Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:38

Skinnylove schreef:
O: Havermout, rijstmelk, blauwe bessen, zonnebloempitten, lijnzaad
T: 2 superfood wafels + 20 snoepjes }:0
L: Bak magere kwark aardbei
T: Tros druiven
A: Wijn/kaas proeverij op het werk
T: Smoothie van magere yoghurt met fruit

Had net bij de V&D een bruine panini met kip gehaald voor €4,- na 2 happen zie ik me toch een haar in het broodje zitten...bleeehhh maar meteen weggegooid :r gatver wat smerig.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:51

Ik had gisteren een afspraak met mn trainer ( die ik 240 euro per 4 sessies betaal) en toen had ik mijn frustraties geuit. Ik eet dus al wekenlang 1500kcal en minder, ben heel gemotiveerd aan het sporten maar er gebeurt nauwelijks iets met mn gewicht. En nu krijg ik een mail van hem met een nieuw schema/voorstel voor de komende weken en deze ‘motiverende’ woorden:

Conclusie:
Je eet vrijwel zeker meer dan je denkt. Waarom dat is en wat je daaraan kunt doen vergt een
boekwerk. Je bent echt de uitzondering op de regel niet, hoe graag we allemaal ook een uniek
sneeuwvlokje willen zijn. De kunst is om te bepalen waar het fout gaat en hoe je dit op de
lange termijn kunt verbeteren of oplossen.Frustratie leidt vrijwel nooit tot het gewenste eindresultaat, omdat frustratie het vermogen om objectief na te kunnen denken hindert.En ja, je coach is net zo gefrustreerd als jij, omdat elke week 10 mensen leren kennen die "echt, echt, echt niet af kunnen vallen op 800 kcal per dag" vrij vermoeiend kan zijn.

:( :( :(

Ik lees dit en denk ik *#%^@%@ jou!
Laatst bijgewerkt door Oliver op 06-02-15 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:57

Meteen stoppen met hem. Hij is een trainer die je verteld dat het je eigen schuld is dat je niet af valt. Dat is één van de categorieën trainers die je geld absoluut niet waard zijn. Ik zit hier witheet te wezen voor je, wat een idioot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:58

O: 40 gram havermout, 30 gram rozijnen (gekookt in water)
L: 100 gram kipfilet, 15 gram jonge kaas, whey shake met 300 ml halfvolle melk
T: 1 proteïne reep, 25 gram beef jerky
A: Zelfgemaakte kapsalon van 200 gram gekruide aardappel uit de oven, 250 gram kipfilet, ijsbergsla, tomaat, komkommer, zelfgemaakte yoghurtdressing
T: Fles water met iets lekkers erbij (bios met oma)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:07

ja, thanks Phor, ik zit ook te borrelen. Ben nu een beschaafde reactie aan het formuleren, waarin ik alles meteen wil opzeggen...

Dit stond er ook nog in:
""""zodra onder gecontroleerde omstandigheden bij werd gehouden hoeveel zij
daadwerkelijk aten, was dat -altijd- meer. Altijd. Ook programma's als "Secret Eaters" zijn
daar geweldige voorbeelden van.

Hier is dus waar het lastig wordt:
1. Je bent er met hart en ziel van overtuigd dat je a) niet af kunt vallen terwijl de rest dat wel
kan en b) je heel weinig calorieën consumeert. Je voelt je uniek. 2. Dat ben je niet, want vrijwel iedereen in jouw situatie voelt zich zo. 4. Dit fenomeen komt alleen in de westerse wereld voor. In landen waar miljoenen mensen overlijden door te weinig eten lijkt dit probleem niet te bestaan. Dat is wellicht een aandachtspunt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:16

Omg :oo Secret eating is idd een probleem voor veel mensen, maar hij moet ook weten op wat voor mensen dat slaat. Daar ben jij er overduidelijk niet één van! Je bent prima in staat om strak volgens schema te eten, het gewicht dat je al kwijt bent is daar bewijs van. Lozen die gozer!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:18

Yes. Gedumpt. :D

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:29

O: Sneetje bruin brood met kipfilet (10:00, was om 6 uur op)
T: //
L: Wrap met twee eieren (alleen eiwit), plakje kipfilet en twee reepjes avocado en een wrap met halve eetlepel nutella en halve eetlepel pindakaas (wilde wat zoets).
T: Zonnatura chocolade biscuit (45 cal)
A: (Klein) kommetje ewrtensoep en een wrap met sla, kalkoenfilet en tomaat.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:41

Jeetje Oliver, ik krijg echt al de haatkriebels bij die mailtjes... En daar betaal je ook nog voor? :oo Dumpen die hap!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:00

Oliver schreef:
Ik had gisteren een afspraak met mn trainer ( die ik 240 euro per 4 sessies betaal) en toen had ik mijn frustraties geuit. Ik eet dus al wekenlang 1500kcal en minder, ben heel gemotiveerd aan het sporten maar er gebeurt nauwelijks iets met mn gewicht. En nu krijg ik een mail van hem met een nieuw schema/voorstel voor de komende weken en deze ‘motiverende’ woorden:

Conclusie:
Je eet vrijwel zeker meer dan je denkt. Waarom dat is en wat je daaraan kunt doen vergt een
boekwerk. Je bent echt de uitzondering op de regel niet, hoe graag we allemaal ook een uniek
sneeuwvlokje willen zijn. De kunst is om te bepalen waar het fout gaat en hoe je dit op de
lange termijn kunt verbeteren of oplossen.Frustratie leidt vrijwel nooit tot het gewenste eindresultaat, omdat frustratie het vermogen om objectief na te kunnen denken hindert.En ja, je coach is net zo gefrustreerd als jij, omdat elke week 10 mensen leren kennen die "echt, echt, echt niet af kunnen vallen op 800 kcal per dag" vrij vermoeiend kan zijn.

Waaaauw, wat een l.ul zeg. Fijn dat je van 'm af bent. Hij hoort je te helpen, ook op de lastige momenten. Niet de grond in te boren met hoe niet-uniek je wel niet bent. _-:(

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:41

Oliver schreef:

Conclusie:

Jeetje wat een banketstaaf zeg! :oo Vind het echt een ontzettend onbeschoft mailtje. Goed dat je m 'gedumpt' heb!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:28

Oliver ik heb een vaag vermoeden over wie dit gaat(hij heeft dit stuk ook op facebook gepost, die trainer?) en die ken ik wel als een hele verstandige en goed wetenschappelijk onderbouwde man. Kijk eens terug op je voedingsschema, eet je echt wel wat je zegt te eten(niets extra tussendoor, weeg je alles nauwkeurig af etc). Reflecteer op je trainingsschema, heb je dat netjes uitgevoerd? In een van die twee dingen zal het probleem toch echt moeten liggen of er is lichamelijk iets mis of je bent bovennatuurlijk ;)

Wat hij zo stelt in zijn mailtje is niet netjes verwoord, maar ik denk dat hij bij veel mensen zeker een punt zal hebben. Ik heb overigens een hele fijne ervaring met een andere coach, mocht je geinteresseerd zijn mag je me altijd even pb'en :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:14

Tsjeej Oliver, dat is ook een rare mailwisseling. Heb je hem als digitale coach dan? Werkt niet erg motiverend. Waar ik sowieso mijn vraagtekens bij hem is dat je sowieso al je BMR hebt want je minimaal moet eten, laat staan met intensief sporten kun je toch niet voor langere tijd 800 kcal leven zonder in spaar stand te gaan of van je graatje te gaan?

O: Havermout pannekoek van 1 ei, 35 gr havermout, melk, kokosolie, honing en appel/perencompote.
L: 3,5e MGB met kipfilet en 1 banaan
T: Appel
A: 200 gr aardappelen uit de oven met rozemarijn/zout, 200 gr brocolli, 125 gr champignons, vega Burger en tomaten kétchup.
T: 150 ML magere yogurt en enkele wijntjes in de kroeg
B: 40 minuten fietsen, flink rond gesjouwd door de stad.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:23

@jezzi dit is niet zijn eigen stuk. Het waren stukken van 'een collega' die op mij sloegen. En ja, ik weeg alles af en meet alles. Ik snap ook zeker het punt. Mensen eten meer dan ze denken, maar dit is voor mij gewoon niet de manier om me te motiveren

Ik had gisteren een afspraak dus met hem. En ik was niet eens boos, maar juist een beetje verdrietig dat het maar zo langzaam ging. Het gaat wel, -2.5 kilo in 3 maanden. Maar niet zoals gehoopt. Vind het gewoon bizar om dat te sturen nadat ik juist heb gezegd gemotiveerd te blijven en me niet uit het veld te laten slaan.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:28

Niet zo netjes van 'm om dit zomaar te gebruiken, het lijkt nu(zeker icm de tarieven die zo overeenkomen) net alsof die persoon dit jou gemaild heeft. Ik pb je even! :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:02

O - 50 gr havermout, ongezoete sojamelk, chiazaad, kaneel, topping mandarijn+2 dadels uit blender
L - gepofte zoete aardappel gevuld met 1 ei, tomaat, ui, spinazie, kruiden, hummus
T - 1 rijstwafel pindakaas + 1 dadel
A - 2 kippenpootjes / salade spinazie, ijsbergsla, ui, tomaat / krieltjes met een beetje knoflooksaus
T - bak Japanse noten, 2 winegums

B - 2 uur schoonmaakwerk, 1 uur longeren
D - thee, water

Aardig aan gehouden. Vanavond even wat losser, ik hou van Japanse noten :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:22

All you can eat :D

O: halve cup havermout, pompoen, el kokosolie, el honing, kaneel
T:: twee stukken zelfgebakken brood, 1x roomboter en salami, 1x pindakaas en pure chocoladepasta, 3 blokjes pure chocola, salmiak lolly
L: 3 speltcrackers, 1x roomboter en ansjovis, 1x zonnebloempitpasta, 1x roomboter en salami, berg zelfgemaakte hummus, halve sinaasappel. Mini bakje halfvolle kwark met speltflakes en honing
A: halve groene paprika gevuld met couscous, ajvar, gehakt, ui, knoflook en olijfolie
T: halve crêpe met magere kwark, honing en zonnebloempitten in gesmolten chocola en kokosolie :9

Ik ben erg benieuwd wie het is nu, oliver!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:58

O: Teff met pompoen, banaan, en rozijnen
T: 2 dadels en verse ananas
L: verse tomatensoep en een desemcracker met hummus, geitenkaas, sla en paprika. Handje bessenmix
T: warme choco van cacao en amandelmelk met banaan en pompoen. Pompoenmuffin
A: ovenschotel van spinazie, slimpasta, gehakt, ui, knoflook, snacktomaatjes, paprika en kaas uit de oven.
T: chocomousse van avocado en banaan met blauwe bessen
D: Thee en water

De gezondheidsbeurs was wel leuk en erg lekker. :9 :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:28

Wauw Oliver! Goed dat je die 'coach' hebt gedumpt. Ik vind z'n tekst ook ontzettend demotiverend en kleinerend.

O: Zelfgemaakte granola met soja yoghurt en chiazaadjes
T: Potje thee en appelsap
L: Turksbrood met zelfgemaakte hummus met zongedroogde tomaatjes en komkommer en een verse jus
T: Grooote soja cappuccino
A: Tempeh met gadogado en emphing
T: Pistoletje met pure hagelslag (laat klaar met werken en daarna vaak weer trek ivm vroeg eten tijdens het werk)

B: 13 uur gewerkt in de horeca

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:24

Planning vandaag
O: tostie van 2 speltbth met 2 plakjes kipfilet en 4 plakjes 48+ kaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 200 ml choco amandelmelk, 6 el havermout, peer en een handje bosbessen + glas coolbest en thee
T: cup-a-soup (asperge) + pakje lu crackertjes
A: patatje speciaal en een broodje kroket + 1-2 wijntjes
T: schaaltje daniokwark

B: 1 paard scheren, 1 paard rijden + stal werkzaamheden

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:01

Bliksem: Lekkere lunch! Iedereen aan de hummus. :D
Phor: Je laatste tussendoortje! :9 Aparte combi, maar klinkt erg lekker!
Karin: Klinkt leuk! (en lekker :)) )

Vandaag beetje brak dagje, 3 uur slaap, dus niet heel veel trek. :+ En de hele ochtend in de trein gezeten.

O: Havermoutsmoothie met lijnzaad, rauwe cacao en blauwe bessen, spelteierkoek
T: appel
L: liefde en passie speltbh met oude kaas
T: appel
A: Kom currysoep, biologisch pompoenpitbroodje met kipfilet
T: Feestje, dus denk wat hapjes

D: 2 latte machiato's, thee

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:17

Gister flink geborreld nog. Was pas laat thuis en laat uit bed waardoor ik mijn sport les gemist heb. Is mijn eerste week in lange tijd dat ik gewoon niet een keer ben gaan sporten. :') Ben met zulke weken wel blij dat ik lekker veel fiets. Daardoor wel tijd om heel mijn huis te poetsen en mijn laptop eens een opruimbeurt te geven. Ook fijn!

O: 80 gr havermout/melk/lijnzaad/ongez. noten
L: kop tuinkruiden bouillon en 3 volkoren crackers met mosterd, kipfilet en mosterd
T: Banaan
A: 2 volkoren wraps uit de oven met tomaat, paprika, avocado, tomatenpuree, olijfjes en tonijn
T: 200 ML magere yoghurt met een peer
T:? Vriendin komt, ik kijk nog even voor wat lekkers te pikken. Denk in ieder geval iets van olijfjes, volkoren toastjes met hummus (hmm bedankt voor het idee om weer eens te maken!) e.d. :9
B: Niks speciaals

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:10

Inderdaad niet zo netjes (verwoord) van hem, Oliver. Hoe reageerde hij op het dumpen? :)

Gisteren:

O: 250g magere kwark met appel en 50g havermout
T: 3 vk crackers met (erwten)hummus
L: salade broccoli/tomaat/paprika/komkommer, schaaltje emping
T: appel, handje emping
A: tomatenrisotto met stukje biefstuk en asperges, 2 glazen wijn
T: grapefruit, paar olijven

B: uur rustig paardrijden

Vandaag:

O: 250g magere kwark met appel en havermout
T: //
L: 2 speltboterhammen met gebakken ei en wasabi-mayo
T: 3 bananen :+
A: gele curry met kip, aardappel, sperziebonen en ui, met basmatirijst, gebakken uitjes en emping, salade mango/komkommer/ui/pinda's, glas wijn :9

B: 45 min dressuurclinic + veel lopen met paard (trailer etc)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 02:50

O - 2 speltbroodjes, hummus, kaas, kipfilet, tomaat, radijs
T - Pistoletje pindakaas, 1 dadel, banaan
T - Handje witte druiven, rijstwafel hummus+tomaat

A - Quinoa salade met rucola, mozzarella, komkommer, tomaat en veel andere lekkere dingen die ik niet weet / 2 halve gevulde paprika's met hummus en koriander / boerenkoolchips
T - Bakje maispap met griesmeel, honing en melk, klein handje japanse noten

Vooral die boerenkoolchips is GE-NIAAL, zó lekker!

D - Water, heeeel veel mintthee met honing
B - Niet zoveel

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:10

Maak je die boerenkool chips zelf? Klinkt goed!

Gisteren:
O: bakje halfvolle kwark, handje speltflakes, volle tl rozenbottel jam zonder suiker, mespunt pure stevia. Mok broccolisoep
L: pannenkoek met drie scheppen hummus, 1 gebakken aubergine, whey shake
B: anderhalf uur wandelen met kind in draagdoek
T: magnumachtig bio ijsje
A: twee mokken borscht, boerenkool met mayonaise en een speklapje
T: 3 blokjes pure chocola, 1 sinaasappel

Pfff, Vivian wil al weken de hele nacht bij me drinken. Ben nu in vijf dagen bijna twee kilo kwijt. Ik ben zo moe dat ik zit te tollen op m'n stoel. Vanavond gooi ik er rijstepap in om te kijken of ze dan wat langer vol zit, ben het helemaal zat!