Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:10

Wij hebben sinds kort een iets dieper aanrechtblad en iets hoger dan de normale aanrechtblokken. :)
Maar ik bak bijna eigenlijk niets meer de laatste tijd. (Geen zin is het meeste probleem)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:13

Ik heb afgelopen week mislukte appelflappen gemaakt en deze week even een perencake maken maar voor de rest bak ik ook helemaal niks meer. Heb het geld niet voor de ingredienten. Andere dingen gaan voor op moment.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:05

Voor degenen die niet weten wat plaatkoek is: in de allerhande staat een recept van appelkoek met een pecankruimeltopping..

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:07

Al een tijdje niets meer gebakken, maar gister had ik zin in kaneelbroodjes. Ik had alleen geen gist en toen kwam ik deze tegen: http://www.bakkenzoalsoma.nl/2014/02/sn ... djes.html/ Hier doe je zelfrijzendbakmeel in, dus super makkelijk! Ik had ze echt zo klaar en ze zijn ook nog eens hartstikke lekker!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:07

Kaneelbroodjes, altijd goed! Heb vorig weekend de chocolade brioche van Rutger bakt gemaakt (lekker, maar vond hem na een paar dagen snel droog worden) en nu een simpele citroen wolkencake, maar wel lekker! :)

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:52

Volgens mij ben ik hier aan het goede adres,
Ik wil voor mijn vriend een chocolade taart maken. Nu heb ik al bedacht dat er marsepein aan de buitenkant komt, de binnenkant dus van chocola. De versiering van de taart ook met marsepein en choclade stukjes.
Ik wil 2 lagen cake maken, en tussen deze lagen wil ik iets doen, zoals bij slagroomtaart bijvoorbleed dat er jam en nog wat tussen zit.
Maar hoe maak ik dit? / waar kan ik dit kopen?

Ik denk dat ik de cake gewoon uit een pakje ga maken, als ik al op internet zoek naar een recept voor een chocolade taart moet ik dingen in huis halen waarvan ik niet eens zou weten wat het is.. :=

Wie kan mij helpen?
Ik weet btw dat marsepein met leuke kleurtjes te koop is bij de action, is dit ook gewoon te halen in de supermarkt? (Deen- albert heijn?)
Oh en nog een vraagje, hoe zet ik de marsepeinen figuurtjes of wat ik ook wil vast op de taart?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:07

Monster je zou een sacher torte kunnen maken, aan de hand van dit pakje: Afbeelding
Makkelijk te maken en het is met jam er tussen. Marsepein kun je bij de AH/Deen/Xenos kopen, ik heb met marsepein geen ervaring, ik weet alleen dat je het goed moet uitrollen, en ik denk dat je het kunt vastmaken met een beetje water of een sate prikker.

Ik heb net een appeltaart met coco's gemaakt voor wederhelft... We gaan hem vanavond eten, dus ben benieuwd!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:23

Jaa zoiets bedoel ik, dankjewel kristie!
Oké dus met water moet voldoende zijn, dankjewel!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:29

Je kan het ook vastzetten met botercrème vastzetten. Denk dat dat mooier en lekkerder is dan met water. :) Je kan zelf botercrème maken met een recept van internet, maar er zijn ook wel pakjes van bijv Dr Oetker te koop in de supermarkt. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:51

Wil mij ook graag melden hier!

De laatste tijd meer bezig met recepten opslaan en maken van lekkere hapjes, cakes, koekjes, cupcakes, taarten.

Zeker met de komende feestdagen, en koude herfst/winter dagen heerlijk om de oven weer vol te hebben staan met geurende dingen.

Zaterdag in ieder geval mijn jaarlijks terugkerende ritueel "pepernoten bakken" naar een recept uit een kindertijdschrift en ze smaken heerlijk :9 <3

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:45

Ik wil volgende week voor op mijn werk tijdens de vergadering iets bakken. Die is van 9.00-10.00. Daar moet ik wel een beetje rekening mee houden dus.
Het is voor mijn verjaardag en het feit dat ik woensdag mijn diploma in ontvangst mag nemen.

Wie heeft er een leuk (en niet te tijdrovend) bakidee. Ik wil het maandagmorgen, of nog beter zondagavond al kunnen maken. Het mag taart zijn, maar ook iets anders.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:40

Tja, wat voor soort/smaak iets wil je maken? Iets herfstachtigs als kruidcake, worteltjestaart, appel-speculaastaart? Iets met fruit of juist met chocola? Of maakt het niet uit? Brownies, blondies, cupcakes, muffins? Met de laatste drie kun je wel volop variëren.
Je zou ook broodjes kunnen maken. Kleintjes. Omdat het zo vroeg is? De kwarkbolletjes van Rutger bakt (heb het recept een paar pagina's geleden geplaatst als het goed is), zijn erg lekker. Zou je zaterdagavond het beslag kunnen maken, zondag bakken en dan smaken ze maandag echt nog prima! :9

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:16

Ja ik wil niet al te zoet en groot gezien het tijdstip. Broodjes zijn ook wel leuk. Zag al kaneelbroodjes en die kwarkbolletjes klinken ook grappig

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:38

Ik heb een hele domme vraag. Kun je cupcakes gewoon alleen bakken in van die papiertjes, dus zonder speciale tray?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:15

Ja, maar dan zakken ze meer uit en worden ze platter.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:45

Ik doe dan altijd 2 of 3 papiertjes per cupcake dan zakken ze wat minder uit...

Krijg vanavond eters en maak als toetje een appel/kersen taart met ijs :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:07

Vooruit kijkend naar de feestdagen ben ik aan het nadenken over het beslag wat ik wil gebruiken voor cupcakes. Maar wat is nou typisch winters? Verder dan speculaaskruiden en bijvoorbeeld appel/kaneel kom ik niet :')

De versiering is niet zo moeilijk te bedenken, maar qua beslag ben ik niet zo creatief :n

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:25

Ik heb vorig jaar cupcakes gemaakt met stukjes stroopwafel erdoorheen.
Als toef botercreme (zo'n zakje van dr.oetker) met koekkruiden en met een uitsteker figuurtjes erop gedaan van stroopwafel.
Als de stroopwafel te hard is voor uitsnijden dan eerst beetje warm maken.
Was erg lekker bij een kop warme chocomel :D
Afbeelding

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:47

Ziet er goed uit nientje!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:08

Wat leuk zeg! Ik moet nog een keuze maken. Vandaag de boodschappen wel halen.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:25

Hmm dat ziet er uit als een lekkere cupcake!

Wij hebben een heleboel appels in huis en ik wil graag wat gaan bakken. Klassieke appeltaart is altijd lekker, maar ik zou ook graag eens een gezond baksel willen maken met appel. Hebben jullie een idee? Ik zit te denken aan een soort bananenbrood, maar dan met appel bijvoorbeeld. :Y)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:27

Ik heb ook wel eens brood met appel gemaakt, vond het wel lekker!
Suggestie voor feestdagen cupcake/muffin: met pepernoten!
Hier staat een simpele appel-kaneelcake in de oven :)

Ik zou voor de broodjes geen Phylos!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:25

@Saskiaa_: ooo kaneelbroodjes, die wil ik ook al weer een hele tijd maken. En dan nu een recept zonder gist, deze sla ik op!

@Kristie: hoe was je taart?

@Anoli: hoe zijn je pepernoten? Als ze goed gelukt zijn zou ik dan zo vrij mogen zijn om het recept te vragen? ^^

@Phylos: wat is het geworden?

@Anolie: winterse smaken? Hmm, kaneel en speculaaskruiden inderdaad, je zou pompoencupcakes kunnen maken, noten doen ook erg herfstig aan. Lekker met stroop, maple syrop, bruine basterdsuiker, echt van die machtige donkere dagen smaken.

@Nienewiep: er zijn recepten voor appelhavermout cupcakes die je dan als ontbijtje kan eten. Moet je maar even googlen.

@Fugelicu: hoe is de appel-kaneelcake?

Zo, volgens mij ben ik weer redelijk bijgelezen, een tijd geleden dat ik hier geweest ben. Heb wel veel gebakken. Momenteel staan er weer chocolade-pecankoekjes in de oven en heb ik gisteravond een volkoren tarwebrood gebakken. Laatst heb ik mij ook gewaagd aan mokkaspiraaltjes, gewoon een zandkoekjesdeeg recept maar dan net even anders. Heb ze zelfs met de post naar een vriendin in Utrecht gestuurd. Ze waren wel een week onderweg omdat ik ze niet juist geprijsd had, maar heel waren ze gelukkig wel!

Hier vind je een foto en het recept. (En oja, een kritisch stukje over de boter met roombotersmaak, wat een uitvinding zeg. *sarcasme modus gaat weer uit.*) http://levenomteeten.nl/2014/10/04/blue ... otersmaak/

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:29

Wegens vermoeidheid niks van gekomen, dus van de week maar even poging 2 doen.

Recept mag je hebben, moet ik even opzoeken. Stond ooit in een kinderblad en ik vind het tot nu toe het smakelijkste recept van pepernoten :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:07

Ik moet plotseling ook maandagmorgen werken. Het moest dus iets simpels worden, niet iets nieuws waar ik geen idee van heb hoe het wordt.
Ik ga een kruidcake maken met rozijnen, walnoten en abrikozen. Hij wordt afgestreken met biologische abrikozenjam