maar dat is ruim voldoende voor mij. Betaal 100 euro in de maand af, nog 1200 te gaan Tong uitsteken Gelukkig woon ik nog thuis, zou niet weten hoe ik anders een paard zou kunnen hebben. Toch maar echt op zoek naar een rijke man waar ik bij kan wonen! Tong uitsteken

Dankjewel voor 't compliment Myra!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:09

Dankjewel voor de felicitaties Haha!

En.. zoals jullie begrijpen.. doe ik vandaag niet netjes!

Maar ik zou is opschrijven.. Ik heb zoveel gegeten!!! Niet normaal!!!

'S morgens: 2 geroosterde broodjes (met vlees) + boter + 1 cracker
'S middags: 3 bolletjes, 2 krente en 1 bruine, met vlees en 2 crackertjes (van LU, zijn zo lekker Vingers aflikken)
'S middags: 1 mini stukje appeltaart en 1 wafel (grooot)

Vanavond eten we krieltjes, met sla en een hamburger. Echt 1 van mijn lievelings eten Haha!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:15

Gefeliciteerd Flevo!!

En zoveel is het niet, maar ik denk voor jouw maag wel. Haha!

Ontbijt: 3MB. 3x halvarine, 2x jam. Actimel
T: Appel, banaan
Lunch: 1MB met vegetarische smeerworst. Rucolasalade met geitenkaas,pijnboompitjes en tomaat
T: 2 mandarijen. Activia
T: ?
Diner: ?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:26

@Pivanti: je bent lekker sportief geweest Haha!
@sokje87: ja dat bedoelde ik ook inderdaad Knipoog ik ben niet meer gewend zoveel te eten maar ik voel wel dat ik steeds meer kan eten. 14 mei laat ik me opspuiten (als ze daar mee akkoord gaan enzo, maar dat denk ik wel). Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:27

Flevogirly schreef:
Dankjewel voor de felicitaties Haha!

En.. zoals jullie begrijpen.. doe ik vandaag niet netjes!

Maar ik zou is opschrijven.. Ik heb zoveel gegeten!!! Niet normaal!!!

'S morgens: 2 geroosterde broodjes (met vlees) + boter + 1 cracker
Tussendoor: peer
'S middags: 3 bolletjes, 2 krente en 1 bruine, met vlees en 2 crackertjes (van LU, zijn zo lekker Vingers aflikken)
'S middags: 1 mini stukje appeltaart en 1 wafel (grooot)

Vanavond eten we krieltjes, met sla en een hamburger. Echt 1 van mijn lievelings eten Haha!

Was iets vergeten Tong uitsteken

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:33

ladyjoy schreef:
Ik vind ook dat Nienke erg weinig eet, dat vind ik altijd bij haar. Maar zij vindt het prima (zegt ze altijd). Wel jammer, want als ik goed nadenk at je 'vroeger' meer? Je doet namelijk wel zwaar werk (op de boerderij)!

Ja maar je moet niet vergeten dat ik vandaag vrij ben en de heledag bijna niks uitvreet Clown

Ik had mijn diner bij de avond gezet maar ik eet altijd tussen de middag warm en ben idd het toetje (creme caramel vergeten en de tomatensoep.
Ik kom vandaag uit op 1575 kcal. Ik doe op de boerderij vrij weinig op dit moment. Mijn man is ziek en we hebben bedrijfsverzorging al sinds begin januari.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:54

@ Wind: wat zijn je IJsjes trouwens geweldig. Lovers

@ LJ: echt leuke deal met je ouders! Wou dat het hier ook zo zat, maar dat zit er denk ik niet in. Knipoog
En ik wil ook even aankijken hoe het gaat worden met mijn studie. Ik zit nu zelfs al weer te twijfelen of ik niet een studie wil doen met dieren. En de mogelijkheid voor stalling is niet zo ideaal bij mij in het dorp. We hebben wel hier en daar leuke plekken, maar dat zijn stallen, en ik wil dan toch echt een paddock. Knipoog

@ Flevo: ik vind je dag echt niet veel. Bloos!
Maar al beter volgens mij.

Mijn dagje is slechter geworden, maar goed, dat zat er ook wel een beetje aan te komen. Zit er niet zo heel erg mee gelukkig. Ik heb liever dat ik wat snoepen accepteer dan dat ik alles uitsluit, want dat levert écht niks op bij mij.

O: 300 ml. luchtige bananenvla véél calo's Bloos!
L: 2 vb + ham + boter, 1 knackerbrod + kaas + boter
T: pakje koekjes (van die choco Liga dingen volgens mij, veel calo's)
T: 2 merci, 1 walnoot, 1 koffieleutje
A: onbekend?
T: fruit?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:56

gelukkige verjaardag flevo! Haha!

O: cornfleaks (2handjes), magere melk
T: koekjes van special K (98calo's)
L: lazagna! (zo een bordje zo 630calo's)
T: 1sandwich met kaas en hesp
T: klein beetje rijstpap van meter (ze is er aan het maken voor de communie morgen)
A: soep, 3sandwiche's