Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

De oogst van zo'n kwart walnotenboom is trouwens echt voldoende voor 1 gezin.
Zo gezien ideaal.
Ook en ik wil denk ik pompoen op de mesthoop gaan planten
Maar niet als je een nieuwe moestuin aan het opzetten bent. Ik ben deze zomer verhuisd en heb mijn kasje in mijn oude tuin achtergelaten. Nu wil ik een nieuwe kas kopen (eigenlijk een voorkeur voor 2e hands, maar kan het niet echt vinden op dit moment) en ik heb keuzestress
Teveel aanbieders, teveel subtiele verschillen en het is natuurlijk niet echt een heel goedkope aanschaf.
Van de week een stuk moestuin gereed gemaakt voor de wortelen die januari gezaaid gaan worden. Volgende week de rest van de vakken vast weer uitzetten en rekken maken..
Dus denk 3 palen de grond in, bovenkant kippengaas ertegen en dan pas de rij framboos, dus alles uitgraven en verder van het hek plaatsen. Bezigheidstherapie..Kaka schreef:Ik weet, de moestuinders zijn in winterslaapMaar niet als je een nieuwe moestuin aan het opzetten bent. Ik ben deze zomer verhuisd en heb mijn kasje in mijn oude tuin achtergelaten. Nu wil ik een nieuwe kas kopen (eigenlijk een voorkeur voor 2e hands, maar kan het niet echt vinden op dit moment) en ik heb keuzestress
Teveel aanbieders, teveel subtiele verschillen en het is natuurlijk niet echt een heel goedkope aanschaf.
Hebben jullie ervaring met aanbieders? Wat is een fijn formaat? Heeft veiligheidsglas toegevoegde waarde of juist polycarbonaat?
Ik wil een vrijstaande kas van ongeveer 10m2 en wil er tomaten, komkommers, aubergines, you name it in kunnen kweken voor een gezin van 5 personen.

Ik ga "stiekem" meelezen. Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd. We hebben een mooie grote tuin die momenteel bestaat uit: gras, hedra en bamboo. Wij willen plantjes, groente, fruit, kruiden etc. dus ik ben me aan het verdiepen in een nieuw ontwerp met eetbare planten.