Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:56

Gefeliciteerd Chantal!

En Leen wat fijn dat je wat langer mag slapen zeg. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er knettergek van wordt. Als ik al een paar nachten niet goed heb geslapen kun je me echt wegdragen.

Vandaag een vrije dag dus lekker helemaal zelf bepalen wat en hoelaat ik ga eten. Heerlijk! Ook even een flink magerder lijstje om gister een beetje recht te trekken :+ ging niet helemaal goed

Planning:

O: 60 gr havermout (van Quaker :r blegh ga straks gelijk mn eigen bio-havermout weer halen) , 50 gr zomerfruit DV, 10 gr chia zaad, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: zelfgemaakte choco-haverreep
L: pasta pesto gemaakt van: 200 gr courgettereepjes (ipv pasta dus), paar kerstomaatjes, 1 el zelfgemaakte pesto, paar pijnboompitjes als garnering
T: 100 gr appel, 100 gr banaan, 150 gr soja-yoghurt, 15 gr eiwitpoeder, 20 gr muesli
A: vooraf: zelfgemaakte broccolisoep met 100 gr broccoli, groentebouillon, beetje soja-kookroom
daarna: 125 gr zoete aardappel uit de oven met 2 broccoligroentekoekjes en een groene salade, mayo-yoghurt dressing met bieslook en citroen.
T: 100 gr wortel met 30 gr zelfgemaakte hummus

D: water, thee
B: 8 km fietsen, 1-2 uur bij de paarden aan het werk (stallen, paddock, trainen)

kcal: ongev. 1700 tegenover ongev. 1900 verbrand.

eiwit: 69 gr - koolh: 165 gr - vet: 75 gr

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:29

De beterschapswensen hebben geholpen: ik voel me alweer fitter :)
En die citroenthee met gember en kaneel en honing is echt heel lekker, en verzacht inderdaad de keelpijn. Thanks!

Phor: O wat moet dat schrikken geweest zijn! :oo Gelukkig was je lichaam gewoon even gek aan het doen, en is alles met de baby prima in orde :(:) Stom lichaam soms :(:)
Enne, jij geeft ook al paranormaal voedingsadvies, in de dromen van Venthe? <<) Gat in de markt hoor! Hihihi

Venthe: Ik zie echt geen extra gesnaai bij de maaltijden hoor, lijstje ziet er prima uit :) Mijn vriend eet supertraag, en ik eerder... snel, dus voorzie ik altijd extra groentjes voor mij, zodat ik naar hartelust verder kan eten.

Horse: Gefeliciteerd met die twee kilo! Top dat gezonde voeding en sporten zoveel kunnen doen!

Mandy: Veel beterschap meid :(:) Voel je je inmiddels al wat beter?
ES is van vroegah ;) (heel dik -> lijnen -> amper durven eten)

Soms heb je het gewoon even nodig Eline!

Hihi jij kan weer vooruit Karin.

Gefeliciteerd Chantal!

Gisteravond ging het ziekzijn al veel beter, en sporten lukte niet meer, maar ik had wel zin om aan het bakken te gaan. Dus werd het ciabatta van volkorenspeltbloem, en daarna hebben vriendlief en ik samen peperkoek gemaakt van volkoren speltbloem met 100 g suiker en 100 g honing in het recept. Volledig honing durfde ik niet, omdat ik niet wist hoe zoet het wel/niet zou worden, maar ik denk dat ik het volgende keer gewoon probeer. Is wel erg lekker!

O: 80 g havermout, 350 ml amandelmelk, water, gojibessen, amandelschaafsel; kleine kop warme melk met honing, kop citroenthee met kaneel en verse gember en honing
B: 45 min. circuittraining, Blogilates full body
B: Paarden verzorgen
L: 85 g zelfgemaakte volkorenspeltciabatta met pesto, cottage cheese, gegrilde courgette en aubergine, tomaat, peper, lente-ui :~
B: Grondwerken of paardrijden (30 min.)
T: 2 plakken zelfgemaakte volkorenspeltkruidenkoek met weinig suiker
B: 50 min. intensief ballet
T: Banaan
A: Bio-veggie-takeout: 2 x koolhydraten, 2 x bereide groente, stukje verse veggieburger (halve), grote rauwkostsalade met dressing
T: 150 g kwark, 50 g cottage cheese, 1 sinaasappel (kleine), half bakje bramen, wat cacaonibs

2350 kcal, tegenover 2350 te verbranden kcal, 90 g eiwit

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:30

Even een vraagje, ik wil wat minder koolhydraten eten, heeft iemand nog tips voor gerechten of maaltijden met minder koolhydraten?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:34

Spiek even de lijstjes af van Karin en andere bokkers die bij de lunch of avondmaal kh schrappen, en misschien dat je anders je vraag kan stellen in het topic Gezonde Voeding oid?

Ik denk aan: lekkere verse soep, een grote salade met bonen/tofu/kip oid, een gevulde omelet, of als ze thuis A/V/G eten, gewoon voor jou een extra portie/soort groenten voorzien. Verder kan je veel met pompoen of bataten bereiden (of puree van bloemkool, pizza met bloemkoolbodem...)

Via google kan je vast een en ander vinden als je even zoekt op Paleo. En ik denk dat er in het boek van de Voedselzandloper ook een en ander koolhydraatvrij staat :)

Succes!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:38

Het gaat mij niet eens om de khd Bhris, maar om het weglaten van tarwe(producten) en aardappelen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:38

Chantal gefeliciteerd met je neefje/nichtje!

Mijn lijstje en plannetje:
O: Smoothie (6gr havermout, 70gr banaan, 70gr peer, 70gr mineola, 30gr kiwi)
T: Snack a jack
L: broodje van de bakker
T: magere yoghurt met een kiwi
T: cracker met 20+ smeerkaas
A: canneloni met ricotta en spinazie

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:39

Dank jullie wel voor de tips! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:45

Dat weet ik hoor Karin! Zo bedoelde ik het niet. Maar jouw lijstjes zijn wel heel mooie voorbeelden; toen ik minder kh at ging ik ook bij jou spieken :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:06

Paranormaal advies :') Liefhebbers? <<)

Ik kan vandaag weer lekker eten. Ik denk dat het door het warmere weer komt en het goede nieuws van gisteren, want ik voel me helemaal geweldig :D

Vandaag:

O: klein bakje cruesli melk, 1vb met schouderham, 1 mini kapje met heksenkaas tomaat/basilicum, 2 kaasstengels
Planning:
T: bakje yoghurt met een banaan, mandarijntje en honing
B: 12km fietsen, 3.5u lesgeven
L: dubbele boterham met tomaat/komkommer/sla en schouderham, 1vb met biopindakaas, 1 kaasstengel, 1 mandarijn
B: 12km fietsen
T: broodje kroket :9
A: Ik heb trek in VEEL groenten, dus zal wel een salade worden
T: half reepje Bros melk/praliné

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:21

Kom nu langzaam steeds beter weer in mijn vel.
Mag ook wel na twee weken aan modderen met hoe ik me voel.
Blijf dus lekker gezond en veel groenten eten.

O: havermout met yoghurt, lijnzaad kaneel en banaan.
L: 2 sneetjes zelfgebakken vk brood, 1 met kaas en komkommer, 1 met appelstroop. 1 of 2 vk crackers met pindakaas en komkommer en appelstroop.
T: Peer
A: Stamppot met prei en paprika met jus en 1/3 rookworst.

B: 30 min fietsen, 1 uur bodymix
D: Water en thee

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:31

O: 2 bruine broodjes Tonijnsalade
T: Appel/muesli reep en pakje sultana
L: Yoghurt met mandarijn
A: Witlof met ham/kaas en gebakken aardappels

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:41

8.00 Yoghurt met 10 hazelnoten en een handje rozijnen
10.30 Rijstwafel met kaas
12.30 Aardbei-banaan smoothie
15.30 Wat worteltjes en eventueel een rijstwafel
18.00 Rijst met sperziebonen en pagnafilet

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:05

Woow skinnylove, kan jij na die lunch gewoon zonder een tussendoortje fatsoenlijk functioneren tot aan je avondeten?

Vandaag:
O: magere yoghurt met een halve appel, 2 eetlepels cacao nibs en 3 eetlepels havermout
T: honingwafel zonder toegevoegde suikers
L: 3 dubbel donker volkoren bammen, 1 met eiersalade zonder mayo, 1 dun besmeerd met nutella en 1 gerookte kipfilet
T: misschien 2 mini speltspeculaasjes?
A: Wraps met kipfilet, sla, tomaat, wat creme fraiche light en wat salsa kruiden
T: denk nog een honingwafel of 2 rijstwafels met zuivelspread. Hang er vanaf hoeveel trek ik heb in zoetigheid!

D: green tea lemon en water
B: ruim een half uur met een koliekerig paard gelopen, 2 paarden gelongeerd en nog wat werkzaamheden op stal. Niet zo gigantisch veel dus.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:09

Ik doe het daar ook beter op Espoir... Van eten tussendoor krijg ik alleen maar meer honger.

Lijstje:
O: scone met boter en jam
L: havermout met rozijnen en cranberries
T: appel, 2 mandarijnen
A: salade met couscous, kip, halve avocado, sla melange, cherry tomaatjes, little gem, huttenkase en rode pesto
B: 30d shred level 2

Commentaar is welkom, ik was vergeten vanmorgen om mn huttenkase en pesto op mijn salade te doen en met helemaal niks hou ik niet zo van, dus vandaar de scone als ontbijt; heb alles maar een maaltijd opgeschoven.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:30

Chantal, gefeliciteerd!! *\o/*

Maai_ke, ik lunch meestal met relatief weinig koolhydraten. Dat wil zeggen, geen koolhydraten uit granen. Ik gebruik namelijk vaak peulvruchten, en daar zitten natuurlijk wel khd in. In de zomer combineer ik deze (zwarte, witte, kikkererwten, kidney, linzen) vaak met rauwkost zoals paprika, tomaat, avocado, een slamix of verse spinazie. In deze tijd van het jaar vind ik een stoofpotje met bonen lekker om mee te nemen. Ook gegrilde groenten doen het altijd goed. Verder ga ik mee met de tips van Bhriseis!

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kikkererwten met geroosterde wortel, lente-ui, zonnebloem- en pijnboompitten en peterselie
T: banaan, 15 amandelen
A: gebakken aardappelen met broccoli en een vegaburger, beetje mayo/curry
T: misschien zelfgemaakte warme choco

B: 12 km fietsen, (waarschijnlijk) paard longeren

Ik ben benieuwd hoe lang ik mijn havermout met cacao lekker blijf vinden :)) Het gaat bij mij steeds in fases. Eerst was ik weg van havermout met appel en kaneel, toen van overnight oats met banaan, en nu van de cacao-variant. Qua ontbijt ben ik blijkbaar niet zo van het variëren :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:51

O: 2 gebakken eieren op vk boterham, glas fruitontbijt
T: capucinno en stukje melkchocola, water
L: pannekoekjes van banaan en 2 eieren met kaneel, kippenpootje van gister :+ , water
T: word denk ik chocola ofzo
A: meatloaf met?

B: straks ripped in 30 week 4 dag 2

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:00

Lekkere voorraad KarinvdM!
Jeetje wat schrikken Phormicola! :(:) Die vega snackbar klinkt wel echt heeel erg lekker :9 :9
Venthe misschien helpt het om een flesje water bij je te dragen en met jezelf af te spreken dat hij voor de lunch en voor avondeten leeg moet zijn. Als je verder bij het ontbijt nog wat drinkt en 's avonds zit je al snel aan de 1,5/2 liter :)
xEmily, ik hoor vaak dat roken je eetlust verminderd.
Ontbijt met spruitjes :')
Fijn Horse_xx! :)
Logisch dat je trek had Eliine!
Maynica_val ik hou verhoudingen niet bij, dus geen idee hoeveel ik binnenkrijg. Maar om honger gevoel lang weg te houden helpt het bij mij altijd om verschillende voedingsgroepen te combineren. Zo is mijn ontbijt meestal een stuk fruit met muesli en magere yoghurt. Door de muesli zitten stukjes noot en rozijntjes. Zo krijg is dus koolhydraten, vetten en eiwitten binnen en heb ik lange tijd geen trek. :)
Fijn dat je iets langer mag slapen Leen_! En je lijstjes zijn al stukken vooruit gegaan +:)+
Bhrieseis, Fijn dat je je weer wat beter voeld! :) mm je baksels klinken lekker! Wat rot van je ES! Hier helaas nog een vaatdoekje -O-
Fijn dat je je zo goed voeld Phormicola *\o/*
Many, erg herkenbaar! Soms zweer ik een paar maanden bij een bepaald ontbijt, en daarna ontmoet ik iets anders en wil ik dat alleen nog maar :')
Gefeliciteerd ChantalSmook *\o/*

Vandaag een dagje thuis gebleven van school, ben nog niet lekker..
Gister vanaf 20:00 tot vanmorgen 9:30 in bed gelegen. Had vanaf het gister 17:30 tot vanmorgen 10:30 niet gegeten, dus na 17 uur niets te hebben gegeten vandaag vlagen van honger tot nergens zin in. Ik eet maar een beetje naar waar ik trek ik heb.

O: smoothie van 1 banaantje wat dv frambozen met magere yoghurt, 3 el muesli erdoor. (owja en proefje van mama der smoothie) 2 rijstwafels met smeerkaas
L: 2 kapjes polderlanderbrood met appelstroop, halve krentenbol, 1 waldcornbeschuit met pindakaas

En heb eigenlijk nu al weer zin in iets maar heb het gevoel dat sinds ik na het douche beneden ben alleen maar aan het eten ben geweest :+

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:06

Bhriseis schreef:
Dat weet ik hoor Karin! Zo bedoelde ik het niet. Maar jouw lijstjes zijn wel heel mooie voorbeelden; toen ik minder kh at ging ik ook bij jou spieken :P

Ik probeer ook altijd naar Karin te kijken voor inspiratie :j
Eline wat een lekker lijstje vandaag! :)
Many ik wilde net beginnen aan m'n salade toen ik jou post las waarin je het had over avocado in de salade, en laat ik dat nou net te zijn vergeten vandaag, ik had al het idee dat ik iets miste _O- En qua havermout heb ik ook weinig variatie hoor, de basis is bij mij al denk ik een halfjaar havermout met appel en kaneel, wat daar nog bij gaat varieert meestal wel per dag.
Phor wat schrikken inderdaad zeg, gelukkig voel je je nu weer helemaal goed :)

O: 20 gr havermout, 20 gr quinoavlokken, 1 appel, 7 gr amandelen, 12 gr ontbijtmix, 9 gr rozijnen, 4 gr chia
L: salade, gemengde slamix, 100 gr komkommer, 3 kleine tomaatjes, 30 gr hutten kase, 60 gr kidneybeans, 40 gr mais en nog net op tijd 35 gr avocado ;) Plak roggebrood met pindakaas

Planning verder:
T: smoothie van de rest van de avocado, appel, bleekselderij rode biet en sinaasappel denk ik
A: ?
T: bakje kwark met noten en/of fruit

B: 2x 5km mountainbiken door het bos, 1 paard rijden, 1 paard longeren, stalwerkzaamheden
D: 2x koffie met geklopte melk, water

Als alles goed gaat en mijn avondeten netjes is kan ik wel weer zeggen dat ik m'n betere ritme weer heb gevonden geloof ik *\o/*

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:17

O/L: 90gr speltbrood 2 gebakken eieren met wat groente en wat kaas
T: appel en speltboterham met gerookte ham
A: zilver vliesrijst met kip madras(champignons, sperziebonen, kookroom kip kruiden) entomaat
T: kwark lijnzaad en rozijnen en peer
B: 50 minuten fietsen en 45 min. Spinning

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:41

O: 60 gr havermout, 5 gr chia, blauwe bessen
T: 175 gr appel
L: Havermout-pannenkoek van 30 gr havermout en 1 eiwit. Tonijnsalade van 95 gr tonijn, 30 gr huttenkase, 2 eiwitten gekookt, 1 rijstwafel met kipfilet
T: 200 gr appel, 1 speltbroodje, 13 gr kipfilet, rijstwafel, 5 gr pindakaas, 10 gr pecannoten
A: 200 gr oosterse roerbak, 150 gr zoete aardappel, 130 gr kipfilet, 60 gr champignons. 150 ml yoghurt met 5 gr honing
T: 10 gr walnoten, 150 gr yoghurt, 10 gr whey, 15 gr cranberries. Chocomelk van 150 ml sojamelk, water, 3 gr cacao

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:44

Mooie lijstjes weer! Mijn planning:

O: havermout met appel, frambozen en water
T: -
L (uit): dikke bruine boterham met Leidse kaas, hummus en geroosterde groenten
T: peer
A: linzensoep met speltbrood

B: uur pilates, uur essentrics

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:53

Fijn dat je langer mag slapen Leen! & gefeliciteerd Chantal! :D
Je baksels klinken weer heerlijk Bhri, binnenkort ga ik me echt wagen aan iets wat meer moeite kost dan een banaan prakken en in de oven duwen :')
Nog mijn lijstje van gisteren, door de drukte niet kunnen posten (ook weinig structuur in mijn lijstje).
Ik ben weer bij mijn moeder dus kan weer wat meer prutsen in de keuken :D

O: 90 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 154 gram appel met kaneel
T: plakje roggebrood met 8 gram sandwichspread, 2 rijstwafels
L: Baksel (128 gram banaan, 58 gram havermout, 5 gram pindakaas), 107 gram bospeen, 97 gram cherrytomaten, 1 mineola
T: beker broccolisoep, 1 appel
T: 28 gram whey
A: 2 eieren in scheutje olie met roerbakgroentes (ongeveer 200 gram)
T: mix van 150 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt, 1 kiwi en 1 vk beschuit
D: 1xkoffie, veel water en thee, flesje cola zero..
B: 20 min fietsen, 20 min wandelen, uur spinnen, 1.5 uur stal (grondwerken en naast normale staldingen ook de bak een keer poepvrij maken :P )

Vandaag echt een rammelhonger maar weinig beweging.. Ik wil echt naar de kantine sprinten en me helemaal volproppen maar ga proberen mezelf enigszins te bedwingen haha. Mijn volgende college begint pas om vier uur dus gaat nog wat wilskracht kosten :P

Tot nu toe:
O: 90 gram havermout, 8 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 151 gram appel met kaneel
T: 2 plakjes waldkornroggebrood met 12 gram kaas
L: 1 plakje waldkornroogebrood met 5 gram pindakaas, 150 gram Griekse yoghurt, 1 gele paprika (143 gram), 97 gram bospeen
T: 3 mandarijnen, sla met 1.5 eetlepel tonijn erdoorheen
A:?
T:?
D: 1xkoffie, veel water en thee (groen&wit), 1 cappuccino
B: 20 min fietsen, avond stal (ook rijden)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:30

Espoir_ schreef:
Woow skinnylove, kan jij na die lunch gewoon zonder een tussendoortje fatsoenlijk functioneren tot aan je avondeten?

Vandaag:
O: magere yoghurt met een halve appel, 2 eetlepels cacao nibs en 3 eetlepels havermout
T: honingwafel zonder toegevoegde suikers
L: 3 dubbel donker volkoren bammen, 1 met eiersalade zonder mayo, 1 dun besmeerd met nutella en 1 gerookte kipfilet
T: misschien 2 mini speltspeculaasjes?
A: Wraps met kipfilet, sla, tomaat, wat creme fraiche light en wat salsa kruiden
T: denk nog een honingwafel of 2 rijstwafels met zuivelspread. Hang er vanaf hoeveel trek ik heb in zoetigheid!

D: green tea lemon en water
B: ruim een half uur met een koliekerig paard gelopen, 2 paarden gelongeerd en nog wat werkzaamheden op stal. Niet zo gigantisch veel dus.

Nou normaal echt niet hoor!! :)) maar ik ben ziek dus krijg helaas niet veel naar binnen, maar normaal eet ik een stuk meer haha

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:35

Hoi iedereen!
Na een lange tijd trouw meegelezen te hebben, ga ik ook hier mijn lijstjes posten. Moet ik me nog even voorstellen? :) Ik hou echt van eten, maar ik vind het soms nog wel eens moeilijk wat ik allemaal mag hebben. Hoe dan ook, ik eet graag om de 2/3 uur. Helaas door een hielblessure kan ik voorlopig niet hardlopen, dus moet 'm rust geven. Morgen hoor ik meer van de HA, echt sporten zit er voorlopig niet meer in helaas... -O-

O: Magere kwark, met handje muesli, banaan, lijnzaad, noten en kaneel
T Sinaasappel + handje gedroogde abrikozen
L: Gewokte witte kool gemengd met ham, gehakt en aardappeltjes.
T: 4 chocolaatjes
T: Wortels en tomaatjes
A: Bami ?
B: 2x 20 min fietsen, 10 min lopen.
D: Groene thee, kruidenthee

Al met al, op zich best tevreden. Vanmiddag totaal geen zin in brood, dus heb maar wat van een kliekje gepakt en dat gegeten! Verder moet ik ongesteld worden, en ik gun me zelf 1 snoepmoment in de week, prima combinatie dus!

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:18

O: Banaan-ei-havermout pannenkoekjes
L: 2 plakken roggebrood met appelstroop, 1 speltcracker met pindakaas, 1 peer
T: Popcornwafel, 2 gedroogde dadels, blokje 85% chocolade
A: Bord andijviestampot met een gehaktbal
T: Magere kwark met cacao nibs en goji bessen
D: Water, thee, vers geperste sinaasappelsap
B: Vrijwel niets, de hele dag leren voor tentamens