Ik ben vergeten een foto te maken... ik had een prutje van gister over en daar heb ik quesidilla van gemaakt. Met maïstortilla's ivm de koolhydraten. Kommetje pompoensoep erbij voor de groentjes (uit een pakje, had geen fut meer na 45 min het snot voor mijn ogen fietsen en 20 min. gewichten... )
Vandaag een heerlijke vegan curry gemaakt met bloemkool en kikkererwten!
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 17-10-17 21:27
Ontbijt/lunch: Bananen pannenkoek met beetje honing
Pasta, ergens onder de kaas.
Rijsa
Geplaatst: 17-10-17 21:28
Heb je een receptje Joyced? Ziet er heerlijk uit!
Joyced
Geplaatst: 17-10-17 21:42
Rijsa schreef:
Heb je een receptje Joyced? Ziet er heerlijk uit!
Het was ook echt heerlijk! Ik maak het wel vaker en het is echt één van mijn favoriete gerechten.
Wat heb je nodig: - 1 rode ui - 1 paprika - 2 tomaten - 1 rode peper - 1 bloemkool - blik kikkererwten - 1 limoen - rode curry pasta - kartonnen pakje kokosmelk
Ik bak eerst het uitje even aan, daarna doe ik de gesneden tomaten, paprika en het pepertje in de pan. Even bakken op hoog vuur. Daarna doe ik de bloemkool erbij (die ik van te voren al eventjes heb gekookt). Dan doe ik de curry pasta er bij en weer even een paar minuten bakken, wanneer de pasta goed gemengd is met de groenten doe ik de kokosmelk erbij. Dit breng ik aan de kook, en als laatste doe ik de kikkererwten erbij en wat limoensap naar smaak. En that's it! Ik eet het vaak met rijst, maar vind het met aardappelen ook goed te eten.
Als jullie naan of platbrood gebruiken, laten jullie de rijst dan weg?
LilChar
Geplaatst: 18-10-17 08:36
Judass schreef:
Als jullie naan of platbrood gebruiken, laten jullie de rijst dan weg?
Ja ik wel. Ik doe wel eens kikkerewrten met prei en wortel en een platbrood bijvoorbeeld. Het brood is dan al een koolhydraat ding en dan neem ik dus niet nog rijst of iets dergelijks.