Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:48

8nnemiek schreef:
Is dat nu echt zo lekker, die ben&jerrys?
Ik heb het nog nooit gehad :=

Vind de cookie dough van de lidl lekkerder, eet ook nooit B&J omdat het echt idioot duur is. :$

Maar heb nog geen echt heerlijke vegan variant gevonden dus misschien toch eens testen als hij in de aanbieding is oid.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:50

De vegan Chunky Monkey was iig echt heeerlijk <3 maar ik was voordat ik vegan ging eten altijd al B&J's fan.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:52

Azmay schreef:
8nnemiek schreef:
Is dat nu echt zo lekker, die ben&jerrys?
Ik heb het nog nooit gehad :=

Vind de cookie dough van de lidl lekkerder, eet ook nooit B&J omdat het echt idioot duur is. :$

Maar heb nog geen echt heerlijke vegan variant gevonden dus misschien toch eens testen als hij in de aanbieding is oid.

Idd, best lekker maar niet het geld waard. Maar ik wil het best eens proberen :)

8nnemiek

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 11:11

Ik heb wel eens bij de vriezer staan twijfelen, maar dan komt toch al snel de hollander in me naar boven en denk ik, voor dat geld kan ik een boodschappentas vol groente en fruit kopen :+

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:32

Ben&Jerry's is goddelijk :D <3

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:20

Vandaag poging 3 gedaan voor de vegan Ben & Jerry's _O- alleen geslaagd voor de Chocolate Fudge Brownie, de rest had al een bordje met 'Dit product is binnenkort weer verkrijgbaar.'. Beetje lame :')

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:25

Ik heb ook de Swedish Glace bij toeval ontdekt van de week, die is ook lekker en niet zo duur! Vanille roomijs op basis van soja <3 Ik heb er een handvol verkruimelde pure chocola doorheen gegooid, ook lekker :Y)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:27

Vind B&J ook heerlijk maar veel te duur (denk altijd net als 8nnemiek) dus koop het eigenlijk nooit, maar wie weet als het eens flink in de aanbieding is.

Swedish Glace is heerlijk, vooral de bosvruchten :9 , en inderdaad een stuk goedkoper.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:29

Magrathea schreef:
Ik heb ook de Swedish Glace bij toeval ontdekt van de week, die is ook lekker en niet zo duur! Vanille roomijs op basis van soja <3 Ik heb er een handvol verkruimelde pure chocola doorheen gegooid, ook lekker :Y)

Jaaa die vind ik ook heel lekker! Met aardbeitjes erdoor geblenderd is ook fijn <3

Helaas nergens meer te krijgen hier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:42

Het is ook duur, maar ik ga het dan ook niet wekelijks inslaan := Eens in de zoveel tijd kan het wel een keer. :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:47

Hier hetzelfde hoor... en ik heb mijn maandelijkse feestje dus dan mag het vind ik O:)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:54

Fijn dat 't zo lekker is! Ik ben zo gelukkig dat mijn ouders al zolang ik me kan herinneren een ijsmachine hebben <3 O:)

Wat zijn jullie beste recepten voor worstenbroodjes? Maar dan echt zo echt mogelijk. Ik mis dit Brabantse stukje. Ik heb nu van dat verse gehakt van de AH, maar zou 't liefst kijken naar helemaal vegan voor de volgende keer. Hoe creëren jullie je gehakt?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:56

Ik gebruik de verse plantaardige hamburgers van de Albert Heijn, kan je natuurlijk in elke vorm kneden die je zelf wilt. Maak er zelf vaak saucijzenbroodjes mee, vind het heel lekker van smaak <3

Je kan natuurlijk ook seitan proberen om lekkere worstjes van te maken!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:13

Seitan, daar moet ik echt nodig eens aan gaan beginnen. Maar scriptie is afgelopen week ingeleverd en ik heb nog één tentamen, dus daar moet ik in februari maar eens tijd voor maken!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:56

Ik ga de B&J wel proberen
Soja basis valt hier af
En grunschnabel proef ik een na/bijsmaak aan die ik niet zo kan waarderen
Dus amandelmelk basis
I gotta try this :D
Of het daarna nog vaker/regelmatig gekocht word, geen idee... ligt er aan hoe lekker het wel of niet is :+
Tis idd pricy 5,99 voor een beker

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:21

Ik ga de B&J Chocolate Fudge Brownie uit de vriezer plukken zie mmmmm :9
We hebben ook een Chunky Monkey hebben we ook, die eet m'n vriend.
Het is duur, maar ik heb er twee dagen geleden enkel de bovenste cm af gegeten... ik ga eeuwen doen met 1 beker denk ik :D

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:04

Even een vraagje van mij:

Laatst vertelde iemand mij dat er ook dierlijke vetten zitten in shampoo. Ik dacht errst dat diegene een grapje maakte, maar het brengt me nu wel aan het twijfelen.
Het liet me ook nadenken over cosmeticaproducten. Ik gebruik meestal goedkope mascara/oogpotlood en make-up remover doekjes van nivea, maar ik heb me daar nooit in verdiept. Hoe doen jullie dit?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:06

Ik heb me voorgenomen hierin te verdiepen zodra mijn huidige makeup op is. Aangezien ik zo goed als nooit makeup gebruik zijn we inmiddels 3 jaar verder _O-

Qua shampoo gebruik ik Kruidvat huismerk, dat is voor zover ik weet vegan en niet op dieren getest.

Ik hoor mensen altijd lyrisch zijn over producten van Lush en de Body Shop.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:24

Ik gebruik qua doucheproducten bijna uitsluitend Lush. Vind het heerlijke producten, eigenlijk vooral omdat het een soort verwen-factor heeft voor mij. (Daarom is de prijs voor mij ook gerechtvaardigd, maar kan me voorstellen dat je dat voor dagelijks gebruik niet zou willen.)

Qua make-up ben ik aan het overgaan naar 100% vegan. Ik kocht altijd al wel dierproefvrij, maar lette niet echt op de ingrediënten. Nu kijk ik eerst of een merk dierproefvrij is (via de lijst van Naoki en anders via Google) en vervolgens probeer ik te achterhalen welke producten vegan zijn. Vaak zijn daar wel lijsten van te vinden.
Vind het voor make-up wel lastig, want er is qua (liquid) lipsticks, blushes en oogschaduw niet zoveel te krijgen. Reken dus op heel veel teleurstellingen, heb al regelmatig iets uit mijn winkelmandje moeten gooien omdat het toch niet vegan bleek :(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 17:30

Ik maak mijn zeep tegenwoordig zelf, dus dat scheelt al weer, maar ik ben (na 15 jaar :+ ) wel weer eens toe aan een nieuwe mascara stick.. Heeft iemand daar toevallig nog een dier- en milieuvriendelijk idee voor?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:32

Nederlandse merken zijn toch meestal heel ok? Mascara heb ik vaak van Catrice, die is ook dierproefvrij.

Ik gebruik ook Lush, maar ik heb qua bad- en doucheproducten eigenlijk alleen maar shampoo en conditioner. Zeep gebruik ik gewoon nooit, dat is extra milieuvriendelijk :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 17:57

Dierproefvrij zijn ze tegenwoordig allemaal wel, toch? Maar ik zoek vooral een merk dat ook met andere producten duurzaam bezig is, en dus bv ook geen/zo min mogelijk palmolie gebruikt in smeersels enzo.
Verkoopt de body shop nog steeds van dat soort hippie spul? :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:14

Valt helaas vies tegen hoe dierproefvrij de grote merken zijn :n Producten die in Europa worden verkocht mogen niet op dieren worden getest, maar dat betekent niet dat het merk geen dierproeven uitvoert of laat uitvoeren...
https://naoki.nl/cosmetica-bedrijven-di ... en-testen/

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:57

marinke182 schreef:
Even een vraagje van mij:

Laatst vertelde iemand mij dat er ook dierlijke vetten zitten in shampoo. Ik dacht errst dat diegene een grapje maakte, maar het brengt me nu wel aan het twijfelen.
Het liet me ook nadenken over cosmeticaproducten. Ik gebruik meestal goedkope mascara/oogpotlood en make-up remover doekjes van nivea, maar ik heb me daar nooit in verdiept. Hoe doen jullie dit?

Nivea is niet dierproefvrij. De meeste Nederlandse huismerken wel, zoals Kruidvat en Hema.
In veel douchegel en shampoo zitten inderdaad dierlijke producten. Hyaluronzuur bijvoorbeeld, heel goed voor je haar, komt van runderen. Maar ook elastine, waar Andrelon reclame voor maakt, komt ook van dieren.

Edit: merken zoals L'oreal, dus de internationale merken, worden buiten europa op dieren getest en mogen hier verkocht worden.
Merken die ook in China verkocht worden, zoals grote parfums, Guess, Versace, noem maar op, worden altijd op dieren getest. Dit is namelijk verplicht voor verkoop in China.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:05

Is het met Lush niet ook zo dat het lang meegaat? Dat rechtvaardigt de prijs ook wel weer. :)
Dat zijn van die blokken shampoo toch? Wil ik ook wel eens proberen :) geen verpakking is ook wel fijn