[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:42

O okee.. ik heb echt geen flauw idee namelijk..
Maar dan ga ik vanaf maandag weer echt gezond eten..Lachen en dan zullen we zien hoe lang het gaat duren Knipoog
Ik pas natuurlijk vandaag en morgen en zondag ook op, maar omdat ik nog een 2 verjaardagen heb, dan ga ik niet alles afzeggen.. maar een paar hapjes ofzo moet kunnen vind ik..
Mijn moeder heeft al wel gebak gehaald wat ik niet lust.. dus dat eet ik al niet Clown Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:18

Ben vandaag ook weer begonnen met gezond eten zoals jullie denk ik al gezien hebben. Moest bij de sportschool me gewicht plus vetpercentage laten meten. Mijn gewicht schrok ik niet zo van omdat ik het al sóchtends gewogen had maar mijn vetpercentage, zit op 31,8 dat is 2,8 te hoog voor mijn leeftijd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:20

Morgen is het weer feesten bij ons, heb keuze uit chips en vis als aperitief, weet nu al dat het vis wordt Ja Heb gisteren een halve zak chips opgegeten Tong uitsteken Mag toch van de diëtist Knipoog
Daarna lekkere soep en fondue Tong uitsteken Zal sowieso weinig vlees eten en veel rauwkost Knipoog Komt helemaal goed Ja
Ik moet 8kg afvallen maar wil graag iets onder de 60 gaan wegen zodat ik een goed gewicht heb ivm het jojo-effect of is dat onverantwoord?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:22

Amaris, ik snap niet helemaal wat je bedoeld met i.v.m het jojo effect onder de 60 te gaan zitten?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:50

Het jojo effect zorgt er toch voor dat je gewicht gaat schommelen? Als je onder de 60 zit kan het zo geen kwaad als je schommelt, tegen dat je al 65 weegt, snap je het nu Lachen?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:52

Ok ik snap hem,

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:50

Hallo meiden Haha!

Het ging super goed vandaag op Madeira. Lachen Ben echt trots op mijn meisje!! Lovers Ik heb ook veel gehad aan tips die ik heb gekregen. Ik durf alleen nog mijn beugels geen gaatje langer te doen omdat ik dan pijn in mijn knie krijg.

Er gebeurde wel iets stoms. Ik wilde opstappen met 't trappetje/krukje. Maar ik stond er niet zo goed opzo, in elkgeval het krukje bewoog maar ik ga altijd gelijk op het zadel zitten niet eerst met mijn voet in de beugel. Madeira schrikt ervan dat het krukje beweegt, mevrouw loopt weg, Paulien ligt daar op de grond Clown gelukkig deed het geen pijn. En ik ging niet door mijn knie Haha!

Noor, goed zo meid dat je niet snoept. Wel balen dat je ziekjes bent Verdrietig beterschap!

Ellen, 15 kilo in 4 maanden is heeel netjes. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:56

Armaris schreef:
Het jojo effect zorgt er toch voor dat je gewicht gaat schommelen? Als je onder de 60 zit kan het zo geen kwaad als je schommelt, tegen dat je al 65 weegt, snap je het nu Lachen?

Als je goed eet zou je sowieso niet mogen schommelen in mijn ogen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:25

Doei!
Even bijlezen Lachen

Blinnii schreef:
Ooh wat vervelend dan Noor, best stom dat je dan toch oliebollen moet eten terwijl je dus eigenlijk niet zo goed reageert op vettig eten. Ach gut

Wendy, het komt allemaal wel weer goed meid.
Ik weet dat je het heel moeilijk hebt om Jaap, maar je komt weer iemand tegen die je wél waard is!

Het komt ook allemaal wel goed Ja Ik hou afstand, ga door met m'n leven, maar ik krijg hem neit uit m'n hoofd Zelfs 's nachts droom ik over hem, slaap daardoor erg onrustig, schrik wakker en wordt net zo moe wakker als dat ik ben gaan slapen. Moet ook gewoon weer wat beter voor mezelf gaan zorgen en nu de feestdagen voorbij zijn weer proberen wat regelmaat er in te krijgen Lachen
Kreeg gister eind van de middag trouwens opeens een smsje van hem "Gelukkig nieuw jaar trouwens hè Lachen " Kwam zooo kortaf en zo rottig over Scheve mond Heb teruggestuurd "Dankje, jij ook hè" Daar kan ie het mee doen Ja

fere16 schreef:
hey allemaal iedereen een leuk oud en nieuw gehad? ik wel heb erg veel gelagen.. we zaten met 4 vrieden vast in lift:P en ja ik ben gered door de brandweer haha. nu gaat het gebeuren ik wil eerst 6 kg er af hebben zodat ik op een 67/68 kg zit. m
vandaag is mijn eetpatroon wel een beetje in de war omdat ik pas half 3 van bed af rolde.

groetjes

Jij bent iig wél spectaculair het nieuwe jaar in gegaan Huilen van het lachen ROFL

Armaris: Wat goed dat je ondanks de feestdagen een kilo bent afgevallen!! Haha!
Wat kunnen jullie uitslapen trouwens Nagelbijten / Gniffelen Zelfs na het stappen ben ik meestal om een uur of 10 wakker Sigaar Hooguit es 11/12 uur, maar tot 3 uur slapen red ik écht niet Nagelbijten / Gniffelen

Blinnii: Zo vaak tanden poetsen is idd niet goed Je hebt ook van die doosjes met kleine mintjes (echt hele kleintjes) mss zo een nemen ipv tandenpoetsen dan?

Dat van die kou komt mij ook heel bekend voor! Heb het sinds ik ben afgevallen ook sneller koud Ja En ook als ik niet lekker in m'n vel zit of moe ben dan krijg ik het ook erg snel koud Ja

Ik moest vroeger ook een beugel, had zo'n plaatje, was 1 vd eerste op school en werd al gepest met mn dikzijn en onzekerheid en toen óók nog die beugel, die heb ik dus in een hoek gegooid en niet meer ingedaan Bloos Aantal jaar later door de tandarts weer doorverwezen naar de ortho, die vertelde me dat ik met mijn overbijt geen problemen ga krijgen met spreken of eten maar dat het 'voor het plaatje' wel netter zou zijn. Nou laat maar dan hoor! Ik heb overbijt, maar het valt niemand op *LOL* Dus ik vind het wel prima Ja

Dat vetpercentage meten zou ik ook weleens willen Ja Kan dat bij elke sportschool?

Wat fijn dat het zo goed gaat met madeira!! Haha! Dat is het betere nieuws Ja De nieuwe stal bevalt goed dus? Lachen

Zo, volgens mij ben ik weer bij Lachen

Heb me vanmorgen gewogen, 77,6kg Bloos (1.76m)
Vanmiddag lekker wezen rijden met een stalgenoot Lachen Tryggur lag te slapen in het land, met zn bekkie op de grond echt heel schattig *LOL* Hij schrok dat ik opeens in zn land stond, had me nooit horen aankomen Tong uitsteken Dus meneer kwam maar langzaam overeind *LOL* Hij stond op de poetsplaats ook nog half te slapen *LOL* Nou wij rijden, alles was nog glad en bevroren dus alleen gestapt, lekker in het zonnetje, was echt héérlijk! En Tryggur is normaal wel wat schrikkerig op nieuwe weggetjes en op lange paden heel druk enzo, maar nu heeft ie de hele weg lekker lopen dromen in het zonnetje!! *LOL* Lief paard Lovers Had ik echt ff nodig Ja Lachen

Ik hou verder even geen eetdagboekje bij Wil er allemaal niet teveel over nadenken en caloriën tellen enzo, want dan ben ik er veel te veel mee bezig en dat lukt nou toch ff niet Probeer gewoon lekker bezig te zijn en niet teveel aan mn emovreetbuien toe te geven Bloos En ga voor deze maand toch weer een abbo op de sportschool doen Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:30

Wendy ik ben kleiner 1m70 en ik weeg juist twee kilo minder dus zo Bloos is dat niet of ik moet me nu heel slecht voelen.
Niet slecht bedoeld maar zo laat jemensen die dan dikker zijn of kleiner wel slecht voelen vind ik
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-01-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:32

Het is ook niet heel ernstig hoor Lachen Maar ik ben van 96 kilo naar 74 kilo gegaan en heb dat gewicht een aantal jaren weten vast te houden waar ik erg blij mee was. Maar doordat ik de laatste tijd zodanig slecht in m'n vel zit ben ik dus weer aangekomen naar 77,6 waar ik gewoon ontzettend van baal, dus vandaar de Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:33

Wendy15 schreef:
Het is ook niet heel ernstig hoor Lachen Maar ik ben van 96 kilo naar 74 kilo gegaan en heb dat gewicht een aantal jaren weten vast te houden waar ik erg blij mee was. Maar doordat ik de laatste tijd zodanig slecht in m'n vel zit ben ik dus weer aangekomen naar 77,6 waar ik gewoon ontzettend van baal, dus vandaar de Bloos

Ow ok mijn excuses dan, hopelijk voel je jou snel beter!
Ben je emotionele eter?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:34

Hallo allemaal, nog de beste wensen voor 2009 Lachen

Ik heb niet bijgelezen, sorry Clown

Heb met de feestdagen niet extreem veel slechte dingen gegeten en rond oud en nieuw ook hooguit 5 oliebollen Haha!

Vanaf maandag ga ik weer echt letten op wat ik eet, das mijn enige goede voornemen Lachen

vandaag:
O: boterham met gebakken eitje Vingers aflikken
T: kerstkransje
L: pistolet met kip-kerriesalade en een glas verse jus d'orange
T: kop warme chocolademelk en een koekje
A: een paar poffertjes en ?
T: handje M&M's en wat druiven

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:36

Jep, heb echt van die buien dat ik alles door elkaar kan 'vreten' Bloos En achteraf baal ik dan zoooo omdat ik helemaal geen honger had eigenlijk Dus probeer nu weer wat regelmaat te krijgen enzo en hopen dat ik dan die kilootjes en hopelijk een klein beetje meer er nog af krijg Lachen
Wil zowiezo terug naar de 73/74, daar voelde ik me ok bij Ja Voel me nu gewoon niet prettig En het gewicht wat ik uiteindelijk hoop te bereiken is zo'n 68 kilo Lachen Wil ook vooral wat strakker in mn vel komen en wat fitter worden Lachen Merk ook dat als ik lichamelijk fitter ben dat ik emotioneel ook meer aankan, maar dat is natuurlijk een wisselwerking Lachen Want als ik mee heel rot voel vind ik het érg moeilijk om me ertoe te zetten gezond te eten en te gaan sporten..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:39

Jij ook de beste wensen Sanne Lachen En wat goed dat je je hebt weten in te houden met al het lekkers! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:45

Wendy15 schreef:
Jep, heb echt van die buien dat ik alles door elkaar kan 'vreten' Bloos En achteraf baal ik dan zoooo omdat ik helemaal geen honger had eigenlijk Dus probeer nu weer wat regelmaat te krijgen enzo en hopen dat ik dan die kilootjes en hopelijk een klein beetje meer er nog af krijg Lachen
Wil zowiezo terug naar de 73/74, daar voelde ik me ok bij Ja Voel me nu gewoon niet prettig En het gewicht wat ik uiteindelijk hoop te bereiken is zo'n 68 kilo Lachen Wil ook vooral wat strakker in mn vel komen en wat fitter worden Lachen Merk ook dat als ik lichamelijk fitter ben dat ik emotioneel ook meer aankan, maar dat is natuurlijk een wisselwerking Lachen Want als ik mee heel rot voel vind ik het érg moeilijk om me ertoe te zetten gezond te eten en te gaan sporten..

Zijn het specifieke gedachten of voorvallen waar je zo op reageerd. In de klinische psychologie gebruiken we iets dat de praline theorie noemt. Maar vaak worden pralines niet gebruikt, zeker niet als je moet afvallen. Daarom verander ik het in geld.
Elke keer je een slechte gedachten hebt ga je jouzelf belonen met geld. Zal raar in de ogen klinken maar het geld is een positieve prikkel en zo maak je de negatieve prikkel de gedachten of de gebeurtenis een stuk positief. Hierdoor vervalt de angst rond die gedachten of gebeurtenis en zo zul je minder snel gaan eten.
Misschien moet je eens proberen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:51

Doei! Ik ben weer terug van Vlieland. Lachen Of eigenlijk Scheve mond ik vind het altijd heel vervelend om daar weer weg te gaan. Natuurlijk veel warme chocolademelk gehad met die kou (zonder slagroom, maakt het al iets minder erg) en oliebollen en andere lekkere dingen. Maar ook veel gelopen (woensdag bijvoorbeeld 10km gewandeld) en 2x paardgereden, dus ik heb ook wel lekker wat verbrand. Lachen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:09

hallo!

Ingrid is weer terug in het land Ja ga straks wel even nazoeken waar ik was gebleven en bijlezen, eerst even foto's op laptop zetten en uitzoeken!

Heb iig hele fijne vakantie gehad, zijn in de buurt van Freiburg geweest, hebben in 30 cm sneeuw gestaan en was al met al erg geslaagd Ja was wel weer even goed voor de relatie met Niels ook, hadden het echt even nodig!

Oh ja, iedereen hier ook nog de beste wensen voor 2009, dat iedereen maar een topjaar mag hebben Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:02

katiavl schreef:
Wendy15 schreef:

Zijn het specifieke gedachten of voorvallen waar je zo op reageerd. In de klinische psychologie gebruiken we iets dat de praline theorie noemt. Maar vaak worden pralines niet gebruikt, zeker niet als je moet afvallen. Daarom verander ik het in geld.
Elke keer je een slechte gedachten hebt ga je jouzelf belonen met geld. Zal raar in de ogen klinken maar het geld is een positieve prikkel en zo maak je de negatieve prikkel de gedachten of de gebeurtenis een stuk positief. Hierdoor vervalt de angst rond die gedachten of gebeurtenis en zo zul je minder snel gaan eten.
Misschien moet je eens proberen

Het is sinds een aantal weken uit met m'n vriend en heb het daar erg moeilijk mee Lachen En elke keer als hij weer een smsje stuurt ofzo ben ik gewoon over de zeik. En verder moet ik er gewoon steeds aan denken en die pijn moet gewoon slijten denk ik Lachen
Die theorie snap ik niet helemaal Bloos Ik probeer juist afleiding te zoeken als ik me rot voel Lachen Of met een vriendin te praten. Of ik laat me ff lekker gaan en ga heel zielig jankmuziek zitten luisteren of op bed liggen janken Bloos Gelukkig worden die buien wel minder Lachen Maar ik moet er nog wel steeds aan denken en heb constant hoofdpijn enzo en ben veel te gespannen Scheve mond

Wat lekker dat je naar Vlieland bent geweest Imre! Haha! Ik zit elke dag lekker op een eiland Haha! Vind het heerlijk Ja

Fijn dat de vakantie zo leuk was Ingrid! En dat het je relatie een boost heeft gegeven Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:56

Leuk zeg Imre! Vlieland weet ik niet liggen....? Bloos
Een vakantie is altijd leuk he Ingrid, vind het dan ook een van de beste relatieboots Lachen

Heb met vriendlief afgesproken om wat vaker naar de sauna te gaan Lachen Heerlijk toch? Hou wel van de warmte Ja

Vandaag ben ik weer de mist ingegaan Bloos Heb een schotel kebab kip hawai op Bloos En uiteraard met frietjes. Had wel gelukkig ketchup als saus en spuitwater als drankje Ja
Straks moet ik nog bij mams eten, ga dan een half bordje spaghetti binnenwerken, is wel zo beleefd Lachen
Ga morgen met vriendlief naar de sportschool om een trainingsschema aan te vragen, want tot nu toe fitneste(weet niet hoe ik het schrijf Bloos ) ik zonder schema of iets.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:59

@Katia, onze psycholoog in opleiding Haha!
@Irme & Ingrid, welkom terug Haha! fijn dat jullie zo genoten hebben Lachen Nog de beste wensen Haha!
@Wendy, vervelend dat je zo over de z*ik bent als je smsje ofzo hebt gehad van je ex. Ik denk dat Katia je hebt voorzien van goede advies? Lachen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:03

Heb even 8 pagina's globaal bijgelezen, ga vanaf morgen weer braaf reageren etc Knipoog

Over mn dagen van afgelopen week zullen we het ook maar niet hebben, al hebben we best gezond gegeten, maar toch ook wel wat lekkere dingetjes, chippie 's avonds, rosétje erbij etc...nou ja, het was vakantie zullen we maar denken Ja
daarentegen met oudjaarsavond eigenlijk heel braaf alleen wat chipjes en een beetje stokbrood op en geen oliebollen oid, dus dat compenseert dan weer. En Nieuwjaarsdag iets verkeerd gegeten dus toen kwam alles er net zo hard weer uit, was ook érg fijn omdat we op dat moment net weer onderweg naar huis waren Nagelbijten / Gniffelen\

Even spammen:
Afbeelding
Vriendlief en ik Haha!

Afbeelding
En het uitzicht vanaf de camping Ja

Nu even weekendje hard studeren (en verjaardag van broertje vieren, die wordt alweer 16) en dan komende week tentamens Nagelbijten / Gniffelen
ook van de week mn sportschema maar weer eens oppakken, is weer hard nodig!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:09

Ziet er gezellig uit Ingrid!

Kan ook niet wachten tot 13 feb, want dan gaan Michiel en ik lekker een weekendje naar Brussel... Lachen
Ik heb net ff m'n agenda bijwerkt trouwens, kwam erachter dat ik op dit weekend na, ieder weekend tot aan maart wel iets te doen heb, verjaardagen, feestjes, weekendjes weg, carnaval...
Ik heb net een paar poffertjes en een tosti gehad Vingers aflikken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:11

knappe vriend heb je past super bij je, echt mooi uitzicht

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:13

Leuke foto's ingrid.