Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:56

__Leonie schreef:
Ontbijt jij met spruitjes? Dat zou ik echt nooit wegkrijgen sochtends.

Jaa ... eerst een glas thee drinken zodat ik honger krijg, daarna spruitjes erin en daarna direct door naar de rode kool om de vieze smaak weg te werken :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:59

Horse_xx schreef:
Lijstje:
O: 60 gr havermout, 5 gr chia, 15 gr pindakaas
T: 200 grAppel (had tentamen dus even snel een appel)
L: 130 gr quinoa, tofu blokjes, broccoli, paprika, courgette
T1: 14 gr rijstwafel, 26 gr kipfilet
T2: 175 gr sinaasappel, 2030 gr hutenkase
A: 130 gr bloemkool, 100 gr broccoli, 100 gr koolraap, 80 gr zilvervliesrijst, 100 gr varkensfilet. 100 ml magere yoghurt met granola.
T: Kop chocomelk (150 ml sojamelk, cacao), pure chocola blokje, 150 ml yoghurt, 15 gr whey, 15 gr pecannoten

2000-2100 kcal ,113 gr eiwit, 239 gr koolh, 53 gr vet

B: 80 min KT,

Phor, jeetje wat schrikken, gelukkig is alles goed.

Ik had even een blij momentje vandaag. Twee kilo erbij (ik moet wat aankomen zit onder mijn BMI) *\o/*

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:00

xEmily schreef:
__Leonie schreef:

Jaa ... eerst een glas thee drinken zodat ik honger krijg, daarna spruitjes erin en daarna direct door naar de rode kool om de vieze smaak weg te werken :')

Waarom eet je niet iets anders als je spruitjes niet lekker vind? :P

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:05

xEmily schreef:
__Leonie schreef:

Wow. Is dat geen straf? :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:12

Spruitjes als ontbijt :D ooh wauw dat zou ik ook echt nooit weg krijgen :))

Jeetje schrikken Phor! En ohhh waaaar zit die veggie-snackdinges :wow: dat klinkt echt superlekker zeg.

Beterschap Bhri :(:)

Okeee ik had zojuist een niet zo handig eetmomentje :') Ik kwam thuis met nogal veel honger (28 km fietsen, 7 uur staand werk en pas thuiskomen na etenstijd = slechte combi) Eerst een groot bord boerenkoolstampot met een vega burger werggewerkt. En toen dacht ik hmm ik heb vast nog niet voldoende eiwit + fruit binnen vandaag laat ik me aan mn goede voornemen houden. Dus ik vol goede moed een grote bak fruit gemaakt, eiwitpoeder erbij gegooid, en ook nog maar even wat zemelen, gezonde muesli en om het een beetje te mixen een lekkere scheut mandarijnenvla. Alleen ik schoot nogal uit met de vla en toen vond ik het zonde om niet op te eten. Resultaat: mijn avondeten + toetje was nogal ehhh grooots. En nu heb ik lichtelijke buikpijn van al die gezonde dingen :') Tot zover mijn goede voornemens :+ Was ook even vergeten dat eiwitpoeder natuurlijk waanzinnig vult := arme buikje

Lijst (met de hoofdletter L :') ) van vandaag

O: 60 gr havermout, 50 gr mango DV, 10 gr zemelen, 10 gr chia zaad, 15 gr lijnzaad, 150 ml sojamelk + water
T: zelfgemaakte choco-haverreep, heel klein stukje speculaasbrok
L: 2x speltboterham met 30 gr zelfgemaakte hummus + kopje groentesoep (kant en klaar) + 1 speltboterham met appelstroop
T: choco-haverreep + 1 speltboterham met appelstroop + 10 gr chocola met cranberries + paar hapjes speculaasbrok
A: 370 gr boerenkoolstampot + 1 toscaanse vega burger + 150 gr appelmoes
T: 200 gr mandarijnenvla (was dus niet helemaal de bedoeling :+ ), 100 gr appel, 60 gr sinaasappel, 10 gr zemelen, 20 gr muesli, 30 gr eiwitpoeder

B: 28 km fietsen, 7 uur in de bakkerij/winkel gewerkt
D: water, thee

kcal 2600-2700 (ahum dat stond niet helemaal in de planning) tegenover 2400 verbrand.

eiwit: 95 gr - koolh: 360 gr - vet: 67 gr - vezel: 50 gr

Ik heb bij deze voor morgen een balansdag ingepland :Y)

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:14

zodiacje: Ze zitten idd op het Hollands Spoor, maar ik heb het lekker laten brengen, dat doen ze ook tegenwoordig!
Bedankt voor alle lieve woorden, ik heb echt zitten janken van angst :o

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:15

Gister aangevuld.
Nada schreef:
O: Havermout, amandelmelk, banaan, agave siroop
L: Salade met linzen en geraspte kaas, appel en balsamico azijn, water
T: Zelfgemaakte havermout reep met pure chocolade, noten, ei en banaan + worteltjes + 2 rijstwafels
A: Tomantencreme soep met stokbrood
T: Handje noten? Vanille vla, yoghurt, agave siroop, banaan, slagroom en cacao :o :o , thee

B: 15-20 min. hardlopen. + 15 min fitness oefeningen

Vandaag:

O: Havermout, soyamelk, banaan, honing
T: Appel
L: Zelfgemaakte havermout reep (zelfde als gister), verse muntthee
A: Volkoren pasta met spinazie a la crème, heel veel champignons, beetje kruidenroomkaas en slagroom er door heen
T: Grote roomboter krakeling

B: 45 min. paardrijden

Oei.. mijn snoepmoment is naar de avond verschoven, zo lastig om dan wat te weerstaan terwijl ik wel goed eet 's avonds!

Bri beterschap!

Phor, wat eng zeg! Sterkte!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:17

Eline, hahaha nou het klinkt iig heerlijk hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:18

Kan me voorstellen dat het schrikken was Phor!

En Horse, gefeliciteerd met je kilo's :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:26

xEmily schreef:
O: Spruitjes; rode kool met een lepel appelmoes; salade van tonijn, sla, groene paprika, gedroogde bieslook+ui en snoeptomaatjes.
T: Twee manderijnen (en die waren huge).
L: Sojayoghurt met aalbessensmaak, havermout+lijnzaad
T: -
A: 430g spinazie à la creme, gehaktschnitzel zigeuner
T: Choco 74% (20g)
T: 40g kokosvlees van een kokos :9

T: Pindakoekje omdat ik zelfmedelij heb (:
Nee echt voel me zo zwak, terwijl ik gewoon verkouden ben ..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:33

xEmily schreef:
O: Spruitjes; rode kool met een lepel appelmoes; salade van tonijn, sla, groene paprika, gedroogde bieslook+ui en snoeptomaatjes.
T: Twee manderijnen (en die waren huge).
L: Sojayoghurt met aalbessensmaak, havermout+lijnzaad
A: 430g spinazie à la creme, gehaktschnitzel zigeuner
T: Choco 74% (20g)
T: 40g kokosvlees van een kokos :9

Had extreem veel honger in de avond omdat ik door omstandigheden mijn middagtussendoortje had gemist. Dus ik had ook extreem veel gegeten, maar dat mocht ook wel om dat tussendoortje weer te compeseren :Y)

Word je van roken dik/zie je dan je gewicht/omtrek toenemen? Veranderd dan je eetlust? Op internet lees ik alleen over échte rokers, dat als ze stoppen dat ze dan dikker worden, maar wat als je eens in de zoveel tijd rookt? Maakt het ook uit wat je rookt?

Morgen piepjestest herkansing ... denk dat het dus twee broodmaaltijden met appelstroop wordt zodat ik veel koolhydraten heb ...
Volgens mij vermindert je eetlust van roken juist, zou niet weten of dat ook zo is als je niet vast rookt.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:51

Ha, mijn vriend vindt het bijhouden van eten ook totally weird en obsessief. :+ :Y)

Phor, pff gelukkig is alles goed!!!
Emily, spruiten als ontbijt?! :')

O: groene smoothie (havervlokken, soyayoghurt, boerenkool, rucola, cherrytomaatjes, sinaasappel, peer, kiwi, galiameloen, chiazaad, lijnzaad, macapoeder, gojibessen, curcuma, honing, water)
L: dubbele zuurdesemboterham met tonijnsalade, tomaat, komkommer, avocado en ijsbergsla. Nog 1 kapje met appelstroop, geitenkaas en walnoten.
T: cappuccino met een koekje (krakeling)
T2: rijstwafel met roomboter en geitenkaas
T3: sinaasappel
A: visstoofpotje met heekfilet, spekjes, knolselderij, winterpeen, knoflook, ui, verse tijm, groentebouillon en een beetje tomatenpuree

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:33

ik.werd om kwart over 12 wakker.
Toen yoghurt met appel.
Had keelpijn dus hele zak drop.
Daarna dus niet meer kunnen slapen van.misselijkheid dus wordt wat vannacht.
Nu 22:30 muesli met melk.
Ik neem mee voor vannacht. Appel en banaan, wortels en tomaat basilicum brood. Mijn lijf is zo van slag van die nachtdiensten

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:39

Hoe dòèn jullie het om koolhydraten redelijk binnen de perken te houden? Ik sport niet, dus ik wil wat minder koolhydraten eten en sowieso minder tarwe. Vanochtend had ik dus braaf een smoothie gemaakt (hele avacado, hele banaan, een doosje DV mango, sojamelk, dus redelijk gebalanceerd), tussen de middag twee broodjes (want 's avonds pasta) met veel groenten, tussendoor fruit en nòg heb ik trek.
Ik zit alleen vol als ik 's ochtends een flinke bak havermout eet, lunch met vier sneetjes brood en dan 's avonds aardappelen/pasta/rijst. En ik heb echt van alles geprobeerd: veel eiwitten 's ochtends, bij de lunch een maaltijdsoep (waarbij mijn collega's vroegen waar ik het in godanaam liet), maaltijdsalades, ik eet sommige dagen een halve kilo wortels als tussendoortje (al dan niet met hummus)... Welk truucje mis ik, wie oh wie weet het?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:40

May, i.p.v brood een salade maken bijvoorbeeld. Je kan op heeel veel manieren salades maken (:

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:43

Heb ik braaf gedaan :) Maar dan schreeuwt mijn lijf na een uur werken (sta voor de klas) alweer LEEEEEEG. Bij brood dus niet, maar naast het feit dat ik niet zoveel tarwe wil eten, is het ook belachelijk om zoveel khd te eten als ik toch niet sport.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:46

Open daar anders even een eigen topic over op VT. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:17

Oeh spannende dag, mijn broer is vader geworden :):) Bij mijn moeder in spanning gewacht, daardoor ook wat meegegeten met lekkers en daar het avond eten. Gelukkig wel twee keer flink gefietst.

O:50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: sinaasappel
L: 2 MGB em 2 sesamcrackers met kaas
T: peer, chips en 1 bonbon
A: Flinke lekkerbek, friet, wat knoflooksaus en mayo + vlaflip
T: Beschuit met muisjes
B: 2 x 50 minuten fietsen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:52

Mooie lijstjes komen weer voorbij. Mooi voorraadje Karin :)
Leen wat heftig van je slaaptraining :(:)
En beterschap Mandy en Bhri.
Gefeliciteerd Chantal!

Vandaag weer blij met m'n lijstje!
O: 50 gr grutten met een appel, 9 gr rozijnen, 12 gr ontbijtmix, cacaopoeder en kaneel
L: smoothie, halve avocado, halve mango, 1 rode biet (voorgekookt), glas sinaasappelsap, 4 gr lijnzaad, 100 gr kwark
T: half plakje gerookte zalm met huttenkase en een stuk komkommer
T2: 200 gr magere kwark met 7 gr amandelen, 7 gr pecannoten, 8 gr ontbijtmix en een beetje agavesiroop
A: tricolore pasta met een kant en klare pastasaus in champignonsmaak en wat groentemix, 4 falafelballetjes en een paula vlekkenvla mini toetje (ik was dus aan het oppassen ;))
T: appel, paar happen kwark, paar hapjes mais, klein handje cashewnoten

D: water, thee, 1x koffie met geklopte melk, glas gezoete amandelmelk, 1 nespresso koffie
B: 2x 5 km mountainbiken door het bos, 20 min paardgereden, 2km gefietst, stalwerkzaamheden

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 01:07

Mijn aller beste tip tegen verkoudheid (naast gezond eten hihihi) is echineaforce.
gewoon bij de ah te halen en werkt echt goed.
ik nam altijd een overdosis als ik ziekjes begon te worden en kon het daar vaak mee weg houden danwel krijgen.

ben overigens twee jaar geleden voor t laatst ziek geweest. Sinds ik mn voeding heb aangepast bruis ik vd energie en nooit ziek meer (ff afkloppen) bizar wat voeding voor je kan doen.

heel veel beterschap weer iig!

Mooi lijstje weer fleur!

En manyacval ik ga met karin mee en zeg alvast: gewoon minder kh eten als je minder kh wil eten. Mind over matter...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 01:33

Mijn lijstje van vandaag:

O: brood met hagelslag, alpro soya banaan
T: peer
L: worstenbroodje
T: stukje kaas (chaumes) paar snoepjes, cola
A: aardappels met gewokte groentjes en vegetarische burgers
T: chocomelk met 2 speculoosjes

Ik ben er niet zo tevreden mee, maar ik heb wel al heel wat vooruitgang geboekt. Ik neem veel minder tussendoortjes, en als dan kijk ik eerst voor fruit of platte kaas ipv chocolade ed.
Ik was gisteren avond in de zetel op slaap gevallen door vermoeidheid dus ik had geen havermout gemaakt. Vandaag weer wel doen. Dan heb ik toch al twee degelijke maaltijden, dat in combinatie met gezondere tussendoortjes en 1l water (ik wil 1,5, maar daar geraak ik nog niet) vind ik best al een hele verbetering.

De rest zoals lunch, snoep,... Wil ik achteraf aanpakken. Als ik tijd genoeg heb dan maak ik me altijd wel een gezondere lunch.

Slaaptraining was positief :) ik had een slaapefficientie van 92,8%. Dat wil zeggen dat van de 5u dat ik in bed lig, ik er +- 4,75 per nacht van slaap. Wat heel goed is, 2 weken geleden was dit 54%, onder de 85% is een slaapprobleem.
Dus dat betekende ook dat ik mijn slaap mag uitbreiden! Van 01.15 tot 07.00 :D ik hoop dat dit me weer wat energie gaat doen bijgeven om de dag weer door te komen, zodat ik ook weer zin heb om gezond te eten. Want dat heb ik nu eigenlijk niet... Het enige waar ik aan denk is suiker, dus ik ben al trots op mezelf dat ik ondanks alles toch door gezet heb :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 06:25

Fijn dat slaaptraining positief was!
O wat heb ik een trek snachts.. ( en wat zijn mijn darmen van slag
23:45 Pakje Sultana
t: dropjes stuk of 10
2:00 paar wortels
3:00 opkikker en stukje tomaat basilicum brood
3:30 Bloemkool met kerrie saus( was nog over op mijn werk)
5;00 banaan en 2 wortels
planning
6:30 2 sneetjes tomaat basilicum brood met boter

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:53

Leen wat fijn de slaaptraining beter gaat, hopelijk blijft het goed gaan en mag je weer snel om gewone tijden naar bed!
Ik las dat hier iemand ontbijt met spruitjes? Ieeh dat zou ik echt niet kunnen

*gaat even heel offtopic* Phor ik heb over je gedroomd := Je had me een pbtje gestuurd waarin je zei dat ik heel slecht eet en al;s ik zo door zou gaan dat ik dan nooit af zou vallen :+ (scheelt dat ik niet af hoef te vallen haha)

Vandaag de hele dag leren voor mijn herkansing hopelijk ga ik niet snaaien..
O:250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kneel + kopje koffie met 1 zakje koffiemelkpoeder en een kop thee
T: kop thee (even de stad in)
L: restje pompoensoep (denk half kommetje) 2 sneetjes volkorenroggebrood met in totaal 1 voorgesneden plak 30+ kaas en 6 schijfjes komkommer + kop thee
T: 5 gedroogde abrikozen (misschien nog pakje evergreen crunchy
A: rijst met groene viscurry (doperwten, worteltjes en kabeljauw erdoor)
T: schaaltje vanille vla

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:00

Venthe: _O- You made my day :D
mayniac_val: de truc van minder koolhydraten is: meer vet eten ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:24

O: 40g havermout, sojamelk, chiazaad, speculaaskruiden, appel
T: Salade van tomaat/ui/olijf; 2 mandarijnen
L: Volle yoghurt gemengd met magere kwark (50/50) met 10g havermout, lijnzaad, kokosrasp en peer; schaaltje rode kool
T: 1 meergranenboterham geitenkaas
A: Woknoedels met véél spitskool (p.p. een halve :+), 75g kipfilet en woksaus