Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:51

Ja ik heb ze ook liggen voor als ik écht geen zin heb om te koken of naar de supermarkt te gaan. :')
Vanavond lekker bloemkoolbodem pizza :9

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 11:19

Die ene keer dat wij kant en klaar pizza eten is dat meestal gewoon de aller goedkoopste pizza margarhita van minder dan een euro, en daar gooi ik dan idd wat verse groente op :j
Bij die duurdere vegan pizza’s vind ik dat dan weer zonde van het geld, om daar nog eens groente op te doen.
Maar meestal maak ik ze gewoon zelf, dan heb ik voor 10 cent een pizzabodem en ook nog lekkerder :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:39

Azmay, welke dan? In mijn herinnering was er maar één.. (en eentje die vegan was op de honing na, en een was vegan op melkaroma in de dressing na. Seriously, why?? :') )

Edit:
Kwam dit net tegen. :') Als je een slechte dag hebt: dit is sowieso wat je nodig hebt. Komt van Oatly

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:31

Magrathea schreef:
Azmay, welke dan? In mijn herinnering was er maar één.. (en eentje die vegan was op de honing na, en een was vegan op melkaroma in de dressing na. Seriously, why?? :') )

Edit:
Kwam dit net tegen. :') Als je een slechte dag hebt: dit is sowieso wat je nodig hebt. Komt van Oatly
[ Video ]

De qinoa noten, falafel salade en ik denk ook de gegrilde groenten salade die ik gisteren had. (Kijk er zelf niet te nauw naar)
Allemaal iets waar ik een paar happem aan moest wennen maar veel lekkerder dan die enorm smerige kip :Y)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:44

Afbeelding

<3 hele vriezer weer vol voor 14 euro :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:46

Jaa ik ga morgen ook <3

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:52

Mijn vriezer zit ook propvol! *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 16:56

:))
Ik hou van die Coop acties :D

Afbeelding

Vol zit ie nog niet, maar ik moet wat ruimte vrij houden voor de groente uit eigen tuin over een tijdje :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:58

Ik wil ook zo'n grote vriezer :'(
Bij mij moest de helft in de koelkast omdat mn vriezer niet groot genoeg was :')
Ik woon alleen, dus mijn koelkast is in verhouding veel te groot :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:09

Ik wil dat ik zo'n grote vriezer nodig heb voor de groenten uit mijn tuin... :=
Van het jaar ga ik wel eens experimenteren met plantjes op het balkon :j Althans, zolang ik niet in de zomer op stage ben, anders moet ik dat aan mijn vriend overlaten en dat wordt niks :o

Nooor, vergeet je niet dat die bakjes ook veel ruimte innemen? Alles uitpakken, in doosjes/zakjes doen (met een stuk van de papieren wrapper erbij zodat je nog weet wat wat is) en je bespaart super veel ruimte! Of je kunt bijv van 3 bakjes kipstukcjes 2 bakjes maken. Die pakjes zijn altijd net te groot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 17:25

Dat werkt heel goed idd, invriezen zonder verpakking :j Stukje bakpapier tussen elke burger, en dan in een Ikea zakje die je vaccuum duwt :D

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:29

Was net bij de Jumbo daar hadden ze vega Frankfurters van GoodBite met 50% korting ivm de datum. Zag ze op het plaatje dus dacht kijken of ik knakworstjes na kan maken op een broodje met wat ketchup mosterd en gebakken uitjes, super lekker!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:32

8nnemiek schreef:
Dat werkt heel goed idd, invriezen zonder verpakking :j Stukje bakpapier tussen elke burger, en dan in een Ikea zakje die je vaccuum duwt :D

Magrathea schreef:
Nooor, vergeet je niet dat die bakjes ook veel ruimte innemen? Alles uitpakken, in doosjes/zakjes doen (met een stuk van de papieren wrapper erbij zodat je nog weet wat wat is) en je bespaart super veel ruimte! Of je kunt bijv van 3 bakjes kipstukcjes 2 bakjes maken. Die pakjes zijn altijd net te groot.

Jemig dat had ik dus ook zelf moeten bedenken :') Soms ben ik niet heel handig :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:38

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:06

Yummy!
Ik heb helaas geen Coop in de buurt...
De dichtstbijzijnde zit te ver weg om de actie interessant te maken :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 18:55

Ik moet ruim een half uur rijden om bij de Coop te komen, maar als ik dan 15 bakjes mee neem heb ik al snel 20 tot 30 euro korting.
Meestal combineer ik zo’n ritje dan ook nog met een bezoekje aan familie of een andere winkel waar ik iets nodig heb.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:21

Voor ons is het ook ruim 20 minuten rijden, maar uiteindelijk alsnog veel goedkoper uit, zeker als we het kunnen combineren met een ander ritje die kant uit inderdaad. :)

Dat meisje achter de kassa zat wel echt zo: :oo

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:23

Hmmmmm misschien moet ik dan ook even!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:12

Hahaha ja same. Je ziet ook altijd de korting op het schermpje. Niet normaal :=
Ik ga morgen, die hier is nu al bijna dicht, en morgenochtend zal het schap wel beter gevuld zijn ook :)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:35

Ik baal toch altijd weer dat wij geen Dirk, Hoogvliet, Coop of DEEN hebben hier in Noord-Brabant. Zulke acties zijn wel heel aantrekkelijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:49

17 euro bespaard op 11 Vivera artikelen en een bakje hummus *\%/* De Nederlander in mij is content.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:15

Ik meld mij hier ook maar eens! Ik eet denk ik een jaar of 3 veganistisch en daarvoor vegetarisch. Mijn ouders en zusje zijn ook vegetariër.

Van de Coop actie heb ik ook goed gebruik gemaakt! Helaas is het assortiment in mijn woonplaats klein, maar ik fiets er graag voor om!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:11

Door al jullie geklets over pizza's heb ik die gisteren maar weer eens gemaakt :+ Onder andere een goede calzone van spinazie/kastanjechampignons/rode uit/cashew crème en eigen kippeneitjes (optioneel). En afgestreken met knoflook olie :9

Ik heb recensiehulp nodig! Voor kookboeken, wel te verstaan. Wie weet er een mooie of kent er eentje uit mijn lijstje en wat vind je daarvan?

Ik mag mijn sjefke vanwege mijn kookboekliefde en -enthousiasme een of meerdere nieuwe vega(n) kookboeken aanraden en hij vindt dat ik er dan vooral eentje moet zoeken die ik zelf ook nog niet heb. Ik heb er ondertussen een aantal in een lijstje staan. Een boek in het Engels is in principe geen probleem (ik twijfel bijvoorbeeld nog over Bosh!, maar ja, die komt voorlopig toch nog niet uit). Wel belangrijk: moet via bol. Want daar heeft ie een grote stapel bonnen voor :D

Voorwaarden zijn:

-goed te doen voor iemand die niet zo vaak kookt, wel mega slim is en snel dingen oppikt;
- liever geen mega ingewikkelde recepten, vooral een goede basis. Wél een uitdagende, originele inhoud. De echte basis-basis leer ik 'm zelf wel;
-mooie illustraties;
-ingrediënten goed verkrijgbaar in de supermarkt (een eerste toko-bezoek staat al in de planning, maar hij is er nog geen kind aan huis en ik wil 'm niet meteen afschrikken met lastige ingrediënten).

Optioneel: hij heeft een grote voorliefde voor alles uit de Aziatische keuken. Ik heb 'm ook al gezegd dat dat aardig breed is :+ en ben er al achter dat hij alles wat ik kook lekker vindt, dus gewoon goed eten wordt in het algemeen gewaardeerd. Iets met liefde gaat door de maag, denk ik.

Lijstje met boeken die me nu interessant lijken:

Vooral voor hem deze twee :') :
-vegetarisch uit het vuistje
-de dronken vegetariër

-puur India
-rawsome vegan baking (voordeel: grote liefde voor niet heel zoet maar wel lekker. nadeel: hij heeft (nog) geen blender)
-de easy vegeterranean (ik heb vegeterranean staan en vind het fantastisch, hij vond het prachtig, ook vooral vanwege de illustraties, maar ik schat het nog te 'ingewikkeld' in voor 'm. Vooral omdat veel recepten veel voorbereiding behoeven en je ze uiteindelijk niet vaak maakt.)
-kansha
-the one peaceful world cookbook - kan ik weinig over vinden.

Plenty en plenty more vallen vanwege de hoeveelheid aan ingrediënten en manier van schrijven (en het aantal illustraties) af. Ik vind ze prachtig, hem zullen ze vooral afschrikken :Y)

Dankjulliewel!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 22:00

Zelf vind ik het Forks over Knives kookboek heel erg fijn. Heel veel recepten, waarvan ook een groot deel aziatisch en afrikaans, eigenlijk gewoon heel veel gerechten van over de hele wereld, en de meeste zijn echt lekker. Het boek heeft wel een min-punt; bij de recepten staan geen illustraties, er zijn alleen een aantal fotopagina’s, maar het zijn dan ook niet zo zeer mooie gerechten, maar gewoon lekkere, voedzame en gezonde gerechten (die er soms uit zien als kots :') )
De ingrediënten zijn bijna allemaal gewoin bij de AH te vinden, weinig gekke dingen, alleen veel verschillende kruiden.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:19

8nnemiek schreef:
Z[...] maar gewoon lekkere, voedzame en gezonde gerechten (die er soms uit zien als kots :') )

Mijn beste eten ziet er soms uit als kots :D die pompoenspread van laatst staat hier ook te boek als 'pompoenkots'. Alhoewel ik ook een groot fan ben van de term 'fropskottel', die gebruiken wij hier al jaren voor dat soort dingen :j

Ik ga eens naar dat boek kijken, dankjewel!